Mijn Focus ST 225 >> Even bijpraten - Mega update <<
-
Re: Mijn Focus ST 225 >> Eerste crash op de Nordschleife: Update <<
Hoe staat het ermee?
Weer aan het opbouwen?
Weer aan het opbouwen?
- Meeelv
- Auto: Ford Focus ST MK2
Ik heb de auto weer opgebouwd, helaas dankzij lange levertijden en meerdere fuck-ups door derden de auto uiteindelijk pas begin oktober weer klaar...
Toen nog een keer of 3 naar de ring geweest en nu ligt hij weer helemaal uit elkaar voor wat veranderingen. Op het moment wat moeite met leveringen uit Engeland waardoor alles vertraging op loopt, denk ook niet dat ik hem voor het 1e weekend TF weer af ga krijgen. Maar ik doe m'n best.
Als er interesse is zal ik nog wel wat foto's en een verhaaltje plaatsen hier

-
OnlineMartijn_bmw
Zeker interesse! Vind ik altijd de leukste topics de bouw en verbouw topics!
-
- Meeelv
Dan zal ik er een dezer dagen weer eens voor gaan zitten hahaMartijn_bmw schreef: 02 feb 2022, 17:54 Zeker interesse! Vind ik altijd de leukste topics de bouw en verbouw topics!

Kleine opsomming waar we op dit moment mee bezig zijn:
- Restant van het dashboard is eruit
- Kabelboom indunnen
- Nieuwe uitlaat gemaakt vanaf downpipe met v-band flenzen. Wilde een makkelijkere manier om de kat jaarlijks te wisselen voor de APK zodat ik hier geen pakkingen voor nodig heb elke keer. En meteen een grotere uitlaatdemper ertussen gemaakt
- Kachel/airco is eruit, heb zo'n kleine kachel van Biesheuvel gekocht, die moet ik nog inbouwen en aansluiten
- Polyester/carbon motorkap op de kop getikt, hier heb ik de Seat Leon TCR luchthapper in gemaakt en het randje netjes geplamuurd, als de auto weer rijd gaat hij weg zodat er een nieuw laagje carbon overheen kan zodat alles weer netjes is en uit 1 weefsel
- Als de auto weer rijd gaat hij ook nog even langs Gerwin voor een aanpassing aan de rolkooi. Origineel loopt er een buis achter het dash van links naar rechts, deze heb ik eruit gehaald en wil ik nu aan de kooi gelast hebben met meteen een manier om de stuurkolom hier aan vast te bouten, zodat die ook meteen wat lager komt te hangen
- Zelf een nieuw dash maken van carbon of polyester
- Auto mag ook nog naar JT-Performance voor een Ecumaster ECU
- Accukabels vervangen voor 1 maatje dunnere
En dan alles weer netjes opbouwen en even uitwegen/uitlijnen en dan is hij grotendeels weer klaar voor een nieuw seizoen

-
OnlineMartijn_bmw
WoW dat is weer een flinke metamorfose 

- Meeelv
Het interieur is een beetje een rotzooitje op dit moment haha. Heb ook alle overbodige beugeltjes en steuntjes eruit geslepen/geboord. Deze heb ik zo goed als ik kon geplamuurd en strak gemaakt. Als alles straks klaar is even een nieuw laagje verf er tegenaan en dan oogt dat ook weer netjes.
Het doel was vooral om even de puntjes op de I te zetten zodat de auto in zijn geheel een stuk nettere uitstraling kreeg. Samen met het nieuwe dash hoop ik dat dat gaat lukken, zodat ik zelf ook trots ben op de auto en de staat waarin hij is opgebouwd

Motorkap is tot nu toe wel goed gelukt! Ondanks dat hij van polyester is met een laagje carbon voor het zicht, is hij toch zeker de helft lichter dan de ijzeren motorkap. Heb er ook maar € 400,- voor betaald dus mij hoor je niet klagen

Het doel was vooral om even de puntjes op de I te zetten zodat de auto in zijn geheel een stuk nettere uitstraling kreeg. Samen met het nieuwe dash hoop ik dat dat gaat lukken, zodat ik zelf ook trots ben op de auto en de staat waarin hij is opgebouwd

