Misschien
Voortbordurend;
De PCX zit ondertussen in elkaar, heeft alleen nog wat lekkages enzo (het eerste ritje eindigde lopend omdat de vario uit elkaar gevallen was, het 2e en 3e ritje met een brandend temperatuurlampje)
Blokje opbouwen, van kratje onderdelen tot volledig Kraftei.
Verder de 1e stap naar LPG gemaakt door de injector aan te sluiten op het ongebruikte injectorgat van de grotere gasklep
En het geheel
En omdat het vrij druk is bij eoa beunschuur in Brabant, met bijbehorende jaarcijfers, ook maar een keer een modernere motor gekocht;
Een NC700X DCT van 2013, 13000km op de klok (en een beetje), een leovince uitlaat met e-keur en db-killer (gelukkig), bagster zadel (zeer gelukkig), handvatverwarming (ook zeer gelukkig) en een tomtom rider 40 (mooi meegenomen)
De DCT vind ik tot nu toe fantastisch en zeer grote kans dat de volgende motor dat ook weer heeft, het past ook perfect bij het karakter van het blok.
Ja, hij schakelt extreem vroeg op als je weinig gas geeft in "D" (~2000 toeren) maar ook dat kun je nog prima regelen met de gashendel en hoewel het blok wat bokkig loopt trekt ie het wel gewoon prima.
Normaal heb je geen motorrem, maar je kunt ook gewoon op het flippertje duwen zodat ie terugschakelt (en daar ook blijft hangen, mits je geen gas geeft)
In "S" is ie prima bij de les en in "M" kun je het allemaal zelf doen (waar ik al vrij snel merkte dat ik bij 2200-2500 toeren opschakel, dat is gewoon wat het blok wil)
Is ie snel met zn 35KW ? (is een begrenzing, die sloop ik er nog wel een keer uit, dan heeft ie 38KW

)
Nee, natuurlijk niet, wat had je dan verwacht ?
Ben je bij het stoplicht nog steeds als 1e weg ?
Ja, natuurlijk, het ding pakt op vanaf 2000 toeren en de DCT kan beter wegrijden dan ik het met de hand kan.
Langzaam rijden is ook bizar hoe goed ze dat voor elkaar hebben gekregen, het voelt heel raar, juist omdat ie zo het zo goed doet.
Je hebt geen koppeling voor langzaam gepriegel, maar je hebt wel een achterrem en een gashendel, het vereist gewoon een aanpassing in je manier van rijden.
Ik had overigens ook nog een rondje gereden op een 750X van 2018 (dus met led koplamp, S1/2/3 modus en nieuwe tellers) maar vond het verschil niet groot genoeg voor het prijsverschil en dat specifieke exemplaar was een hok.
Lange versie kort: het ding rijdt eigenlijk veel beter dan de specs (35KW/230KG) doen vermoeden en de 'frunk' en DCT zijn een geniale zet geweest van Honda.