Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
tomgtr

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door tomgtr » 06 jan 2022, 22:06

Enrico schreef: 06 jan 2022, 21:36 Slecht nieuws voor de dikkerdjes. Straks toch naast de QR code een BMI pass…

"De besmettingen en opmars van de Omikron-variant zetten voort en we zitten als enige Europese land in lockdown. Gisteravond werd de huidige coronasituatie aan tafel bij Beau besproken. Volgens ic-baas Peter van der Voort hebben ic-patiënten veelal een te hoog BMI. Hij pleit ervoor dat het kabinet meer inzet op overgewicht en afvallen."

„Als iedereen in Nederland een BMI onder de 25 zou hebben, dan zou het hele ic-probleem niet bestaan. Het zijn voornamelijk mensen met overgewicht.” Volgens Van der Voort is het belangrijk dat ook de overheid daar beleid op voert. Aan het begin van de coronacrisis heeft het ic-hoofd al eerder gemeld dat ‘zijn ic-patiënten’ voornamelijk „oud en te dik” waren. Volgens presentator Beau van Erven Dorens is daar „weinig naar geluisterd”. De epidemioloog beaamt dat daar geen beleid op gevoerd is. „Daar zijn kansen blijven liggen.”

👉 Precies. De overheid heeft namelijk vanaf het begin ingezet op iets heel anders, namelijk het vaccineren van de gehele bevolking.
Dat geeft toch te denken. Waarom? Als BMI en leeftijd doorslaggevender zijn dan vaccinatiestatus.
En waarom is er nog geen journalist geweest die hier tijdens één van de vele persconferentie naar geïnformeerd heeft?
Wat moet het lekker zijn om het zo lekker met jezelf eens te zijn. Lijkt wel ic bedden of Perez. Maar, hoe selecteer jij de gasten die een goed verhaal hebben en welke niet? Werd zelfde avond ook wat gezegd over booster. Of was je even pinkelen toen?

Of een gast aan die tafel die 1 van jouw paradepaardjes aanhaalt quote je maar iemand aan zelfde tafel die iets zegt waar je niet mee eens bent is een koekenbakker?

Niet dat er iets mis is met het BMI verhaal maar om nou elke keer met fanfare door de straat te lopen als er iemand op tv is is die iets bevestigd wat jij hier hebt geschreven is toch zoiets als, nou ja, laten we zeggen, je eigen auto de wellicht beste hot hatch ooit noemen?

:tooth:

JP

Bericht door JP » 06 jan 2022, 22:18

„Als iedereen in Nederland een BMI onder de 25 zou hebben, dan zou het hele ic-probleem niet bestaan. Het zijn voornamelijk mensen met overgewicht.”
Als niemand meer zou roken, hadden de longartsen meer tijd over.
Als niemand meer zou autorijden, komen er minder hoog energetische trauma's binnen op de ic.
Als niemand meer zou nöken, zouden er geen te vroeg geboren kinderen op de (kinder)ic komen.
Als niemand meer zou klussen, dan komen er minder mensen op de ic met lichaamsvreemde objecten ìn hun lichaam.
Als niemand meer zou werken, komen er minder mensen op de ic met hartklachten.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 06 jan 2022, 22:19

Joël D. schreef: 06 jan 2022, 21:53
Opa schreef: 06 jan 2022, 18:54
Joël D. schreef: 06 jan 2022, 17:39 Ik wel, anders kan ik niet skiën in Oostenrijk. Alles voor de QR code!
Is t/m 9 maanden na je laatste vaccinatie geldig toch?
In dat geval heb ik nog tot half april de tijd om de kat uit de boom te kijken.

Oostenrijk 6 maanden. En daar is mijn Janssen vaccinatie sowieso niet meer geldig.
Er zijn toch nog zat andere wintersport locaties en sommige zijn nog flink goedkoper dan Oostenrijk ook....Polen, Slowakije en Bulgarije bijvoorbeeld.

En wil je naar landen die hier wat meer bekend staan om hun wintersportgebieden dan kun je toch ook naar bijv. Frankrijk, Italië of Zwitserland, of is het daar ook een geldigheidsduur van 6 maanden?

Ik geef niks om wintersport, dus misschien is het wel vloeken in de kerk, maar waarom perse naar Oostenrijk?

