Corona in Nederland.....
-
Re: Corona in Nederland.....
Natuurlijk mag je fraude aanpakken en het is inderdaad fraude. Maar is het proportioneel? Dat denk ik zeker niet. Huiszoekingen, bloedafnames bij mensen die gebruik hebben gemaakt van deze huisarts.... ik vind het buiten alle proporties.
Een huiszoeking bij de arts, ok, maar bij al die mensen? Misschien moet je bepaald bewijs verzamelen maar mijn gevoel blijft dat dit buitensporig is.
Een huiszoeking bij de arts, ok, maar bij al die mensen? Misschien moet je bepaald bewijs verzamelen maar mijn gevoel blijft dat dit buitensporig is.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik zou me maar wel zorgen maken, als je daar klant bent 
En idd, een fraudezaak. Met dan nu toevallig een raakvlak met Corona en dan gaan we extra achterdochtig doen?

En idd, een fraudezaak. Met dan nu toevallig een raakvlak met Corona en dan gaan we extra achterdochtig doen?
-
Nog een lange zit!
https://www.bitchute.com/video/Qt6qNi5u6GFl/
Maar het word wel tijd dat we niet zomaar alles aannemen wat de overheid zegt en dat je zelf informatie tot je neemt. En dan zelf je mening gaat vormen.
Maar het word wel tijd dat we niet zomaar alles aannemen wat de overheid zegt en dat je zelf informatie tot je neemt. En dan zelf je mening gaat vormen.
-
Nog een lange zit!
- tomgtr
Ja alles wat met Corona te maken heeft is buiten proportioneel. Ik heb niks tegen een gebalanceerde visie, en die heeft Kees best vaak. Maar hier haak ik dan toch weer af. Net als bij de visie van meneer Micheal Yeadon die een beetje de Willem Engel is van daar. En zijn titel iets opblaast. Heeft nogal uit duim verzonnen uitspraken gedaan waar in elk geval veel minder wetenschappelijk bewijs van is dan van het tegendeel van wat hij beweert.
- Fasteddie2
https://www.at5.nl/artikelen/213007/hal ... ngsgroepen
Halsema dekt zich alvast in...."...ja, maar ik ben tegen hoor...aan mij ligt het niet..."
Halsema dekt zich alvast in...."...ja, maar ik ben tegen hoor...aan mij ligt het niet..."

- JP
Worst-case scenario !
https://www.looopings.nl/weblog/18670/U ... hrapt.html?
https://www.looopings.nl/weblog/18670/U ... hrapt.html?
-
- Auto: M2
Vraagje voor de experts hier.
Duitsland, afgelopen week een record aantal besmettingen van 80.000 op een dag. Land van 83 miljoen inwoners zonder lockdown.
Nederland, hoogste aantal besmettingen van bijna 35.000 op een dag op 17,4 miljoen inwoners met lockdown.
Hoe kan je met een lockdown in verhouding veel meer besmettingen hebben dan de Duitsers zonder Lockdown?
Duitsland, afgelopen week een record aantal besmettingen van 80.000 op een dag. Land van 83 miljoen inwoners zonder lockdown.
Nederland, hoogste aantal besmettingen van bijna 35.000 op een dag op 17,4 miljoen inwoners met lockdown.
Hoe kan je met een lockdown in verhouding veel meer besmettingen hebben dan de Duitsers zonder Lockdown?
Laatst gewijzigd door Obbe op 13 jan 2022, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik probeer inderdaad een gebalanceerde visie te houden, maar besef mij zeker wel dat mijn mening vaak meer neigt naar het anti-geluid (of hoe je het ook wilt beschrijven). Net als de Corona believers / maatregelaanhangers (wat ik niet negatief bedoel) hun mening laten beinvloeden door artikelen die aansluiten bij het ingenomen standpunt.tomgtr schreef: 13 jan 2022, 13:01 Ja alles wat met Corona te maken heeft is buiten proportioneel. Ik heb niks tegen een gebalanceerde visie, en die heeft Kees best vaak. Maar hier haak ik dan toch weer af. Net als bij de visie van meneer Micheal Yeadon die een beetje de Willem Engel is van daar. En zijn titel iets opblaast. Heeft nogal uit duim verzonnen uitspraken gedaan waar in elk geval veel minder wetenschappelijk bewijs van is dan van het tegendeel van wat hij beweert.
