Nederland gaat naar de haaien
- JP
Re: Nederland gaat naar de haaien
Wie zegt me dat die verkiezingen hier nog eerlijk gaan als het WEF en hun great reset zo belangrijk zijn.
-
- Auto: Dikke Bmw
Wanneer en hoe de huidige valuta’s vallen zal een groot deel van het wereld theater in een enorme stroomversnelling komen. De cbdc’s zijn nu “in onderzoekende” fase. Kortom de fundering en geraamte staat al. Nog een tijdje corona qr gewenning en wat money debasing en uiteindelijk eendebt default met zachte landing in een nieuw gevangenissysteem.
-
Enge is dat het globaal is. Alle neuzen staan dezelfde kant op.
-
En in de komende jaren transhumanism dat een intrede doet 

-
Volgens mij toch het WEF en politici die het allemaal erg interessant vinden om daarbij aanwezig te mogen zijn, maar geen openheid over die plannen geven want dat schrikt mensen af. Er is geen enkele partij die de standpunten van het WEF (Great Reset, geen bezit meer, QR-codes en een social credit system) in hun partijprogramma hebben staan en toch worden ze in sneltreinvaart uitgevoerd. Wat nogal raar is in een democratie.Eeuwe schreef: 25 dec 2021, 13:23
Waar komt dit allemaal zo snel vandaan? Houd er zelf de groene lobby en een extravagant monatair beleid verantwoordelijk voor.
De term welvaart is ook niet meer wat het was. Voor mij is dat in je eigen huis de verwarming aan, lekker eten wat je wilt, gelijkheid, vrijheid in zeggen/reizen, het kapitalisme qua consumeren/goederen kunnen kopen. En technische vooruitgang, sneller van A naar B kunnen komen bijvoorbeeld. Doe mij maar de tijd van de Concorde.
Voorouders hadden het niet zo ruim maar inmiddels hebben we dat toch bereikt, qua kapitalisme/vrijheid/vooruitgang. En nu gaan we weer terug in de tijd, we moeten consuminderen, eigen bezit is steeds meer een vies woord, prijzen van energie gaat voor velen hier in het 'rijke' westen nog een probleem worden, te snel van A naar B is slecht voor het milieu en moeten we niet meer willen. "You own nothing and you will be happy" zal niet voor mij gelden, dat is niet waar ik voor werk.
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Welvaart en vrijheden staan onder druk. Dat is bijzonder pijnlijk en angstig tegelijkertijd.
- RS-Ron
Ja, en dan stemmen wij er gewoon weer op, want de partijen die aangeven dat ze dit niet gaan doen zijn niet betrouwbaar………. Rare jongens die Hollanders………Tom schreef: 25 dec 2021, 15:57Volgens mij toch het WEF en politici die het allemaal erg interessant vinden om daarbij aanwezig te mogen zijn, maar geen openheid over die plannen geven want dat schrikt mensen af. Er is geen enkele partij die de standpunten van het WEF (Great Reset, geen bezit meer, QR-codes en een social credit system) in hun partijprogramma hebben staan en toch worden ze in sneltreinvaart uitgevoerd. Wat nogal raar is in een democratie.Eeuwe schreef: 25 dec 2021, 13:23
Waar komt dit allemaal zo snel vandaan? Houd er zelf de groene lobby en een extravagant monatair beleid verantwoordelijk voor.
Gr Ron
- JP
Brandweer Rotterdam maakt zich op voor oud en nieuw….

