tomgtr schreef: 17 jan 2022, 11:00
Vanmorgen email van huisartsenpraktijk, 6 medewerkers en 1 huisarts besmet. Gaarne alleen contact opnemen als echt niet anders kan.
Dit soort ontwrichting zijn ze dus bang voor. Ik denk dat dit soort ontwrichting wel vervelend is maar dat we daar maar beter snel doorheel kunnen dan dit maanden te rekken door deze semi-lockdown.
Dit gaat natuurlijk heel het land platleggen. 80.000 besmettingen waar ze het over hadden lijkt me niet vreemd. Per dag... Dus 80.000 mensen in quarantaine, plus de mensen met wie ze in contact zijn geweest. Dat tikt lekker door en dan ligt alles dus plat straks.
De cijfers van Omikron lijken extreem gunstig. 86% minder ziekenhuisopnames en het overgrote deel is na 2 dagen weer weg uit het ziekenhuis (data via Maurice de Hond, uit California dacht ik). Laat iedereen het dan krijgen, dan hebben we een goede basis voor als er mogelijk (minder gebruikelijk van wat ik hoor bij varianten) ooit nog een meer ziekmakende variant komt.
Dus, wat ik eerder al zei. Moeten we niet per direct stoppen met testen en het meten van besmettingen? Stuur op de lagging indicator van de ziekenhuis opnames, dit beleid legt de maatschappij binnen een aantal weken compleet stil.