Zelf vind ik dat de kaart te snel getrokken wordt van 'de wappies vinden alles wat met Corona te maken heeft buitenproportioneel', zonder op de inhoud in te gaan. Dit is niet direct naar Tom gericht, maar ook meer algemeen.
Zat vanmorgen nog een interview van Maurice de Hond te luisteren bij Radio1 en ik vond dat hij wel een goed punt had. Hij is altijd de man geweest van de data, publiceert bij alles wat hij schrijft de bronnen en zoekt zaken uit. Maar toch heeft ongelijk voor het grote deel van Nederland en mogen de andere journalisten hem makkelijk de mond snoeren en hem in het vak van de wappies plaatsen, zonder inhoudelijk op zijn verhaal in te gaan. Je hebt als Corona maatregel twijfelaar (geen Corona ontkenner, maar puur hoe wij ermee om gaan) gewoon het ongelijk aan je zijde, aan alle kanten. Is dat terecht of niet, dat zullen we over een tijd(je) weten.
-
Die hele 2G discussie heeft een enorm nadeel, zoals dat met veel maatregelen is gegaan. Het is het gefaseerd invoeren van maatregelen, stap voor stap. 3 erbij, 1 eraf.Fasteddie2 schreef: 13 jan 2022, 13:17 https://www.at5.nl/artikelen/213007/hal ... ngsgroepen
Halsema dekt zich alvast in...."...ja, maar ik ben tegen hoor...aan mij ligt het niet..."![]()
Neem de 1,5m. In 2020 zeiden alle Horeca ondernemers dat ze niet konden bestaan met 1,5m. Na stap voor stap de maatregelen te verzwaren smeekt de horeca nu om maar open te gaan met 1,5m, ze kunnen het veilig doen.
Zelfde met 2G. Eerst introduceren we 3G, daarna gaan we in een lockdown, dan starten we met de discussie van 2G. Veel mensen en ondernemers waren tegen 3G, maar nu smeken ze om 3G als ze maar weer open mogen en 2G nog even niet doorgaat.
Dat vind ik het enge en het gevaarlijke van deze tijd, wij komen zonder dat we het door hebben steeds verder weg te staan van de zaken die wij 2 jaar geleden normaal vonden.
-
Hier zijn geen experts. Alleen maar bondscoaches.Obbe schreef: 13 jan 2022, 13:52 Vraagje voor de experts hier.
Als ik iets moet bedenken is dat Duitsers wat meer gezagsgetrouw zijn.
Abstand ist abstand.
- JP
https://nos.nl/artikel/2412922-versoepe ... ijft-dichtMensen kunnen vanaf zaterdag op afspraak weer in niet-essentiële winkels terecht en bijvoorbeeld naar de kapper of andere contactberoepen. Verder mogen universiteiten, hogescholen en het mbo weer fysiek les geven.
Haagse bronnen melden dat het kabinet in grote lijnen overeenstemmingen heeft bereikt over die versoepelingen. De meest betrokken bewindslieden hebben er met hun gebruikelijke adviseurs over gepraat op het Catshuis.
Ook sportscholen gaan weer open. Naar verluidt blijven de horeca en de cultuursector voorlopig dicht.
- Fasteddie2
Mee eens K33z:k33z schreef: 13 jan 2022, 14:01 Dat vind ik het enge en het gevaarlijke van deze tijd, wij komen zonder dat we het door hebben steeds verder weg te staan van de zaken die wij 2 jaar geleden normaal vonden.
Dat vind ik het enge en het gevaarlijke van deze POLITICI, wij komen zonder dat we het door hebben steeds verder weg te staan van de zaken die wij 2 jaar geleden normaal vonden.
- tomgtr
Al is niet direct naar mij gericht (dus wel indirect) zal ik dan even reageren.k33z schreef: 13 jan 2022, 13:56Ik probeer inderdaad een gebalanceerde visie te houden, maar besef mij zeker wel dat mijn mening vaak meer neigt naar het anti-geluid (of hoe je het ook wilt beschrijven). Net als de Corona believers / maatregelaanhangers (wat ik niet negatief bedoel) hun mening laten beinvloeden door artikelen die aansluiten bij het ingenomen standpunt.tomgtr schreef: 13 jan 2022, 13:01 Ja alles wat met Corona te maken heeft is buiten proportioneel. Ik heb niks tegen een gebalanceerde visie, en die heeft Kees best vaak. Maar hier haak ik dan toch weer af. Net als bij de visie van meneer Micheal Yeadon die een beetje de Willem Engel is van daar. En zijn titel iets opblaast. Heeft nogal uit duim verzonnen uitspraken gedaan waar in elk geval veel minder wetenschappelijk bewijs van is dan van het tegendeel van wat hij beweert.
