Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Bram » 05 jan 2022, 22:43

Houdoe. Kan er geen traan om laten.

Elise

Bericht door Elise » 05 jan 2022, 22:49

smiley schreef: 05 jan 2022, 22:42 Ik kan hem ook niet helemaal plaatsen, zeker niet met de verkiezingen om de hoek en de booster rate rond de 30% in Frankrijk, wrijft ie het gros van de bevolking tegen de haren op een moment dat dat eigenlijk niet uit zou moeten komen.
Rechte rug. Houd ik wel van.

JP

Bericht door JP » 05 jan 2022, 22:52

Nou die Fransen hebben toch al honderden jaren het pesten in het dna zitten. Met hun beschimmelde kazen, hun vieze wijnen, okselhaar, lelijke auto’s, stomme stalen toren van Eifel èn de péage….

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 05 jan 2022, 23:01

Gert-jan schreef: 05 jan 2022, 22:17 Gewoon ouderwets pestgedrag:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1867603 ... -te-pesten
:wheelchair:
9EA5EEF8-A3DB-48C6-8277-B6BCA9810F5F.jpeg
9EA5EEF8-A3DB-48C6-8277-B6BCA9810F5F.jpeg (85.67 KiB) 241 keer bekeken

Crookie

Bericht door Crookie » 05 jan 2022, 23:03

Elise schreef: 05 jan 2022, 22:42 In Australië knikkeren ze Novak Djokovic eruit.
https://www.telegraaf.nl/sport/55821503 ... verdediger
Gevangenis eiland. Niemand in en uit :clap:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 05 jan 2022, 23:06

Als ik het zo lees heeft ie netjes aan de voorwaarden voldaan en wordt nu voor de bus gegooid omdat het volk wat tegensputterde.
https://www.aljazeera.com/news/2022/1/4 ... open-covid

Gert-jan

Bericht door Gert-jan » 05 jan 2022, 23:08

MarkS schreef: 05 jan 2022, 15:51 VN-rapporteur verspreidt misleidende informatie over politieoptreden

UN Watch wil dat VN-rapporteur Nils Melzer aftreedt omdat hij misleidende informatie over de Nederlandse politie heeft gedeeld. De Speciaal VN-Rapporteur op het gebied van marteling uitte eerder kritiek op Twitter naar aanleiding van het optreden van de Nederlandse politie bij demonstraties. Maar dat blijkt niet te kloppen.

Onderzoeksjournalist Robert van der Noordaa kwam erachter dat Melzer onjuist informatie verspreidde. 'Ze hebben mijn naam niet in de tweet gezet, maar ik heb wel flink vuur aan de schenen van die man gelegd en nogal wat informatie naar UN gestuurd dat het echt niet kan', zegt Noordaa.

Politieoptreden

'Allerlei dingen klopten niet. Ik was bezig met analyses, maar ik kon toen helemaal niet zien of het echt om geweld ging. Daar moet je heel erg mee oppassen. De manier waarop Melzer het heeft gedeeld, gaf de indruk dat het politieoptreden vergelijkbaar zou zijn met de fatale arrestatie van George Floyd.'

'Het is gewoon niet zuiver van die man. Hij retweet de meest bizarre dingen. Het lijkt bijna op wat heel veel Russische trollen ook doen', aldus Noordaa.
NRC bekijkt het toch van een andere kant:

‘Neem kritiek op walgelijke vormen van politiegeweld uitermate serieus’

https://www.nrc.nl/nieuws/2022/01/05/ne ... GD-PUhdRyk

MarkS

Bericht door MarkS » 05 jan 2022, 23:17

Andere kant? De stelling was toch ook niet dat walgelijke vormen van politie geweld niet serieus genomen zouden moeten worden. Anders had er geen VN rapporteur op gezeten lijkt me. Het ging er wss om wat de beste man naar buiten bracht.

Bram

Bericht door Bram » 05 jan 2022, 23:18

Aangezien er zelfs politieagenten voor de rechter moeten verschijnen lijkt het me niet dat politiegeweld niet serieus genomen wordt.

MarkS

Bericht door MarkS » 05 jan 2022, 23:20

Daarom. Hier nog een artikel uit AD hierover, wat ik ook niet helemaal kan lezen, waarin het weer van een andere kant wordt bekeken. ;-) Het excessieve politiegeweld is een gevolg van urenlange provocaties.

https://www.ad.nl/binnenland/het-excess ... ~a2737899/

Gert-jan

Bericht door Gert-jan » 05 jan 2022, 23:44

Er word in de eerste zin al gesproken over dat meneer Melzer zou moeten aftreden (om een tweet?). Het feit dat de politie al een aanklacht heeft ingediend en aangeeft dat ze hem niet meer serieus nemen laat eigenlijk al zien hoe ze er in staan imo. Meneer Noordaa heeft blijkbaar ook wel erg bij de UN zitten aandringen.

