Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Elise

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 29 dec 2021, 10:19

Tom schreef: 28 dec 2021, 19:11 Natuurlijk gaan ze niks onteigenen, maar wel bezittingen registreren en steeds verder belasten. Komt uiteindelijk op hetzelfde neer, namelijk dat bezit onaantrekkelijk is. Dat tesamen met een economisch model gericht op gebruik in plaats van bezit (zie de muziek-, film en game-industrie, maar ook cloudsoftware en ga zo maar door; je kunt er gebruik van maken zolang je betaald maar het is niet van jou).
Bezit is nu ook al onaantrekkelijk, wat dat betreft veranderd er helemaal niks. En gebruik vs bezit gaf ik zelf al aan met die deelauto concepten. Maar dat vermogen naar "oligarchen, producenten, overheden, kapitaalbezitters" gaat is heel iets anders. Dat zie ik verre van gebeuren. Zodra dat van mij (en vele anderen) 'afgepakt' wordt gaan er doden vallen, zoveel is zeker. Vandaar ook mij vergelijk met de plaasmoorde.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 29 dec 2021, 10:22

Elise schreef: 29 dec 2021, 10:19
Tom schreef: 28 dec 2021, 19:11 Natuurlijk gaan ze niks onteigenen, maar wel bezittingen registreren en steeds verder belasten. Komt uiteindelijk op hetzelfde neer, namelijk dat bezit onaantrekkelijk is. Dat tesamen met een economisch model gericht op gebruik in plaats van bezit (zie de muziek-, film en game-industrie, maar ook cloudsoftware en ga zo maar door; je kunt er gebruik van maken zolang je betaald maar het is niet van jou).
Bezit is nu ook al onaantrekkelijk, wat dat betreft veranderd er helemaal niks. En gebruik vs bezit gaf ik zelf al aan met die deelauto concepten. Maar dat vermogen naar "oligarchen, producenten, overheden, kapitaalbezitters" gaat is heel iets anders. Dat zie ik verre van gebeuren. Zodra dat van mij (en vele anderen) 'afgepakt' wordt gaan er doden vallen, zoveel is zeker. Vandaar ook mij vergelijk met de plaasmoorde.
Ik geloof ook niet in direct afpakken van bezit.
Wel kan natuurlijk met belasting sturing bezit nog veel meer ontmoedigd worden.
Woningwaarde naar box3 en die belasting kan nog stijgen natuurlijk, zelfde geldt voor bijvoorbeeld auto bezit etc etc.

Op die manier kúnnen ze bezit steeds onaantrekkelijker maken… laten we hopen dat dat niet gebeurd! :gek:

Wimo

Bericht door Wimo » 29 dec 2021, 11:29

Meer schuld maken he.. Dan maakt doet het minder pijn :)

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 29 dec 2021, 11:42

Het afbetaalde huis is anders voor veel pensionado's die niet veel hebben opgebouwwd de manier om redelijk te overleven met aow/pensioen.
En het huis is daarna een mooi kapitaal voor de kids om een sprongetje te maken wat ze met normaal werken nooit zou lukken.
Met schuld de kist in heeft dan een flinke impact.

Tom

Bericht door Tom » 29 dec 2021, 12:05

Elise schreef: 29 dec 2021, 10:19 Bezit is nu ook al onaantrekkelijk, wat dat betreft veranderd er helemaal niks. En gebruik vs bezit gaf ik zelf al aan met die deelauto concepten. Maar dat vermogen naar "oligarchen, producenten, overheden, kapitaalbezitters" gaat is heel iets anders. Dat zie ik verre van gebeuren. Zodra dat van mij (en vele anderen) 'afgepakt' wordt gaan er doden vallen, zoveel is zeker. Vandaar ook mij vergelijk met de plaasmoorde.
Ik denk niet dat je het als afpakken moet zien, maar als macht en controle hebben. Overheden hebben beperkt macht over jouw bezit, het moet sowieso geregistreerd staan (zoals huis en auto). Des te meer zelfvoorzienend je bent, des te minder kan er ingehouden worden. Als je huis eenmaal afbetaald is kan het alleen via box 3 belast worden. Vergeet ook niet dat de generatie baby-boomers straks komt te overlijden, dat was de eerste generatie die huizen kon kopen (toen goedkoop, nu vaak afbetaald) en dat gaat achterlaten aan kinderen in de komende twintig tot dertig jaar. Je zou haast zeggen dat we teveel welvaart kennen en het kasboekje van de overheid gevaar loopt als een groot deel een afbetaald huis heeft, zijn eigen energie opwekt, een eigen auto in bezit heeft en ga zo maar door. Dat terwijl de overheid alleen maar kan groeien en niet inkrimpen.

