Goed puntRobin schreef: 27 dec 2021, 08:49 @Enrico en dat Zuid Afrika verhaal.
Bij mijn weten is het daar nu 'zomer'. Zuidelijk halfrond.
Hier hebben we dus wél te maken met het omnikron griepverschijnsel
![]()
Corona in Nederland.....
-
Onlinetomgtr
Re: Corona in Nederland.....
- JP
Elke dag mogen er weer een of twee jongere bouwjaren gaan afspreken voor te boosten ….
Mensen geboren in 1978, 1979 of eerder die minimaal 3 maanden geleden de laatste vaccinatie hebben gehad of besmet zijn geweest met het coronavirus, kunnen vanaf 11.00 uur online een afspraak maken voor de boostervaccinatie.
-
- Auto: Dikke Bmw
- Riceaux
Jouw titerwaarden? Welke vaccins?Elise schreef: 27 dec 2021, 08:54 Beetje inzicht in verloop opbouw antistoffen voor wie daar interesse in heeft.
Opgebouwde antistoffen na 2e vaccinatie 3666
Opgebouwde antistoffen na booster (5½ maand na 2e vaccinatie) 2185
- MParallel
- Auto: BMW
Ja dankzij.
Dus voor iedereen die denkt dat het vaccin zaligmakend is...
En al is die kans 0,00001% het is nog steeds een kans.
- MarkS
Werkelijk niemand denkt dat een vaccin zaligmakend is … alle (kans) statistieken spreken alleen overduidelijk in het voordeel van vaccineren … daar doen dit soort verhalen (met alle respect) niks aan af.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Dat is wel de salespitch geweest voor de vaccinatie tot nu.
Een deel deed het om weer op vakantie te kunnen, wat jeugd om de mac in te kunnen maar het gros was overtuigd dat men hiermee weer terug naar normaal kon.
De pitch werkt niet zo goed meer en over een goede maand gaan er aardig wat apps een rood kruis geven gezien de boosteranimo.
Een deel deed het om weer op vakantie te kunnen, wat jeugd om de mac in te kunnen maar het gros was overtuigd dat men hiermee weer terug naar normaal kon.
De pitch werkt niet zo goed meer en over een goede maand gaan er aardig wat apps een rood kruis geven gezien de boosteranimo.
-
Moderna, Moderna, Pfizer voor de booster.
- Knot
Ik kan vanaf vandaag ook de pFizer booster inplannen, heb netjes mn eerste 2 prikken gehaald maar zit ik hierop echt te wachten? Nee...smiley schreef: 26 dec 2021, 14:02 Mensen raken een beetje coronamoe lijkt het.
Onderin zie je ook dat de boosterbereidheid in Europa rond de 40% blijft hangen. De scherpe kantjes raken eraf.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... t~b7109a05
-
Het is nog veel te vroeg om een percentage op boosterbereidheid te kunnen plakken.smiley schreef: 26 dec 2021, 14:02 Onderin zie je ook dat de boosterbereidheid in Europa rond de 40% blijft hangen. De scherpe kantjes raken eraf.
-
Donderdag kan ik de booster halen. Geen zin in maar beter dan met full blown corona in het ziekenhuis te belanden.
- Riceaux
- MarkS
Een salespitch heb ik zelf eerlijk gezegd niet nodig. Voor een deel is op vakantie kunnen gaan of naar de Mac kunnen misschien ook wel gewoon (deels) terug naar normaal. Wat “normaal” is dat moet iedereen voor zich bepalen en zal ook best per persoon verschillen. Als je met “normaal” bedoelt een wereld zonder Corona, nee dan wordt het niet meer “normaal”. Maar dacht je dat dan echt? We zijn hier allemaal zo kritisch maar precies dat geloofden we wel volledig. Dan heeft die salespitch toen dus blijkbaar toch enigszins gewerkt. Overigens heb ik m’n booster inmiddels gehad en die staat ook in de QR app. Zit ik “te wachten” op een vaccinatie, booster, 3e, 4e prik … nee. Denk ik dat die prikjes bijdragen aan minder verspreiding en een kleinere kans om echt ziek ervan te worden, en daarmee een “normaler” leven, ja. Dus dan haal ik dat prikje gewoon.smiley schreef: 27 dec 2021, 15:37 Dat is wel de salespitch geweest voor de vaccinatie tot nu.
Laatst gewijzigd door MarkS op 27 dec 2021, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Vandaag gehaald, Moderna booster. Vaccinaties waren Pfizer. Ik blijf ze gewoon halen, wie A zegt moet ook B zeggenKnot schreef: 27 dec 2021, 16:29Ik kan vanaf vandaag ook de pFizer booster inplannen, heb netjes mn eerste 2 prikken gehaald maar zit ik hierop echt te wachten? Nee...smiley schreef: 26 dec 2021, 14:02 Mensen raken een beetje coronamoe lijkt het.
Onderin zie je ook dat de boosterbereidheid in Europa rond de 40% blijft hangen. De scherpe kantjes raken eraf.

- MarkS
Zo is het. En misschien hebben we een keer geluk ipv pech met een variantje. Dan kunnen we wat minder vaak prikken.
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
10 januari heb ik mijn afspraak staan. Na Janssen nu Pfizer. En idd, als je A zegt, dan zeg ik ook maar gewoon B.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Heeft een booster eigenlijk zin als je echt net corona hebt gehad? Ben er aardig ziek van geweest trouwens.
