Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
JP

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 22 dec 2021, 11:14

Paul S schreef: 22 dec 2021, 11:03
Elise schreef: 22 dec 2021, 09:54
Paul S schreef: 22 dec 2021, 09:32 Zo, nu ga ik mijn postduif maar weer eens voeren...
Met ivermectine?
Geen flauw idee wat het is. Dus dan is het antwoord: nee, gewoon bier en brood. Ik houd van eenvoud. Briefje komt wel eens op het verkeerde adres aan. Maar ach, als dat het ergste is. Als de duif er ook maar wat plezier aan heeft.

In de winter moet je ze mais geven….dat geeft een mooie effect als ze met de kerst in de oven liggen.

frankie

Bericht door frankie » 22 dec 2021, 11:20

tomgtr schreef: 22 dec 2021, 11:12 Mocht je vinden dat ik je onheus bejegend heb dan excuses daarvoor. Ik doe mijn best om niet direkt te reageren en neem zelf volgens mij nooit het woord wppie etc in mijn mond. Ik heb wel een mening over bronnen die mensen aanhalen en behou me graag het recht om daar een mening over te hebben. Als ik dezelfde zienswijze had als jij zouden mijn posts je waarschijnlijk minder storen.

Ik pas nooit censuur toe, als mensen vinden dat ze beperkt worden in wat ze zeggen door mijn mening kan ik daar niks aan veranderen. En mocht je klachten hebben dat ik mijn posts en het modden niet goed combineer staat het je vrij daarover een klacht in te dienen.
De post was dan wel niet aan mij gericht, maar ik vind dat je het prima doet hoor Tom :thumbup:

Paul S

Bericht door Paul S » 22 dec 2021, 12:36

tomgtr schreef: 22 dec 2021, 11:12 Mocht je vinden dat ik je onheus bejegend heb dan excuses daarvoor. Ik doe mijn best om niet direkt te reageren en neem zelf volgens mij nooit het woord wppie etc in mijn mond. Ik heb wel een mening over bronnen die mensen aanhalen en behou me graag het recht om daar een mening over te hebben. Als ik dezelfde zienswijze had als jij zouden mijn posts je waarschijnlijk minder storen.

Ik pas nooit censuur toe, als mensen vinden dat ze beperkt worden in wat ze zeggen door mijn mening kan ik daar niks aan veranderen. En mocht je klachten hebben dat ik mijn posts en het modden niet goed combineer staat het je vrij daarover een klacht in te dienen.
Prima Tom, duidelijk. Ik gaf gewoon iets aan wat me opviel. Een klacht indienen is wel het laatste wat ik ga doen. Zo steek ik niet elkaar. Heb mijn ding gezegd, je hebt erop gereageerd en dat is voor wat mij betreft voldoende. Verder no hard feelings. Als ik me zo erg zou irriteren dat ik überhaupt een klacht zou indienen dan bleef ik wel weg.

Fijn dat je moderator wilt zijn want wie doet het anders. En je weet wat ze zeggen: de beste stuurlui staan aan wal. Zou het er zelf niet beter vanaf brengen vandaar dat het voor mij persoonlijk ook niets zou zijn.

Tom

Bericht door Tom » 22 dec 2021, 12:49

Top mannen :thumbup:

JP

Bericht door JP » 22 dec 2021, 13:19

Ouwe wijven krentenbrood booster grouphug !

Afbeelding

Enrico

Bericht door Enrico » 22 dec 2021, 15:28

Kerst gevoel bij iedereen aan het binnendringen of vaccine bijwerking?

In Oostenrijk geen kerst gevoel… “Nederlanders die naar Oostenrijk willen en geen boosterprik hebben gehad, moeten eerst in quarantaine. Zij die wel geboosterd zijn, moeten een negatieve PCR-uitslag overleggen.”

Wintersporters hier?

tomgtr

Bericht door tomgtr » 22 dec 2021, 15:55

Ondertussen dochter gister positief. Kids waren bij mij en ik moet dus zondag testen. Merry xmas :)

En ironie, door mijn huisarts zijn alle patienten uitgenodigd voor booster deze week.