Motorkap is tot nu toe wel goed gelukt! Ondanks dat hij van polyester is met een laagje carbon voor het zicht, is hij toch zeker de helft lichter dan de ijzeren motorkap. Heb er ook maar € 400,- voor betaald dus mij hoor je niet klagen

-
Moest toevallig aan je auto denken. Laatste filmpje van Misha op de ring zie je in de click foto jou auto op de achtergrond 

- PeterM
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
Lekker bezig, ik hou wel van een auto die strak is afgewerkt. De motorkap zal mogelijk ook nog wat helpen bij de koel "problemen"?
-
Nice. Mooi om te lezen dat je weer doorgaat met opbouwen.
- Jan Terwolde
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
Hahaha was mij ook al opgevallen!Kadett schreef: 02 feb 2022, 19:25 Moest toevallig aan je auto denken. Laatste filmpje van Misha op de ring zie je in de click foto jou auto op de achtergrond![]()
Heel wat plannen weer gefikst zo te zien. Als je het 1e weekend nog red laat maar weten dan ben ik er ook!
- Meeelv
Goed dan, even bijpraten hier weer
Als eerste een korte samenvatting van de reparatie na de crash. Enkele delen van de ''widebody'' fenders waren beschadigd. Contact opgenomen met degene die dat spul verkoopt of ik losse delen kon kopen. Ze gingen kijken of ze nog wat los hadden liggen en vervolgens nooit meer wat van gehoord, dus toen maar een setje epoxy hars en glasmatten besteld en zelf aan de knutsel gegaan. Na wat spuitbussen op kleur te hebben besteld zag het er eigenlijk weer best prima uit.

Omdat ik nu 265 brede banden gemonteerd heb ipv 255 op de oude velgen, kreeg ik weer wat last van aanloop probleempjes. Hierdoor besloten om het nieuwe spatbord een paar centimeter in te korten en de tussenruimte op te vullen met purschuim voor wat stevigheid.

Dezelfde week na de crash had ik besloten om nieuwe Motec velgen te bestellen. Omdat ik nogal afwijkende maten heb is hier niet zomaar wat voor te krijgen en ATS werd helaas niet meer gemaakt. Een vriend van mij tipte me dat je bij Motec in principe alles kunt laten maken, alleen de levertijd is lang. Dit was op zich niet zo'n probleem, dan kon mijn bankrekening ook weer een beetje bijkomen. Na 11 weken van de genoemde levertijd van 12 weken besloot ik even contact op te nemen met de leverancier of ze al bericht hadden dat mijn velgen onderweg waren naar hun. Dan zou ik namelijk ook andere dingen kunnen gaan plannen als ik van hun groen licht kreeg.
Maar helaas na een telefoontje bleek dat mijn velgen nooit besteld waren, dit waren ze ronduit vergeten..... Dus toen maar besloten om Protrack velgen te bestellen. Deze wilde ik eigenlijk niet omdat ze alleen in mat zwart te krijgen waren en ik dit niet mooi dacht te vinden. En om splinternieuwe velgen nou gelijk opnieuw te laten poedercoaten ging me ook wat te ver. Maar toen ik ze binnen kreeg viel het mij erg mee en vind ik ze eigenlijk onwijs gaaf staan! En na 3 dagen gewoon geleverd worden is ook wel top

Even testfitten

Toen door naar de draagarmen, het volgende probleem. De linker draagarm was krom geslagen door de impact. Nieuwe kon ik natuurlijk ook weer alleen in een set krijgen a € 1200,- (die absurde prijs kwam volgens de verkoper doordat hij de enige was die ze verkocht en het was ''german engineering'').
Gelukkig zei een bekende van me dat hij ze wel kon repareren. Dus ik beide draagarmen in een rugzak gedaan en op de motor vanuit het zonnige zuiden helemaal naar de kop van Noord-Holland om ze weg te brengen, en meteen door te spreken wat mijn wensen waren. Zo gezegd zo gedaan, hij zou na het weekend de spullen gaan bestellen die nodig waren en vervolgens aan de slag gaan. Top! Zou je denken...
Na een maand toch maar eens bellen hoe het er voor stond. Ja nee druk druk, nog niet aan toe gekomen. Oke geen probleem, mijn velgen komen toch pas over 4-5 weken dus als ze dan klaar zijn vind ik het goed. Oke ga ik proberen!

