Officieel: BMW 1-Serie Cabrio
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Officieel: BMW 1-Serie Cabrio
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/9/c85 ... 5c7e39.jpg[/img]
De zonaanbidders van deze wereld hebben er weer een optie bij: BMW brengt namelijk de 1-serie Cabrio en wij hebben de officiële informatie en beelden voor u!
In tegenstelling tot zijn grote broer, de 3-serie Cabrio, is de 1-serie Cabrio geen coupe-cabriolet. De ingenieurs hebben er voor gekozen om de Benjamin in BMW’s cabriogamma een elektrisch bedienbare stoffen kap mee te geven. De kap opent en sluit in 22 seconden; dit kan rijdend tot een snelheid van 40 kilometer per uur. De 1-serie Cabrio is 4,36 lang 1,75 meter breed. De hoogte bedraagt, zowel met open als gesloten kap, 1,41 meter. De nadruk in het gamma ligt op benzinemotoren: daarvan zijn er bij de introductie vier exemplaren beschikbaar. BMW trapt af met de 118i Cabrio, die een 2,0-liter viercilinder met 143 pk onder de kap heeft. Daarna volgen de 120i (170 pk), 125i (218 pk) en het topmodel, de 135i (306 pk). Er is voorlopig maar één diesel, de 120d Cabrio met 177 pk. Alle motoren zijn voorzien van BMW’s Efficient Dynamics.
Het uiterlijk toont een sterke verwantschap met de 1-serie Coupé. De skirts voor en achter en de zijkanten zijn in detail identiek aan die van de onlangs gepresenteerde coupé. Voor de achterlichten gebruikt BMW LED-techniek, zodat de auto ook in het donker herkenbaar is als een auto van het Beierse merk. BMW heeft werk gemaakt van de kap: daarin zijn namelijk kleine vezels verweven, zodat het dak een glinstering over zich heeft in de zon. De auto valt extra op als de koper voor de nieuw ontwikkelde kleuren Kashmir Silver of Sedona Red kiest. De 135i onderscheidt zich van zijn minder bedeelde broertjes door een speciale bodykit. Hierdoor komt die versie breder over dan de rest van het gamma. Aan de achterkant onderscheidt de topper zich door een diffusor en een verchroomde uitlaatpijp.
Binnenin verdienen de stoelen speciale vermelding: deze hebben reflecterende zittingen en wangen, waardoor ze veel minder opwarmen dan in andere cabrio’s als de auto even in de zon heeft gestaan. De bagageruimte heeft met een open dak een inhoud van 240 liter. BMW noemt de 1-serie Cabrio de eerste ‘premium’ cabrio in het compacte segment, en inderdaad heeft de auto buiten misschien de Mini Cabrio uit eigen huis momenteel geen concurrenten De 1-serie Cabrio komt begin 2008 op de markt. De prijzen zijn op dit moment nog niet bekend.
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/e/a23 ... 2d2efe.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/b/742 ... ca13ab.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/6/bb1 ... 81b346.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/4/bfd ... 132924.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/6/88c ... f503d6.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/0/22a ... 706030.jpg[/img]
De zonaanbidders van deze wereld hebben er weer een optie bij: BMW brengt namelijk de 1-serie Cabrio en wij hebben de officiële informatie en beelden voor u!
In tegenstelling tot zijn grote broer, de 3-serie Cabrio, is de 1-serie Cabrio geen coupe-cabriolet. De ingenieurs hebben er voor gekozen om de Benjamin in BMW’s cabriogamma een elektrisch bedienbare stoffen kap mee te geven. De kap opent en sluit in 22 seconden; dit kan rijdend tot een snelheid van 40 kilometer per uur. De 1-serie Cabrio is 4,36 lang 1,75 meter breed. De hoogte bedraagt, zowel met open als gesloten kap, 1,41 meter. De nadruk in het gamma ligt op benzinemotoren: daarvan zijn er bij de introductie vier exemplaren beschikbaar. BMW trapt af met de 118i Cabrio, die een 2,0-liter viercilinder met 143 pk onder de kap heeft. Daarna volgen de 120i (170 pk), 125i (218 pk) en het topmodel, de 135i (306 pk). Er is voorlopig maar één diesel, de 120d Cabrio met 177 pk. Alle motoren zijn voorzien van BMW’s Efficient Dynamics.
Het uiterlijk toont een sterke verwantschap met de 1-serie Coupé. De skirts voor en achter en de zijkanten zijn in detail identiek aan die van de onlangs gepresenteerde coupé. Voor de achterlichten gebruikt BMW LED-techniek, zodat de auto ook in het donker herkenbaar is als een auto van het Beierse merk. BMW heeft werk gemaakt van de kap: daarin zijn namelijk kleine vezels verweven, zodat het dak een glinstering over zich heeft in de zon. De auto valt extra op als de koper voor de nieuw ontwikkelde kleuren Kashmir Silver of Sedona Red kiest. De 135i onderscheidt zich van zijn minder bedeelde broertjes door een speciale bodykit. Hierdoor komt die versie breder over dan de rest van het gamma. Aan de achterkant onderscheidt de topper zich door een diffusor en een verchroomde uitlaatpijp.