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 22 dec 2021, 16:47

Enrico schreef: 22 dec 2021, 15:28 Kerst gevoel bij iedereen aan het binnendringen of vaccine bijwerking?

In Oostenrijk geen kerst gevoel… “Nederlanders die naar Oostenrijk willen en geen boosterprik hebben gehad, moeten eerst in quarantaine. Zij die wel geboosterd zijn, moeten een negatieve PCR-uitslag overleggen.”

Wintersporters hier?
Yup. Wij zouden in februari naar Zuid Duitsland gaan (grens met Oostenrijk). Maar ik weiger een booster vaccin gebaseerd op de Wuhang strain. Dus of in Duitsland skiën of een jaartje overslaan.

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 22 dec 2021, 16:51

In Oostenrijk zijn er opsporing troepen aangesteld voor ongevaccineerde op te pakken.

https://www.rt.com/news/543927-covid-un ... s-austria/

Maar vergelijkingen met een zekere periode zijn uit den boze 🤓🤡

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 22 dec 2021, 16:54

Joh als jij Oostenrijk daarom wil betichten van nazisme dan doe je dat toch lekker?

Het leven gaat gewoon door hoor :mrgreen:

Elise

Bericht door Elise » 22 dec 2021, 16:55

Crookie schreef: 22 dec 2021, 16:51 Maar vergelijkingen met een zekere periode zijn uit den boze 🤓🤡

Crookie

Bericht door Crookie » 22 dec 2021, 16:56

Godzijdank wel. Het geeft alleen meer aan in wat voor circus men zich begeeft.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 22 dec 2021, 16:58

Zoiets.
HL.jpg
HL.jpg (96.55 KiB) 715 keer bekeken

SlowCo

Bericht door SlowCo » 22 dec 2021, 17:02

Bram schreef: 22 dec 2021, 16:54 Joh als jij Oostenrijk daarom wil betichten van nazisme dan doe je dat toch lekker?

Maar wat is jouw mening dan over wat er in Oostenrijk aan het gebeuren is?

JP

Bericht door JP » 22 dec 2021, 17:08

Discriminatie van de ice-rijdert. Gratis stroom tappen bij de Aldi aldaar en ze mogen 130 rijden waar een niet-ev maar 100 mag.....

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 22 dec 2021, 17:09

Ben net terug van een heerlijk lang weekend skiën dus had een aardige timing.
Voor de vakantiegaande NL-ers een drama, maar voor de verhuurders in Oostenrijk is het nog veel erger.

Willekeurig fotootje van afgelopen weekend :D

sfl.jpg
sfl.jpg (475.86 KiB) 699 keer bekeken

Rnd

Bericht door Rnd » 22 dec 2021, 17:13

Ziet er goed uit. Inderdaad goede timing.

Crookie

Bericht door Crookie » 22 dec 2021, 17:15

Duitsland gaat overigens hetzelfde achterna. Eu bazin roept op om de neurenberg code weg te flikkeren zodat verplichte vaccinaties mogelijk zijn. Al is het nu om een vaccin te doen elke andere procedure is daarmee ‘wettelijk’ (wat dat nog mag betekenen) toegestaan zonderrr toestemming. Maar zodra mensen een geforceerd spuitje weigeren zijn ze de smerigste criminelen, complot denkers, zaagsel hoofden etc etc. De rest haalt de schouders op en “het leven gaat door”.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 22 dec 2021, 18:38

SlowCo schreef: 22 dec 2021, 17:02
Bram schreef: 22 dec 2021, 16:54 Joh als jij Oostenrijk daarom wil betichten van nazisme dan doe je dat toch lekker?

Maar wat is jouw mening dan over wat er in Oostenrijk aan het gebeuren is?
Een situatie zoals 2 jaar geleden proberen te voorkomen?

MarkS

Bericht door MarkS » 22 dec 2021, 19:01

Crookie schreef: 22 dec 2021, 16:51 In Oostenrijk zijn er opsporing troepen aangesteld voor ongevaccineerde op te pakken.