Om een bruggetje te maken naar kleine bedrijven. Die afhankelijkheid bij bedrijven naar grote corporaties heb je al bij o.a. hotels en restaurants. Hoteleigenaren zijn afhankelijk van booking.com. En die pakken een percentage op elke boeking waarbij zij de hoogte bepalen, want je bent er gewoon volledig van afhankelijk als 90% van je boekingen via hen binnenkomen. Je kunt het je niet permitteren om er niet op te staan of te zeggen dat het percentage te hoog is, alternatieven zijn er niet (te klein om succesvol te zijn en zodra ze een bedreiging worden, dan worden ze opgekocht). Idem bij thuisbezorgd. Als kleine restauranteigenaar ga je er gewoon niks tegen beginnen en wordt je feitelijk gedwongen om eraan mee te doen. In die twee sectoren hebben de grote corporates de touwtjes in handen, terwijl ze ooit binnengeslopen zijn met aantrekkelijke fee's die wat extra boekingen/bestellingen opleverden (wie is daar nou op tegen?).

Het heeft ook weinig met complot te maken, maar volgens mij meer besef van overheden dat inkomsten en uitgaven mogelijk scheef gaan lopen als ze niet die macht naar zich toe trekken. De tegenhanger van zelfvoorzienend is de deeleconomie, wat neer komt op geen eigen bezit. Als niemand iets bezit is het makkelijk aan de knoppen draaien voor overheden en een weg terug is lastig (zie die bedrijven). En een grootste deel van het geld vloeit ook weer terug naar de gemeenschap, dus het is niet per definitie slecht. Maar dat eigen bezit op alle manieren onaantrekkelijk gemaakt gaat worden ben ik vrij zeker van, zonder dat er iets afgepakt wordt.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 29 dec 2021, 12:40

Goed verhaal weer Tom...
smiley schreef: 29 dec 2021, 11:42 Het afbetaalde huis is anders voor veel pensionado's die niet veel hebben opgebouwwd de manier om redelijk te overleven met aow/pensioen.
En het huis is daarna een mooi kapitaal voor de kids om een sprongetje te maken wat ze met normaal werken nooit zou lukken.
Met schuld de kist in heeft dan een flinke impact.
Inderdaad.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 29 dec 2021, 12:53

Ja, maar als je iets moois erft en je kan de box3 belasting niet ophoesten is ook dingetje.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 29 dec 2021, 12:58

Goed stuk Tom. En opzich idd de voorbeelden zoals booking, thuisbezorgd, Amazon etc vind ik persoonlijk ook wel dat daar iets aangedaan moet worden. Veel te groot en teveel macht, hoe dat verlaagd moet worden is dan de vraag…

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 29 dec 2021, 15:57

Het is natuurlijk wel een erg semantische discussie. Mensen maken de keuze om een huis af te lossen, ze laten daar zaken voor. Heb je het huis afbetaald komt de overheid met steeds meer belastingen zodat je het huis, waar je zelf voor hebt kromgelegen, niet meer kan betalen ivm de heffingen die de overheid er op legt. Het voelt een beetje in de trant van je mag ademen, maar ik knijp wel je keel dicht. Niet dat ik wil dat je dood gaat, is beslist mijn opzet niet, maar ik knijp wel ff door. Er zijn mensen die bewust hebben toegeleefd naar het moment dat ze het huis hebben gelost en in combinatie met hun pensioen en aow nog een prettige oude dag dachten te hebben. Die wordt dat gewoon afgepakt, het motief kan je over discussiëren, het doel is mij wel duidelijk. En het gaat een keer fout.

