Nekkendraaiers

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 25 sep 2007, 14:13

IK had in 1998 als een van de 1ste een Alfa 156 in babyblauw 17"OZ's vet verlaagd een dikke Remus pijp voor toen een hele aparte auto *(ik was toen 23 voor mij ook 8) , de 1ste 4 weken had ik echt heeeeel veel bekijks daarna reden er meer van rond.

In mn Lexus tijd altijd mooie Lexi gereden en dat viel toen wel regelmatig op.

RobS

Bericht door RobS » 25 sep 2007, 16:09

In de Elise krijg ik altijd wel duimpjes omhoog van iedereen, jong&oud. Verder klinkt het verhaal van Stev6 wel erg herkenbaar, ik krijg een hoop vragen over het merk/type/bouwjaar/0-100 en zelfs de door mij betaalde prijs wordt vaak schaamteloos gevraagd. :roll:

cooldragon

Bericht door cooldragon » 25 sep 2007, 16:52

toen ik ging trouwen in 2005 kreeg ik de toendertijd enige en eerste in NL op kenteken gezette DB9 Volante een weekend mee via een goede vriend van de middelbare school die manager AM was bij Kroymans.

Nekkedraaier van jewelste, zelfs motorrijders die me zagen aan komen rijden in hun binnenspiegels gingen spontaan remmen om me op te wachten en rondjes om me heen rijden en de duimen omhoog. Ook vrijwel niemand die de sprint met je aangaat ook al zijn ze sneller...die auto straalde zoveel klasse uit....

Was toen nog midden twintig dus was blijkbaar sowieso al (als ik andere topics hier op DF zie geldt dat voor sommige weggebruikers) een apart gezicht om zo'n broekie in een auto van 2,7 ton euro te zien rondtuffen...want dat vroeg Kroymans destijds voor die auto met nog wat opties die erop zaten.....

cooldragon

Bericht door cooldragon » 25 sep 2007, 16:54

cooldragon schreef:toen ik ging trouwen in 2005 kreeg ik de toendertijd enige en eerste in NL op kenteken gezette DB9 Volante een weekend mee via een goede vriend van de middelbare school die manager AM was bij Kroymans.

Nekkedraaier van jewelste, zelfs motorrijders die me zagen aan komen rijden in hun binnenspiegels gingen spontaan remmen om me op te wachten en rondjes om me heen rijden en de duimen omhoog. Ook vrijwel niemand die de sprint met je aangaat ook al zijn ze sneller...die auto straalde zoveel klasse uit....

Was toen nog midden twintig en zie er sowieso al jong uit voor mn leeftijd dus was blijkbaar sowieso al (als ik andere topics hier op DF zie geldt dat voor sommige weggebruikers) een apart gezicht om zo'n broekie in een auto van 2,7 ton euro te zien rondtuffen...want dat vroeg Kroymans destijds voor die auto met nog wat opties die erop zaten.....

SteV6

Bericht door SteV6 » 25 sep 2007, 18:57

@Arthur,

Klopt wel een beetje :wink: Toen ik de Leon kocht was het nog een zeldzaam pakketje bumpers, maar na de TopSport uitvoeringen niet meer. Ik bedoel met "schaapskleren" dat alleen de kenners zagen wat voor auto je reed, voor Miep op de hoek was en is het gewoon een Seat. Het alternatief toendertijd was een Subaru. En die was en is voor iedereen herkenbaar 8)

@Mex,

Mensen schatten de prijs wel altijd veel te hoog in. Meestal 2x de prijs die ik ervoor heb betaald. En het prettige is dat je met een Speedster eigenlijk geen last hebt van afgunst maar met enthousiasme.

SteV6

RobS

Bericht door RobS » 25 sep 2007, 20:09

SteV6 schreef:@Arthur,
@Mex,

Mensen schatten de prijs wel altijd veel te hoog in. Meestal 2x de prijs die ik ervoor heb betaald. En het prettige is dat je met een Speedster eigenlijk geen last hebt van afgunst maar met enthousiasme.

