Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
jos_br

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door jos_br » 19 jan 2022, 20:42

Philipoo schreef: 19 jan 2022, 11:57
tomgtr schreef: 19 jan 2022, 11:48 Sorry, zo iemand hoort niet in kamer. Kan gewoon niet. Of je het nu genuanceerd brengt of niet, zo iemand kan niet in kamer, niet bij politie, niet in leger etc. 2e kansen allemaal leuk maar niet op vitale functies.
Eens! Maar blanco strafblad is ietwat overdreven, alles op je kerfstok blijft lang staan. Op je 18e een x 51 te hard rijden zou dan ook betekenen dat je geen functie in de tweede kamer meer mag bekleden.

Ik heb voor minder een VOG moeten overleggen, en op je 18e een keer 51 te hard rijden is "iets" anders....

Jos.

jos_br

Bericht door jos_br » 19 jan 2022, 20:43

Fasteddie2 schreef: 19 jan 2022, 11:53 In zo'n rondje meningen doen we er gewoon nog eentje bij:

Dat in het verleden behaalde resultaten wél een garantie zijn voor de toekomst:

...Als een minister aangeeft dat "...weten precies waar de ongevaccineerden WONEN...".....wat maakt je die dan in het volgende "kabinet" ?....juist ja, precies !...u raadt het al:
Minister van Volkshuisvesting :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Even deze link niet gelegd, geniaal!! :blink:

Jos.

JP

Bericht door JP » 19 jan 2022, 22:57

Minister van Woningbouw, ja de komende 3 jaar, elk jaar 100000 woningen die gebouwd moeten worden. We wachten wel nog op Hugo’s voorwaarden. Waarschijnlijk worden dit 2G-woningen, en dan staat dat G niet voor geïsoleerd en gasvrij :tooth:

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 19 jan 2022, 23:16

JP schreef: 19 jan 2022, 22:57 Minister van Woningbouw, ja de komende 3 jaar, elk jaar 100000 woningen die gebouwd moeten worden. We wachten wel nog op Hugo’s voorwaarden. Waarschijnlijk worden dit 2G-woningen, en dan staat dat G niet voor geïsoleerd en gasvrij :tooth:
Gevalletje: "3 years to flatten the curve" (Red. curve woning tekort)
Mission: Impossible.
Episode: "Built Back Never".

Good luck :mrgreen:

Maar inderdaad zeg, het zal je gebeuren: "Vaccinated Only" :duh: (zal je wel moeten verkassen als je G-status afloopt)

350 Z

Bericht door 350 Z » 20 jan 2022, 09:13

Blijf wel lachen hier in het parlement klagen ze over wilders zijn toon, zit ik eens naar het Engelse parlement te kijken dan is Wilders maar een watje/schoothondje van hoe het er daar aan toe gaat. Echt een circus daar maar wel vermakelijk. Ofwel ze zeuren hier om hem de mond te willen snoeren. En nee ik heb niet op Wilders gestemd.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 20 jan 2022, 09:31

Ja, als de inhoud te lastig is gooi je het maar op de toen.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 20 jan 2022, 09:46

350 Z schreef: 20 jan 2022, 09:13 Blijf wel lachen hier in het parlement klagen ze over wilders zijn toon, zit ik eens naar het Engelse parlement te kijken dan is Wilders maar een watje/schoothondje van hoe het er daar aan toe gaat. Echt een circus daar maar wel vermakelijk. Ofwel ze zeuren hier om hem de mond te willen snoeren. En nee ik heb niet op Wilders gestemd.
Je mag Wilders gewoon verdedigingen hoor, zonder die laatste disclaimer.
En al denken mensen dat, so what?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 20 jan 2022, 10:05

Inderdaad. En als mensen dat denken, zijn dat diezelfde mensen die met elkaar tijdens de laatste verkiezingen ervoor gezorgd hebben dat we wéér datzelfde rotkabinet met oude wijn in nieuwe zakken hebben? Iets met splinter en balk......