Meneer Melzer is inderdaad erg voorbarig, ben ik het mee eens, maar misinformatie/ontslag/aanklacht gaat misschien ook wat ver?

Crookie

Bericht door Crookie » 06 jan 2022, 00:20

Damage control

Gijzert

Bericht door Gijzert » 06 jan 2022, 06:08

Gert-jan schreef: 05 jan 2022, 23:44 Er word in de eerste zin al gesproken over dat meneer Melzer zou moeten aftreden (om een tweet?). Het feit dat de politie al een aanklacht heeft ingediend en aangeeft dat ze hem niet meer serieus nemen laat eigenlijk al zien hoe ze er in staan imo. Meneer Noordaa heeft blijkbaar ook wel erg bij de UN zitten aandringen.

Meneer Melzer is inderdaad erg voorbarig, ben ik het mee eens, maar misinformatie/ontslag/aanklacht gaat misschien ook wat ver?
Het lijkt me een positie waarin je erg zorgvuldig te werk moet gaan. Doe je dat dan niet dan is ontslag of functie elders niet heel onlogisch.

Elise

Bericht door Elise » 06 jan 2022, 08:37

smiley schreef: 05 jan 2022, 23:06 Als ik het zo lees heeft ie netjes aan de voorwaarden voldaan en wordt nu voor de bus gegooid omdat het volk wat tegensputterde.
https://www.aljazeera.com/news/2022/1/4 ... open-covid
Ik denk dat Tennis Australia wel heel erg graag wilde dat Djokovic kwam spelen en daarvoor alles uit de kast getrokken heeft om, samen met de president van Servië , een medische uitzondering op een presenteerblaadje aan te bieden. Nu wordt e.e.a. objectief bekeken.

Enrico

Bericht door Enrico » 06 jan 2022, 09:06

Djokovic zal hiermee ook een punt willen maken. Hope dat het een lange staart krijgt of een snelle afhandeling. Top sporters verplichten zich te spuiten. Moet niet gekker worden. Tja 50 Plussers zijn in Italië aan de buurt. Verplicht vaccinatie.

Bram

Bericht door Bram » 06 jan 2022, 09:18

Hoezo moet het niet gekker worden? Als die snuiter het complete spelersveld inclusief officials en publiek besmet schiet dat niet echt op hè.

Enrico

Bericht door Enrico » 06 jan 2022, 09:19

MarkS schreef: 05 jan 2022, 21:38
Enrico schreef: 05 jan 2022, 19:14
Gijzert schreef: 05 jan 2022, 18:55

Joh. Is toch duidelijk dat het verschilt per persoon.
Alleen het feit dat we nu geen code zwart hebben heeft toch te maken met het vele vaccineren?
Die vraag durf ik niet te beantwoorden. We gaan weer record besmettingen zien en inmiddels hebben miljoenen Corona gehad. Uit mijn directe omgeving maakt vaccinatie of niet geen verschil en zijn er voor alles uitzonderingen. Ergste ziektebeeld die ik ken was iemand die veganist is met 2x Pfizer en een Moderna Booster waar ze 3 dagen na Booster besmet raakte. 38.8 korts en ernstig ziek gedurende de eerste week.

Hope dat de nieuwe wave terugkerende ski lui ons liet in een lockdown verlenging brengen.
Sorry maar dit is natuurlijk helemaal niks om grappen over te maken maar moest wel een klein beetje lachen toen ik deze las. Of ik begrijp je helemaal verkeerd. Maar trek je nou serieus de conclusie op basis van een aantal gevallen in je omgeving waarbij gevaccineerden wel (erg) ziek werden en een aantal ongevaccineerden niet, dat “vaccinatie of niet geen verschil maakt”. ;-)
Klopt, het brengt jou in tenminste een lach op. Dan is dat ook nog eens positief! 😉

Maar je hebt gelijk het niet zo simpel is. Risico groepen hebben baat bij de extra versteviging van hun immuun systeem ook de ouderen. Maar niet iedereen en zeker niet iedereen verplichten. Kijk na de sterfcijvers na twee jaar Corona en naar de besmettingen…. Er zijn zo ontzettend veel mensen besmet en niet dood en niet in het ziekenhuis maar het land is opnieuw voor de zo veelste keer op slot… daar wordt ik helemaal suf van!
Laatst gewijzigd door Enrico op 06 jan 2022, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Enrico

Bericht door Enrico » 06 jan 2022, 09:19

Bram schreef: 06 jan 2022, 09:18 Hoezo moet het niet gekker worden? Als die snuiter het complete spelersveld inclusief officials en publiek besmet schiet dat niet echt op hè.
Oh hij is dus besmet? Onzin reactie uit angst van jou.