Zelf vind ik dat de kaart te snel getrokken wordt van 'de wappies vinden alles wat met Corona te maken heeft buitenproportioneel', zonder op de inhoud in te gaan. Dit is niet direct naar Tom gericht, maar ook meer algemeen.
Zat vanmorgen nog een interview van Maurice de Hond te luisteren bij Radio1 en ik vond dat hij wel een goed punt had. Hij is altijd de man geweest van de data, publiceert bij alles wat hij schrijft de bronnen en zoekt zaken uit. Maar toch heeft ongelijk voor het grote deel van Nederland en mogen de andere journalisten hem makkelijk de mond snoeren en hem in het vak van de wappies plaatsen, zonder inhoudelijk op zijn verhaal in te gaan. Je hebt als Corona maatregel twijfelaar (geen Corona ontkenner, maar puur hoe wij ermee om gaan) gewoon het ongelijk aan je zijde, aan alle kanten. Is dat terecht of niet, dat zullen we over een tijd(je) weten.
Wat wat jij nu doet is mensen die een andere visie hebben dan jij en die mening geven, gelijk in de hoek te zetten want je valt "de wappies aan". Dat is net zo flauw als altijd de racisme kaart trekken, Daarmee sla je dus elke discussie dood. Niet met me eens? Foei, je noemt me wappie.
Behalve dat de groep met een meer tegendraadse blik nogal de boventoon voert in dit debat dulden veel mensen die zich zo vrijdenkend voelen weinig tegenspraak. Vaak wordt er gelijk een calimero positie ingenomen. Dat is flauw.
Kijk even naar de laatste paar pagina's van dit draadje. Het overgrote deel van berichten is met name kritiek op beleid, weinig reactie en geen respectoloze reacties. En op het moment dat iemand dan iets kritischer op een post reageert worden weer even de wappiebashers aangepakt op intolerantie. Eh echt? Welke groep is het minst tolerant?
-
Volgens mij gaan we nu gewoon langs elkaar heen praten en dat vind ik zonde van dit topic. Ik reageer juist omdat ik vind dat de discussie doodgeslagen wordt door te stellen dat 'alles met Corona buiten proportioneel is' en 'omdat het Corona is doen we extra achterdochtig'. Dat is net zo goed een verongelijkde reactie en slaat alle discussie dood. Dat is waar ik op reageerde.
Verder geen groot ding wat mij betreft, maar laten we beide kanten op geen verwijten maken als we dit wellicht zelf ook doen. Wil hier juist het grijze gebied verkennen in plaats van zwart / wit te zijn
Verder geen groot ding wat mij betreft, maar laten we beide kanten op geen verwijten maken als we dit wellicht zelf ook doen. Wil hier juist het grijze gebied verkennen in plaats van zwart / wit te zijn

-
Maurice de Hond "altijd de man van de data"???k33z schreef: 13 jan 2022, 13:56Ik probeer inderdaad een gebalanceerde visie te houden, maar besef mij zeker wel dat mijn mening vaak meer neigt naar het anti-geluid (of hoe je het ook wilt beschrijven). Net als de Corona believers / maatregelaanhangers (wat ik niet negatief bedoel) hun mening laten beinvloeden door artikelen die aansluiten bij het ingenomen standpunt.tomgtr schreef: 13 jan 2022, 13:01 Ja alles wat met Corona te maken heeft is buiten proportioneel. Ik heb niks tegen een gebalanceerde visie, en die heeft Kees best vaak. Maar hier haak ik dan toch weer af. Net als bij de visie van meneer Micheal Yeadon die een beetje de Willem Engel is van daar. En zijn titel iets opblaast. Heeft nogal uit duim verzonnen uitspraken gedaan waar in elk geval veel minder wetenschappelijk bewijs van is dan van het tegendeel van wat hij beweert.
Laat me niet lachen. Hoe hij bezig is geweest met de Deventer moordzaak. Pffff...
Niks met feiten te maken.