Helaas, nog steeds niet klaar. Oke mooi, dan stuur ze maar terug en dan ga ik wat anders verzinnen. Dus toen een beroep gedaan op iemand anders en toen waren ze na 2 weken gefixt ondanks topdrukte. Kijk, daar houden we van.
Nieuw fuseekogeltje eraan en die kan weer even mee.

Ondertussen reed de auto weer en mocht hij ook weer APK-gekeurd worden. Dus even er onderdoor gelopen toen ik tot de conclusie kwam dat mijn schokdemper rechtsachter toch ook wel een tik heeft gehad toen hij neerkwam na het kusje met de vangrail

Gelukkig kon ik de uniball er zo uit draaien en een nieuwe erin schroeven. Ook weer gefixt!
Vervolgens kwamen we tot de ontdekking dat het achter subframe ook een aardige tik had gehad. Een van de bevestigingsgaten was een stuk opgeschoven.

Gelukkig lag er vlakbij op de sloop een redelijk net subframe, wat in ieder geval recht was. Deze dus meteen opgehaald en even voorzien van een laagje hammerite zodat het de komende jaren weer vooruit kan.

Ineens kwam het moment aardig dichtbij dat ik weer richting de Nürburgring kon afreizen, dus vlug even wat wrapfolie laten komen om de stickerset weer wat completer te maken. Ik wilde dit zelf eens proberen en het resultaat viel me helemaal niet tegen. Wel lastig om in je eentje zo'n groot stuk folie op de auto te plakken.

Na dat alles was hij klaar voor de 1e rit naar de ring in Oktober. De banden liepen voor iets aan, wat simpel te verhelpen was door de auto iets omhoog te schroeven. Achter was het echter wat serieuzer, wat goed te zien is op deze foto

Dit was iets lastiger om op te lossen zoals ik dat voor had gedaan. Dus na wat overleg met mijn vader besloten om met wat flinke hamers het plaatwerk zo ver mogelijk naar buiten te kloppen.

De open ruimte tussen het poly scherm en het originele plaatwerk was eerst opgevuld door een randje polyester. Dat heb ik er tussenuit geslepen en dat zou een goede centimeter schelen wat ik aan ruimte extra zou krijgen.

Vervolgens wat zinkspray erop gespoten en afgekit met strijkkit zodat het een beetje beschermd is.

Hierna ben ik nog 2x naar de ring geweest. De auto loopt vooral achter nog een heel klein beetje aan, maar ik kijk dit jaar wel effe aan of ik daar nog wat aan ga doen of niet. Het is maar op 2 plekken op de baan dat hij het doet, namelijk foxhole compressie en in de Karussel. Dus misschien neem ik dat maar voor lief.
Fast forward naar Kerstmis 2021 en toen was het tijd voor de nieuwe uitlaat. Deze heb ik samen met mijn broer gemaakt (nouja vooruit, eigenlijk heeft hij nagenoeg al het werk gedaan en heb ik geassisteerd). Hij is in Januari 2022 met zijn eigen bedrijf gestart in het maken van RVS uitlaten en andere laswerkzaamheden, gefocust met name op de autosport tak. Voor degene die bekend zijn met Rick v.d Bosch Polyesterverwerking, mijn broer zit op dezelfde locatie als Rick. https://www.jvraceweld.nl/
De wensen van de nieuwe uitlaat waren:
- Grotere uitlaatdemper om hem wat stiller te maken
- Geen conventionele uitlaat flenzen met pakkingen meer, dus alles met V-band
- Makkelijkere manier om de katalysator te wisselen voor de APK
- Ander sierstuk op de uitlaat
Zo gezegd zo gedaan, plaatjes zeggen meer dan praatjes:

Helaas brak tijdens het losdraaien van de downpipe wel een boutje af op de turbo. Deze heb ik uitgeboord en het restant wilde ik met een linkse tap eruit draaien. Jammer genoeg brak die tap vrijwel meteen af toen ik licht kracht begon te zetten en het restje tap kreeg ik er met geen mogelijkheid uit. Dus een speciaal freesje besteld die harder was dan de tap en hiermee kon ik de tap wegfrezen.
Hiervoor moest wel de turbo gedemonteerd worden en toen brak er ook een tapeind van het spruitstuk af. Gelukkig stak deze een stuk uit en kon ik hem er zo met een tang uit draaien. Maar als er 1 afbreekt, zal de rest ook wel niet veel soeps meer zijn. Dus een nieuw setje besteld in Engeland (zogenoemde high-tensile strenght versie) maar deze liggen al sinds 5 Januari stil bij de douane ivm het invoeren
Ik heb afgelopen maandag een setje ARP tapeinden besteld via een vriend en daar zat ongeveer een week levertijd op, dus hopelijk kan ik die aankomende week gaan ophalen zodat ik de turbo weer terug kan monteren.
Dan kan de auto eindelijk naar Gerwin Biesheuvel om de buis voor de stuurkolom in de auto te gaan lassen en vervolgens kan hij naar JT-Performance voor de nieuwe ECU.
Genoeg te doen nog dus!

Als eerste een korte samenvatting van de reparatie na de crash. Enkele delen van de ''widebody'' fenders waren beschadigd. Contact opgenomen met degene die dat spul verkoopt of ik losse delen kon kopen. Ze gingen kijken of ze nog wat los hadden liggen en vervolgens nooit meer wat van gehoord, dus toen maar een setje epoxy hars en glasmatten besteld en zelf aan de knutsel gegaan. Na wat spuitbussen op kleur te hebben besteld zag het er eigenlijk weer best prima uit.

Omdat ik nu 265 brede banden gemonteerd heb ipv 255 op de oude velgen, kreeg ik weer wat last van aanloop probleempjes. Hierdoor besloten om het nieuwe spatbord een paar centimeter in te korten en de tussenruimte op te vullen met purschuim voor wat stevigheid.

Dezelfde week na de crash had ik besloten om nieuwe Motec velgen te bestellen. Omdat ik nogal afwijkende maten heb is hier niet zomaar wat voor te krijgen en ATS werd helaas niet meer gemaakt. Een vriend van mij tipte me dat je bij Motec in principe alles kunt laten maken, alleen de levertijd is lang. Dit was op zich niet zo'n probleem, dan kon mijn bankrekening ook weer een beetje bijkomen. Na 11 weken van de genoemde levertijd van 12 weken besloot ik even contact op te nemen met de leverancier of ze al bericht hadden dat mijn velgen onderweg waren naar hun. Dan zou ik namelijk ook andere dingen kunnen gaan plannen als ik van hun groen licht kreeg.
Maar helaas na een telefoontje bleek dat mijn velgen nooit besteld waren, dit waren ze ronduit vergeten..... Dus toen maar besloten om Protrack velgen te bestellen. Deze wilde ik eigenlijk niet omdat ze alleen in mat zwart te krijgen waren en ik dit niet mooi dacht te vinden. En om splinternieuwe velgen nou gelijk opnieuw te laten poedercoaten ging me ook wat te ver. Maar toen ik ze binnen kreeg viel het mij erg mee en vind ik ze eigenlijk onwijs gaaf staan! En na 3 dagen gewoon geleverd worden is ook wel top

Even testfitten

Toen door naar de draagarmen, het volgende probleem. De linker draagarm was krom geslagen door de impact. Nieuwe kon ik natuurlijk ook weer alleen in een set krijgen a € 1200,- (die absurde prijs kwam volgens de verkoper doordat hij de enige was die ze verkocht en het was ''german engineering'').
Gelukkig zei een bekende van me dat hij ze wel kon repareren. Dus ik beide draagarmen in een rugzak gedaan en op de motor vanuit het zonnige zuiden helemaal naar de kop van Noord-Holland om ze weg te brengen, en meteen door te spreken wat mijn wensen waren. Zo gezegd zo gedaan, hij zou na het weekend de spullen gaan bestellen die nodig waren en vervolgens aan de slag gaan. Top! Zou je denken...
Na een maand toch maar eens bellen hoe het er voor stond. Ja nee druk druk, nog niet aan toe gekomen. Oke geen probleem, mijn velgen komen toch pas over 4-5 weken dus als ze dan klaar zijn vind ik het goed. Oke ga ik proberen!

