Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
MarkS

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door MarkS » 21 dec 2021, 20:41

Je kunt er maar druk mee zijn … cijfers uit z’n verband halen en mis interpreteren/presenteren … wappie stemmingmakerij

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 21 dec 2021, 21:33

MarkS schreef: 21 dec 2021, 20:41 Je kunt er maar druk mee zijn … cijfers uit z’n verband halen en mis interpreteren/presenteren … wappie stemmingmakerij
In welk verband horen ze dan volgens jou?

MarkS

Bericht door MarkS » 21 dec 2021, 21:38

Vraag je vrienden van ninefornews maar even … daar heb je het vast vandaan.

Crookie

Bericht door Crookie » 21 dec 2021, 21:50

Nee.

Maargoed het is maar één mogelijk scenario en vraagt dus om wat onderzoek.

:peace:

MarkS

Bericht door MarkS » 21 dec 2021, 21:56

Onderzoek is altijd goed. Maar onderzoek heeft tijd nodig. Ik ben zelf geen fan van Maurice (De H) maar ik geloof dat zelfs hij hier nu niet meteen een direct verband legt tussen evt hogere over sterfte (als dat al zo zou zijn) en vaccinatie.

Crookie

Bericht door Crookie » 21 dec 2021, 22:25

A5586256-78EE-4519-AB29-310EF9AF2086.jpeg
A5586256-78EE-4519-AB29-310EF9AF2086.jpeg (446.95 KiB) 477 keer bekeken

tomgtr

Bericht door tomgtr » 21 dec 2021, 23:16

Crookie schreef: 21 dec 2021, 21:50 Nee.

Maargoed het is maar één mogelijk scenario en vraagt dus om wat onderzoek.

:peace:
Onderzoek door wie? De wetenschappers in universiteiten en ziekenhuizen of zolderkamerwetenschappers?

Crookie

Bericht door Crookie » 21 dec 2021, 23:27

Een academisch onderzoek zo luidt het artikel ^
Ik sluit niet uit dat de onderzoeker een werkkamer op de bovenste etage heeft.

MarkS

Bericht door MarkS » 21 dec 2021, 23:31

Van de website van Pieter Omtzigt. Dus niet meer mailen ajb. ;-)

Voor mensen die mij emailen omdat ze denken dat bijna de hele oversterfte wordt veroorzaakt door vaccinatie, wijs ik graag naar landen zoals Nieuw Zeeland. Daar is ook bijna de hele bevolking met Pfizer gevaccineerd (net als hier), maar in Nieuw-Zeeland is dit jaar geen sprake van noemenswaardige oversterfte. Nieuw Zeeland heeft een uitermate proactief Coronabeleid waardoor er in vergelijking met Nederland nauwelijks ziektegevallen geweest zijn. Ook in Europese landen waar de overheid veel eerder heeft ingegrepen en het aantal Coronagevallen vele malen lager is gebleven, zoals Denemarken en Noorwegen, is er de afgelopen maanden sprake van lage oversterfte. In deze landen is het Pfizer-vaccin ook gebruikt, is de vaccinatiebereidheid vergelijkbaar met Nederland en is er nooit sprake geweest van een zorginfarct.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 21 dec 2021, 23:35

Crookie schreef: 21 dec 2021, 23:27 Een academisch onderzoek zo luidt het artikel ^
Ik sluit niet uit dat de onderzoeker een werkkamer op de bovenste etage heeft.
Je hebt kennelijk zoveel kennis dat je onderzoek van al die kneuzen van main stream wetenschappers naar land der fabelen verwijst en onderzoek van, laat ik het voorzichtig uitdrukken, wat minder geaccepteerde wetenschappers wel accepteert. Dan moet je kennis van deze materrie wel zo bovengemiddeld zijn dat je zo’n onderzoek ook wel zelf kan? Als je er academisch bij zet zijn er genoeg die je geloven. Zeker als jet het op FB of linkedin plaatst

Crookie

Bericht door Crookie » 21 dec 2021, 23:38

Nee Tom de geluiden omtrent de onverwachte oversterfte moeten onderzocht worden zo stelt Omtzicht, en vraagt daar een academisch onderzoek voor aan. Wat heeft dat te maken wat ik niet en wel zou accepteren volgens jou?

