Corona in Nederland.....
- frankie
Re: Corona in Nederland.....
Ik ga de booster wel halen, maar nog niet nu meteen. Nu in veel landen de vaccinatie nog maar 6 maanden geldt, rek ik het tot midden feb. Dan is hij aankomende zomervakantie voor mij ook nog geldig.....
-
Ik denk dat veel zestigminners er zo berekenend over denken en daarom de "boosterbereidheid" ook laag lijkt op dit moment. Alleen de wintersporters doen moeite (zelfs naar Dld om geboosterd te worden...) om toch op de piste te mogen. Dus voor de meeste jongere mensen is het niet om hun eigen gezondheid maar vakantieplanning te doen.frankie schreef: 29 dec 2021, 13:54 Ik ga de booster wel halen, maar nog niet nu meteen. Nu in veel landen de vaccinatie nog maar 6 maanden geldt, rek ik het tot midden feb. Dan is hij aankomende zomervakantie voor mij ook nog geldig.....
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
We lopen in Nederland wat achter, maar lijkt net zo hard omhoog te gaan als de andere landen toch? Die vlakken nu wat af in verband met de feestdagen, maar zullen hierna wel weer doorzetten verwacht ik.smiley schreef: 29 dec 2021, 13:20Het artikel wordt elke dag bijgewerkt.Elise schreef: 27 dec 2021, 16:29Het is nog veel te vroeg om een percentage op boosterbereidheid te kunnen plakken.smiley schreef: 26 dec 2021, 14:02 Onderin zie je ook dat de boosterbereidheid in Europa rond de 40% blijft hangen. De scherpe kantjes raken eraf.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... t~b7109a05
Inmiddels zijn de uitnodigingen voor 37+ al de deur uit, en zitten we op 17.8%
Ik ben bang dat het nog hard werken wordt om 30% te halen.
- Martijn_bmw
Leef ik denk ik in dezelfde bubbel schapen want hier exact hetzelfde beeld.tomgtr schreef: 29 dec 2021, 13:26 Wellicht dat ik een bubble van schapen leef maar werkelijk alle gevaccineerden die ik ken hebben zoiets van: als je toch al gevaccineerd bent maakt dit ook niet meer uit dus kom maar op.
Vandaag kon ik zelf een afspraak maken, 11-1 komt het extra shotje erin.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Heb ik ook over gedacht het zo te doen. Toch maar gehaald deze week.frankie schreef: 29 dec 2021, 13:54 Ik ga de booster wel halen, maar nog niet nu meteen. Nu in veel landen de vaccinatie nog maar 6 maanden geldt, rek ik het tot midden feb. Dan is hij aankomende zomervakantie voor mij ook nog geldig.....
- tomgtr
Ik heb hem vorige week donderdag gehad door een spontane prikactie van 3 dagen geregeld door huisarts. Top geregeld. 1 min wachten 1 min binnen en klaar. 2e prik dagje ziek van geweest. Booster was als 1e prik, niks van gemerkt.
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
In mijn bubbel (Veiligheidsregio notabene) veel verdeeldheid, veel die als een mak schaap de 3e halen (voornamelijk omdat het skiseizoen eraan komt) maar ook een hele grote groep die netjes de eerste 2 gehaald hebben, maar nu twijfelen over de 3e. Want ja, blijft het bij die 3e? Waarom ineens het advies bijstellen van 7 naar 3 maanden etc. etc.Martijn_bmw schreef: 29 dec 2021, 14:30Leef ik denk ik in dezelfde bubbel schapen want hier exact hetzelfde beeld.tomgtr schreef: 29 dec 2021, 13:26 Wellicht dat ik een bubble van schapen leef maar werkelijk alle gevaccineerden die ik ken hebben zoiets van: als je toch al gevaccineerd bent maakt dit ook niet meer uit dus kom maar op.
Vandaag kon ik zelf een afspraak maken, 11-1 komt het extra shotje erin.
- WJ
Dat is hier komende donderdag, op een beetje een kut tijd, maar als ik het haal en het niet druk is ren ik ook maar naar binnen. Anders wacht ik wel tot m'n QR code begint te zeuren. Ik heb m'n tweede prik in Augustus gehad, best vlot om dan nu eigenlijk al te boosteren lijkt mij.tomgtr schreef: 29 dec 2021, 14:48 Ik heb hem vorige week donderdag gehad door een spontane prikactie van 3 dagen geregeld door huisarts. Top geregeld. 1 min wachten 1 min binnen en klaar. 2e prik dagje ziek van geweest. Booster was als 1e prik, niks van gemerkt.
- tomgtr
Ik niet veel eerder hoor, juli. En ja ik geloof echt wel dat dit niet laatste is. Ik doe het niet alleen om reizen etc makkelijk te houden maar ook om risico op ernstige corona te verlagen. Baat het niet dan schaadt het niet. Ja en wellicht schaadt het wel, dan ben ik nu toch al de lul. yolo
- frankie
Ik eind juli de tweede vaccinatie.
-
Ik snap wel dat ze dat advies bijstellen, antistoffen lopen terug na verloop van tijdStefan R schreef: 29 dec 2021, 14:54 Waarom ineens het advies bijstellen van 7 naar 3 maanden etc. etc.
-
Zeg ik gisteravond tegen mijn vrouw: "Zeg, heb jij die booster al gehad?"
Zegt mijn vrouw: "Nee, nog niet"
Die heb ik gelijk ff geprikt, zoiets moet je niet uitstellen.
- tomgtr
Geef nou maar toe, je mist Luco.Elise schreef: 29 dec 2021, 16:00 Zeg ik gisteravond tegen mijn vrouw: "Zeg, heb jij die booster al gehad?"

