Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Enrico

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Enrico » 07 jan 2022, 12:21

tomgtr schreef: 06 jan 2022, 22:06
Enrico schreef: 06 jan 2022, 21:36 Slecht nieuws voor de dikkerdjes. Straks toch naast de QR code een BMI pass…

"De besmettingen en opmars van de Omikron-variant zetten voort en we zitten als enige Europese land in lockdown. Gisteravond werd de huidige coronasituatie aan tafel bij Beau besproken. Volgens ic-baas Peter van der Voort hebben ic-patiënten veelal een te hoog BMI. Hij pleit ervoor dat het kabinet meer inzet op overgewicht en afvallen."

„Als iedereen in Nederland een BMI onder de 25 zou hebben, dan zou het hele ic-probleem niet bestaan. Het zijn voornamelijk mensen met overgewicht.” Volgens Van der Voort is het belangrijk dat ook de overheid daar beleid op voert. Aan het begin van de coronacrisis heeft het ic-hoofd al eerder gemeld dat ‘zijn ic-patiënten’ voornamelijk „oud en te dik” waren. Volgens presentator Beau van Erven Dorens is daar „weinig naar geluisterd”. De epidemioloog beaamt dat daar geen beleid op gevoerd is. „Daar zijn kansen blijven liggen.”

👉 Precies. De overheid heeft namelijk vanaf het begin ingezet op iets heel anders, namelijk het vaccineren van de gehele bevolking.
Dat geeft toch te denken. Waarom? Als BMI en leeftijd doorslaggevender zijn dan vaccinatiestatus.
En waarom is er nog geen journalist geweest die hier tijdens één van de vele persconferentie naar geïnformeerd heeft?
Wat moet het lekker zijn om het zo lekker met jezelf eens te zijn. Lijkt wel ic bedden of Perez. Maar, hoe selecteer jij de gasten die een goed verhaal hebben en welke niet? Werd zelfde avond ook wat gezegd over booster. Of was je even pinkelen toen?

Of een gast aan die tafel die 1 van jouw paradepaardjes aanhaalt quote je maar iemand aan zelfde tafel die iets zegt waar je niet mee eens bent is een koekenbakker?

Niet dat er iets mis is met het BMI verhaal maar om nou elke keer met fanfare door de straat te lopen als er iemand op tv is is die iets bevestigd wat jij hier hebt geschreven is toch zoiets als, nou ja, laten we zeggen, je eigen auto de wellicht beste hot hatch ooit noemen?

:tooth:
Ben blij ik wat teweeg breng in jou buiten een Alfa zoeken….. De beste wensen kerel ik miss jou ook als je even niet post… geen wonder ik alles uit de kast haal om jou even terug te krijgen in de discussies.

En ja, mijn auto is de beste hothatch everrrrrrr!! Je hebt je huiswerk goed gedaan!

Doe mij ook een lijst van mijn paradepaardjes ik weet zeker ik er af en toe wat vergeet.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 07 jan 2022, 12:37

Ik ben Stroll vergeten geloof ik sorry. Volgens mij woon je hemelsbreed 500 m bij me vandaan en je nooit zien rijden? Echt een zeldzaamheid om zo'n Civic R in NL te zien.

Enrico

Bericht door Enrico » 07 jan 2022, 12:38

Kadett schreef: 07 jan 2022, 02:43 Waarom zou ik mijn dochters van nog geen 10 jaar laten vaccineren als ze nog geen 0.5 procent kans hebben bij besmetting er uberhaupt klachten van te krijgen.

Je vaccineert om zelf geen of mildere klachten te krijgen toch, niet om een ander te 'beschermen'??
Moeilijke keus als je kind zo jong is. Wat denken je kinderen zelf? Bespreek je dat thuis?

alt

Bericht door alt » 07 jan 2022, 12:43

Sars Covid 19 is voor het WEF is dit de eerste vrije training voor de Grote Prijs van Wereldkampioenschap.

