
Eigenlijk wil ik wel een stapje groter en lijkt een G31 mij wel lekker, maar een G21 in de juiste uitvoering zou ik zeker niet laten staan.
Naast controles/ drempels/ doodsaaie wegen is het gewoon lastig geworden om nog echt de ruimte te vinden om een stukje te sturen waar geen boze fietsers, wandelaars of bewoners zijn. De M3 met zijn knalgele kleur is niet lastig terug te vinden als je daar regelmatig rondjes mee scheurt. Dat ging me echt tegen staan om daar rekening mee te houden. Ik rij echt niet als een malloot en rij nog rustiger langs mensen dan de gemiddelde bestuurder maar dan nog kijken ze je aan alsof je een hoop stront bent. Er is zo een aversie tegen wat harder rijden of een opvallende auto rijden dat je op den duur niet meer weet wat je er mee moet.Opa schreef: 03 jan 2022, 13:32 Opa en Oma blijven gewoon jong met hun ST.![]()
Ik snap precies wat er hier bedoeld wordt, toen ik 40 jaar geleden lekker aan het knallen was met m'n Escort RS2000, of BMW E21 323i en daarna de Alpine A310 was het allemaal nog lekker rustig op de weg en veel minder drempels en regeltjes en hadden ze ook nog geen flitsers....wel mobiele undercover auto's, daar moest je wel goed voor oppassen.
Maar ook de bekeuringen waren in verhouding vele malen lager dan nu (3 gulden per kilometer) dus 150km/h waar je 100km/h mocht was 150 gulden bekeuring en wilde je je rijbewijs kwijt raken dan moest je het wel heeeeel erg bont maken.
Wat dat aan gaat is de lol er inderdaad wel een 'beetje' vanaf en waren er wat dat betreft vroegâh toch wel veel dingen betâh.![]()
Alle 2 geven duidelijk weer wat de bevolkingsdichtheid in ons land de laatste 10, 20, 30 jaar gedaan heeft. We zijn het drukstbevolkte land van Europa en een van de drukstbevolkte van de wereld, dat heeft zn consequenties. Je merkt dat gewoon aan alles, mensen gunnen elkaar niks meer en geven elkaar geeen ruimte meer, (kijk maar op de weg). Het is tegenwoordig alleen nog maar ikke ikke ikke.Joy schreef: 03 jan 2022, 21:52Naast controles/ drempels/ doodsaaie wegen is het gewoon lastig geworden om nog echt de ruimte te vinden om een stukje te sturen waar geen boze fietsers, wandelaars of bewoners zijn. De M3 met zijn knalgele kleur is niet lastig terug te vinden als je daar regelmatig rondjes mee scheurt. Dat ging me echt tegen staan om daar rekening mee te houden. Ik rij echt niet als een malloot en rij nog rustiger langs mensen dan de gemiddelde bestuurder maar dan nog kijken ze je aan alsof je een hoop stront bent. Er is zo een aversie tegen wat harder rijden of een opvallende auto rijden dat je op den duur niet meer weet wat je er mee moet.Opa schreef: 03 jan 2022, 13:32 Opa en Oma blijven gewoon jong met hun ST.![]()
Ik snap precies wat er hier bedoeld wordt, toen ik 40 jaar geleden lekker aan het knallen was met m'n Escort RS2000, of BMW E21 323i en daarna de Alpine A310 was het allemaal nog lekker rustig op de weg en veel minder drempels en regeltjes en hadden ze ook nog geen flitsers....wel mobiele undercover auto's, daar moest je wel goed voor oppassen.
Maar ook de bekeuringen waren in verhouding vele malen lager dan nu (3 gulden per kilometer) dus 150km/h waar je 100km/h mocht was 150 gulden bekeuring en wilde je je rijbewijs kwijt raken dan moest je het wel heeeeel erg bont maken.
Wat dat aan gaat is de lol er inderdaad wel een 'beetje' vanaf en waren er wat dat betreft vroegâh toch wel veel dingen betâh.![]()
Dus voorlopig maar even niks en een auto rijden die past bij het gezapige verkeersbeeld waar ik me elke dag in bevind. Een cabriolet is misschien nog de beste manier om toch nog wat plezier te beleven. Dat is een mogelijkheid.
Bij dat soort volk neem ik standaard de rijstijl aan "jij niet jij niet jij niet".
Joy schreef: 03 jan 2022, 21:52 Een cabriolet is misschien nog de beste manier om toch nog wat plezier te beleven. Dat is een mogelijkheid.
Met een cabrio snijdt het mes ook een beetje van twee kanten. Open rijden lijkt het sowieso al harder te gaan dan de teller aangeeft en over het algemeen heeft de dakloze auto een hoger aaibaarheidsgehalte en daardoor wat beter geaccepteerd.Martijn_bmw schreef: 03 jan 2022, 22:02 Dat laatste kan ik zeker aanraden, is voor mij ook een andere vorm van DF geworden nu lekker doorrijden nergens meer mogelijk is.
Relaxed met de z4 kapje er af en de 6 pitter mooi brommend op de achtergrond. Heel andere manier maar ook zeker DF naar mijn mening. En een vorm die (nog) kan
Dat is inderdaad hetzelfde, helaas ziet niet iedereen dat zo waardoor dit gedrag alleen maar toeneemt in het wegbeeld.
LOL.. ik dacht vanochtend nog tijdens de kids naar mn ouders brengen met de Fiesta... ding is eigenlijk toch wel hard over al die drempels...Martijn_bmw schreef: 03 jan 2022, 07:18 Bij mij persoonlijk is de hobby (nog) niet over maar het enthousiasme zoals in mijn jonge twintiger jaren is er ook niet meer…
Mwah, als er zo'n gestresste leaser zit te duwen op de linkerbaan dan laat ik Ome Henk en Tante Annie in de Wagon R nog even invoegen om met 95 die vrachtwagen in te halen.
Ook verschrikkelijk idd die drempels, ook die waren er hier 20jr geleden echt nauwelijks….Knot schreef: 05 jan 2022, 09:28LOL.. ik dacht vanochtend nog tijdens de kids naar mn ouders brengen met de Fiesta... ding is eigenlijk toch wel hard over al die drempels...Martijn_bmw schreef: 03 jan 2022, 07:18 Bij mij persoonlijk is de hobby (nog) niet over maar het enthousiasme zoals in mijn jonge twintiger jaren is er ook niet meer…![]()
Je kunt het maar druk hebben in het verkeer en je overal mee willen bemoeien. Laat lekker gaan.Martijn M schreef: 05 jan 2022, 09:56Mwah, als er zo'n gestresste leaser zit te duwen op de linkerbaan dan laat ik Ome Henk en Tante Annie in de Wagon R nog even invoegen om met 95 die vrachtwagen in te halen.
Vooral in de spits 's ochtends zijn er veel van die figuren die denken over je heen te moeten rijden terwijl iedereen 80/90 sukkelt.
Gebruikers op dit forum: ArjanS, EvdP, KoenM, Marc Sierra, mark123, matthyssie, SlowCo en 13 gasten