Helaas, nog steeds niet klaar. Oke mooi, dan stuur ze maar terug en dan ga ik wat anders verzinnen. Dus toen een beroep gedaan op iemand anders en toen waren ze na 2 weken gefixt ondanks topdrukte. Kijk, daar houden we van.
Nieuw fuseekogeltje eraan en die kan weer even mee.

Ondertussen reed de auto weer en mocht hij ook weer APK-gekeurd worden. Dus even er onderdoor gelopen toen ik tot de conclusie kwam dat mijn schokdemper rechtsachter toch ook wel een tik heeft gehad toen hij neerkwam na het kusje met de vangrail

Gelukkig kon ik de uniball er zo uit draaien en een nieuwe erin schroeven. Ook weer gefixt!
Vervolgens kwamen we tot de ontdekking dat het achter subframe ook een aardige tik had gehad. Een van de bevestigingsgaten was een stuk opgeschoven.

Gelukkig lag er vlakbij op de sloop een redelijk net subframe, wat in ieder geval recht was. Deze dus meteen opgehaald en even voorzien van een laagje hammerite zodat het de komende jaren weer vooruit kan.

Ineens kwam het moment aardig dichtbij dat ik weer richting de Nürburgring kon afreizen, dus vlug even wat wrapfolie laten komen om de stickerset weer wat completer te maken. Ik wilde dit zelf eens proberen en het resultaat viel me helemaal niet tegen. Wel lastig om in je eentje zo'n groot stuk folie op de auto te plakken.

Na dat alles was hij klaar voor de 1e rit naar de ring in Oktober. De banden liepen voor iets aan, wat simpel te verhelpen was door de auto iets omhoog te schroeven. Achter was het echter wat serieuzer, wat goed te zien is op deze foto

Dit was iets lastiger om op te lossen zoals ik dat voor had gedaan. Dus na wat overleg met mijn vader besloten om met wat flinke hamers het plaatwerk zo ver mogelijk naar buiten te kloppen.

De open ruimte tussen het poly scherm en het originele plaatwerk was eerst opgevuld door een randje polyester. Dat heb ik er tussenuit geslepen en dat zou een goede centimeter schelen wat ik aan ruimte extra zou krijgen.

Vervolgens wat zinkspray erop gespoten en afgekit met strijkkit zodat het een beetje beschermd is.

Hierna ben ik nog 2x naar de ring geweest. De auto loopt vooral achter nog een heel klein beetje aan, maar ik kijk dit jaar wel effe aan of ik daar nog wat aan ga doen of niet. Het is maar op 2 plekken op de baan dat hij het doet, namelijk foxhole compressie en in de Karussel. Dus misschien neem ik dat maar voor lief.
Fast forward naar Kerstmis 2021 en toen was het tijd voor de nieuwe uitlaat. Deze heb ik samen met mijn broer gemaakt (nouja vooruit, eigenlijk heeft hij nagenoeg al het werk gedaan en heb ik geassisteerd). Hij is in Januari 2022 met zijn eigen bedrijf gestart in het maken van RVS uitlaten en andere laswerkzaamheden, gefocust met name op de autosport tak. Voor degene die bekend zijn met Rick v.d Bosch Polyesterverwerking, mijn broer zit op dezelfde locatie als Rick. https://www.jvraceweld.nl/
De wensen van de nieuwe uitlaat waren:
- Grotere uitlaatdemper om hem wat stiller te maken
- Geen conventionele uitlaat flenzen met pakkingen meer, dus alles met V-band
- Makkelijkere manier om de katalysator te wisselen voor de APK
- Ander sierstuk op de uitlaat
Zo gezegd zo gedaan, plaatjes zeggen meer dan praatjes:

