Nederland gaat naar de haaien
-
Re: Nederland gaat naar de haaien
Amazon heeft iets van 84 datacenters over de hele wereld:
https://aws.amazon.com/about-aws/global ... egions_az/
Naast die webshop zijn ze de grootste cloudprovider en wordt hun techniek gebruikt als infra voor duizenden grote bedrijven (o.a. al je Netflix aanbod stream je vanaf Amazon servers, F1 data, Airbnb, BMW, etc.).
https://aws.amazon.com/about-aws/global ... egions_az/
Naast die webshop zijn ze de grootste cloudprovider en wordt hun techniek gebruikt als infra voor duizenden grote bedrijven (o.a. al je Netflix aanbod stream je vanaf Amazon servers, F1 data, Airbnb, BMW, etc.).
-
- Auto: Dikke Bmw
Dit Amazon geval staat in Mexico. En ja wat Tom zegt… AWS servers waar o.a Amerikaanse defensie gebruik van maakt.
-
Kaag op Financiën. Als Nederland nu nog niet naar de haaien gaat, dan weet ik het niet meer. Aan de macht gekomen door een mooi stukje propaganda dmv de NPO-documentaire over haar. Op schoot bij het WEF, "ja, ik ben lid van een clubje ruime denkers" zoals ze dat zelf zo mooi zei. Kortom, agenda's van EU en WEF staan bovenaan. Het belang van de Nederlandse inwoners komt daarna. Ik ben benieuwd wat voor financiële rampspoed ons staat te wachten. Het voormalig beleid van hand op de knip en andere EU landen er op te wijzen daar ook een beetje op te letten, dat is nu definitief voorbij. Allemaal geld uitgeven, schulden volledig uit de hand laten lopen en daarna over op de CBDC, nadat er natuurlijk wat schulden kwijt gescholden zijn. Daarna is volledige controle over uw financiën door de overheid/EU/IMF een feit.
"He who controls the money supply of a nation controls the nation."
James A. Garfield
"He who controls the money supply of a nation controls the nation."
James A. Garfield
-
Ik snap werkelijk niet dat je in een 'discussie' over datacenters en China zonder enige aanvullende informatie een foto van een Amazon warehouse in Tijuana Mexico plaatst.Crookie schreef: 01 jan 2022, 15:07Dit Amazon geval staat in Mexico. En ja wat Tom zegt… AWS servers waar o.a Amerikaanse defensie gebruik van maakt.
Toen ik de foto zag wist ik gelijk dat ik over dat warehouse een artikel had gelezen en dat het geen zak met China of datacenters te maken had. Hence de vraagstelling

- MParallel
- Auto: BMW
Dit ja. Wordt 4 jaar bloeden als Kaag haar hand in onze portemonnee steekt en rechtstreeks naar milieu onzin en buitenland schenkt.Rnd schreef: 01 jan 2022, 17:12 Kaag op Financiën. Als Nederland nu nog niet naar de haaien gaat, dan weet ik het niet meer. ...
- 350 Z
1 ding is nu duidelijk je hoeft helemaal niks te kunnen of een opleiding in die richting te hebben om zulke topfuncties (met duizenden mensen onder je) te uitoefenen alleen de juiste vriendjes hebben.
Ik vrees het ergste voor ons land.
Ik vrees het ergste voor ons land.
- Eeuwe
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Het is een beetje alsof de bouwvakker chipmachines ontwerpen gaat voor ASML, de kassière de boekhouding gaat doen voor Philips, de wc juffrouw verder gaat als automonteur en de engineer koekjes in gaat pakken voor hetzelfde loon. Affiniteit en ervaring is niet nodig bij BV Nederland. En de belastingbetaler betaalt voor de risico.
- Bert ///M3
Je kan ook zien dat het geen datacenter is:Elise schreef: 01 jan 2022, 17:20Ik snap werkelijk niet dat je in een 'discussie' over datacenters en China zonder enige aanvullende informatie een foto van een Amazon warehouse in Tijuana Mexico plaatst.
Toen ik de foto zag wist ik gelijk dat ik over dat warehouse een artikel had gelezen en dat het geen zak met China of datacenters te maken had. Hence de vraagstelling![]()
-Datacenter eigenaren hebben niet graag hun naam op de voorgevel
-Ze hebben liever meerdere gebouwen ipv 1 groot gebouw als het ruimte technisch kan. Reduncancy ivm brand en andere zaken.
-Te weinig randsystemen (koeling, back up generators etc) Kan je binnen wegwerken enz maar bijvoorbeeld je hebt heel veel warme lucht welke je afvoeren moet. Beetje datacenter staan 50.000+ servers. Die gebruiken niet allemaal evenveel vermogen, maar bijvoorbeeld servers voor AI / Deep Learning & Cloud gaming / toepassingen hebben 8-10 3D accelerator cards en 2-4 CPU's. Die gebruiken tegen de 5kW vermogen per stuk voor een 4U unit. Dus met 50.000 stuks heb je potentieel 250MW draaien. Loopt zo'n vaart niet omdat niet alles zo veel gebruikt maar 50MW is geen gek getal. Wat voornamelijk als warmte naar buiten komt

-
Ik vond het contrast wel grappig. Hyper modern pakhuis in een vervallen landschap.
