Brandstof, de prijzen.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Re: Brandstof, de prijzen.
@knot
Je kunt je Linkedin op "open to work" zetten, waarbij alleen recruiters dat kunnen zien.
Tevens zal Linkedin de recruiters van je huidige bedrijf er ook uit filteren (geen garantie)
https://www.linkedin.com/help/linkedin/ ... en-to-work?
Daarna kun je een open babbeltje met ze hebben over je marktwaarde, want in het huidige klimaat zullen ze je zeker weten te vinden.
Je kunt je Linkedin op "open to work" zetten, waarbij alleen recruiters dat kunnen zien.
Tevens zal Linkedin de recruiters van je huidige bedrijf er ook uit filteren (geen garantie)
https://www.linkedin.com/help/linkedin/ ... en-to-work?
Daarna kun je een open babbeltje met ze hebben over je marktwaarde, want in het huidige klimaat zullen ze je zeker weten te vinden.
- Martijn M
Same.
Maar dat komt ook omdat ik in de spits liever ontspannen lekker door sukkel dan me druk maak over 5 seconden eerder op kantoor te zijn

- 350 Z
Zojuist €2,25 betaalt voor een litertje euro 98.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik snap je wel. Toch zit ik te denken om nog een keer wat ruigers te pakken, voor mij dan. Een M340i touring zie ik wel zitten voordat we toch echt aan hybrides en EV’s moeten. Ben de 50 gepasseerd en d’r gebeuren toch dingen om je heen nu waarvan je denkt…Knot schreef: 02 feb 2022, 13:42Verandert vaak weinig, buiten dat je einde van de maand minder over hebt. Toch sta ik niet meer te springen om een 1 op 10 of onzuinigere slurper, ga er wel op letten dat het ook zuinig KAN rijden, zoals met een 330i bijv.
Op de snelweg gewoon lekker 100, slipstreampje hier en daar, evt 90 of 95 ook prima als je geen haast hebt. Om nog een beetje de lol erin te houden een handjevol volgas bij stoplichten in 2 of 3 en dat is het dan weer..... op de openbare weg dan. Dagje Papenburg of paar uurtjes CPZ doet wonderen.

-
Midlifecrisis!Arthur schreef: 02 feb 2022, 14:02 Ik snap je wel. Toch zit ik te denken om nog een keer wat ruigers te pakken, voor mij dan. Een M340i touring zie ik wel zitten voordat we toch echt aan hybrides en EV’s moeten. Ben de 50 gepasseerd en d’r gebeuren toch dingen om je heen nu waarvan je denkt…Dus mss toch wat ruimer (in de zin van uitgaven) gaan leven en niet contant ‘omhoog’ kijken. Doe je (ik) toch wel onbewust. En je moet maar net goed oud worden. Alles verbrassen hoeft natuurlijk ook niet. Maar nog 5-6-7 keer nieuwe kozijnen voor je pensioen is ook niet nodig
Aan de andere kant, zo’n ‘dikke bak’ ook niet. Lastige leeftijd en keuzes
![]()

- Arthur
Denk ik ook!

- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Precies, maakt echt niets uit voor die 10 km die ik op de snelweg rijd, twee keer per week. Schiet pas echt op als je wat verder weg moet.Martijn M schreef: 02 feb 2022, 13:59Same.
Maar dat komt ook omdat ik in de spits liever ontspannen lekker door sukkel dan me druk maak over 5 seconden eerder op kantoor te zijn![]()
- Knot
A180 7G-DCT Business Solution 6l/100km = 1 op 16,7 = 0,114ct/km
A250e 8G-DCT Business Solution AMG Limited 17.5kwh/100km = 0,175kwh/km 0,04ct/km
Dit had ik op een kladje staan... gerekend met 1,90 en 0,22 maar inmiddels is het 2,00 en 0,38
Dus die benzine doet 12ct de km maar electrisch is inmiddels naar 8ct de km in het meest zuinige geval, kan zomaar 10ct zijn als je meer vaart maakt. Voor die 2ct verschil is het mij al dat geklooi en evt degradatie van de accu etc niet waard. Enkel als je het echt binnen de saldering met eigen opgewekte stroom allemaal kunt doen heb je er wat aan maar het is me een gedoe zeg.
A250e 8G-DCT Business Solution AMG Limited 17.5kwh/100km = 0,175kwh/km 0,04ct/km
Dit had ik op een kladje staan... gerekend met 1,90 en 0,22 maar inmiddels is het 2,00 en 0,38
Dus die benzine doet 12ct de km maar electrisch is inmiddels naar 8ct de km in het meest zuinige geval, kan zomaar 10ct zijn als je meer vaart maakt. Voor die 2ct verschil is het mij al dat geklooi en evt degradatie van de accu etc niet waard. Enkel als je het echt binnen de saldering met eigen opgewekte stroom allemaal kunt doen heb je er wat aan maar het is me een gedoe zeg.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Die sector is wel booming inderdaad, maar ook weer niet zo'n niche dat een starter (in mijn ogen is dat een schoolverlater) dan direct bijna 2x modaal verdiend lijkt mij? Wat is het salarispad na een paar jaar dan? In no-time naar de 10k?Martijn M schreef: 02 feb 2022, 13:44Voornamelijk de richting waar ik zelf ook in zit. Data Analisten / Data Engineers etc.Martijn_bmw schreef: 02 feb 2022, 12:56Wat voor functies dan? Want bij ons in bedrijf met 400man zit misschien een enkele daarop en directie erboven.Martijn M schreef: 02 feb 2022, 12:55
Als ik zo zie waar die recruiters mee smijten zitten we er niet ver vanaf![]()
Zie gewoon starter functies tussen de 70-85k voorbij komen op jaarbasis.
De rest (ruim) daaronder.
Precies wat je zegt inderdaad. T is gortig maar zie t vaak voorbij komen. Vooral de stijgingen in het afgelopen jaar zijn absurd. Voor een zelfde functie leggen ze nu makkelijk 20k meer neer op jaarbasis.Richardt. schreef: 02 feb 2022, 13:09 70-85k is dan puur brutoloon incl vakantiegeld en wellicht 13e maand?
70k incl vakantiegeld is circa 5.400eu per maand, lijkt mij wel wat gortig voor een starter inderdaad![]()
Dat je met wat jaren ervaring in de juiste sector dat soort maandelijkse bedragen redelijk vlot aantikt geloof ik direct, maar als schoolverlater kan ik mij dat (in NL althans) echt niet voorstellen.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Rijden? Alles staat hier vooral stil, nog niet op kantoor geweest dit jaar.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Yep, ik ben ook nog niet op kantoor geweest dit jaar. Dus dat bespaard aardig wat brandstof.
Als ik wel naar kantoor ga dan is het toch wel een sport om zo zuinig mogelijk te rijden, de route leent zich er ook aardig voor. Terugweg neem ik nog wel eens een route binnendoor wat lekker sturen is, dat compenseert dan weer een beetje.
En sinds dik een half jaar een eigen auto na jaren van lease. Vooraf natuurlijk een rekensommetje gemaakt, inmiddels is de brandstofprijs aardig gestegen maar het gemiddeld verbruik is in mijn geval ook wat gunstiger dan ik vooraf dacht. Dus onderaan de streep scheelt het niet zoveel met mijn kilometers
Als ik wel naar kantoor ga dan is het toch wel een sport om zo zuinig mogelijk te rijden, de route leent zich er ook aardig voor. Terugweg neem ik nog wel eens een route binnendoor wat lekker sturen is, dat compenseert dan weer een beetje.
En sinds dik een half jaar een eigen auto na jaren van lease. Vooraf natuurlijk een rekensommetje gemaakt, inmiddels is de brandstofprijs aardig gestegen maar het gemiddeld verbruik is in mijn geval ook wat gunstiger dan ik vooraf dacht. Dus onderaan de streep scheelt het niet zoveel met mijn kilometers

- Arthur
Ja, woon-werk doe ik ook mak aan. En dan doet die 330i xDrive touring gewoon 1:15+ gemiddeld op winterbanden nu. Op de zomers reed redelijk gemakkelijk richting 1:17 gemeten aan de pomp.
- JP
Nog even en het is voorjaar. Dan kunne we weer allemaal op de fiets naar het werk. Dat kost niks en je harkt toch je reiskostenvergoeding binnen. Wel eerst nog met die gilette over die boomstammen en zo'n ballenknijper voor een betere cw-waarde. Het blijkt ook nog eens goed te zijn voor je lichaam......
- Martijn_bmw
Die verbruiken haal je niet…Knot schreef: 02 feb 2022, 14:22 A180 7G-DCT Business Solution 6l/100km = 1 op 16,7 = 0,114ct/km
Ik zit nu met de CLA250e op 8.338km waarvan 5.087 electric en 3.250km op benzine.
De puur benzine km zijn daarbij 1L op 13,5km (= 7,4L/100km)
De puur elektra km zijn daarbij 1Kwh op 4,5km (= 22kwh/100km)
- tomgtr
Richardt. schreef: 02 feb 2022, 14:26Die sector is wel booming inderdaad, maar ook weer niet zo'n niche dat een starter (in mijn ogen is dat een schoolverlater) dan direct bijna 2x modaal verdiend lijkt mij? Wat is het salarispad na een paar jaar dan? In no-time naar de 10k?Martijn M schreef: 02 feb 2022, 13:44Voornamelijk de richting waar ik zelf ook in zit. Data Analisten / Data Engineers etc.Martijn_bmw schreef: 02 feb 2022, 12:56
Wat voor functies dan? Want bij ons in bedrijf met 400man zit misschien een enkele daarop en directie erboven.
De rest (ruim) daaronder.
Precies wat je zegt inderdaad. T is gortig maar zie t vaak voorbij komen. Vooral de stijgingen in het afgelopen jaar zijn absurd. Voor een zelfde functie leggen ze nu makkelijk 20k meer neer op jaarbasis.Richardt. schreef: 02 feb 2022, 13:09 70-85k is dan puur brutoloon incl vakantiegeld en wellicht 13e maand?
70k incl vakantiegeld is circa 5.400eu per maand, lijkt mij wel wat gortig voor een starter inderdaad![]()
Dat je met wat jaren ervaring in de juiste sector dat soort maandelijkse bedragen redelijk vlot aantikt geloof ik direct, maar als schoolverlater kan ik mij dat (in NL althans) echt niet voorstellen.
Mijn Belgische buurman doet free lance iets in data. Heeft al 3 appartementen gekocht en als hij afspraak heeft bij opdrachtgever gaat hij met chauffeur, dan kan hij doorwerken. Hij is 26...... Geloof niet dat dat een modale makt is zeg maar.
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Ik sluit me hierbij aan