Helaas brak tijdens het losdraaien van de downpipe wel een boutje af op de turbo. Deze heb ik uitgeboord en het restant wilde ik met een linkse tap eruit draaien. Jammer genoeg brak die tap vrijwel meteen af toen ik licht kracht begon te zetten en het restje tap kreeg ik er met geen mogelijkheid uit. Dus een speciaal freesje besteld die harder was dan de tap en hiermee kon ik de tap wegfrezen.
Hiervoor moest wel de turbo gedemonteerd worden en toen brak er ook een tapeind van het spruitstuk af. Gelukkig stak deze een stuk uit en kon ik hem er zo met een tang uit draaien. Maar als er 1 afbreekt, zal de rest ook wel niet veel soeps meer zijn. Dus een nieuw setje besteld in Engeland (zogenoemde high-tensile strenght versie) maar deze liggen al sinds 5 Januari stil bij de douane ivm het invoeren

Dan kan de auto eindelijk naar Gerwin Biesheuvel om de buis voor de stuurkolom in de auto te gaan lassen en vervolgens kan hij naar JT-Performance voor de nieuwe ECU.
Genoeg te doen nog dus!
-
Re: Mijn Focus ST 225 >> Even bijpraten - Mega update <<
Je hoeft je niet te vervelen met zo'n hobbyauto...
Wel mooi werk weer! Veel plezier ervan

Wel mooi werk weer! Veel plezier ervan

-
OnlineMartijn_bmw
Heerlijke update!! Mooi om weer helemaal bij te lezen.
Op mijn Z4 wil ik de midden demper verwijderen voor net iets meer 6 in lijn sound… misschien kom ik van voorjaar wel ff bij je broer langs dan! Laswerk ziet er mooi uit
Op mijn Z4 wil ik de midden demper verwijderen voor net iets meer 6 in lijn sound… misschien kom ik van voorjaar wel ff bij je broer langs dan! Laswerk ziet er mooi uit

-
Mooie update.
Hoe ligt het stil bij de douane? In Nederland of export uit UK niet geregeld? Zou zonder reden niet stil moeten liggen.
Hoe ligt het stil bij de douane? In Nederland of export uit UK niet geregeld? Zou zonder reden niet stil moeten liggen.
- Meeelv
Vraag me soms wel eens af waar ik in hemelsnaam aan ben begonnen hoor haha. Maar zodra ik er dan weer het circuit mee op ga ben ik dat al lang weer vergeten. Mooiste vind ik altijd als mensen meerijden die zelf ook rijden, en dat ze dan zeggen dat ze nooit hadden gedacht dat een Focus zoals de mijne zich zo goed gedraag op de baan. Het blijft immers toch een voorwielaandrijver met teveel vermogen op die arme voorwielen en een veel te zwaar motorblok in de neusSlowCo schreef: 04 feb 2022, 21:28 Je hoeft je niet te vervelen met zo'n hobbyauto...![]()
Wel mooi werk weer! Veel plezier ervan![]()

Thanks! Goed plan, dat kan hij voor jou zeker wel maken!Martijn_bmw schreef: 04 feb 2022, 21:48 Heerlijke update!! Mooi om weer helemaal bij te lezen.
Op mijn Z4 wil ik de midden demper verwijderen voor net iets meer 6 in lijn sound… misschien kom ik van voorjaar wel ff bij je broer langs dan! Laswerk ziet er mooi uit![]()
Volgens de track&trace ligt het stil in Nederland voor het import gedeelte. Het vreemde is dat ik rond diezelfde tijd ergens anders een bestelling deed in de UK en dat ging wel gewoon snel.Gijzert schreef: 05 feb 2022, 06:46 Mooie update.
Afgelopen maandag ook nog wat spul besteld voor de kachel bij Demon Tweeks in Engeland, dat werd gisteren ook al bezorgd. Dus er gaat gewoon ergens wat fout gok ik, wellicht dat de verzendende partij de documenten niet goed in orde heeft waardoor het aan de kant is gegooid ofzo. Maar de verkoper is ook niet echt hulpvol. Ik vroeg of zij een update konden vragen bij hun vervoerder, sturen ze gewoon een kopie van de track&trace pagina.... Ja die had ik zelf natuurlijk ook al gevonden