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 06 jan 2022, 22:30

Rijdt hij ook Alfa dan Tom ? :whistle:

Gr Ron

JP

Bericht door JP » 06 jan 2022, 22:32

RS-Ron schreef: 06 jan 2022, 22:30 Rijdt hij ook Alfa dan Tom ? :whistle:

Gr Ron
Jij nodigt ook elke keer de fanfare uit, áls de Alfa weer rijdt ?

tomgtr

Bericht door tomgtr » 06 jan 2022, 22:33

Haha, ik ben met een half oog naar een oude Alfa aan het kijken maar niet tegen Arthur zeggen…

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 06 jan 2022, 22:35

Opa schreef: 06 jan 2022, 22:19
Joël D. schreef: 06 jan 2022, 21:53
Opa schreef: 06 jan 2022, 18:54
Is t/m 9 maanden na je laatste vaccinatie geldig toch?
In dat geval heb ik nog tot half april de tijd om de kat uit de boom te kijken.

Oostenrijk 6 maanden. En daar is mijn Janssen vaccinatie sowieso niet meer geldig.
Er zijn toch nog zat andere wintersport locaties en sommige zijn nog flink goedkoper dan Oostenrijk ook....Polen, Slowakije en Bulgarije bijvoorbeeld.

En wil je naar landen die hier wat meer bekend staan om hun wintersportgebieden dan kun je toch ook naar bijv. Frankrijk, Italië of Zwitserland, of is het daar ook een geldigheidsduur van 6 maanden?

Ik geef niks om wintersport, dus misschien is het wel vloeken in de kerk, maar waarom perse naar Oostenrijk?
Het was al geboekt, geen zin om het om te boeken. Normaal had ik gewacht tot maart, nu maar 2 maanden eerder die booster nemen. Ik ga er gewoon maar vanuit dat het de laatste is en dat we over 2 maanden weer normaal kunnen doen. :)

(Wellicht ijdele hoop, maar goed...)

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 06 jan 2022, 22:46

:thumbup:

KoenM

Bericht door KoenM » 06 jan 2022, 22:56

Misschien heel simpel gedacht, maar ik vind het ook wel lekker dat iedereen een booster heeft gehad met wie ik op wintersport ga. Dat beperkt wat mij betreft toch het risico op onderlinge besmetting, en vergroot ook de kans dat we genoeg mensen hebben die zich fit voelen en terug kunnen rijden..

JP

Bericht door JP » 06 jan 2022, 23:33

Eigenlijk is zo’n vaccinatie net als stemmen. Men roept er voor op, als je niet gaat mag je niets zeggen, het werkt niet want ze doen toch wat ze willen en het is vaker dan de voorgeschreven normale tijd.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 06 jan 2022, 23:36

tomgtr schreef: 06 jan 2022, 22:33 Haha, ik ben met een half oog naar een oude Alfa aan het kijken maar niet tegen Arthur zeggen…
Arthur has left this thread.

FDD

Bericht door FDD » 06 jan 2022, 23:49

BILTHOVEN (ANP) - Ongeveer twee op de drie mensen die vorige maand positief testten op het coronavirus waren volledig gevaccineerd. Dat zijn er meer dan de 50 procent die het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) vorige week meldde. Volgens het instituut zijn de cijfers veranderd omdat kinderen van 11 jaar en jonger niet meer worden meegeteld in de tabellen. De meesten van hen kunnen immers nog geen vaccin krijgen.

Ook het totale aantal positieve tests daalde nu de kinderen niet worden meegerekend. Vorige week, vlak voor de jaarwisseling, meldde het RIVM 417.552 positieve tests in december. Een week later zijn het er 398.834. Zonder de jonge kinderen erbij daalde het aantal positief geteste ongevaccineerden van 151.287 naar 94.162.

Het aantal volledig gevaccineerde mensen die in december positief testten, steeg afgelopen week van 159.801 naar 192.019. Deze mensen hebben minstens vier weken geleden hun enige Janssen-prik gekregen, of minstens twee weken geleden de laatste prik met een van de andere vaccins. Boosterprikken en aanvullende dosis zijn nog niet meegerekend.

Opheldering

Ook de cijfers over oktober en november zijn dinsdag met terugwerkende kracht veranderd. Voor oktober daalde het aantal positief geteste ongevaccineerden van 58.755 (50 procent van het totaal) naar 42.469 (42 procent). Voor november zakte dit aantal van 184.061 (49 procent) naar 109.398 (36 procent).

Tweede Kamerlid Pieter Omtzigt eiste in een tweet opheldering. "Ik wil dus ONMIDDELLIJK een uitleg een verificatie van de cijfers en het RIVM onderzoek en modellen. Besluiten gebaseerd op foute data kosten miljarden", schreef hij. Het RIVM had toen nog geen uitleg gegeven. Omtzigt heeft de toelichting van het RIVM gedeeld op Twitter, maar er nog niet op gereageerd.