SteV6
Inderdaad, nooit afgunst, het is voor vele een droomwagen. Ze vragen meestal ook nog of ik 'm nieuw heb gekocht, als ik dan zeg dat de wagen uit '99 komt zijn ze nogal verbaasd :D

gerard lubbe

Bericht door gerard lubbe » 25 sep 2007, 21:09

Op mijn voorschermen zitten stickertjes van de dealer waar ik mijn Speedster heb gekocht, Opeldealer Betlehem.
Sta ik een keer te tanken komt er een man naar me toe met de vraag of dit nou een Opel Betlehem is. :roll:
En wel vaker mensen tijdens het tanken langs gehad voor een babbeltje.
Verder vooral veel opgetoken duimen, platte neuzen tegen de autoruiten, inhalen en weer afremacties en er naast blijven hangen manoeuvres.
Wel altijd positieve reacties. :D

Joop

Bericht door Joop » 25 sep 2007, 21:44

Huidige Audi A5 is op dit moment ook al een echte nekkendraaier heb ik afgelopen zaterdag vernomen.

Gelukkig in de positieve zin van het woord, want "roadpresence" heeft die auto op de snelweg zeker met die LED-dagrijverlichting. Ze gaan heel graag voor je aan de kant (om vervolgens de hele auto te kunnen aanschouwen :wink: ).

Kasteel

Bericht door Kasteel » 25 sep 2007, 22:00

We hadden de eerste r32 op particulier kenteken, trok toen veel bekijks, verders weinig nekkendraaiers gehad :).

Sander S.

Bericht door Sander S. » 25 sep 2007, 22:59

Toyota Tundra trekt altijd veel aandacht.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 25 sep 2007, 23:20

Auto in nog vers modderbruin doet het ook goed in een beschaafd zondags dorp. Wel altijd even de verlichting, ramen en nummerplaten schoon en de rest thuis pas doen ;)

RVV

Bericht door RVV » 25 sep 2007, 23:25

Met de M3 heb ik ook altijd behoorlijke aandacht.. oud modelletje mag het dan zijn, maar thumbs up krijgt ie nog genoeg :lol:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 26 sep 2007, 13:43

Ja, maar die M3 CS van jou straalt ook wel iets speciaals uit. Hoef je echt geen kenner voor te zijn. Kleur, CSL velgen, topstaat, CSL achterklep. Het zijn juist die dingen die de aandacht trekken.

RVV

Bericht door RVV » 28 sep 2007, 18:02

Leukste reactie die ik tot nu toe heb gehad (was vorig jaar)
Vanmiddag een 12 jarig jochie even de dag gemaakt, moest even in de stad zijn, stond al op de uitkijk, stapte de auto uit en hij liep naar me toe, vroeg honderd uit, was een kenner, zijn vader had een 323ci coupe. wist alles van de CSL M3 GTR. etc. elk detail nam die in zich op, vroeg na de techniek, snapte niet dat er allemaal CSL dingen op en aanzaten zelfs de grote remmen herkende hij. Toen heb ik hem uitgelegd dat het een CS was. Hij wilde pas weglopen als ik even flink gas ging geven. Gewoon leuk die reactie., liefhebbertje.

wooter

Bericht door wooter » 29 sep 2007, 22:08

Woensdagavond de BMW opgehaald. Montegoblauw, zie je niet zo vaak. Voor de rest gewoon een standaard dreier. Rij ik even verder om bij m'n favoriete frituur een pak frieten te bestellen, parkeer ik de auto op een parkeerplaats tegenover de frituur... Éven werd er niet meer frieten gegeten :).

In 2006 gingen ik en m'n vrouw voor een weekend naar Groot-Brittanië met de Opel Tigra Twintop. Ter hoogte van Antwerpen raakten we in een file. We reden op het linkervak met het dak open, terwijl rechts van ons een soccer mom met haar Touareg reed, en op de achterbank glunderend twee kids onze kleine roadster aangaapten. Op zo een leeftijd is een open cabrio gewoon cool :).

Verder regelmatig iemand die me aanspreekt over de uiterlijke staat van m'n Audi Cabriolet. Ligt enkel en alleen aan de Meguiars die erop gesmeerd is :).