Enrico

Bericht door Enrico » 07 jan 2022, 12:44

tomgtr schreef: 07 jan 2022, 12:37 Ik ben Stroll vergeten geloof ik sorry. Volgens mij woon je hemelsbreed 500 m bij me vandaan en je nooit zien rijden? Echt een zeldzaamheid om zo'n Civic R in NL te zien.
Stroll !!!! Ik was bijna vergeten van zijn bestaan na de komst van Mazzypin. Idd de CTR wordt wenig uitgelaten maar als ik ga ben ik gelijk 1000 a 4000 km verder. Alle Alpen trips zijn vorig jaar niet uitgekomen…. Fingers crossed voor 2022….

Kadett

Bericht door Kadett » 07 jan 2022, 13:12

Enrico schreef: 07 jan 2022, 12:38
Kadett schreef: 07 jan 2022, 02:43 Waarom zou ik mijn dochters van nog geen 10 jaar laten vaccineren als ze nog geen 0.5 procent kans hebben bij besmetting er uberhaupt klachten van te krijgen.

Je vaccineert om zelf geen of mildere klachten te krijgen toch, niet om een ander te 'beschermen'??
Moeilijke keus als je kind zo jong is. Wat denken je kinderen zelf? Bespreek je dat thuis?
Ik vind het totaal niet iets waar een kind van 7 of 9 zich mee bezig hoeft te houden. Die zijn niet in staat hier het totaal plaatje van te zien.

Er is pas iets meer dan een jaar een vaccin op de markt. Lange termijn effecten weet niemand. Dat ik een 'proefpersoon' ben op mijn 38ste is tot daar aan toe.

Maar die meiden van mij moeten zonder 'bijwerkingen' volwassen worden.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 07 jan 2022, 13:13

350 Z schreef: 06 jan 2022, 10:58 Collega van mijn schoonzus 42 jaar met geen onderliggende ziektes gevaccineerd en geboosterd, dood aan Corona.
Timmerman 74 jaar die klusjes voor een vriendin van me doet hier schuin tegenover, beer van een vent nog nooit ziek geweest gevaccineerd en geboosterd, dood aan Corona.
Verschrikkelijk. ..

Ik schreef vorige week over zo'n dergelijk voorbeeld en dat werd meteen in twijfel getrokken.

Reacties hier zijn soms behoorlijk selectief.

MParallel

Bericht door MParallel » 07 jan 2022, 13:16

Kadett schreef: 07 jan 2022, 13:12
Ik vind het totaal niet iets waar een kind van 7 of 9 zich mee bezig hoeft te houden. Die zijn niet in staat hier het totaal plaatje van te zien.

Er is pas iets meer dan een jaar een vaccin op de markt. Lange termijn effecten weet niemand. Dat ik een 'proefpersoon' ben op mijn 38ste is tot daar aan toe.

Met je eens. Als het niet absoluut noodzakelijk is niet doen.
Zo redeneert ik ook: we weten simpelweg de lange termijn gevolgen niet.
Misschien dat het nieuwe eiwit vaccin oid me wel over de streep trekt.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 07 jan 2022, 13:16

MParallel schreef: 07 jan 2022, 13:13
350 Z schreef: 06 jan 2022, 10:58 Collega van mijn schoonzus 42 jaar met geen onderliggende ziektes gevaccineerd en geboosterd, dood aan Corona.
Timmerman 74 jaar die klusjes voor een vriendin van me doet hier schuin tegenover, beer van een vent nog nooit ziek geweest gevaccineerd en geboosterd, dood aan Corona.
Verschrikkelijk. ..

Ik schreef vorige week over zo'n dergelijk voorbeeld en dat werd meteen in twijfel getrokken.

Reacties hier zijn soms behoorlijk selectief.
Dat was volgens mij omdat je met het voorbeeld wilde aantonen dat mensen overlijden dóor het vaccin, hier worden voorbeelden gesteld over mensen die overlijden door Corona ondanks vaccin. Die waren (helaas) ook overleden aan Corona als ze geen vaccin hadden genomen.

Dat wordt in deze 2 voorbeelden niet beweerd alleen dat je ondanks de vaccins alsnog kan overlijden en dat is helaas zo, dat ontkent ook niemand volgens mij. Alleen de procentuele kans op ziekenhuisopname en/of overlijden is voor een gevaccineerd iemand kleiner dan voor een niet gevaccineerd iemand.

MParallel

Bericht door MParallel » 07 jan 2022, 13:20

Of het dan direct aan het vaccin ligt is toch nooit te achterhalen.
Maar dit andere voorbeeld sluit het ook niet uit.