Ongeveer 1,28 miljoen kinderen in Nederland zijn 5, 6, 7, 8, 9, 10 of 11 jaar oud. Zij kunnen in de tweede helft van januari een eerste prik tegen het coronavirus krijgen. Het ministerie van Volksgezondheid schat dat ongeveer 8000 kinderen van die leeftijden een medisch risico lopen. Zij krijgen daarom voorrang en kunnen sinds 20 december al een boosterprik krijgen. Volgens het ministerie zijn er ongeveer 1000 kinderen uit die groep gevaccineerd en staan er nog ongeveer 1300 afspraken ingepland. Kinderen van 0 tot en met 4 jaar kunnen sowieso nog niet gevaccineerd worden.

Bron ANP

En daar zijn de meer als 1000 dubbel gevaccineerde en geboosterde wintersporters nog niet eens bij meegerekend…

Maar het ligt allemaal aan de niet-gevaccineerden natuurlijk :please:

Andre

Bericht door Andre » 07 jan 2022, 00:42

Ik kwam deze nog ergens tegen.

3 uurtjes kijk plezier voor de liefhebbers. Wat er van waar is geen idee.

https://rumble.com/vrrdsc-dr.-robert-ma ... nterv.html

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 07 jan 2022, 00:54

Andre schreef: 07 jan 2022, 00:42 3 uurtjes kijk plezier voor de liefhebbers
:TV kijken: :duh: :shocking: :goodnight:

Kadett

Bericht door Kadett » 07 jan 2022, 02:43

Waarom zou ik mijn dochters van nog geen 10 jaar laten vaccineren als ze nog geen 0.5 procent kans hebben bij besmetting er uberhaupt klachten van te krijgen.

Je vaccineert om zelf geen of mildere klachten te krijgen toch, niet om een ander te 'beschermen'??

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 07 jan 2022, 06:44

Arthur schreef: 06 jan 2022, 23:36
tomgtr schreef: 06 jan 2022, 22:33 Haha, ik ben met een half oog naar een oude Alfa aan het kijken maar niet tegen Arthur zeggen…
Arthur has left this thread.
:mrgreen: :mrgreen:

Maar @Tom, super gaaf zo’n oude alfa ben benieuwd welk model :D

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 07 jan 2022, 07:25

Held.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 jan 2022, 08:27

Andre schreef: 07 jan 2022, 00:42 Ik kwam deze nog ergens tegen.

3 uurtjes kijk plezier voor de liefhebbers. Wat er van waar is geen idee.

https://rumble.com/vrrdsc-dr.-robert-ma ... nterv.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_W._Malone
On December 30, 2021, Malone discussed on the The Joe Rogan Experience podcast Mattias Desmet's concept of mass formation psychosis, and claimed that this was developing in American society, drawing parallels to the rise of Nazi Germany. Malone said that in the Germany of the 1920s and 1930s, there was a "very intelligent, highly educated population, and they went barking mad. And how did that happen? The answer is mass formation psychosis. When you have a society that has become decoupled from each other, and has free floating anxiety, in a sense that things don't make sense. We can’t understand it. And then their attention gets focused by a leader or series of events on one small point, just like hypnosis. They literally become hypnotised and can be led anywhere."[35][36][37] It was reported that a video of the podcast had over 3 million views.[37] Clips of the podcast episode were removed by YouTube from their platform, reportedly in violation of the site's Community Guidelines.[36][38] On January 3, 2022, Congressman Troy Nehls entered a full transcript[39] of The Joe Rogan Experience interview with Malone into the Congressional Record in order to circumvent what he said was censorship by social media.[35][40]
Don't shoot the messenger.

Ben 'm nu aan 't kijken en luisteren. Eenzijdige info misschien....maar dat geldt ook voor WHO/RIVM OMT natuurlijk. Het hem ont twitteren en dit weghalen van Youtube zegt mij ook wel wat. Wetenschap is ALTIJD onderhevig aan verandering ALTIJD. Voortschrijdend inzicht etc.
If you can't question science it's called propaganda of iets van die strekking.

Koffietijd weer!