Hij heeft net zo goed een mening als jij en ik alleen wat meer tijd om wat shit bij elkaar te sprokkelen wat zijn mening staaft.
-
De term wappies hebben ze niet zelf bedacht. Dat is bedacht om mensen met een andere mening in het hoekje 'dom' weg te zetten (vandaar de term wappie). Die hele groep is maandenlang voor dom uitgemaakt, want "zij geloven niet in wetenschap" om daarna maar weer een shot van een willekeurige dorpsidioot in een demonstratie of het boegbeeld der idioten Willem Engel in beeld te brengen. Het is jammer dat media telkens dat soort idioten erbij halen want ik denk dat het merendeel van de mensen die kritisch zijn een stuk genuanceerder zijn.tomgtr schreef: 13 jan 2022, 14:40
Wat wat jij nu doet is mensen die een andere visie hebben dan jij en die mening geven, gelijk in de hoek te zetten want je valt "de wappies aan". Dat is net zo flauw als altijd de racisme kaart trekken, Daarmee sla je dus elke discussie dood. Niet met me eens? Foei, je noemt me wappie.
- tomgtr
Sorry dat roep je toch in dit geval over jezelf af. Over elk ander onderwerp had je hoogstwaarschijnlijk nooit een wenkbrauw opgetrokken over de aanpak van fraudezaak in D.k33z schreef: 13 jan 2022, 14:53 Volgens mij gaan we nu gewoon langs elkaar heen praten en dat vind ik zonde van dit topic. Ik reageer juist omdat ik vind dat de discussie doodgeslagen wordt door te stellen dat 'alles met Corona buiten proportioneel is' en 'omdat het Corona is doen we extra achterdochtig'. Dat is net zo goed een verongelijkde reactie en slaat alle discussie dood. Dat is waar ik op reageerde.
Verder geen groot ding wat mij betreft, maar laten we beide kanten op geen verwijten maken als we dit wellicht zelf ook doen. Wil hier juist het grijze gebied verkennen in plaats van zwart / wit te zijn![]()
Sterker nog, ik gok dat je die krant niet dagelijks zelf leest en erop geattendeerd bent door wat gelijkgestemden. Maar het gaat over corona DUS gaat het veel te ver. Ging het ergens anders over, no fucks would be given.
Dat dan hier neergooien komt op mij over als stemmingmakerij. Het doet je gebalanceerde imago geen goed, laat ik het zo zeggen. Ik vind vanuit mijn visie de reacties daarop niks aanvallends. Maar je doet wel of je aangevallen wordt. En dat mag ook best in deze discussie gezegd worden, en daar doen we deze discussie niks mee tekort.
-
Daar heb je ook een punt ja, data wordt gebruikt om een mening kracht bij te zetten. Lies, damned lies, and statistics.Gijzert schreef: 13 jan 2022, 14:59Maurice de Hond "altijd de man van de data"???k33z schreef: 13 jan 2022, 13:56Ik probeer inderdaad een gebalanceerde visie te houden, maar besef mij zeker wel dat mijn mening vaak meer neigt naar het anti-geluid (of hoe je het ook wilt beschrijven). Net als de Corona believers / maatregelaanhangers (wat ik niet negatief bedoel) hun mening laten beinvloeden door artikelen die aansluiten bij het ingenomen standpunt.tomgtr schreef: 13 jan 2022, 13:01 Ja alles wat met Corona te maken heeft is buiten proportioneel. Ik heb niks tegen een gebalanceerde visie, en die heeft Kees best vaak. Maar hier haak ik dan toch weer af. Net als bij de visie van meneer Micheal Yeadon die een beetje de Willem Engel is van daar. En zijn titel iets opblaast. Heeft nogal uit duim verzonnen uitspraken gedaan waar in elk geval veel minder wetenschappelijk bewijs van is dan van het tegendeel van wat hij beweert.
Laat me niet lachen. Hoe hij bezig is geweest met de Deventer moordzaak. Pffff...
Niks met feiten te maken.
Hij heeft net zo goed een mening als jij en ik alleen wat meer tijd om wat shit bij elkaar te sprokkelen wat zijn mening staaft.
Maar beter een mening gebaseerd op data dan een schreeuw in het luchtledige toch? Ook de RIVM, het OMT en onze overheid gebruikt data om hun mening kracht bij te zetten. Het is vervolgens aan ons om te bepalen welk verhaal we geloven (op basis van gepresenteerde data en vertrouwen).
