Corona in Nederland.....
- JP
Re: Corona in Nederland.....
Hijundei
- MarkS
Herstel NL-oprichter en vaccinscepticus Robin Fransman aan corona overleden
Robin Fransman, initiatiefnemer van actiegroep Herstel NL die zich tegen lockdowns verzet, is dinsdag overleden aan de gevolgen van corona. Dat meldt Het Parool op basis van bronnen. Bijna vier weken geleden maakte Fransman via Twitter bekend COVID-19 te hebben. "Coronapositief. Het werd ook een keer tijd", twitterde hij op 3 december.
Niet veel later werd Fransman opgenomen in het ziekenhuis. Dinsdag overleed hij in het OLVG (locatie Oost) ten gevolge van de besmetting. Fransman was bewust ongevaccineerd en liet zich op sociale media zeer kritisch uit over de werking en wenselijkheid van vaccins.
Fransman was, naast lobbyist en toezichthouder in de financiële sector, een van de initiatiefnemers van Herstel NL. Die organisatie presenteerde begin 2021 een plan om de Nederlandse samenleving te heropenen en de toenmalige lockdown te beëindigen.
Robin Fransman, initiatiefnemer van actiegroep Herstel NL die zich tegen lockdowns verzet, is dinsdag overleden aan de gevolgen van corona. Dat meldt Het Parool op basis van bronnen. Bijna vier weken geleden maakte Fransman via Twitter bekend COVID-19 te hebben. "Coronapositief. Het werd ook een keer tijd", twitterde hij op 3 december.
Niet veel later werd Fransman opgenomen in het ziekenhuis. Dinsdag overleed hij in het OLVG (locatie Oost) ten gevolge van de besmetting. Fransman was bewust ongevaccineerd en liet zich op sociale media zeer kritisch uit over de werking en wenselijkheid van vaccins.
Fransman was, naast lobbyist en toezichthouder in de financiële sector, een van de initiatiefnemers van Herstel NL. Die organisatie presenteerde begin 2021 een plan om de Nederlandse samenleving te heropenen en de toenmalige lockdown te beëindigen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Tja, dat gun je niemand…
- MarkS
Zeker, triest. En enigszins bizar ook.
- Arthur
En wellicht te voorkomen geweest? Maar dat weet je nooit zeker en gaat weer discussies opleveren. Vooral erg triest voor de nabestaanden.
- MarkS
Tja, hij dacht dat vaccineren alleen voor de kwetsbaren was. Dus of hij zat ernaast of hij was zelf kwetsbaarder dan hij dacht, of allebei. Hoe dan ook lijkt me dit extra lastig voor een familie. Los van de hele (Twitter) discussie die ook wel weer los zal gaan.
- Arthur
- tomgtr
Exact, je vindt uit hoe kwetsbaar je bent bij besmetting. De kans is klein op die leeftijd. Maar de kans op loterij winnen is ook klein maar toch zit half Nederland boor de buis met oud en nieuw. Het is gewoon triest maar hij had die keuze in dit land. Ik vind dat recht op keuze ook een groot goed. Dat het (tijdelijk) je iets meer beperkt in je vrijheid lijkt de heftigste discussie terwijl ik niet snap dat als je zo principieel een keuze maakt je niet kan accepteren dat er wat consequenties kunnen zijn. Als je geen zin hebt een opleiding te doen is de kans groot dat je het wat minder goed gaat hebben? Is dat oneerlijk? Of nog oneerlijker, als je perfect opgeleid als een punker bij sollicitatie komt aanlopen krijg je waarschijnlijk niet die goede baan? Oneerlijk? Vast wel maar je accepteert dan toch ook dat eerlijk of niet eerlijk je keuze consequenties heeft?
-
- Auto: Fun Damn Mentally
-
Onlinefrankie
In België mogen de theaters en bioscopen inmiddels weer open op last van een (lagere) rechtbank. Maatregelen buitenproportioneel was het oordeel.
- MarkS
Dat was zo’n beetje zijn standpunt ook. Zaak verder kansloos.
- MarkS
Kunnen we daar eindelijk biosje pakken. James Bond nog niet gezien namelijk.frankie schreef: 29 dec 2021, 13:00 In België mogen de theaters en bioscopen inmiddels weer open op last van een (lagere) rechtbank. Maatregelen buitenproportioneel was het oordeel.
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Gegokt en verloren.MarkS schreef: 29 dec 2021, 11:50 Herstel NL-oprichter en vaccinscepticus Robin Fransman aan corona overleden
-
- Auto: Dikke Bmw
Rectificatie van mijn eerdere post: geen aanval op forumleden persoonlijk maar op het benoemde standpunt. Ik verwoorde het niet helemaal juist. Excuus.
Ironisch dat Robin Fransman is overleden ja.
Hij had wel een degelijke stelling wat mij betreft:
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Het artikel wordt elke dag bijgewerkt.Elise schreef: 27 dec 2021, 16:29Het is nog veel te vroeg om een percentage op boosterbereidheid te kunnen plakken.smiley schreef: 26 dec 2021, 14:02 Onderin zie je ook dat de boosterbereidheid in Europa rond de 40% blijft hangen. De scherpe kantjes raken eraf.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... t~b7109a05
Inmiddels zijn de uitnodigingen voor 37+ al de deur uit, en zitten we op 17.8%
Ik ben bang dat het nog hard werken wordt om 30% te halen.