- JP
Bello is boos en pakt een onschuldige voorbijganger….
https://www.dumpert.nl/item/100018949_d389630b
https://www.dumpert.nl/item/100018949_d389630b
-
Was ie onderweg naar z'n werk dan?
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Hoe vaak zou er al verzocht zijn weg te gaan? En waarom sta je vooraan bij de honden, knuppeltjes etc.? Als je er niets mee van doen hebt snap je toch ook dat even omlopen verstandig is, nog beter gewoon dat hele amsterdam vermijden als de pest…
- HJ2
Bert ///M3 schreef: 02 jan 2022, 11:51Je kan ook zien dat het geen datacenter is:Elise schreef: 01 jan 2022, 17:20Ik snap werkelijk niet dat je in een 'discussie' over datacenters en China zonder enige aanvullende informatie een foto van een Amazon warehouse in Tijuana Mexico plaatst.Crookie schreef: 01 jan 2022, 15:07
Dit Amazon geval staat in Mexico. En ja wat Tom zegt… AWS servers waar o.a Amerikaanse defensie gebruik van maakt.
Toen ik de foto zag wist ik gelijk dat ik over dat warehouse een artikel had gelezen en dat het geen zak met China of datacenters te maken had. Hence de vraagstelling![]()
-Datacenter eigenaren hebben niet graag hun naam op de voorgevel
-Ze hebben liever meerdere gebouwen ipv 1 groot gebouw als het ruimte technisch kan. Reduncancy ivm brand en andere zaken.
-Te weinig randsystemen (koeling, back up generators etc) Kan je binnen wegwerken enz maar bijvoorbeeld je hebt heel veel warme lucht welke je afvoeren moet. Beetje datacenter staan 50.000+ servers. Die gebruiken niet allemaal evenveel vermogen, maar bijvoorbeeld servers voor AI / Deep Learning & Cloud gaming / toepassingen hebben 8-10 3D accelerator cards en 2-4 CPU's. Die gebruiken tegen de 5kW vermogen per stuk voor een 4U unit. Dus met 50.000 stuks heb je potentieel 250MW draaien. Loopt zo'n vaart niet omdat niet alles zo veel gebruikt maar 50MW is geen gek getal. Wat voornamelijk als warmte naar buiten komt![]()
Hoeveel British Thermal Units is dat!?

-
Volgens mij staan die mensen er juist om die specifieke reden. Demonstratie recht wat steeds verder in een vernauwing komt. Toestemming nodig om te protesteren enz. Ook het georganiseerde en uiteendrijvende karakter van de politiediensten bij vreedzame protesten is zorgelijk. Er zijn (gelukkig) agenten ontslagen om wat zich afgelopen voorjaar in Den Haag heeft afgespeeld. Praat je nog steeds over deëscalerend optreden als er volledig gewapende oproerpolitie een groep ongewapende vreedzame mensen van een plein drijven?Eric Z schreef: 02 jan 2022, 23:13 Hoe vaak zou er al verzocht zijn weg te gaan? En waarom sta je vooraan bij de honden, knuppeltjes etc.? Als je er niets mee van doen hebt snap je toch ook dat even omlopen verstandig is, nog beter gewoon dat hele amsterdam vermijden als de pest…
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Een klein groepje die zich misdraagt heb je altijd.
Een groot deel was er wel vreedzaam. In het filmpje van die hond zie je ook dat die hond en begeleider totaal niet geschikt zijn, de begeleider slaat de hond zelfs omdat die niet los laat.
Een groot deel was er wel vreedzaam. In het filmpje van die hond zie je ook dat die hond en begeleider totaal niet geschikt zijn, de begeleider slaat de hond zelfs omdat die niet los laat.
-
Filmpjes zeggen natuurlijk niet alles, je kan filmpjes op een dergelijke bijeenkomst altijd twee kanten op uitleggen. De mensen tegen de demonstratie zeggen dat je daar niet had moeten zijn, dat je al gewaarschuwd was, dat de agressie start bij de demonstranten, etc. De andere groep zegt dat het vreedzaam was, dat de politie provoceert, etc.
Ik vind dat je niet echt een goede mening kan hebben tenzij je erbij was. Ik was er niet bij, maar eerder wel bij een protest in Den Haag. Ik was destijds echt verbaasd over de mensen die er waren en de sfeer. Echt mensen uit alle rangen en standen van de samenleving in volledige harmonie en zonder enige vorm van agressie.
Er zijn mij iets te veel toevalligheden bij dit protest... Weerstand groeit tegen Corona beleid, overheid bang voor groot protest en het signaal dat dit afgeeft. ME gaat staken, protest afgelast, ME gaat toch niet staken. Weerstand is zo groot dat mensen toch gaan, recht op demonstreren. De laatste protesten gingen allemaal zonder enige vorm van geweld en nu ineens niet? Op al die beelden zie ik echt weinig relschoppers, die mensen zijn doodsbang voor die politie.