Gr Ron

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 29 dec 2021, 16:12

Martijn_bmw schreef: 29 dec 2021, 12:58 Goed stuk Tom. En opzich idd de voorbeelden zoals booking, thuisbezorgd, Amazon etc vind ik persoonlijk ook wel dat daar iets aangedaan moet worden. Veel te groot en teveel macht, hoe dat verlaagd moet worden is dan de vraag…
Daar stem je uiteindelijk mee in door het herhaaldelijk te gebruiken. Ik koop bij hoge uitzondering op amazon en anders direct via de leverancier, restaurant.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 29 dec 2021, 16:16

Crookie schreef: 29 dec 2021, 16:12
Martijn_bmw schreef: 29 dec 2021, 12:58 Goed stuk Tom. En opzich idd de voorbeelden zoals booking, thuisbezorgd, Amazon etc vind ik persoonlijk ook wel dat daar iets aangedaan moet worden. Veel te groot en teveel macht, hoe dat verlaagd moet worden is dan de vraag…
Daar stem je uiteindelijk mee in door het herhaaldelijk te gebruiken. Ik koop bij hoge uitzondering op amazon en anders direct via de leverancier, restaurant.
Ik zelf ook niet, nooit Amazon of Ali expres nog erger :bag: kies altijd een NL webshop of bol.com
Eten idd rechtstreeks bij een restaurant of snackbar in het dorp.

Maar in mijn eentje verander ik de wereld niet… kennelijk gebruikt de massa wel veel van het aanbod van de reuzen anders waren ze niet zo groot geworden.

Crookie

Bericht door Crookie » 29 dec 2021, 16:24

Helemaal eens. Gemak dient de mens en de vorming van zulke bedrijven.

350 Z

Bericht door 350 Z » 29 dec 2021, 17:32

RS-Ron schreef: 29 dec 2021, 15:57 Het is natuurlijk wel een erg semantische discussie. Mensen maken de keuze om een huis af te lossen, ze laten daar zaken voor. Heb je het huis afbetaald komt de overheid met steeds meer belastingen zodat je het huis, waar je zelf voor hebt kromgelegen, niet meer kan betalen ivm de heffingen die de overheid er op legt. Het voelt een beetje in de trant van je mag ademen, maar ik knijp wel je keel dicht. Niet dat ik wil dat je dood gaat, is beslist mijn opzet niet, maar ik knijp wel ff door. Er zijn mensen die bewust hebben toegeleefd naar het moment dat ze het huis hebben gelost en in combinatie met hun pensioen en aow nog een prettige oude dag dachten te hebben. Die wordt dat gewoon afgepakt, het motief kan je over discussiëren, het doel is mij wel duidelijk. En het gaat een keer fout.

Gr Ron
Eens en de meute stemt volgende keer weer precies het zelfde om zich te laten naaien door dezelfde kliek roverheid zoals de Beemerstealer doet :mrgreen:
Maar even serieus ik word echt niet blij als mijn overwaarde van mijn huis in Box 3 komt met 5 ton overwaarde :cry:

Elise

Bericht door Elise » 30 dec 2021, 10:21

Tom schreef: 29 dec 2021, 12:05
Elise schreef: 29 dec 2021, 10:19 Bezit is nu ook al onaantrekkelijk, wat dat betreft veranderd er helemaal niks. En gebruik vs bezit gaf ik zelf al aan met die deelauto concepten. Maar dat vermogen naar "oligarchen, producenten, overheden, kapitaalbezitters" gaat is heel iets anders. Dat zie ik verre van gebeuren. Zodra dat van mij (en vele anderen) 'afgepakt' wordt gaan er doden vallen, zoveel is zeker. Vandaar ook mij vergelijk met de plaasmoorde.
Ik denk niet dat je het als afpakken moet zien, maar als macht en controle hebben. Overheden hebben beperkt macht over jouw bezit, het moet sowieso geregistreerd staan (zoals huis en auto). Des te meer zelfvoorzienend je bent, des te minder kan er ingehouden worden. Als je huis eenmaal afbetaald is kan het alleen via box 3 belast worden. Vergeet ook niet dat de generatie baby-boomers straks komt te overlijden, dat was de eerste generatie die huizen kon kopen (toen goedkoop, nu vaak afbetaald) en dat gaat achterlaten aan kinderen in de komende twintig tot dertig jaar. Je zou haast zeggen dat we teveel welvaart kennen en het kasboekje van de overheid gevaar loopt als een groot deel een afbetaald huis heeft, zijn eigen energie opwekt, een eigen auto in bezit heeft en ga zo maar door. Dat terwijl de overheid alleen maar kan groeien en niet inkrimpen.