Tom

Bericht door Tom » 20 jan 2022, 10:08

Afbeelding

Ze was kennelijk ook even van de website van de VVD gehaald, maar nu weer teruggezet.

JP

Bericht door JP » 20 jan 2022, 10:11

Die zwarte band, dat is geen judo !

Elise

Bericht door Elise » 20 jan 2022, 10:15

Dhr. Bolkestein is sinds 2011 de mentor van Soumaya Sahla.
https://jenv.vvd.nl/mensen/8741/soumaya

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 20 jan 2022, 10:39

:kotsen: Sorry hoor.....

Enrico

Bericht door Enrico » 20 jan 2022, 13:32

Ik type het niet goed. Terroristen zijn een ding maar een bedrijf huurt vaak een hacker om zich tegen hackers te verdedigen. Tja…. Hoe veel Taliban zal bij de VS gewerkt hebben om het Taliban te bestrijden? I’m only asking questions 😉

HansD

Bericht door HansD » 20 jan 2022, 13:57

tomgtr schreef: 19 jan 2022, 12:00 Ja en Wilders ook niet....
De opmerking is even gemist, of in ieder geval niet op gereageerd, maar dan zou Wilders dus ook op moeten stappen gezien zijn veroordeling.

Die pluche plakker is sowieso al het langst zittende 2e kamer lid, lekker makkelijk zo een dik ambtenaren salaris vangen :wink:

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 20 jan 2022, 14:07

350 Z schreef: 20 jan 2022, 09:13 En nee ik heb niet op Wilders gestemd.
Dat valt me dan toch wel een beetje van je tegen Arie, ik heb wel op Geert gestemd, al is dat voor 50% wel een soort van proteststem, want de rest is gewoon een achterbaks en gluiperig zooitje!

Gijzert

Bericht door Gijzert » 20 jan 2022, 14:20

Ik denk dat Omzigt een grote kracht in den Haag kan gaan worden.

Niet het extreme van Wilders en Beau. Wel schoppen tegen de corrupte cultuur die er heerst.

Elise

Bericht door Elise » 20 jan 2022, 16:54

HansD schreef: 20 jan 2022, 13:57
De opmerking is even gemist, of in ieder geval niet op gereageerd, maar dan zou Wilders dus ook op moeten stappen gezien zijn veroordeling.

Die pluche plakker is sowieso al het langst zittende 2e kamer lid, lekker makkelijk zo een dik ambtenaren salaris vangen :wink:
Opstappen vanwege het niet meer hebben van een blanco strafblad, helemaal mee eens. Geen uitzondering.

Maar opstappen vanwege langst zittende 2e kamer lid en dik salaris?
Over het algemeen gaan ze juist vanuit de politiek naar het bedrijfsleven om eens even flink te cashen, want daar liggen de salarissen een flink stuk hoger.

Helaas moeten we de realiteit onder ogen zien en is het voor Wilders niet zo makkelijk om wat anders te gaan doen en krijgen, er is nu eenmaal een bevolkingsgroep in Nederland die iedere kans zullen aangrijpen om hem onder de groene zoden te krijgen :whistle:
Dat is wel een probleempje zal ik maar zeggen.

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 20 jan 2022, 17:08

Elise schreef: 20 jan 2022, 16:54

Opstappen vanwege het niet meer hebben van een blanco strafblad, helemaal mee eens. Geen uitzondering.

Over het algemeen gaan ze juist vanuit de politiek naar het bedrijfsleven om eens even flink te cashen, want daar liggen de salarissen een flink stuk hoger.

Helaas moeten we de realiteit onder ogen zien en is het voor Wilders niet zo makkelijk om wat anders te gaan doen en krijgen, er is nu eenmaal een bevolkingsgroep in Nederland die iedere kans zullen aangrijpen om hem onder de groene zoden te krijgen :whistle:

En dat is nou net de hardst groeiende bevolkingsgroep in NL waar hij zich (terecht) zorgen en druk om maakt :bag:

Elise

Bericht door Elise » 20 jan 2022, 18:18

Stefan R schreef: 20 jan 2022, 17:08 En dat is nou net de hardst groeiende bevolkingsgroep in NL waar hij zich (terecht) zorgen en druk om maakt :bag:
Daar maken heel veel Nederlanders zich, terecht, zorgen over...