Alexsti
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Bericht door Alexsti » 01 okt 2007, 14:44

De Subaru STI veroorzaakt soms ook wat verdraaide nekken , zeker als je een dotje gas geeft en de dumpvalve blaast fluitend af dan zijn er weinig mensen die niet omkijken.. 8)

Ook leuk is om te zien als je langs een auto rijdt en zie je een kind achter het raam zitten en zie je de mond soe ba roe zeggen......ook bij schoolkinderen die in een groep fietsen is het feest ,de helft kijkt om fietst bijna tegen elkaar aan...

Ouderen kunnen het meestal wat minder waarderen , dan zie je bij het stoplicht in hun Suzuki Alto schuddend met het hoofd kijken naar de gouden velgen happers en vleugels...
Het is ook anders ,dan krijg je duimpies onderweg en bij een tankstation is ook zo een praatje gemaakt. :wink:

Gr. Alex,

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 01 okt 2007, 14:50

gerard lubbe schreef:Op mijn voorschermen zitten stickertjes van de dealer waar ik mijn Speedster heb gekocht, Opeldealer Betlehem.
Sta ik een keer te tanken komt er een man naar me toe met de vraag of dit nou een Opel Betlehem is. :roll:
ROFLOL :lol: :lol: :lol: :lol:

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 01 okt 2007, 15:42

Gister even wezen toeren met de Dax en een vriend van mij met zijn Cobra 8) Ik geloof dat de fysio's overuren moeten maken vandaag! :lol:
Mooie combi was dat vooral de Dax trekt enorm veel aandacht gister bij de parkeerplaats van een restaurant een kleine opstopping veroorzaakt! 8) Hoe hard kan die? wat is dat voor merk? gaaf, bruut.. etc.. was wel even leuk.. maar daar hebben we hem niet voor gekocht! :wink: Maar bekijks heeft die wel!

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 01 okt 2007, 17:09

Alexsti schreef:Ouderen kunnen het meestal wat minder waarderen , dan zie je bij het stoplicht in hun Suzuki Alto schuddend met het hoofd kijken naar de gouden velgen happers en vleugels...
Werd Rico niet ooit in zijn S3 verrast door 2 ouderen in een Carisma die voluit optrokken? :lol:

Metchu

Bericht door Metchu » 01 okt 2007, 18:26

met de E30 tracktool, ja de forumslet :P reed ik vanaf zaandam richting Beverwijk. Het was in de nacht (weet niet meer op welke dag). Een redelijk recht stuk waar je 100 mag.

Ik zag iets heel snel dichtbij komen met een lui rechterlicht. Vanwege de lampen viel de auto me op en met een noodgang werd ik ingehaald door de auto. Ik zag nog even snel dat het een S-type was. Ik gooide em een paar versnellingen lager om toch maar te proberen te volgen. Want deze bestuurder had wel lekker haast...

Dus ik erachter aan maar hij liep al flink uit, totdat er (adviessnelheid 60) bochten kwamen :P. Toen zat ik op ze bumper richting de bekende bazaar van Beverwijk. Er waren nog 2 rotondes waar hij voor vol in de remmen moest, maar hij kwam maar niet weg. Ik kon veeeeeel later remmen en in de bochten ging ik er ook echt voor.

op een gegeven moment kwamen we in de buurt van het centrum en ik haalde em rustig in op een 2-baans weg. om even verderop te stoppen bij de BP en daar even te tanken. Tot mijn verbazing kwam de jaguar ook binnen rijden en stopte naast mijn auto. Ik was even bang dat er een oudje ofzo zou uitstappen om me een preek te geven dat ik em niet zo moest opjagen. Maar er kwam een 30er uit de auto met de vraag, en dit zal ik echt nooit vergeten :D, "IS dat een M3!!??".

Ik kon amper me lach inhouden en antwoordde: "Nee meneer een standaard 2 liter". Hij keek even naar de auto en merkte wel op dat de auto voor de rest gemodificeerd was. Hij zei nog: "ik kwam maar niet van je af, je bleef maar achter me".

Uiteindelijk heb ik de beste man geholpen met het vervangen van een lampje, handje geschud en zijn we allebij onze eigen richting op gegaan.

ik ben met een big smile naar huis gereden :D

Plaats reactie