Om een bruggetje te maken naar kleine bedrijven. Die afhankelijkheid bij bedrijven naar grote corporaties heb je al bij o.a. hotels en restaurants. Hoteleigenaren zijn afhankelijk van booking.com. En die pakken een percentage op elke boeking waarbij zij de hoogte bepalen, want je bent er gewoon volledig van afhankelijk als 90% van je boekingen via hen binnenkomen. Je kunt het je niet permitteren om er niet op te staan of te zeggen dat het percentage te hoog is, alternatieven zijn er niet (te klein om succesvol te zijn en zodra ze een bedreiging worden, dan worden ze opgekocht). Idem bij thuisbezorgd. Als kleine restauranteigenaar ga je er gewoon niks tegen beginnen en wordt je feitelijk gedwongen om eraan mee te doen. In die twee sectoren hebben de grote corporates de touwtjes in handen, terwijl ze ooit binnengeslopen zijn met aantrekkelijke fee's die wat extra boekingen/bestellingen opleverden (wie is daar nou op tegen?).

Het heeft ook weinig met complot te maken, maar volgens mij meer besef van overheden dat inkomsten en uitgaven mogelijk scheef gaan lopen als ze niet die macht naar zich toe trekken. De tegenhanger van zelfvoorzienend is de deeleconomie, wat neer komt op geen eigen bezit. Als niemand iets bezit is het makkelijk aan de knoppen draaien voor overheden en een weg terug is lastig (zie die bedrijven). En een grootste deel van het geld vloeit ook weer terug naar de gemeenschap, dus het is niet per definitie slecht. Maar dat eigen bezit op alle manieren onaantrekkelijk gemaakt gaat worden ben ik vrij zeker van, zonder dat er iets afgepakt wordt.
Ik zie onze overheid niet als een kwaad monster dat op macht en controle uit is, eerder als een soort administratie die ervoor zorgt dat de debiteuren de facturen betalen om de kosten/investeringen links en rechts te betalen en te zorgen dat e.e.a. ordentelijk verloopt. Kijk ik naar de grote tech bedrijven die maar wat graag hier hun datacenter plaatsen, geeft dat wel aan dat we ook in hun ogen een stabiel land zijn waar investeringen gerechtvaardigd zijn en geen bananenrepubliek.
Veelal is het verwijt dat onze overheid hopeloos ouderwets is, maar nemen we even aan dat de overheid inderdaad naar een systeem wil groeien dat inkomsten in de toekomst garandeert zoals jij schetst, dan gaan ineens alle hakken in het zand, nee dat mag niet, nee dat kan niet. Al dat gejammer hier in Nederland over privacy, terwijl de overgrote meerderheid hun hele privé leven op de sociale media knalt, komt mij persoonlijk wel een beetje de strot uit. Ik zou er groot voorstander van zijn als we bijvoorbeeld zouden gaan rekeningrijden en de daarvan verzamelde data ook gaan gebruiken om boeven te vangen. Want dat zie ik als een groot probleem, de overheid wordt aan allen kanten aangevallen over zaken als privacy geleuter en wat dies meer zij terwijl aan de andere kant de boeven alle mogelijke middelen gebruiken.
Dus als we overgaan naar "you will own nothing and be happy" omdat dat het toekomstige administratie systeem gaat worden wat geld in het laatje gaat brengen, dan vind ik dat prima. Groot kans dat dat mij meer gaat kosten, maar dat is nu eenmaal zoals de ballen rollen. Net zoals het geval we een puur linkse regering zouden krijgen, ook dan weet je dat je aan de beurt bent als je veel verdient of bezit.
Maar onteigenen, dat gaat net even een stapje te ver :peace:

Paul S

Bericht door Paul S » 30 dec 2021, 10:52

Ivm privacy ben ik het ook volledig met je eens. Dan kun je nog zeggen via sociale media ben ik diegene die bepaalt wat ik laat zien. Maar ze gaan gvd op het boutkietje (WC) zitten en het staat online. Dus hoezeer ben je dan gesteld op je privé.?

