Ik neem aan dat je hier BCGT bedoeld en niet DE CGT?Marc RS4 schreef:Dat van mij of van de 335i?
(of alletwee)
*kijkt nog even naar de S600* ACHTHONDERDDERTIGNEWTONMETERS!!!! Djezusss
DIt verhaal nog even gecross-checked op duitse RS site:Duitse gast met een 500pk RS4 had een sprint met een CGT van 120 tot 320 en liep iets van 15 autolengtes uit...
Bentley Continental GT Vs RS4 B5 Vs S600
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
-
Marc R
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Duidelijke zaak he Maik...De bentley dus.Maik schreef:Ik neem aan dat je hier BCGT bedoeld en niet DE CGT?Marc RS4 schreef:Dat van mij of van de 335i?
(of alletwee)
*kijkt nog even naar de S600* ACHTHONDERDDERTIGNEWTONMETERS!!!! Djezusss
DIt verhaal nog even gecross-checked op duitse RS site:Duitse gast met een 500pk RS4 had een sprint met een CGT van 120 tot 320 en liep iets van 15 autolengtes uit...
-
Pascal
- Berichten: 629
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52
- Niels
- Berichten: 22546
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Wat voor sprint wordt het?
400m dan maakt de RS4 zeker kans maar hangt ook zeker van de bestuurders af. Eenmaal op snelheid is 800nm onverslaanbaar ben ik bang. Ik heb het gevoeld in een diesel (750nm) over een kort toerenbereik en je hebt het gevoel dat je de wereld aan het verdraaien bent
Zeker vanaf 200km/h denk ik dat de Benz sneller is maar tot die tijd moet je het met 500pk en AWD moeten kunnen winnen. Vanaf 200 is het puur power versus (lucht)weerstand.
Hoeveel koppel verwacht je uit de RS4 te halen?
400m dan maakt de RS4 zeker kans maar hangt ook zeker van de bestuurders af. Eenmaal op snelheid is 800nm onverslaanbaar ben ik bang. Ik heb het gevoeld in een diesel (750nm) over een kort toerenbereik en je hebt het gevoel dat je de wereld aan het verdraaien bent
Zeker vanaf 200km/h denk ik dat de Benz sneller is maar tot die tijd moet je het met 500pk en AWD moeten kunnen winnen. Vanaf 200 is het puur power versus (lucht)weerstand.
Hoeveel koppel verwacht je uit de RS4 te halen?
- frank de jonge
- Berichten: 9954
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
-
Pascal
- Berichten: 629
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52
Pk's komen uit koppel bij toerental;waar het hier om draait zijn wiel-pk's en wiel-koppel;een diesel kan alleen een hoog aantal pk's genereren door een hoog koppel,om het gebrek aan toeren te compenseren.Maar in vorige topics zegt iedereen dat het op snelheid alleen nog maar om de PK's gaat en nu hoor ik dat 800Nm op snelheid onverslaanbaar is....wat is het nou?
Echter het gaat er om hoe de versnellingsbakverhoudingen zijn en het daaruit voortvloeiende wiel-koppel;zo kan het wezen dat auto A bv 280 nm piekkoppel heeft op de krukas en auto B 320 nm op de krukas,maar door een bepaalde (veel kortere) overbrenging kan het toch resulteren in meer koppel op de wielen voor auto A!
De reden dat(denk ik) de mercedes op den duur voorbij een 500 pk RS4 gaat is vooral omdat het allemaal gemakkelijker gaat met 800 nm met langere overbrengingsverhoudingen(RS4 moet meer schakelen)en vooral de op hogere snelheid geldende betere cw waarde van de mercedes en niet te vergeten dat de RS4 meer pk's en koppel kwijtraakt in de aandrijflijn door dat ie 4 wielen ipv 2 heeft aan te drijven.
- Niels
- Berichten: 22546
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Op snelheid daarmee bedoelde ik eigenlijk gewoon al rollendt vanaf laten we zeggen 100km/h
Boven de 200km/h is het pk versus weerstand en zoals Pascal al aangeeft zijn nm's gewoon terug te rekenen vanuit pk's bij dat betreffende toerental.
Dus beiden is eigenlijk waar maaaarrrrr naast koppel is de overbrenging (versnellingsbak en eindreductie) een belangrijke factor. Uiteindelijk gaat het natuurlijk om wat je aan de wielen beschikbaar hebt.
Verder heb ik gelezen dat de RS4 een relatief lange eindoverbrenging heeft waardoor de auto het boven de 200km/h het (relatief) moeilijk heeft. Dit geldt natuurlijk voor een standaard versie met "maar" 380pk....dus niet voor jou waarschijnlijk
Boven de 200km/h is het pk versus weerstand en zoals Pascal al aangeeft zijn nm's gewoon terug te rekenen vanuit pk's bij dat betreffende toerental.
Dus beiden is eigenlijk waar maaaarrrrr naast koppel is de overbrenging (versnellingsbak en eindreductie) een belangrijke factor. Uiteindelijk gaat het natuurlijk om wat je aan de wielen beschikbaar hebt.
Verder heb ik gelezen dat de RS4 een relatief lange eindoverbrenging heeft waardoor de auto het boven de 200km/h het (relatief) moeilijk heeft. Dit geldt natuurlijk voor een standaard versie met "maar" 380pk....dus niet voor jou waarschijnlijk
-
Marc R
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Ja jongens, het is voor mij compleet koffiedik kijken.
Idd de RS4 heeft gewoon veel last van verliezen das een bekend gegeven.
bekend filmpje dat mij nog op t netvlies staat is die gele RS4 met Feed Me op de kentekenplaat met 550pk die het onderspit delft tegen een normale M6.
Eerst rijdt ie 2 wagenlengtes voor maar boven de 250 wordt ie gewoon ingepakt door de M6.
@ the sideline, de eigenaar van de RS heeft nu een lambo
nogmaalsik heb geen illusies ofzo,die S600 is gewoon sneller ook een M5 of een M6 hou ik niet bij.
Idd de RS4 heeft gewoon veel last van verliezen das een bekend gegeven.
bekend filmpje dat mij nog op t netvlies staat is die gele RS4 met Feed Me op de kentekenplaat met 550pk die het onderspit delft tegen een normale M6.
Eerst rijdt ie 2 wagenlengtes voor maar boven de 250 wordt ie gewoon ingepakt door de M6.
@ the sideline, de eigenaar van de RS heeft nu een lambo
nogmaalsik heb geen illusies ofzo,die S600 is gewoon sneller ook een M5 of een M6 hou ik niet bij.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- MartijnGizmo
- Berichten: 13056
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Niels
- Berichten: 22546
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
-
Marc R
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Had ik de weddenschap aangenomen had het wel uitgedraaid op rechtuitbranden,gunstig voor de andere twee hoor.Johan schreef:de B C GT gaat het iig niet redden, te zwaar en de minste van de 3 kwa wegligging.
gaat het trouwens om een rechte lijn of een bochtig circuit? de Rs4 is iig het gunstigste kwa pk/gewicht verhouding.... zal een spannende strijd worden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Martin* en 4 gasten