-
Het is een beetje vloeken in de DF kerk, maar kijk ik naar al die deelauto concepten die er zijn of dat membership van Lynk&Co dan heb ik wel het idee dat er een kern van waarheid in deze uitspraak zit.Rnd schreef: 25 dec 2021, 12:50 Fransje Timmermans: voor mijn generatie is de auto nog belangrijk, voor mijn kinderen is dat anders, die willen vervoerd worden.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Wat Elise zegt.
Wij zijn de dino's hier. De jeugd (vooral in de grotere steden) heeft weinig op met de auto.
De rest zal kostentechnisch voor de daily niet anders kunnen dan naar electrisch te gaan.
Het enige was rest is hopelijk compassie voor hobbieauto's maar met weinig kilometers, minder plekken waar je welkom bent, en misschien wel 3 euro de liter.
Wij zijn de dino's hier. De jeugd (vooral in de grotere steden) heeft weinig op met de auto.
De rest zal kostentechnisch voor de daily niet anders kunnen dan naar electrisch te gaan.
Het enige was rest is hopelijk compassie voor hobbieauto's maar met weinig kilometers, minder plekken waar je welkom bent, en misschien wel 3 euro de liter.
- Martijn_bmw
Eens idd ook wat ik om mij heen zie en hoor
- Fabian
Ik zal wel gek zijn, maar ik hoor er dus niemand over. Ken ook niemand die er gebruik van maakt, of het zou willen.
Wordt giga gehyped, en ja in de “geweldige” randstad zal het wel iets kunnen zijn voor wat mensen. Maar buiten de randstad, no way.
Ik zou 80% van wat ik nu doe niet meer kunnen doen, of met heeeeeel veel ongemak. Laat ik me niet toe dwingen iniedergeval.
Wordt giga gehyped, en ja in de “geweldige” randstad zal het wel iets kunnen zijn voor wat mensen. Maar buiten de randstad, no way.
Ik zou 80% van wat ik nu doe niet meer kunnen doen, of met heeeeeel veel ongemak. Laat ik me niet toe dwingen iniedergeval.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Als de jeugd daar net zo mee omgaat als met deelscooters dan mag je het ding eerst onsmetten voordat je een stukje er mee op weg kunt. Mits die nog rijdbaar is vanwege de aanwezige schade en je nog normaal kunt ademhalen binnen vanwege de aanwezige brandlucht.
Ik snap het deelconcept wel, maar niet dat hier geld aan te verdienen is. Ook niet van die scootertjes etc. trouwens.
Ik snap het deelconcept wel, maar niet dat hier geld aan te verdienen is. Ook niet van die scootertjes etc. trouwens.
-
Zal ooit wel een hufter proof model komen met een tesla auto pilot. Qr code scannen credits debit en naar de plek van bestemming zoeven.
En straten drastisch veranderd door de efficiëntie van het verkeer.
En straten drastisch veranderd door de efficiëntie van het verkeer.
-
Fabian schreef: 26 dec 2021, 22:28 Wordt giga gehyped, en ja in de “geweldige” randstad zal het wel iets kunnen zijn voor wat mensen. Maar buiten de randstad, no way.
Bovenstaande quotes omschrijven redelijk mijn gedachten over de EV een jaar of 10 terug, en ondertussen weten we allemaal hoe dat is verlopen....Eric Z schreef: 26 dec 2021, 23:05 Ik snap het deelconcept wel, maar niet dat hier geld aan te verdienen is.
Vraag me wel af of bijvoorbeeld zo'n deelconcept bedoelt wordt in die great reset gedachte "you will own nothing and be happy" of dat je 'own nothing' letterlijker moet nemen. (Kan me daar helemaal niets bij voorstellen overigens).
-
Vrij eenvoudig. Alle diensten waar je nu gebruik van maakt van keuken apparatuur tot wasmachine, auto etc zal niet meer jouw eigendom zijn in de toekomstige economie. Wie bezit het wel hoor ik je denken? De oligarchen, producenten, overheden, kapitaalbezitters.
Uiteraard moet er een reden zijn waardoor mensen hun bezittingen vrijwillig opgeven en als overbodig zien.
Uiteraard moet er een reden zijn waardoor mensen hun bezittingen vrijwillig opgeven en als overbodig zien.
-
- Auto: Alfa romeo GTV(916) 3.0 v6
Volgens mij is in de huidige economie van de jongere generatie ook al bijna niets meer eigendom.
Ga je een auto kopen, vinden ze het vreemd als je hem gewoon meteen betaald
Nieuwe cv ketel, ach meneer als u hem leased krijgt u het onderhoud erbij en als er over een paar jaar een zuiniger model uitkomt ruilen wij hem kosteloos om……ehhh nee bedankt ik reken hem liever meteen af
Bij de mediamarkt staan de maandbedragen groter op televisies en witgoed als de normale prijs.
Ga je een auto kopen, vinden ze het vreemd als je hem gewoon meteen betaald
Nieuwe cv ketel, ach meneer als u hem leased krijgt u het onderhoud erbij en als er over een paar jaar een zuiniger model uitkomt ruilen wij hem kosteloos om……ehhh nee bedankt ik reken hem liever meteen af
Bij de mediamarkt staan de maandbedragen groter op televisies en witgoed als de normale prijs.
-
"Private" lease is het nieuwe "huurkoop" van vroeger. Maar i.p.v. dat het product uiteindelijk ook echt je eigendom werd, is het enige "private" in de huidige leaseconstructies de schuld die je bent aangegaan...
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Ik zie niks geks.... (is het natuurlijk wel) Kazerne Archipel in Haaglanden is al een aantal jaar opgeleid om op te treden voor brandbestrijding bij rellen, en aangezien Oud en Nieuw in Haaglanden altijd oorlog betekentJP schreef: 26 dec 2021, 14:29 Brandweer Rotterdam maakt zich op voor oud en nieuw….![]()
102C91F1-D8F6-40CA-BE0C-C11DC11FCF74.jpeg

Oh ja, men vond het ook een goed idee om vlak voor O&N ook nog ff de vergunning in te trekken voor de vreugdevuren op Scheveningen