Wat betreft het “ Great Reset” verhaal ben ik achterdochtig. Het wordt inderdaad verkocht als een ideale situatie waardoor de wereld nog lang en gelukkig verder leeft. Dat er een overheid is die de zaken regelt is prima. Zou dat er niet zijn dan was het een gevalletje anarchie en dus chaos wat ik persoonlijk ook absoluut niet zou willen. Maar de veranderingen die nu in een snelweg-tempo er doorheen worden gedrukt baren me zorgen. Alles draait om corona of klimaat. Je kunt er nu vergif op innemen dat wanneer corona onder controle is de rest van de wijzigingen allemaal “ noodzakelijk” zijn onder de noemer van klimaat. Als dat daadwerkelijk zo zou zijn: prima! Maar het ontbossen van complete gebieden voor de nieuwe “ sustainable energy” of aanleg van datacenter heeft weinig positieve gevolgen voor de flora en fauna. Maar klimaat is een heel breed begrip natuurlijk. Een fijn leefklimaat voor de multi-miljardairs is ook klimaat. Zitten we hier te neuzelen over CO2 van je biefstukje en dieselautootje en 3 nieuwsitems verder gaat er iemand op vakantie met de spaceshuttle.
Hoe was die spreuk in de jaren 90 ook alweer: een beter milieu begint bij...... (juist) JEZELF.

De mensen die nu bezig zijn met deze “ reset” gaan echt niet “ tiny-wonen” of er een biefstukje minder om eten. Sterker nog, het wordt daar alleen maar exorbitanter. Klimaat en milieu prima, maar voor iedereen. Gelijke monniken, gelijke kappen!
Laatst gewijzigd door Paul S op 30 dec 2021, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 30 dec 2021, 11:07

Elise schreef: 30 dec 2021, 10:21

Ik zie onze overheid niet als een kwaad monster dat op macht en controle uit is, eerder als een soort administratie die ervoor zorgt dat de debiteuren de facturen betalen om de kosten/investeringen links en rechts te betalen en te zorgen dat e.e.a. ordentelijk verloopt. Kijk ik naar de grote tech bedrijven die maar wat graag hier hun datacenter plaatsen, geeft dat wel aan dat we ook in hun ogen een stabiel land zijn waar investeringen gerechtvaardigd zijn en geen bananenrepubliek.
Veelal is het verwijt dat onze overheid hopeloos ouderwets is, maar nemen we even aan dat de overheid inderdaad naar een systeem wil groeien dat inkomsten in de toekomst garandeert zoals jij schetst, dan gaan ineens alle hakken in het zand, nee dat mag niet, nee dat kan niet. Al dat gejammer hier in Nederland over privacy, terwijl de overgrote meerderheid hun hele privé leven op de sociale media knalt, komt mij persoonlijk wel een beetje de strot uit. Ik zou er groot voorstander van zijn als we bijvoorbeeld zouden gaan rekeningrijden en de daarvan verzamelde data ook gaan gebruiken om boeven te vangen. Want dat zie ik als een groot probleem, de overheid wordt aan allen kanten aangevallen over zaken als privacy geleuter en wat dies meer zij terwijl aan de andere kant de boeven alle mogelijke middelen gebruiken.
Dus als we overgaan naar "you will own nothing and be happy" omdat dat het toekomstige administratie systeem gaat worden wat geld in het laatje gaat brengen, dan vind ik dat prima. Groot kans dat dat mij meer gaat kosten, maar dat is nu eenmaal zoals de ballen rollen. Net zoals het geval we een puur linkse regering zouden krijgen, ook dan weet je dat je aan de beurt bent als je veel verdient of bezit.

Exact zoals ik het zie.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 30 dec 2021, 11:26

Facebook heeft in elk geval vol vertrouwen in klimaatherstelling, anders ga je geen datacentre van 166 hectare wegzetten, op 0 meter boven NAP.

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 30 dec 2021, 11:41

Dat alle grote Tech bedrijven zich graag in NL vestigen met hun datacenters heeft louter en alleen te maken met het belastingklimaat en de subsidies die ze hier ontvangen, helaas ziet de BV NL daar niks van terug.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 30 dec 2021, 11:47

smiley schreef: 30 dec 2021, 11:26 Facebook heeft in elk geval vol vertrouwen in klimaatherstelling, anders ga je geen datacentre van 166 hectare wegzetten, op 0 meter boven NAP.
Voordat die om NAP onder water staat is het datacentre toch al zwaar verouderd :kikker:
IT spul is met 10jr afgeschreven, mogelijke land dat onder water komt door zeespiegelstijging gaat over een stuk langere periode.

