Hoi Luco

Mee eens. Zelfs Masi moet toch gesnapt hebben dat hij met die beslissing de titel bij Verstappen in de schoot zou werpen? Het enige is dat Hamilton, nu hij het op deze manier doet (niks van zich laten horen (zielig doen, in mijn ogen)), het kampioenschap van Verstappen onderuit haalt. En die kon er natuurlijk ook niets aan doen. Hij kreeg een kans en greep hem, logisch. Dus kappen met die verkapte drama en zeggen dat je stopt, of kop d’r veur en racen in maartk33z schreef: 11 jan 2022, 11:20 Ik snap zijn frustratie wel, die laatste ronde was prachtig voor ons NLers maar het was natuurlijk een bizar oneerlijke afsluiting van het seizoen.
Dan kan je zeggen dat over het seizoen heen Max misschien wel meer benadeeld is dat Hamilton (dat vind ik ook), misschien zelfs in de race waar Hamilton aan het begin de plek terug had moeten geven, maar dat doet weinig af aan de bizarre beslissingen in die laatste rondes. Slechts 5 autos passeren, SC overhaast naar binnen, dat is echt niet hoe het hoort volgens het boekjes (of hoe het normaal gaat). Dat is pure manipulatie op het moment supreme.
Dat Hamilton daar dan een extreem slecht gevoel aan overhoudt en zelfs twijfelt om door te gaan snap ik.
Inderdaad. Dus dan ben je al seizoenen lang 'door de bijzondere omstandigheden(lees FIA, snelste auto, de Merc/Toto onderonsjes EN die dwaze Bottas) 'geholpen'
Eens hoor, veel controverses dit seizoen met Max als verdiende winnaar. Grote verschil is dat je tijdens het seizoen een kampioenschap kan beïnvloeden, maar alleen in de laatste race kan je het kampioenschap beslissen. Wel een groot verschil.Richardt. schreef: 11 jan 2022, 11:34 Het is jammer dat de race in Abu Dhabi de laatste was en zoveel commotie veroorzaakte. Had deze race halverwege het seizoen plaatsgevonden dan was er ook commotie geweest, maar had het niet de titel beslist.
Was Silverstone de laatste race geweest dan had heel de wereld geroepen dat Hamilton onterecht de titel had gepakt. Was Monaco de laatste race geweest dan had Max dik verdiend de titel gepakt en was Portugal de laatste race geweest dan had Hamilton dik verdiend de titel gepakt.
Kortom, er is altijd wel wat. Het was een onvergetelijk seizoen en overall gezien was Max de beste.
Of Hamilton komend seizoen racet? Lijkt mij van wel, hij is wel een erg slechte verliezer als hij nu ineens het bijltje er bij neer gooit. Dat hij niets van zich laat horen is ook zijn goed recht, van Vettel hoor je bijvoorbeeld ook nooit iets buiten de races om.
Dit! Nou vind ik dat dit netjes wegstreept tegen alle keren waar HAM/Merc voordeel had of VER nadeel door beslissingen van de FIA. Maar dat neemt niet weg dat de laatste ronde een zeperd is. Hoe eerlijk het ook voelt t.o.v. andere (in onze ogen) missers, een wedstrijdleider kan natuurlijk niet even alle beslissinge van het seizoen wegpoetsen door zo'n beslissing te nemen. Leuk was het wel.k33z schreef: 11 jan 2022, 11:20 Ik snap zijn frustratie wel, die laatste ronde was prachtig voor ons NLers maar het was natuurlijk een bizar oneerlijke afsluiting van het seizoen.
Dan kan je zeggen dat over het seizoen heen Max misschien wel meer benadeeld is dat Hamilton (dat vind ik ook), misschien zelfs in de race waar Hamilton aan het begin de plek terug had moeten geven, maar dat doet weinig af aan de bizarre beslissingen in die laatste rondes. Slechts 5 autos passeren, SC overhaast naar binnen, dat is echt niet hoe het hoort volgens het boekjes (of hoe het normaal gaat). Dat is pure manipulatie op het moment supreme.
Dat Hamilton daar dan een extreem slecht gevoel aan overhoudt en zelfs twijfelt om door te gaan snap ik.
Maar Mercedes maakt die beslissing om binnen te komen bij laatste SC ook op basis van ervaring. Hoe groot is de kans dat de race nog herstart met nog een paar ronden te gaan en een wrak op de weg. Normaal gezien hadden ze de juiste beslissing genomen, want normaal zou er geen herstart meer zijn. Die herstart kwam er alleen omdat de regels verandert werden, daar kan je niet op anticiperen.JP schreef: 11 jan 2022, 12:00 Mercedes had toch ook zelf die overwinning in handen ? Zij durfden tijdens de VSC en latere SC niet te pitten. Je weet dat er door wat dan ook, in het einde van de race je een sitting duck bent als er wat gebeurd waardoor het veld in elkaar zakt. Of pleiten voor meer eindliters voor eventuele “blessuretijd”.
k33z schreef: 11 jan 2022, 12:34Maar Mercedes maakt die beslissing om binnen te komen bij laatste SC ook op basis van ervaring. Hoe groot is de kans dat de race nog herstart met nog een paar ronden te gaan en een wrak op de weg. Normaal gezien hadden ze de juiste beslissing genomen, want normaal zou er geen herstart meer zijn. Die herstart kwam er alleen omdat de regels verandert werden, daar kan je niet op anticiperen.JP schreef: 11 jan 2022, 12:00 Mercedes had toch ook zelf die overwinning in handen ? Zij durfden tijdens de VSC en latere SC niet te pitten. Je weet dat er door wat dan ook, in het einde van de race je een sitting duck bent als er wat gebeurd waardoor het veld in elkaar zakt. Of pleiten voor meer eindliters voor eventuele “blessuretijd”.
Dus nee, die vlieger gaat niet op.