Binnenin verdienen de stoelen speciale vermelding: deze hebben reflecterende zittingen en wangen, waardoor ze veel minder opwarmen dan in andere cabrio’s als de auto even in de zon heeft gestaan. De bagageruimte heeft met een open dak een inhoud van 240 liter. BMW noemt de 1-serie Cabrio de eerste ‘premium’ cabrio in het compacte segment, en inderdaad heeft de auto buiten misschien de Mini Cabrio uit eigen huis momenteel geen concurrenten De 1-serie Cabrio komt begin 2008 op de markt. De prijzen zijn op dit moment nog niet bekend.
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/e/a23 ... 2d2efe.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/b/742 ... ca13ab.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/6/bb1 ... 81b346.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/4/bfd ... 132924.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/6/88c ... f503d6.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/0/22a ... 706030.jpg[/img]
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Is voor een cabrio niet echt relevant.Sander Spoolder schreef:lekker boeiend man, al dat geneuzel over gewichten.Jelmer850i schreef:nette cabrio.., hoe zwaar?
10kilo lichter dan een 3 serie cabrio ?
Gewoon een ideaal dingetje voor de zonnige zondag
Maar blijf het vreemd vinden, een 3 is stukken groter.
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Is dat een gok of een feit Jelmer? Dan wil ik wel weten waar de kilo's ingegaan zijn. 3 Heeft zelfs nog een stalen dak!
Overigens vind ik de 1 geen beauty, de 3 cabrio ook verre van. En als beide toch een nutteloze bank hebben achter de voorstoelen ga ik wel voor de kleinere auto met het stoffen dakje. Heb het op de een of andere manier niet op CC dingen.
Overigens vind ik de 1 geen beauty, de 3 cabrio ook verre van. En als beide toch een nutteloze bank hebben achter de voorstoelen ga ik wel voor de kleinere auto met het stoffen dakje. Heb het op de een of andere manier niet op CC dingen.
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Leuk vervolg in de 1er modellijn, maar voor mij toch liever een 1er coupe dan de cabrio.
Ik vraag me overigens wel af in hoeverre de 130i beschikbaar blijft in de andere modellen.
Nu de 135i geintroduceerd is en nu ook een 125i, lijkt de 130i overbodig.
Echter vind ik de 130i tot nu toe nog wel het fraaist (uiteraard moet ik de 135i nog aan de tand voelen).
Ik vraag me overigens wel af in hoeverre de 130i beschikbaar blijft in de andere modellen.
Nu de 135i geintroduceerd is en nu ook een 125i, lijkt de 130i overbodig.
Echter vind ik de 130i tot nu toe nog wel het fraaist (uiteraard moet ik de 135i nog aan de tand voelen).
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
De 3er had een stoffen dak moeten hebben en in dit kapperssegment had men voor een metalen klapkap moeten kiezen, marketingtechnisch gezien.Rebel schreef:Zo ziet dus een echte "rijders-auto" uit met cabrioletdak ...
Ik denk dat BMW mis gokt om juist in dit segment voor een stoffen dak te kiezen. Tijd zal het leren.
Echter vind ik dat een cabrio ten alle tijde een stoffen/canvas kap hoort te hebben ipv zo'n zware, dure en onderhoudsgevoelige metalen kap.
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Ik vind het stalen dak op de 3-serie mooier dan een stoffen kap. Het is jammer dat het zo zwaar moet zijn. Op een roadster die sportieve rijeigenschappen heeft hoef ik daarom geen stalen klapdak. BMW gaat de volgende generatie Z4 hopelijk aanbieden met zowel een stoffen kap als een klapdak.
De 1-serie cabrio vind ik gewoon lelijk.
De 1-serie cabrio vind ik gewoon lelijk.
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Die neus moet echt anders, en dat ze het ook anders bedoelt hebben blijkt wel uit de ontwerpschets die in de persmap zat. De koplampen hebben hier de juiste proporties die de cabrio maar ook de coupe had moeten krijgenThom schreef:Inderdaad, stoffen daken zijn uit en het model van dit dak is ook nog eens niet geweldig.
Verder blijf ik moeite houden met alle lelijke 1-serie details zoals de neus en de zijkant.

[img:1024:680]http://xs119.xs.to/xs119/07390/P003048_schets.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Joop op 30 sep 2007, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Wat ik eigenlijk niet snap is waarom er nou zo'n klein achterruitje in moet, daar zie je dus echt niets doorheen...:
[img:1024:713]http://xs119.xs.to/xs119/07390/P0023317.jpg[/img]
[img:1024:713]http://xs119.xs.to/xs119/07390/P0023317.jpg[/img]