Deze laatst alinea is slechts mijn mening, nogmaals ik was er niet bij dus ook weinig recht van spreken.
Ik vind dat je niet echt een goede mening kan hebben tenzij je erbij was. Ik was er niet bij, maar eerder wel bij een protest in Den Haag. Ik was destijds echt verbaasd over de mensen die er waren en de sfeer. Echt mensen uit alle rangen en standen van de samenleving in volledige harmonie en zonder enige vorm van agressie.
Er zijn mij iets te veel toevalligheden bij dit protest... Weerstand groeit tegen Corona beleid, overheid bang voor groot protest en het signaal dat dit afgeeft. ME gaat staken, protest afgelast, ME gaat toch niet staken. Weerstand is zo groot dat mensen toch gaan, recht op demonstreren. De laatste protesten gingen allemaal zonder enige vorm van geweld en nu ineens niet? Op al die beelden zie ik echt weinig relschoppers, die mensen zijn doodsbang voor die politie.
Deze laatst alinea is slechts mijn mening, nogmaals ik was er niet bij dus ook weinig recht van spreken.
-
Er begint wel een patroon zichtbaar te worden dat demonstreren tegen coronamaatregelen niet gewenst is. De meeste demonstraties worden verboden, vanwege corona zelf, vanwege organisatie, vanwege veiligheid die niet gegarandeerd kan worden of omdat de ME niet aanwezig kan zijn. Er zat soms best een valide reden tussen, maar keer op keer een excuus vinden is mij iets te toevallig. Ik heb ook mijn bedenkingen bij Politie/ME, normaal is het credo de-escalerend te zijn, bij deze demonstraties lijken ze sneller de confrontatie aan te gaan, in de hoop op een afschrikeffect zodat die groep niet verder groeit (die volgens de media nog altijd uit "wappies" bestaan).
Gister heb ik twee livestreams zitten bekijken en ik zag 99% van de mensen daar normaal demonstreren, geen mensen die komen om te rellen of confrontaties met politie/ME op te zoeken.
Gister heb ik twee livestreams zitten bekijken en ik zag 99% van de mensen daar normaal demonstreren, geen mensen die komen om te rellen of confrontaties met politie/ME op te zoeken.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Het stille protest lijkt ook best groot te zijn.
De booster uitnodigingen zitten inmiddels op 20+ en het prik % tot nu toe op 22%
Zodra die vinkjes volgende maand op rood beginnen te springen, is het gros van Nederland ineens antivax.
Als die 2G er nog doorgedrukt wordt, wordt dat nog lachen.
Er lijkt een kentering gaande.
De booster uitnodigingen zitten inmiddels op 20+ en het prik % tot nu toe op 22%
Zodra die vinkjes volgende maand op rood beginnen te springen, is het gros van Nederland ineens antivax.
Als die 2G er nog doorgedrukt wordt, wordt dat nog lachen.
Er lijkt een kentering gaande.
- Joël D.
Deze is ook wel interessant (als het waar is): https://twitter.com/blckbxnews/status/1 ... 5774756873Tom schreef: 03 jan 2022, 11:02 Er begint wel een patroon zichtbaar te worden dat demonstreren tegen coronamaatregelen niet gewenst is. De meeste demonstraties worden verboden, vanwege corona zelf, vanwege organisatie, vanwege veiligheid die niet gegarandeerd kan worden of omdat de ME niet aanwezig kan zijn. Er zat soms best een valide reden tussen, maar keer op keer een excuus vinden is mij iets te toevallig. Ik heb ook mijn bedenkingen bij Politie/ME, normaal is het credo de-escalerend te zijn, bij deze demonstraties lijken ze sneller de confrontatie aan te gaan, in de hoop op een afschrikeffect zodat die groep niet verder groeit (die volgens de media nog altijd uit "wappies" bestaan).
-
1e regel:
"Demonstreren in Amsterdam was vandaag verboden"
Genoeg reden om thuis te blijven. Als je dan toch gaat kun je water of een knuppel verwachten. Next.
Genoeg reden om thuis te blijven. Als je dan toch gaat kun je water of een knuppel verwachten. Next.
-
Verboden want? Het kwam haar niet uit?Wimo schreef: 03 jan 2022, 12:16 1e regel:
https://www.rug.nl/rechten/recht-en-sam ... eens-bent_
-
De demonstratie op het Museumplein was niet toegestaan. Als je dan alsnog gaat protesteren daar, dan maak je geen gebruik van je recht op demonstratie, maar je bent in overtreding. Of het nu is om te demonsteren, of om koffie te drinken... je bent op een plek waarvan burgemeester, officier van justitie en politie hebben gezegd dat je er niet moet komen.
Succes met het vechten tegen de overheid en Bello.
Succes met het vechten tegen de overheid en Bello.
- Joël D.
Verbod om te demonstreren. Zo begint het vaak wel ja. 

-
Een wet om te demonstreren hebben maar telkens demonstraties verbieden, dat is ook een manier.