Het voorjaar komt er weer aan

, dus we moeten een beetje doorklussen.
Mijn oliepomp ligt ondertussen bij MCS autosport voor de modificatie, hiermee zorgen we dat de moer op het tandwielas niet meer los kan lopen.
In het gesprek met MCS autosport over de oliepomp en de vibraties bij een M45B30, kwamen zij met de opmerking om een M50 krukaspoelie te gebruiken. Deze zouden minder vibraties boven de 6k rpm veroorzaken. Dit geeft niet alleen voordelen met de oliepomp maar ook met de krukas lagerschalen. Daarnaast is de M50 variant 25% lichter en dat is weer goed voor de rondvliegende kracht.
Dus met die gedachte opzoek gegaan en bij Offenga een gebruikte M50 poelie gekocht. Echter waarbij de M54 een poelie uit 1 deel heeft, bestaat de M50 poelie uit 2 delen en heb je een soort van adapter nodig. dat is nummer 6 op de tekening.
Edit: het bovenstaande vanuit MCS gaat om een M52 en geen M54. Daardoor de verwarring over het dan wel of niet aanlopen van de poelie.
Desalniettemin ga ik het wel proberen. De M52 en M54 zijn beide ontworpen als koppel blok. Dus als het bij een M52 helpt, zou het in mijn ogen ook bij een M54 moeten helpen.
Dit kwam ook achter de poelie vandaan, dus ook de keerring meteen vervangen.
Omdat niemand in de Benelux een kant en klare oplossing heeft voor een olieschot in de carterpan, was ik genoodzaakt om over sea te shoppen.
Bij Bimmerworld hebben ze hier een goede oplossing voor en deze staan ook bekend om een juiste pasvorm.
Omdat transport- en importkosten best behoorlijk zijn, heb ik gelijk maar wat extra's besteld.
4 dagen na de bestelling kwam vanuit Amerika het onderstaande binnen:
Ik volg Hardeman motorsport op Facebook en daar kwam ik een nieuw product van ze tegen. Misschien niet echt nodig, maar ik wilde het toch graag hebben
Ook aan de A4 AR heb ik de eerste wijziging gedaan.
De interieurlijsten in deze versie zijn van hout en dat is niet helemaal mijn ding. In duitsland al opzoek geweest naar vervangingslijsten, maar ik weet nog niet zo goed wat ik qua kleur wil. Zilver/aluminium, hoogglans zwart, carbon van de S4?
Aangezien ik nog wrapfolie heb liggen, heb ik eerst mijn plakskills weer eens aangesproken.
Ik weet nog niet zeker of mat zwart het helemaal is, maar het is wel veel beter dan het hout.
Het leuke is wat dat de nerven van het hout door de wrapfolie zichtbaar zijn, lijkt wel als of het zwart hout is.
Tevens heb ik het interieur voorzien van led verlichting, hier ben ik wel echt blij mee. Het geeft echt veel meer licht en geeft ook een modernere look.
het is niet zo goed op de foto vast te leggen, maar de kleur en de hoeveelheid licht is echt anders.
Als laatste heb ik de motor als DSG bak laten tunen, hier ben ik super blij mee. Vooral hoe het nieuwe karakter van de bak veel meer op mijn rijstijl afgestemd is. Je krijgt er echt een andere auto voor terug. Tevens hebben ze de S-stand als trailer-stand geprogrammeerd. Deze zorgt er voor dat het toerentallen beter in het koppelgebied blijft.