En of het nou door het vaccin komt of ondanks, als het resultaat de dood is, dan maakt het eigenlijk ook niet uit.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 07 jan 2022, 13:20

Ik wel, en mijn dochter van 7 wil graag gevaccineerd worden zonder dat ik er ook maar iets over gezegd had kwam ze er zelf mee.
Als ik dan vraag waarom geeft ze aan het een veilig idee te vinden.

Ik vind het vooral triest voor zulke jonge kinderen dat ze zo (moeten) denken.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 07 jan 2022, 13:30

MParallel schreef: 07 jan 2022, 13:20 Of het dan direct aan het vaccin ligt is toch nooit te achterhalen.
Maar dit andere voorbeeld sluit het ook niet uit.

En of het nou door het vaccin komt of ondanks, als het resultaat de dood is, dan maakt het eigenlijk ook niet uit.
In het eindresultaat niet, in de discussie wel.

Kadett

Bericht door Kadett » 07 jan 2022, 13:43

Martijn_bmw schreef: 07 jan 2022, 13:20

Ik wel, en mijn dochter van 7 wil graag gevaccineerd worden zonder dat ik er ook maar iets over gezegd had kwam ze er zelf mee.

Dat is ook de reden waarom ik het niet met ze bespreek. Het zijn kinderen, die moeten het gewoon leuk en onbezorgd hebben op die leeftijd.

Wimo

Bericht door Wimo » 07 jan 2022, 14:05

Mijn zoontje van 4 vroeg van de week "wanneer moeten we weer in quarantine" :kotsen:

Enrico

Bericht door Enrico » 07 jan 2022, 16:58

Hmmm komt het minder snel in het ziekenhuis door vaccinatie? Boosteren? Of gewoon omdat Corona in mutatie van sterkte veranderd?

“Dat omikron milder is, blijkt uit analyses uit het buitenland. Dat wil zeggen: er belanden procentueel gezien minder mensen door in het ziekenhuis. "Ik zou het woord milder vermijden, omdat dat opgevat kan worden als: het is mild", zegt Van Ranst. "Ik noem het minder ziekmakend." De schattingen zijn dat omikron leidt tot 30 tot 50 procent van het aantal ziekenhuisopnames in vergelijking met delta.“

Ook bizonder als het volgende klopt
FC889F87-0941-4A55-ACB7-719AF9F4E231.jpeg
FC889F87-0941-4A55-ACB7-719AF9F4E231.jpeg (248.48 KiB) 614 keer bekeken

Kadett

Bericht door Kadett » 07 jan 2022, 17:33

Dat het nu 2 weken spectaculair stijgt ligt voor de helft ook wel aan feit dat iedereen gewoon met Kerst en Oud en Nieuw bij elkaar is geweest.

k33z

Bericht door k33z » 07 jan 2022, 18:30

Ik ben benieuwd wat onze kinderen (jonger dan 12) over een paar maanden nog mogen zonder vaccin. Mogen ze dan nog naar school, leuke uitjes, leven zonder mondiaalst, spelen bij vriendjes van ouders die extreem bang gemaakt zijn (al is dat geen overheidskeuze maar wel aangezet tot)?

Mag toch hopen dat alle overheden onze kleinsten vrij laten leven.

frankie

Bericht door frankie » 07 jan 2022, 18:57

Zo wordt het nu wel gebracht. Vaccinatie volledig vrijwillig en geen consequenties voor vrije deelname aan de maatschappij zonder prik.

TLRS

Bericht door TLRS » 07 jan 2022, 19:23

Martijn_bmw schreef: 07 jan 2022, 13:20 Ik wel, en mijn dochter van 7 wil graag gevaccineerd worden zonder dat ik er ook maar iets over gezegd had kwam ze er zelf mee.

Helemaal mee eens.. Ligt vast aan mij. Maar dit vind ik eigenlijk een ondermijning van je ouderlijk gezag. De belangrijkste bron van veilig gevoel voor een kind zou het thuis moeten hebben.