Gevaccineerden raakten besmet, dragen het virus over, worden ziek etc etc etc etc wakker worden bram

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 06 jan 2022, 09:36

Enrico schreef: 06 jan 2022, 09:06 Djokovic zal hiermee ook een punt willen maken. Hope dat het een lange staart krijgt of een snelle afhandeling. Top sporters verplichten zich te spuiten. Moet niet gekker worden. Tja 50 Plussers zijn in Italië aan de buurt. Verplicht vaccinatie.
Hij hoeft zich niet verplicht te vaccineren, volgens mij. Maar ongevaccineerd mag je Australië niet en moet je in quarantaine, dat is wat nu gebeurt. Dat zijn de regels daar. Niets meer, niets minder.
Enrico schreef: 06 jan 2022, 09:19
Bram schreef: 06 jan 2022, 09:18 Hoezo moet het niet gekker worden? Als die snuiter het complete spelersveld inclusief officials en publiek besmet schiet dat niet echt op hè.

Gevaccineerden raakten besmet, dragen het virus over, worden ziek etc etc etc etc wakker worden bram
Als staat er, als. Niet dát hij besmet is. Is weinig angstigs van Bram aan.
En iedereen kan besmet raken en kan het virus overdragen. Wakker worden, Enrico ;) Het is de mate van ziek worden wat het vervolg bepaalt.

PimV
Auto: E46 M3

Bericht door PimV » 06 jan 2022, 09:49

Zelfs de meest fanatieke pro-vaxxer kan toch niet meer ontkennen dat wel/niet gevaccineerd verwaarloosbaar verschil in besmettelijkheid is. Kijk nu alleen al naar de berichten van mensen uit Oostenrijk. Allemaal gevaccineerd en deels ook geboost (wie de f*ck blijft het nog geboosterd noemen :bag: ) en nóg test men massaal positief.

Dat beeld moet echt eens indalen. Het vaccin helpt -tijdelijk - tegen ernstig ziek worden, maar nauwelijk iets tegen overdracht.
Gijzert schreef: 05 jan 2022, 19:24
Gijzert schreef: 05 jan 2022, 18:55

Joh. Is toch duidelijk dat het verschilt per persoon.
Alleen het feit dat we nu geen code zwart hebben heeft toch te maken met het vele vaccineren?
Die vraag durf ik niet te beantwoorden. We gaan weer record besmettingen zien en inmiddels hebben miljoenen Corona gehad. Uit mijn directe omgeving maakt vaccinatie of niet geen verschil en zijn er voor alles uitzonderingen. Ergste ziektebeeld die ik ken was iemand die veganist is met 2x Pfizer en een Moderna Booster waar ze 3 dagen na Booster besmet raakte. 38.8 korts en ernstig ziek gedurende de eerste week.

Hope dat de nieuwe wave terugkerende ski lui ons liet in een lockdown verlenging brengen.
Ernstig ziek. Maar niet in het ziekenhuis.
In mijn directe omgeving 1 persoon overleden.
1 nu na een half jaar weer 2x 2 uur werken per week. 2 weken met zuurstof in het ziekenhuis.
1x al een jaar niet meer dan 3 uur per dag werken.

Allen niet gevaccineerd. Iedereen die corona gehad heeft en wel gevaccineerd was max een week ziek thuis.

Met de aantallen die we nu hebben zijn de skiërs een druppel op de gloeiende plaat.
Ik denk dat het heel erg scheelt wat je eigen referentiekader is, hoe je tegen vaccineren aankijkt en de ernst van corona.
In mijn geval hebben de afgelopen maanden zeker 50 mensen in mijn directe omgeving corona gehad. Niemand - gevaccineerd of niet - is erger ziek geworden dan een paar dagen koorts, hoofdpijn etc.
Ik ken niemand die in het ziekenhuis is opgenomen, ken ook niemand met long-covid.

Ontken ik het dan? Nee zeker niet. Oude/kwetsbare mensen kunnen er echt flink last van krijgen of aan overlijden. zoveel is wel duidelijk. Maar ik denk wel dat sommige mensen te angstig zijn en teveel leunen op vaccineren als ultieme oplossing.