- tomgtr
Wellicht dat ik een bubble van schapen leef maar werkelijk alle gevaccineerden die ik ken hebben zoiets van: als je toch al gevaccineerd bent maakt dit ook niet meer uit dus kom maar op.
-
Zodra mensenn hun favoriete restaurantje niet meer in kunnen gaan ze overstag. Je moet op dit moment vrij principieel zijn om dat vaccin niet te willen om stand te houden, het leven zonder prik is extreem lastig.
Ik zie bijna iedereen die de eerste prikken gehad heeft ook die booster wel halen.
Ik zie bijna iedereen die de eerste prikken gehad heeft ook die booster wel halen.
- MarkS
Dat ging idd uit van de aanname dat je het Corona beleid/maatregelen kunt differentiëren op basis van dat je weet wie kwetsbaar is en wie niet. En op basis daarvan een scheiding aanbrengt in de maatschappij. Even los van zijn overlijden leek me dat toen al niet erg “degelijk” in de huidige Corona situatie.Crookie schreef: 29 dec 2021, 13:18 Rectificatie van mijn eerdere post: geen aanval op forumleden persoonlijk maar op het benoemde standpunt. Ik verwoorde het niet helemaal juist. Excuus.
F4AB0BAE-735C-42F1-A7BE-4607F5E43BE1.jpeg
-
Het is misschien niet netjes omdat in een kwetsbare doelgroep vallen geen 'keuze' is. Ik geloof wel dat het effectiever kan zijn. Corona geeft een behoorlijk duidelijk beeld van wie kwetsbaar is en wie niet (uitzonderingen daar gelaten).MarkS schreef: 29 dec 2021, 13:29Dat ging idd uit van de aanname dat je het Corona beleid/maatregelen kunt differentiëren op basis van dat je weet wie kwetsbaar is en wie niet. En op basis daarvan een scheiding aanbrengt in de maatschappij. Even los van zijn overlijden leek me dat toen al niet erg “degelijk”.Crookie schreef: 29 dec 2021, 13:18 Rectificatie van mijn eerdere post: geen aanval op forumleden persoonlijk maar op het benoemde standpunt. Ik verwoorde het niet helemaal juist. Excuus.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Daar ben ik ook nieuwsgierig naar ja.k33z schreef: 29 dec 2021, 13:27 Zodra mensenn hun favoriete restaurantje niet meer in kunnen gaan ze overstag. Je moet op dit moment vrij principieel zijn om dat vaccin niet te willen om stand te houden, het leven zonder prik is extreem lastig.
Nog geen kranterarikelen gezien waarom we ineens zo laag reageren op die booster.
- MarkS
Het was heel misschien enigszins creatief bedacht maar volstrekt niet realistisch en niet uitvoerbaar. Het was in ieder voor Barbara Baarsma, Bas Jacobs en Coen Teurlings, toch niet de minsten in dat clubje toen, reden om hun handen ervan af te trekken.k33z schreef: 29 dec 2021, 13:30Het is misschien niet netjes omdat in een kwetsbare doelgroep vallen geen 'keuze' is. Ik geloof wel dat het effectiever kan zijn. Corona geeft een behoorlijk duidelijk beeld van wie kwetsbaar is en wie niet (uitzonderingen daar gelaten).MarkS schreef: 29 dec 2021, 13:29Dat ging idd uit van de aanname dat je het Corona beleid/maatregelen kunt differentiëren op basis van dat je weet wie kwetsbaar is en wie niet. En op basis daarvan een scheiding aanbrengt in de maatschappij. Even los van zijn overlijden leek me dat toen al niet erg “degelijk”.Crookie schreef: 29 dec 2021, 13:18 Rectificatie van mijn eerdere post: geen aanval op forumleden persoonlijk maar op het benoemde standpunt. Ik verwoorde het niet helemaal juist. Excuus.
Laatst gewijzigd door MarkS op 29 dec 2021, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Over het algemeen wel inderdaad.
Maar dan is dus de stelling dat op basis van vaccinatie (=keuze) geen onderscheid gemaakt mag worden (want SAMENleving) maar op basis van kwetsbaarheid (vaak geen keuze) wel een onderscheid gemaakt mag worden?
Maar dan is dus de stelling dat op basis van vaccinatie (=keuze) geen onderscheid gemaakt mag worden (want SAMENleving) maar op basis van kwetsbaarheid (vaak geen keuze) wel een onderscheid gemaakt mag worden?
- MarkS
Vaccinatiegraad is toch best hoog? Alleen vanaf de leeftijdsgroep onder de 30 is hij iets lager dan 75%. Ze zijn hier met de booster pas begonnen in de 3e week van november. Geef het nog even …
-
Toch maar de booster ingepland, ben van '83 dus mocht vandaag inplannen.
-
Dat maak jij ervan, dat moet ieder voor zich bepalen. Mijn mening is dat er op beide vlakken geen onderscheid gemaakt mag worden als we het over Corona hebben.KoenM schreef: 29 dec 2021, 13:36 Over het algemeen wel inderdaad.
Vaccinatiestatus zorgt mijns inziens voor meer negatieve effecten dan positieve (polarisatie, kwetsbaren met prik die zich onkwetsbaar achten, etc). En ik vind dat je als kwetsbare zelf de maatregelen moet nemen die nodig zijn voor jouw eigen gezondheid. Het leven is altijd een afweging van risicos en wat je ze waard vind.