- tomgtr
Tom schreef: 13 jan 2022, 15:05De term wappies hebben ze niet zelf bedacht. Dat is bedacht om mensen met een andere mening in het hoekje 'dom' weg te zetten (vandaar de term wappie). Die hele groep is maandenlang voor dom uitgemaakt, want "zij geloven niet in wetenschap" om daarna maar weer een shot van een willekeurige dorpsidioot in een demonstratie of het boegbeeld der idioten Willem Engel in beeld te brengen. Het is jammer dat media telkens dat soort idioten erbij halen want ik denk dat het merendeel van de mensen die kritisch zijn een stuk genuanceerder zijn.tomgtr schreef: 13 jan 2022, 14:40
Tom, de enigen die nog de term wappie in mond neemt zijn anders denkenden. Zie je hier nog zeer aanvallende reacties? Ik niet. Maar het wappiedom wordt nu in stand gehouden om tegenspraak de kop in te drukkeen.
-
Heb de krant erbij gezocht omdat ik meer details wilde weten naar aanleiding van een korter artikel op de NOS corona blog, dus nee ik ben er niet op geattendeerd door wat gelijkgestemden maar gewoon door onze eigen NOS. Vervolgens meer details gezocht (vandaar het Duitse artikel) om te kijken hoe het meer in elkaar zat en toen geconstateert dat ik het buitenproportioneel vind en het waard vond om hier te delen. Misschien had ik er een langer verhaal onder moeten typen toen ik het plaatste, niet gedaan.tomgtr schreef: 13 jan 2022, 15:05Sorry dat roep je toch in dit geval over jezelf af. Over elk ander onderwerp had je hoogstwaarschijnlijk nooit een wenkbrauw opgetrokken over de aanpak van fraudezaak in D.k33z schreef: 13 jan 2022, 14:53 Volgens mij gaan we nu gewoon langs elkaar heen praten en dat vind ik zonde van dit topic. Ik reageer juist omdat ik vind dat de discussie doodgeslagen wordt door te stellen dat 'alles met Corona buiten proportioneel is' en 'omdat het Corona is doen we extra achterdochtig'. Dat is net zo goed een verongelijkde reactie en slaat alle discussie dood. Dat is waar ik op reageerde.
Verder geen groot ding wat mij betreft, maar laten we beide kanten op geen verwijten maken als we dit wellicht zelf ook doen. Wil hier juist het grijze gebied verkennen in plaats van zwart / wit te zijn![]()
Sterker nog, ik gok dat je die krant niet dagelijks zelf leest en erop geattendeerd bent door wat gelijkgestemden. Maar het gaat over corona DUS gaat het veel te ver. Ging het ergens anders over, no fucks would be given.
Dat dan hier neergooien komt op mij over als stemmingmakerij. Het doet je gebalanceerde imago geen goed, laat ik het zo zeggen. Ik vind vanuit mijn visie de reacties daarop niks aanvallends. Maar je doet wel of je aangevallen wordt. En dat mag ook best in deze discussie gezegd worden, en daar doen we deze discussie niks mee tekort.
En nee, ik voel me niet aangevallen. Waarom ik erop reageerde heb ik eerder reeds gezegd (one-liners in plaats van inhoudelijke reactie). Goed, het wordt een veel te groot ding. Dit was het van mijn kant

- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Verschil in testen.Obbe schreef: 13 jan 2022, 13:52 Vraagje voor de experts hier.
- Enrico
Het is gewoon DOM dat wij on lockdown zitten en we uit eten en winkelen mogen met een paar uur in de auto zitten terwijl pensioen potten van vele mkb en ondernemers leeg raken. Dom en TRIEST.Joël D. schreef: 13 jan 2022, 18:20Verschil in testen.Obbe schreef: 13 jan 2022, 13:52 Vraagje voor de experts hier.
-
Reiner Fuellmich bereid een hele grote rechtzaak voor. Dit is dezelfde advocaat die ook het VW diesel schandaal aan het licht bracht.
https://rumble.com/embed/vpefgn/?pub=4
- jos_br
Ben benieuwd Andre!Andre schreef: 13 jan 2022, 19:27 Reiner Fuellmich bereid een hele grote rechtzaak voor. Dit is dezelfde advocaat die ook het VW diesel schandaal aan het licht bracht.
Jos.