Verder eens met Tom en Elise.

Punt van Paul S vind ik ook goed, prima als wij als gemiddelde Nederlander moeten minderen met uitstoot t.b.v. milieu maar wel gelijke monniken gelijke kappen; dus per direct stoppen met achterlijke ruimte reizen voor de rijken, zelfde als het rond vliegen in privé jets, enorme schepen varen etc.

Crookie

Bericht door Crookie » 30 dec 2021, 12:01

Dezelfde mensen die hun imperium en macht hebben vergaard met alle conventionele brandstoffen (over jouw rug) stellen nu dat het tijd is om verandering (minder verbruiken) te omarmen “Want het kan niet zo langer” uitgemolken blijft de 99% achter om ‘de transitie’ te bekostigen voor de 1%

Get ze picture?

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 30 dec 2021, 12:04

Crookie schreef: 30 dec 2021, 12:01 Dezelfde mensen die hun imperium en macht hebben vergaard met alle conventionele brandstoffen (over jouw rug) stellen nu dat het tijd is om verandering (minder verbruiken) te omarmen “Want het kan niet zo langer” uitgemolken blijft de 99% achter om ‘de transitie’ te bekostigen voor de 1%

Get ze picture?
Dat vind ik dan wel weer erg overdreven gesteld...
Het hele rijke westen heeft heel veel groei en voordeel gehad bij de laatste 100jr industrialisatie.
Al ons leven was lang niet zo luxe geweest als het gebruik van deze brandstoffen niet was gedaan afgelopen periode.

Tom

Bericht door Tom » 30 dec 2021, 12:26

Veelal is het verwijt dat onze overheid hopeloos ouderwets is, maar nemen we even aan dat de overheid inderdaad naar een systeem wil groeien dat inkomsten in de toekomst garandeert zoals jij schetst, dan gaan ineens alle hakken in het zand, nee dat mag niet, nee dat kan niet.

[..]

Dus als we overgaan naar "you will own nothing and be happy" omdat dat het toekomstige administratie systeem gaat worden wat geld in het laatje gaat brengen, dan vind ik dat prima.
Ik laat mij vaak kritisch uit over de overheid maar natuurlijk wil ik ook dat we een samenleving hebben waarin dat financiële plaatje klopt en ben ik blij met veel zaken die hier goed geregeld zijn. Linksom of rechtsom moet je gewoon belasting betalen, dus logisch dat ze naar manieren zoeken om de inkomsten op pijl te houden. Met de eerste alinea die ik eruit gepakt heb ben ik het helemaal eens.

De crux zit 'm voor mij bij "you will own nothing and be happy". Dat is simpelweg communistisch gedachtengoed, ik heb daar helemaal niks mee en dat soort overheidsbemoeienis gaat mij te ver. Ik ben liberaal ingesteld en bepaal graag zelf of ik wel of geen huis koop en waar ik happy van wordt, binnen de grenzen die er zijn (en prima dat die grenzen verschuiven omdat we dat op democratische wijze als maatschappij willen; en dus die hoge BPM: het zij zo...). Ik snap ook niet waarom mensen zo bereid zijn om vrijheden af te staan. Vrijheid betekend dat je zelf mag kiezen. Dat sommige mensen fan zijn van deelauto's: fine by me. Ik wil wel een eigen huis en eigen auto en ik weet (meestal) ook heel goed welke auto ik wil.

Robin

Bericht door Robin » 30 dec 2021, 12:33

smiley schreef: 30 dec 2021, 11:26 Facebook heeft in elk geval vol vertrouwen in klimaatherstelling, anders ga je geen datacentre van 166 hectare wegzetten, op 0 meter boven NAP.
:thumbup: :clap:

Robin

Bericht door Robin » 30 dec 2021, 12:35

Er zitten hier ook 'n paar anti EU mensen(en die geef ik geen ongelijk).
Uit het Corona draadje door Crookie. Luister en huiver....
Past in deze discussie perfect. Corona en Klimaat en Woke.

Tom

Bericht door Tom » 30 dec 2021, 13:55

Goed verhaal.

Plaats reactie