Enrico

Bericht door Enrico » 06 jan 2022, 09:52

Arthur schreef: 06 jan 2022, 09:36
Enrico schreef: 06 jan 2022, 09:06 Djokovic zal hiermee ook een punt willen maken. Hope dat het een lange staart krijgt of een snelle afhandeling. Top sporters verplichten zich te spuiten. Moet niet gekker worden. Tja 50 Plussers zijn in Italië aan de buurt. Verplicht vaccinatie.
Hij hoeft zich niet verplicht te vaccineren, volgens mij. Maar ongevaccineerd mag je Australië niet en moet je in quarantaine, dat is wat nu gebeurt. Dat zijn de regels daar. Niets meer, niets minder.

Als staat er, als. Niet dát hij besmet is. Is weinig angstigs van Bram aan.
En iedereen kan besmet raken en kan het virus overdragen. Wakker worden, Enrico ;) Het is de mate van ziek worden wat het vervolg bepaalt.
Tis best vroeg idd maar jij weet goed wat Bram insinueert. Er staat niet ALS hij besmet is maar gaat er vanuit Djokovic men kan besmetten wat niet kan tenzij hij besmet is…… ahhh laatmaar.

Enrico

Bericht door Enrico » 06 jan 2022, 10:00

PimV schreef: 06 jan 2022, 09:49

Zelfs de meest fanatieke pro-vaxxer kan toch niet meer ontkennen dat wel/niet gevaccineerd verwaarloosbaar verschil in besmettelijkheid is. Kijk nu alleen al naar de berichten van mensen uit Oostenrijk. Allemaal gevaccineerd en deels ook geboost (wie de f*ck blijft het nog geboosterd noemen :bag: ) en nóg test men massaal positief.

Dat beeld moet echt eens indalen. Het vaccin helpt -tijdelijk - tegen ernstig ziek worden, maar nauwelijk iets tegen overdracht.
Gijzert schreef: 05 jan 2022, 19:24

Ernstig ziek. Maar niet in het ziekenhuis.
In mijn directe omgeving 1 persoon overleden.
1 nu na een half jaar weer 2x 2 uur werken per week. 2 weken met zuurstof in het ziekenhuis.
1x al een jaar niet meer dan 3 uur per dag werken.

Allen niet gevaccineerd. Iedereen die corona gehad heeft en wel gevaccineerd was max een week ziek thuis.

Met de aantallen die we nu hebben zijn de skiërs een druppel op de gloeiende plaat.
Ik denk dat het heel erg scheelt wat je eigen referentiekader is, hoe je tegen vaccineren aankijkt en de ernst van corona.
In mijn geval hebben de afgelopen maanden zeker 50 mensen in mijn directe omgeving corona gehad. Niemand - gevaccineerd of niet - is erger ziek geworden dan een paar dagen koorts, hoofdpijn etc.
Ik ken niemand die in het ziekenhuis is opgenomen, ken ook niemand met long-covid.

Ontken ik het dan? Nee zeker niet. Oude/kwetsbare mensen kunnen er echt flink last van krijgen of aan overlijden. zoveel is wel duidelijk. Maar ik denk wel dat sommige mensen te angstig zijn en teveel leunen op vaccineren als ultieme oplossing.
Jij verwordt wat ik denk veel beter dan ik!

Elise

Bericht door Elise » 06 jan 2022, 10:11

PimV schreef: 06 jan 2022, 09:49 Zelfs de meest fanatieke pro-vaxxer kan toch niet meer ontkennen dat wel/niet gevaccineerd verwaarloosbaar verschil in besmettelijkheid is.
Heeft er uiteindelijk geen ene zak mee te maken.
Een land zet een beleid uit en daar dien je je als bezoeker aan te conformeren. Iets wat ik ook graag hier in Nederland zou zien, dat 'bezoekers' zich conformeren aan hoe het hier toegaat. Maar we leven in de omgekeerde wereld waar bezoekers zich niks van het gastland aantrekken, waar de voor het volk geldende regels niet voor hun gelden...

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 06 jan 2022, 10:16

Tis best vroeg idd maar jij weet goed wat Bram insinueert. Er staat niet ALS hij besmet is maar gaat er vanuit Djokovic men kan besmetten wat niet kan tenzij hij besmet is…… ahhh laatmaar.
Ik vind het prima, Enrico.
Alleen verwijt mij niet wat je zelf ook doet ;) En er staat wel ALS. Maar wss verwoord ik het beter dan jij :)

BamiesGTA
Auto: Cupra Leon 300

Bericht door BamiesGTA » 06 jan 2022, 10:26

De vaccinatiecampagne heeft bij sommigen het effect van testen compleet verdrongen hè?

Testen (op meerdere momenten) is nog altijd de enige methode die (zo goed als) zekerheid geeft.
Australië is gek geworden.

Plaats reactie