Op tweakers is een draad waar jongeren (en ook veel beginnende en medior IT'ers) hun complete arbeidsvoorwaarden online gooien . trek uw eigen conclusies: https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 79491/last
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Ik vind het bijzonder dat mensen het zo makkelijk online gooien. Zou ik zelf niet zo snel aan beginnen.veejay schreef: 02 feb 2022, 15:41Ik sluit me hierbij aan
Op tweakers is een draad waar jongeren (en ook veel beginnende en medior IT'ers) hun complete arbeidsvoorwaarden online gooien . trek uw eigen conclusies: https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 79491/last
Met vrienden laat ik wel eens wat vallen, directe collega’s hoef ik het niet van te weten.
Vergelijkingen gaan altijd mank, ik ben wel tevreden op dit moment. Altijd wel nette stijgingen gehad zonder moeilijk gedoe, 3 tot max 14 procent geloof ik. Met nu 2jaar achter elkaar 10% erbij, misschien te laag begonnen ooit denk je dan wel eens.
Meer geld mijn kant opmag altijd natuurlijk maar ik wil doen wat ik leuk vind ipv doorgroeien met extra gezeur er omheen die mij niet trekt. Dus voor een praktisch gelijke blijvende functie vind ik het dik in orde tot nu toe.
Na 8jaar bij dezelfde toko nog steeds redelijk goed naar mijn zin. Zeker in de IT is dat vrij lang als je naar het verloop in personeel kijkt.
- Knot
Ik blijf liefst onder de belastinggrens, zou ik eroverheen gaan dan liever minder uren ipv meer salaris.
-
Je betaalt geen belasting?Knot schreef: 02 feb 2022, 16:11 Ik blijf liefst onder de belastinggrens, zou ik eroverheen gaan dan liever minder uren ipv meer salaris.
Laat mij maar lekker flink door alle belasting grenzen gaan.
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Het is inderdaad niet 'Nederlands' om over salarissen te praten. Toch zijn er genoeg sites die inzicht geven Glassdoor is ook een goede daar kun je ook review van (ex)medewerkers op je potentiele nieuwe werkgever lezen ter kennisgeving.
Op een gegeven moment heb je de leeftijd dat salaris leuk is maar baanzekerheid/work life balance/leuk werk/leuke collega's veel meer gaat tellen dan alleen je salaris. Ik ben het met Arthur eens dat je niet je hele leven alleen moet sparen voor later, geniet ook nu gewoon.
Op een gegeven moment heb je de leeftijd dat salaris leuk is maar baanzekerheid/work life balance/leuk werk/leuke collega's veel meer gaat tellen dan alleen je salaris. Ik ben het met Arthur eens dat je niet je hele leven alleen moet sparen voor later, geniet ook nu gewoon.
-
Tweakers is wel een mooi voorbeeld maar uiteindelijk zie je daar meer de extremen en mensen die trots zijn op hun salaris. Die 3200 van hierboven snap ik niet goed.. wij betalen hier al bijna 4k voor mensen die eigenlijk een startprofiel hebben (ongeacht de leeftijd) . Daar is dus nog genoeg te halen knot.
- Knot
Het lukt nu nog niet maar heb liever een dag vrij in de week dat ik op de motor kan, hardlopen, fietsen, huishouden en de middag de kids zie dan dat ik 1000 meer zou verdienen.
- tomgtr
Snap ik ook. En dat is een prima keuze als die vrijheid er is. Hoewel je in wel wat sectoren (zoals de mijne) ziet dat alles of niets is en iemand die 80 pct werkt niet 80 pct krijgt maar op basis van carrière kansen ruimschoots minder.
-
Freelance is natuurlijk wel heel iets anders.tomgtr schreef: 02 feb 2022, 15:35 Mijn Belgische buurman doet free lance iets in data. Heeft al 3 appartementen gekocht en als hij afspraak heeft bij opdrachtgever gaat hij met chauffeur, dan kan hij doorwerken. Hij is 26...... Geloof niet dat dat een modale makt is zeg maar.
Laatst gewijzigd door Elise op 03 feb 2022, 07:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- JP
De webcare van de Belastingdienst lees mee, dus met deze bovengenoemde salarissen schroeven ze de accijnzen nog wel wat op.