-
https://youtu.be/aQp3DCa-Q9gStefan R schreef: 27 dec 2021, 13:22Ik zie niks geks.... (is het natuurlijk wel) Kazerne Archipel in Haaglanden is al een aantal jaar opgeleid om op te treden voor brandbestrijding bij rellen, en aangezien Oud en Nieuw in Haaglanden altijd oorlog betekentJP schreef: 26 dec 2021, 14:29 Brandweer Rotterdam maakt zich op voor oud en nieuw….![]()
102C91F1-D8F6-40CA-BE0C-C11DC11FCF74.jpeg![]()
Oh ja, men vond het ook een goed idee om vlak voor O&N ook nog ff de vergunning in te trekken voor de vreugdevuren op Scheveningen![]()
-
Crookie schreef: 27 dec 2021, 11:26 Vrij eenvoudig. Alle diensten waar je nu gebruik van maakt van keuken apparatuur tot wasmachine, auto etc zal niet meer jouw eigendom zijn in de toekomstige economie. Wie bezit het wel hoor ik je denken? De oligarchen, producenten, overheden, kapitaalbezitters.

Hou toch op joh.
Stel even dat WEF's uitspraak werkelijkheid zou zijn en dat ze bij iedereen langsgaan om de boel te onteigenen, dan krijg je toestanden vergelijkbaar met de plaasmoorde in Afrika, maar dan wereldwijd.
Gaat never nooit gebeuren dat "you will own nothing and be happy" letterlijk resulteert in onteigening.
-
Natuurlijk gaan ze niks onteigenen, maar wel bezittingen registreren en steeds verder belasten. Komt uiteindelijk op hetzelfde neer, namelijk dat bezit onaantrekkelijk is. Dat tesamen met een economisch model gericht op gebruik in plaats van bezit (zie de muziek-, film en game-industrie, maar ook cloudsoftware en ga zo maar door; je kunt er gebruik van maken zolang je betaald maar het is niet van jou).
- MarkS
Leaseauto’s … ook zoiets engs
Apple iCloud … brrrrr … eng
En het gaat nu overal toch zo lekker … waarom resetten of beter maken?
Apple iCloud … brrrrr … eng
En het gaat nu overal toch zo lekker … waarom resetten of beter maken?
-
Tja lach gerust (uit). Voor jou komt de klap hard extra hard aanElise schreef: 28 dec 2021, 19:04Crookie schreef: 27 dec 2021, 11:26 Vrij eenvoudig. Alle diensten waar je nu gebruik van maakt van keuken apparatuur tot wasmachine, auto etc zal niet meer jouw eigendom zijn in de toekomstige economie. Wie bezit het wel hoor ik je denken? De oligarchen, producenten, overheden, kapitaalbezitters.
Uiteraard moet er een reden zijn waardoor mensen hun bezittingen vrijwillig opgeven en als overbodig zien.![]()
![]()
![]()
![]()
Hou toch op joh.
Stel even dat WEF's uitspraak werkelijkheid zou zijn en dat ze bij iedereen langsgaan om de boel te onteigenen, dan krijg je toestanden vergelijkbaar met de plaasmoorde in Afrika, maar dan wereldwijd.
Gaat never nooit gebeuren dat "you will own nothing and be happy" letterlijk resulteert in onteigening.
Boeren die misschien onteigend worden (met belasting geld nog wel) dat later voor een appel en ei opgekocht wordt door de finance sector en vervolgens woningen worden gebouwd. Huur woningen ja.
Huisbezit in box3 leek eerst onmogelijk… nu werkelijkheid wat de deur open zet voor meer belasting om de huizengekte te beteugelen (yeah right)
Zoals eerder genoemd zal er steeds vergaande controle van eigendommen plaatsvinden. Siemens is er al vroeg bij door te stellen: “Nederland het eerste land zonder autobezit zal zijn” kortom fabrikanten produceren alleen voor het gebruik, niet het eigendom. €5 per maand een waterkoker. Niet meer nodig? Terug naar Tefal. Huis? Dat huur je toch? Alleen het gebruik afrekenen.
“Nederland streeft rond 2050 een circulaire economie te hebben” maximaal op het her en circulaire gebruik van goederen en grondstoffen met minimale import van nieuwe goederen.
Het zijn niet mijn woorden maar die van Europese globalistische clubs die dit in de steigers hebben staan.
-
Eens, we worden langzaamaan klaar gemaakt. En het werkt. Had men deze situatie 2 jaar geleden geschetst dan was er met argusogen gekeken naar het bericht. Het merendeel van de mensen vindt de huidige situatie vrij normaal inclusief wijzigingen. Sterker nog, afwijken van de grondwet wordt toegejuicht door velen.
En dan te bedenken dat ik juist diegene was die met argusogen de complottheorieën las een aantal jaren geleden. Nu ben ik nog steeds sceptisch maar ik sta nergens meer van te kijken..
En dan te bedenken dat ik juist diegene was die met argusogen de complottheorieën las een aantal jaren geleden. Nu ben ik nog steeds sceptisch maar ik sta nergens meer van te kijken..