* Begin september nog een nieuw 1 jarig energiecontact afgesloten, dus mooi voor de extreme prijsverhogingen
* huis uit 1965, 2 onder 1 kap. Geisoleerde muren
* Sinds februari 2021 gesubsidieerde zonnepanelen, gesubsidieerd door mijnbouwschade (lees aardbevingsschade)
* Wek meer stroom op dan ik gebruik.
* oude meter, dus draait mooi terug
* houtkachel
* Split airco met een binnen unit in de keuken/woonkamer en 1 op de slaapkamer
Doordeweeks staat de cv zo ingesteld dat het 19gr (warm zat) is als ik thuis kom van mijn werk. Dan gaat de cv uit en houtkachel of airco aan om te verwarmen. Omdat ik meer stroom opwek dan verbruik, heb ik dus geen kWh verbruik op papier en dat is wel heel lekker op de jaarafrekening! Ben afgelopen september met een lagere tellerstand dan een in 2020 begonnen bij de nieuwe energieleverancier. Ik moest wel even uitleggen hoe dat kwam.....

Blij dat ik afgelopen jaren de slimme meter heb geweigerd, met in het achterhoofd de gedachte dat er ooit misschien nog wel zonnepanelen zouden komen. Nu maar hopen dat de afbouw van de saldering nog een jaartje uitgesteld worden en dat rond die tijd de thuisbaterij een beetje verder ontwikkeld zijn en betaalbaar zijn geworden. Dan komt er misschien ook meer airco capaciteit bij om het huis te verwarmen zodat de opwarming wat sneller gaat. Daarom gebruik ik nu de cv nog voor.