Tom

Bericht door Tom » 07 jan 2022, 20:05

Volgens mij prikken we nu alleen om de kans te verkleinen (niet eens voorkomen) dat je er serieuze klachten van krijgt en de zorg belast. Van de mensen die serieuze klachten krijgen is het merendeel oud en/of dik.
Tegen de opdracht van het virus doet het vaccin niks (dat werd eerst wel gedacht).
Dus waarom ze kinderen willen prikken is mij een raadsel... ze blijven een bron van overdracht en ze belasten de zorg niet.

Paul S

Bericht door Paul S » 07 jan 2022, 20:07

Moeders en een familielid beiden een tia gehad na vaccinatie. Betreffende moeders: verschillende onderzoeken verder waarbij ook de mogelijkheid werd geschetst van gevolgschade van vaccineren.
Je begrijpt natuurlijk wel dat ze behoorlijk sceptisch is geworden om de booster te nemen.

Ik denk zelf ook, was het bij niet vaccineren dan niet gebeurd?? Wie weet... Kun je toch geen pijl op trekken want dit scenario heeft zich niet voorgedaan.

Maar zoals eerder aangehaald dit is een persoonlijke situatie. De cijfers van het RIVM prevaleren natuurlijk.... Zeker bij de harde kern hier.

Maar na de zoveelste constatering dat het RIVM ook niet helemaal zuiver is kan ik hier steeds minder begrip voor opbrengen. En nee, dit is geen cherry picking... Dit verhaal speelt al aanzienlijk langer...

Rnd

Bericht door Rnd » 07 jan 2022, 20:29

MParallel schreef: 07 jan 2022, 13:16

Hier ben ik het zo mee eens. Ik ben 51 en heb geen kinderen. Ik heb me wel laten vaccineren, voornaamste reden hiervan is dat ik wil reizen en bijwerkingen neem ik voor lief op mijn leeftijd. Feit is dat het vaccin een risico kan zijn. We zijn proefpersonen en over 10 of 20 jaar weet man pas echt wat wijsheid was. Kinderen hieraan blootstellen is gewoon een nogo in mijn ogen. Vooral omdat het risico dat zij aan Corona overlijden nihil is. Waarom dit dan aan kinderen toedienen?! is gewoon waanzin.

Paul S

Bericht door Paul S » 07 jan 2022, 20:43

Rnd schreef: 07 jan 2022, 20:29
MParallel schreef: 07 jan 2022, 13:16

Hier ben ik het zo mee eens. Ik ben 51 en heb geen kinderen. Ik heb me wel laten vaccineren, voornaamste reden hiervan is dat ik wil reizen en bijwerkingen neem ik voor lief op mijn leeftijd. Feit is dat het vaccin een risico kan zijn. We zijn proefpersonen en over 10 of 20 jaar weet man pas echt wat wijsheid was. Kinderen hieraan blootstellen is gewoon een nogo in mijn ogen. Vooral omdat het risico dat zij aan Corona overlijden nihil is. Waarom dit dan aan kinderen toedienen?! is gewoon waanzin.
Exact dit, doe gewoon de kansberekening bij de kinderen en ieder normaal denkend mens zou "moeten" zeggen: " nee dit heeft weinig zin (0,01%)".
99,99% procent wordt gewoon overgeslagen. Maar schijnbaar is dat normaal anno 2022.... Schiet mij maar lek. En dan te bedenken dat ik nog geeneens kinderen heb. (Godzijdank voor de mensheid)

TLRS

Bericht door TLRS » 07 jan 2022, 21:04

Dat zijn geen lolletjes Paul S. Misschien dat de pro vac‘s iets milder worden in hun overtuiging. Als ze je ervaring uit eerste hand lezen. Zelf uit eerste hand van een vriend die zich 2 weken doodziek heeft gevoeld. Niet kunnen eten, drinken of slapen.

Ieder z‘n eigen idee. En hopelijk ieder gerust in z‘n eigen keuze. Dat doet een mens ook goed.

Paul S

Bericht door Paul S » 07 jan 2022, 21:12

Dat zou inderdaad de gedachte moeten zijn TLRS... Dankje voor de reactie en sterkte voor je kameraad.

Maar snap het wel, statistieken liegen niet.... Daar ben ik gewoon realistisch in. Wat zou mij andersom iemand zijn moeder interesseren die ik nooit gekend heb... Klinkt heel hard maar.komt wel tot de kern....

Dat is gemeen gedachtegoed blijkbaar!

Plaats reactie