Robin

Bericht door Robin » 07 jan 2022, 08:31

328Ti schreef: 06 jan 2022, 15:47
350 Z schreef: 06 jan 2022, 10:58 Collega van mijn schoonzus 42 jaar met geen onderliggende ziektes gevaccineerd en geboosterd, dood aan Corona.
Timmerman 74 jaar die klusjes voor een vriendin van me doet hier schuin tegenover, beer van een vent nog nooit ziek geweest gevaccineerd en geboosterd, dood aan Corona.
Heftig zeg…
Inderdaad man....

Maar dit komt natuurlijk 'nooit' voor dus valt wel mee blablabla :dood:

Zo zie je maar weer. Blijf het van twee kanten bekijken en blijf kritisch. Vooral nu na 2 jaar.

Deze lockdown in 'alleen Nederland' laat de totale insanity bij de overheid/kabinet/OMT zien.

Geen woorden voor.....

Edit, dit is Nieuwstraat, Brussel centrum maandag 3 JANUARI jongstleden. 17:32u.....dus 4 dagen terug.
Afbeelding

:'(

JP

Bericht door JP » 07 jan 2022, 09:00

Als het om je gezondheid gaat, moet je van je scheet geen donderslag maken…..

https://www.clint.be/entertainment/vrou ... n-2-dagen/

Philipoo

Bericht door Philipoo » 07 jan 2022, 09:12

Mocht je met een heel oog gaan kijken, geef maar even een gil! Ik kan je wel verder helpen denk ik :)

tomgtr

Bericht door tomgtr » 07 jan 2022, 09:14

Haha, nou, voorlopig hik ik nog even tegen gedachte : start hij wel of niet. Met 2 engelse auto's en een yank roep ik al de ellende over me af...

Back on topic!

350 Z

Bericht door 350 Z » 07 jan 2022, 09:20

FDD schreef: 06 jan 2022, 23:49 BILTHOVEN (ANP) - Ongeveer twee op de drie mensen die vorige maand positief testten op het coronavirus waren volledig gevaccineerd. Dat zijn er meer dan de 50 procent die het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) vorige week meldde. Volgens het instituut zijn de cijfers veranderd omdat kinderen van 11 jaar en jonger niet meer worden meegeteld in de tabellen. De meesten van hen kunnen immers nog geen vaccin krijgen.

Ook het totale aantal positieve tests daalde nu de kinderen niet worden meegerekend. Vorige week, vlak voor de jaarwisseling, meldde het RIVM 417.552 positieve tests in december. Een week later zijn het er 398.834. Zonder de jonge kinderen erbij daalde het aantal positief geteste ongevaccineerden van 151.287 naar 94.162.

Het aantal volledig gevaccineerde mensen die in december positief testten, steeg afgelopen week van 159.801 naar 192.019. Deze mensen hebben minstens vier weken geleden hun enige Janssen-prik gekregen, of minstens twee weken geleden de laatste prik met een van de andere vaccins. Boosterprikken en aanvullende dosis zijn nog niet meegerekend.

Opheldering

Ook de cijfers over oktober en november zijn dinsdag met terugwerkende kracht veranderd. Voor oktober daalde het aantal positief geteste ongevaccineerden van 58.755 (50 procent van het totaal) naar 42.469 (42 procent). Voor november zakte dit aantal van 184.061 (49 procent) naar 109.398 (36 procent).

Tweede Kamerlid Pieter Omtzigt eiste in een tweet opheldering. "Ik wil dus ONMIDDELLIJK een uitleg een verificatie van de cijfers en het RIVM onderzoek en modellen. Besluiten gebaseerd op foute data kosten miljarden", schreef hij. Het RIVM had toen nog geen uitleg gegeven. Omtzigt heeft de toelichting van het RIVM gedeeld op Twitter, maar er nog niet op gereageerd.

Bron ANP
Inderdaad te gek voor woorden ….. RIVM is dus totaal onbetrouwbaar zoals Rutte dus.

Robin

Bericht door Robin » 07 jan 2022, 10:09

Rutte's
Internationale
Voorlieg
Methode

RIVM doet maar wat, OMT ook en totale oogkleppenvisie het hele land naar de tering helpen omwille van 'een paar zwakkeren' (ja zo sta ik er nu in) plus een niet te bevatten verdienmodel.

Ook voor de media. Want don't bite the hand that feeds you.

frankie

Bericht door frankie » 07 jan 2022, 12:11

Hier staan ook rake dingen in. Bijvoorbeeld Denemarken, waar het "omt" elke 6 maanden vervangen wordt voor een frisse blik, externe partijen laten meediscussiëren over de modellen die het RIVM gebruikt.

https://www.nrc.nl/nieuws/2022/01/06/mi ... n-a4075956

Plaats reactie