Lees jij alleen maar dit soort ”kanalen” ..
eerst ninefornews nu weer rt news.

Je hebt je, gezien je kritische houding hier, toch wel even verdiept in de achtergrond van deze niet msn media hè. Ik vind het prima hoor maar iemand die z’n “nieuws” vrijwel klakkeloos hiervandaan trekt mag imho nooit meer iets roepen over msn.

Crookie

Bericht door Crookie » 22 dec 2021, 19:25

MarkS schreef: 22 dec 2021, 19:01
Crookie schreef: 22 dec 2021, 16:51 In Oostenrijk zijn er opsporing troepen aangesteld voor ongevaccineerde op te pakken.

Lees jij alleen maar dit soort ”kanalen” ..
eerst ninefornews nu weer rt news.

Je hebt je, gezien je kritische houding hier, toch wel even verdiept in de achtergrond van deze niet msn media hè. Ik vind het prima hoor maar iemand die z’n “nieuws” vrijwel klakkeloos hiervandaan trekt mag imho nooit meer iets roepen over msn.
https://www.reuters.com/world/europe/au ... 021-12-09/

Ik moest even googlen wat ninefornews was maar nee daar was ik nog nooit geweest (gelukkig).

Vanwaar de door jou kritische houding tegen andere bronnen? Is het meteen onjuist als het van RT of FOX zou komen? Laat ik voorop stellen dat sommige alternatieve nieuws outlets echt waardeloos zijn. Dat dat daargelaten zijn er kanelen met net een andere invalshoek die niet aangestuurd worden door een centraal orgaan a la reuters. Dus kijk ik graag even over de schutting.

Daarnaast roept de eu bazin haar eisen gewoon op camera. Daar heb je weinig nieuws kanalen voor nodig.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 22 dec 2021, 19:35

MarkS

Bericht door MarkS » 22 dec 2021, 19:41

Ninefornews kwam het suggestieve grafiekje vandaan over verband tussen oversterfte en vaccinatie. Ik heb er zelf, gelukkig, geen studie van gemaakt maar rt (Russia today) news is officieel misschien onafhankelijk maar wordt gefund door Rusland. Rusland is al veel langer bezig met het gericht verspreiden van fake news en het uitvoeren can cyber attacks gericht op het de stabiliseren van met name ook Europese landen. Dus ja, ik ben wat extra kritisch tegen dit soort bronnen en tegen diegene die het verspreiden.

Elise

Bericht door Elise » 22 dec 2021, 19:51

Crookie schreef: 22 dec 2021, 17:15 Duitsland gaat overigens hetzelfde achterna. Eu bazin roept op om de neurenberg code weg te flikkeren zodat verplichte vaccinaties mogelijk zijn. Al is het nu om een vaccin te doen elke andere procedure is daarmee ‘wettelijk’ (wat dat nog mag betekenen) toegestaan zonderrr toestemming. Maar zodra mensen een geforceerd spuitje weigeren zijn ze de smerigste criminelen, complot denkers, zaagsel hoofden etc etc. De rest haalt de schouders op en “het leven gaat door”.
Kleine correctie, ik behoor zeker niet tot de groep die de schouders ophaalt hoor.
T.a.v. het beleid in Oostenrijk ben ik best bereid om even de handen op elkaar te slaan!
:clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 22 dec 2021, 19:59

Joël D. schreef: 22 dec 2021, 16:47
Enrico schreef: 22 dec 2021, 15:28 Kerst gevoel bij iedereen aan het binnendringen of vaccine bijwerking?

Wintersporters hier?
Yup. Wij zouden in februari naar Zuid Duitsland gaan (grens met Oostenrijk). Maar ik weiger een booster vaccin gebaseerd op de Wuhang strain. Dus of in Duitsland skiën of een jaartje overslaan.
Joh, je leeft maar 1x. Dus als je al 2 vaccinaties gehad hebt wat maakt een 3e (en 4e, 5e etc) dan uit. Ik pak die booster(s) gewoon en ga wellicht in de voorjaarsvakantie lekker skiën in Oostenrijk :)

Plaats reactie