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
-
Volgens Hugo komen we deze lockdown niet uit zonder 2G in te voeren. Gelooft iemand hier nog in het fabeltje dat dit een (niet eens de) oplossing is?
Het is zo vreselijk voorspelbaar. Als je maatregelen door wilt voeren maak je het eerst erger (lockdown) en daarna haal je 5 van de 10 maatregelen weg die je hebt ingevoerd, of je hebt een nieuwe maatregel als wisselgeld, en iedereen is weer blij.
Al 2 jaar lopen de maatregelen op. 3 erbij, 2 eraf. Wat betekent dat wij aan het begin moeite hadden met de 1,5 meter, handen wassen, later met mondkapjes, etc. Dat hebben we inmiddels allemaal geaccepteerd, net als dat wij 2G en die QR maatschappij volgend jaar vanzelfsprekend vinden.
Ik vind het een rare tijd en nee, ik ben geen anti-vaxxer of een wappie. Puur gekeken vanuit hoe de overheid de maatschappij manipuleert om rare maatregelen geaccepteerd te krijgen.
Natuurlijk zijn er maatregelen nodig, maar in dit voorbeeld geloof ik gewoon echt helemaal niet in die QR maatschappij. Het heeft zich nog totaal niet bewezen en het is zo een inbreuk op onze vrije maatschappij dat ik dat echt op geen manier kan en wil steunen. Er zijn zo veel andere oplossingen die mijns inziens beter en minder schadelijk zijn...
Het is zo vreselijk voorspelbaar. Als je maatregelen door wilt voeren maak je het eerst erger (lockdown) en daarna haal je 5 van de 10 maatregelen weg die je hebt ingevoerd, of je hebt een nieuwe maatregel als wisselgeld, en iedereen is weer blij.
Al 2 jaar lopen de maatregelen op. 3 erbij, 2 eraf. Wat betekent dat wij aan het begin moeite hadden met de 1,5 meter, handen wassen, later met mondkapjes, etc. Dat hebben we inmiddels allemaal geaccepteerd, net als dat wij 2G en die QR maatschappij volgend jaar vanzelfsprekend vinden.
Ik vind het een rare tijd en nee, ik ben geen anti-vaxxer of een wappie. Puur gekeken vanuit hoe de overheid de maatschappij manipuleert om rare maatregelen geaccepteerd te krijgen.
Natuurlijk zijn er maatregelen nodig, maar in dit voorbeeld geloof ik gewoon echt helemaal niet in die QR maatschappij. Het heeft zich nog totaal niet bewezen en het is zo een inbreuk op onze vrije maatschappij dat ik dat echt op geen manier kan en wil steunen. Er zijn zo veel andere oplossingen die mijns inziens beter en minder schadelijk zijn...
-
-
Helemaal mee eens.k33z schreef: 29 dec 2021, 17:25 Natuurlijk zijn er maatregelen nodig, maar in dit voorbeeld geloof ik gewoon echt helemaal niet in die QR maatschappij. Het heeft zich nog totaal niet bewezen en het is zo een inbreuk op onze vrije maatschappij dat ik dat echt op geen manier kan en wil steunen. Er zijn zo veel andere oplossingen die mijns inziens beter en minder schadelijk zijn...
-
- Auto: Fun Damn Mentally
+1 weg met die QR toestanden, maar dat lukt niet met dit drama kabinet......
Topverhaal Kees. Tegen dovemansoren her en der ben ik bang.....Lockdown op deze manier is funest voor velen.
Topverhaal Kees. Tegen dovemansoren her en der ben ik bang.....Lockdown op deze manier is funest voor velen.
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Niet alleen dit kabinet. Heel EU is QR geil lijkt het wel. Dat duurt nog wel een paar jaar voordat we er vanaf zijn, ben ik bang.Robin schreef: 29 dec 2021, 17:49 +1 weg met die QR toestanden, maar dat lukt niet met dit drama kabinet......
-
De ‘wappies’ roepen al ruim een jaar dat die QR maatschappij een voorbereiding is op het bijvoorbeeld koppelen van een CO2 budget.
Moet zeggen dat ik dit steeds meer begin te geloven, helaas…
Moet zeggen dat ik dit steeds meer begin te geloven, helaas…
- MarkS
Dus toch een complot. Wie had dat gedacht.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Einde discussie, want 'toch een complot'?
Ik stel dit kabinet leeghoofdelijk aansprakelijk:)
Ik stel dit kabinet leeghoofdelijk aansprakelijk:)
-
Tja, lekker makkelijk dit... Ik onderbouw mijn mening hier altijd, breng alles genuanceerd (sta voor alle meningen open), denk niet zwart/wit, maar met dit soort opmerkingen ben ik er wel weer klaar mee. Gelijk in een hoekje gezet.
Sorry, maar vind dit een nogal trieste reactie op de man.
- Martijn_bmw
Eens, niet nodig.k33z schreef: 29 dec 2021, 19:09Tja, lekker makkelijk dit... Ik onderbouw mijn mening hier altijd, breng alles genuanceerd (sta voor alle meningen open), denk niet zwart/wit, maar met dit soort opmerkingen ben ik er wel weer klaar mee. Gelijk in een hoekje gezet.
Sorry, maar vind dit een nogal trieste reactie op de man.
Ben het niet (altijd) eens met de mening van k33z maar je schrijft idd wel altijd genuanceerd en met onderbouwing en heb daarom zeker wel respect voor je Posts

- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Ik vind 3 maanden best kort voor een 'verloop van tijd' dat betekent dus 4x per jaar een prikkie halen?Elise schreef: 29 dec 2021, 15:58Ik snap wel dat ze dat advies bijstellen, antistoffen lopen terug na verloop van tijdStefan R schreef: 29 dec 2021, 14:54 Waarom ineens het advies bijstellen van 7 naar 3 maanden etc. etc.