-
Ik zou bij verkoper aangeven dat je je geld terug wil en met spoed.Meeelv schreef: 05 feb 2022, 09:55Vraag me soms wel eens af waar ik in hemelsnaam aan ben begonnen hoor haha. Maar zodra ik er dan weer het circuit mee op ga ben ik dat al lang weer vergeten. Mooiste vind ik altijd als mensen meerijden die zelf ook rijden, en dat ze dan zeggen dat ze nooit hadden gedacht dat een Focus zoals de mijne zich zo goed gedraag op de baan. Het blijft immers toch een voorwielaandrijver met teveel vermogen op die arme voorwielen en een veel te zwaar motorblok in de neusSlowCo schreef: 04 feb 2022, 21:28 Je hoeft je niet te vervelen met zo'n hobbyauto...![]()
Wel mooi werk weer! Veel plezier ervan![]()
![]()
Thanks! Goed plan, dat kan hij voor jou zeker wel maken!Martijn_bmw schreef: 04 feb 2022, 21:48 Heerlijke update!! Mooi om weer helemaal bij te lezen.
Op mijn Z4 wil ik de midden demper verwijderen voor net iets meer 6 in lijn sound… misschien kom ik van voorjaar wel ff bij je broer langs dan! Laswerk ziet er mooi uit![]()
Volgens de track&trace ligt het stil in Nederland voor het import gedeelte. Het vreemde is dat ik rond diezelfde tijd ergens anders een bestelling deed in de UK en dat ging wel gewoon snel.Gijzert schreef: 05 feb 2022, 06:46 Mooie update.
Afgelopen maandag ook nog wat spul besteld voor de kachel bij Demon Tweeks in Engeland, dat werd gisteren ook al bezorgd. Dus er gaat gewoon ergens wat fout gok ik, wellicht dat de verzendende partij de documenten niet goed in orde heeft waardoor het aan de kant is gegooid ofzo. Maar de verkoper is ook niet echt hulpvol. Ik vroeg of zij een update konden vragen bij hun vervoerder, sturen ze gewoon een kopie van de track&trace pagina.... Ja die had ik zelf natuurlijk ook al gevonden![]()
Dan komen ze meestal wel in actie.
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Beste update weer, tof om te zien dat er van de gelegenheid (hoe lullig ook) gebruik wordt gemaakt om direct maar een paar verbeteringen door te voeren! 
Overigens is niet alleen Engeland een probleem geloof ik. Dikke maand terug wat in Australië besteld en dat moet ook nog komen.

Overigens is niet alleen Engeland een probleem geloof ik. Dikke maand terug wat in Australië besteld en dat moet ook nog komen.
- Jlijp
- Auto: BMW E36 318TI (2x) + e30
Hé wat een klein wereldje, ik heb je broer nog gesproken bij Rick toen ze de werkplaats aan het opknappen waren. Leuk om iets van zijn werk te zien op je foto's.
Afgelopen week ook bij Bob/Jt-performence langs geweest om het ecumaster pakket op te halen.
Leuk project om zo terug te lezen, geeft weer wat inspiratie.

Afgelopen week ook bij Bob/Jt-performence langs geweest om het ecumaster pakket op te halen.
Leuk project om zo terug te lezen, geeft weer wat inspiratie.
- Meeelv
Nou ik heb contact gehad met PostNL hierover omdat zij het overnemen van Royal Mail, en zij vertelde dat het inklaringsproces tot wel 30 dagen kon duren. Op de dag af vandaag is het dus 30 dagen geleden, dus ik ga ze maandag even een nieuw berichtje sturen. Als ik er dan niet uit kom ga ik idd geld terugvragen of kijken of ze het miss nogmaals willen opsturen.Gijzert schreef: 05 feb 2022, 06:46 Ik zou bij verkoper aangeven dat je je geld terug wil en met spoed.
Klopt, mijn broer wacht ook op wat spullen vanuit Australië wat hij eind November heeft besteldFerdi Gielen schreef: 05 feb 2022, 14:18 Beste update weer, tof om te zien dat er van de gelegenheid (hoe lullig ook) gebruik wordt gemaakt om direct maar een paar verbeteringen door te voeren!