HansD

Bericht door HansD » 20 jan 2022, 21:02

Elise schreef: 20 jan 2022, 16:54

Daarom hoeft hij niet op te stappen, dat bedoelde ik niet. Van mij hoeft hij sowieso niet op te stappen maar het is wel gemakkelijk om alleen maar te ageren tegen het politieke systeem en hier ondertussen wel het langste deel van uitmaken.

Hij heeft een leuke niche bedacht toen hij nog bij de VVD zat, die hij als springplank heeft gebruikt, en buit die ten volle uit. Best een slimme politicus met goede oneliners, bedacht of niet, maar bereikt niets en wil ook geen verantwoordelijkheid nemen. Ook een manier om een goed salaris te verdienen.

350 Z

Bericht door 350 Z » 20 jan 2022, 21:10

Opa schreef: 20 jan 2022, 14:07
350 Z schreef: 20 jan 2022, 09:13 En nee ik heb niet op Wilders gestemd.
Dat valt me dan toch wel een beetje van je tegen Arie, ik heb wel op Geert gestemd, al is dat voor 50% wel een soort van proteststem, want de rest is gewoon een achterbaks en gluiperig zooitje!
Haha nee ik heb op JA21 gestemd, maar zal volgende keer voor de BBB gaan als onze Caroline op deze voet blijft doorgaan. Ik ben nogal conservatief ingesteld.

Elise

Bericht door Elise » 20 jan 2022, 22:53

HansD schreef: 20 jan 2022, 21:02 en wil ook geen verantwoordelijkheid nemen.
Oh was Wilders ook uitgenodigd om mee te regeren? Dat heb ik niet helemaal meegekregen.
Ik was nog steeds in de veronderstelling dat de andere partijen niet met de PVV willen regeren, maar ik kan het mis hebben.

Dit argument van "geen verantwoordelijkheid nemen" gaat dezelfde kant op als de "toon", zo kunnen we wegblijven bij de inhoud.

ivo-b

Bericht door ivo-b » 20 jan 2022, 23:46

Wilders zit ook niet in de kamer om te regeren. Dat moet je niet willen en dat wil hij zelf ook niet lijkt het. Hij snijdt pijnlijke onderwerpen aan op een directe en vaak treffende manier. Daarmee baant hij een weg voor andere gematigde partijen om issues te bespreken waar dat voorheen als té gevoelig werd geacht. Kijk maar hoe de toon is verandert over de islam in de afgelopen 15 jaar. Zelfs de PvdA is kritisch geworden. Dit is denk ik voor een groot deel te danken aan Wilders. Daarnaast, iemand die echt zijn complete leven heeft opgegeven voor het landsbelang verdient veel respect. Of je het er nou mee eens bent of niet.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 21 jan 2022, 00:16

Sorry, maar andere toon richting de islam? Waar “de kerk” in het verdom hoekje zit word alles van de islam met fluele handschoentjes behandeld. Anders krijg je heel deugend Nederland over je heen.
En hoe kritisch zijn ze allemaal als je als veroordeeld terrorist wel mee kan denken over van alles en nog wat? Het is dan vooral de toon van Wilders die besproken word in plaats van het pijnpunt…

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 21 jan 2022, 08:43

Tja. Ik zie helaas Wilders cs als controlled opposition. Rutte cs weten wat voor vlees ze in de kuip hebben en houden het maar zo.

Je moet je afvragen wie de tegenstanders van Wilders cs zijn om zijn onveiligheid te bagatelliseren.'Dat heeft hij over zichzelf afgeroepen'. En dat zijn hele NL volksstammen hoor.
Heeft Wilders ons als Nederlanders ooit schade berokkend in welke zin dan ook? Ik denk van niet. Het kabinet daarentegen zeer zeker wel!

Plaats reactie