- JP
Wie a zegt moet ook b zeggen
Na regen komt zonneschijn
Dubbel genaaid houdt beter
Zoals de wind waait, waait mijn jasje
Baat het niet dan schaadt het niet
Na regen komt zonneschijn
Dubbel genaaid houdt beter
Zoals de wind waait, waait mijn jasje
Baat het niet dan schaadt het niet
-
Kennis van mij had na 2 keer moderna slechts 16 antistoffen opgebouwd, hoop binnenkort van hem te vernemen hoeveel antistoffen hij nu heeft na het boosteren (doet mee aan hetzelfde onderzoek).Riceaux schreef: 27 dec 2021, 17:02Waarden zijn een stuk beter dan bij een collega van me. Die zat 3 maanden na haar Janssen vaccin op 44, na de booster met Pfizer op 4300.
Heb jij enig inzicht in de degradatie van de antistoffen?
Ik heb een keer gehoord dat het iedere 6 weken halveert, maar kan dat nergens terugvinden.
- MarkS
Ik meen dat inmiddels geldt dat je 3 maanden na je laatste vaccinatie of Corona besmetting je booster kunt halen. Maar zou het vooral even navragen bij een arts.Bram schreef: 27 dec 2021, 19:28 Heeft een booster eigenlijk zin als je echt net corona hebt gehad? Ben er aardig ziek van geweest trouwens.
- Gert-jan
Dat mensen willen prikken & boosteren heb ik helemaal geen moeite mee, een ieder doet het immers om zijn/haar eigen redenen.
Maar dat iedereen de QR code omarmt en blijft gebruiken kan ik maar niet bij komen in mijn hoofd. Het is inmiddels meer dan duidelijk geworden dat het schijnveiligheid is.
Ik weet ook zeker dat als je een ieder voor de Corona crisis gevraagd had “Zou jij iemand uitsluiten op basis van medische/vaccinatie keuze?” Dan zou iedereen keihard nee zeggen.
Nu zijn we er zo ver ingerommeld, helemaal als ik bovenstaande lees met “wie A zegt moet ook B zeggen”, dat ik geen enkele vorm van ‘normaal’ meer terug ga zien aangezien we dit ook al geaccepteerd hebben. 100% vaccinatie gaat niet vanzelf lukken (enkel onder dwang) en dan nog zullen we met de maatregelen te maken blijven hebben aangezien oa de ziekenhuizen het niet aankunnen.
Maar dat iedereen de QR code omarmt en blijft gebruiken kan ik maar niet bij komen in mijn hoofd. Het is inmiddels meer dan duidelijk geworden dat het schijnveiligheid is.
Ik weet ook zeker dat als je een ieder voor de Corona crisis gevraagd had “Zou jij iemand uitsluiten op basis van medische/vaccinatie keuze?” Dan zou iedereen keihard nee zeggen.
Nu zijn we er zo ver ingerommeld, helemaal als ik bovenstaande lees met “wie A zegt moet ook B zeggen”, dat ik geen enkele vorm van ‘normaal’ meer terug ga zien aangezien we dit ook al geaccepteerd hebben. 100% vaccinatie gaat niet vanzelf lukken (enkel onder dwang) en dan nog zullen we met de maatregelen te maken blijven hebben aangezien oa de ziekenhuizen het niet aankunnen.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Kon je die QR code maar gebruiken, alles is dicht…
Er zullen er ook genoeg zijn die het niet willen, maar daar zitten consequenties aan. Dikke boete kan de genadeslag zijn voor je toko die al tijden dicht is geweest, dus laat je het wel uit je hoofd.
Er zullen er ook genoeg zijn die het niet willen, maar daar zitten consequenties aan. Dikke boete kan de genadeslag zijn voor je toko die al tijden dicht is geweest, dus laat je het wel uit je hoofd.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Gert-jan. Mee eens. Helaas...
Terug naar m'n zware biertje:)
Terug naar m'n zware biertje:)
- MarkS
Dat noemen ze de realiteit.Gert-jan schreef: 27 dec 2021, 20:42 Dat mensen willen prikken & boosteren heb ik helemaal geen moeite mee, een ieder doet het immers om zijn/haar eigen redenen.
Ik hoorde laatste iemand over Nederland praten als dat het hier wel China lijkt. Die was blijkbaar nog nooit in China geweest. En het is lastig reizen zonder vaccinatie en QR code.
- Gert-jan
Realiteit maak je zelf, elke dag weer. Als iedereen in Nederland die zich wil laten vaccineren gewoon zich laat vaccineren/boosteren en de QR in de prullenbak had gemikt, dan hadden de ondernemers niet in een spagaat gezeten met hoge boetes.
Dit hele systeem van het gebruiken van een QR code, om bv uit eten te mogen of te reizen, bestaat omdat er mensen zijn die het gebruiken en/of zich er veilig bij voelen. Als ook maar 50% gezegd zou hebben, leuk die code maar ik gebruik hem nooit, dan had de QR ook geen bestaansrecht gehad.
Dit hele systeem van het gebruiken van een QR code, om bv uit eten te mogen of te reizen, bestaat omdat er mensen zijn die het gebruiken en/of zich er veilig bij voelen. Als ook maar 50% gezegd zou hebben, leuk die code maar ik gebruik hem nooit, dan had de QR ook geen bestaansrecht gehad.