Haha dat is toevallig idd! Wat heb je bij Jeroen opgehaald? Alleen een ECU of nog meer leuke spulletjes?Jlijp schreef: 05 feb 2022, 14:30 Hé wat een klein wereldje, ik heb je broer nog gesproken bij Rick toen ze de werkplaats aan het opknappen waren. Leuk om iets van zijn werk te zien op je foto's.
Leuk project om zo terug te lezen, geeft weer wat inspiratie.![]()
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Hmm 3 maanden wachten geeft weinig hoop 
De vervoerder gaf aan wat problemen te hebben (schijnt momenteel weinig capaciteit naar Europa te zijn), maar zelfs de genoemde vertraging zijn ze ondertussen al een paar weken gepasseerd.

De vervoerder gaf aan wat problemen te hebben (schijnt momenteel weinig capaciteit naar Europa te zijn), maar zelfs de genoemde vertraging zijn ze ondertussen al een paar weken gepasseerd.
- Jlijp
Haha dat is toevallig idd! Wat heb je bij Jeroen opgehaald? Alleen een ECU of nog meer leuke spulletjes?Jlijp schreef: 05 feb 2022, 14:30 Hé wat een klein wereldje, ik heb je broer nog gesproken bij Rick toen ze de werkplaats aan het opknappen waren. Leuk om iets van zijn werk te zien op je foto's.
Leuk project om zo terug te lezen, geeft weer wat inspiratie.![]()
[/quote]
In eerste instantie (was het de bedoeling het simpel te houden ) alleen het display en vervolgens ook besloten een ECU,PMU,keyboard en GPS module te kopen.. Als je dan toch bezig bent
- Meeelv
Gisteren nog een berichtje gestuurd naar PostNL en nu blijkt dat het adres niet goed op het pakket stond ofzo, en dat het nu retour afzender gaat... Dus heb net de verkopende partij gemaild met deze informatie en gevraagd of ik mijn geld terug kan krijgen.Gijzert schreef: 05 feb 2022, 12:44 Ik zou bij verkoper aangeven dat je je geld terug wil en met spoed.

Oeh gelijk het hele pretpakket genomen, nice! Ik heb de ADU en GPS module ook al. PMU wel nog over nagedacht maar laat ik voor nu even achterwege. Wie weet in de toekomst nog ooitJlijp schreef: 05 feb 2022, 20:28 In eerste instantie (was het de bedoeling het simpel te houden ) alleen het display en vervolgens ook besloten een ECU,PMU,keyboard en GPS module te kopen.. Als je dan toch bezig bent![]()

- Jlijp
Oeh gelijk het hele pretpakket genomen, nice! Ik heb de ADU en GPS module ook al. PMU wel nog over nagedacht maar laat ik voor nu even achterwege. Wie weet in de toekomst nog ooitJlijp schreef: 05 feb 2022, 20:28 In eerste instantie (was het de bedoeling het simpel te houden ) alleen het display en vervolgens ook besloten een ECU,PMU,keyboard en GPS module te kopen.. Als je dan toch bezig bent![]()

[/quote]
Dit komt in een e36 compact die ik inmiddels helemaal kaal heb gemaakt, daarom gelijk maar alles nieuw erin qua elektronica. Eerst binnenkort de kooi laten uitbreiden door Gerwin.
-
Standaard lul verhaal. Pakket is in de hoek komen te staan. Nu kopen ze zich weer een week tijd om wat uit te zoeken.Meeelv schreef: 06 feb 2022, 09:42Gisteren nog een berichtje gestuurd naar PostNL en nu blijkt dat het adres niet goed op het pakket stond ofzo, en dat het nu retour afzender gaat... Dus heb net de verkopende partij gemaild met deze informatie en gevraagd of ik mijn geld terug kan krijgen.Gijzert schreef: 05 feb 2022, 12:44 Ik zou bij verkoper aangeven dat je je geld terug wil en met spoed.
Dan komen ze meestal wel in actie.![]()
Waar moet het in komen?
Zal me niks verbazen dat hij alsnog geleverd gaat worden.