tomgtr

Bericht door tomgtr » 21 dec 2021, 23:57

Ik verbaas me erover dat zo veel mensen partijen wetenschappelijk onzin naar de prullenbak verwijzen maar wel om wetenschappelijk onderzoek vragen of zeer selectief wetenschappelijk onderzoek aanhalen die wel hun mening onderschrijft. Verbazen is een understatement. Er is niks mis met kritisch zijn. Maar vanuit het standpunt dat de politiek, main stream media, main stream wetenschap het slecht met mensen voor hebben vind ik eng. Worden er fouten gemaakt? Zeker. Kwade opzet geloof ik niet in. En mensen die er wel in mee gaan beginnen door te slaan. Die bestormen parlementsgebouwen etc. Niks mis met kritisch zijn maar zo’n beetje alles in twijfel trekken vind ik een ongezonde ontwikkeling.

TLRS

Bericht door TLRS » 22 dec 2021, 01:12

Maakt het iets uit als je er antwoorden op zou hebben?

MarkS

Bericht door MarkS » 22 dec 2021, 01:27

Goed nieuws. Behalve Omtzicht heeft nu ook Pieter Omtzigt gevraagd om een academisch onderzoek. De eerste uitnodigingen om daaraan bij te dragen zullen zeer binnenkort hier bij DF binnen komen.

TLRS

Bericht door TLRS » 22 dec 2021, 01:43

Kan iemand mij uitleggen hoeveel een onderzoek waard is als de uitslag ongewenst is?

Elise

Bericht door Elise » 22 dec 2021, 08:13

TLRS schreef: 22 dec 2021, 01:43 Kan iemand mij uitleggen hoeveel een onderzoek waard is als de uitslag ongewenst is?
Dat is helemaal afhankelijk van hoe/wie/wat/waar/wanneer of een uitslag wel/niet gewenst is.

Stel jouw vriendin/vrouw heeft geen kinderwens en is zwanger ==> uitslag ongewenst.
Stel jouw vriendin/vrouw is zwanger maar jij wil later pas kinderen ==> uitslag ongewenst.
Stel jouw vriendin/vrouw is zwanger en jij wil nu kinderen ==> uitslag gewenst.
Stel jouw vriendin/vrouw is zwanger en jij wil nu kinderen maar ik ben de vader ==> * deze mag je zelf invullen :mrgreen:

JP

Bericht door JP » 22 dec 2021, 08:34

Dan krijgt vriendin/vrouw functie elders.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 22 dec 2021, 08:34

JP schreef: 22 dec 2021, 08:34 Dan krijgt vriendin/vrouw functie elders.
:clap: :mrgreen:

Elise

Bericht door Elise » 22 dec 2021, 09:12

JP schreef: 22 dec 2021, 08:34 Dan krijgt vriendin/vrouw functie elders.
:roflol:

Paul S

Bericht door Paul S » 22 dec 2021, 09:32

Wat ik frappant vind is dat hier door sommigen elke kritische noot wordt afgedaan als complotdenken of "wappiegedrag". Lijkt onderhand wel of hier aandeelhouders zitten van het vaccin.

Alles wat niet strookt wat Rutte en consorten uitdragen wordt afgedaan als nep. Dan wordt er vervolgens gevraagd naar de bron/bewijs en dan wordt er weer gezegd dat diegene die het onderzocht heeft uitgevoerd een amateurwetenschapper is. Immers de echte profi-wetenschappers krijgen een podium bij de MSM, alle anderen zijn amateurs.

Wat bronnen betreft: de booster wordt massaal uitgerold tegen de omicron-variant terwijl de effectiviteit momenteel nog onderzocht wordt. M.a.w. hiervan zijn nog geen bronnen (lees harde data) van aanwezig maar wordt wel massaal gesteund. Misschien onder de noemer: "Baadt het niet dan schaadt het niet"?? Dan kunnen we ook wel bleek gaan spuiten want dat zei de ex-president. Want de president zegt het, die zal het natuurlijk wel goed met je voor hebben. Begrijp me niet verkeerd, zijn uitspraken deden mij ook vaak met de oren wapperen. Maar die uitspraken van de huidige zijn vaak net zo tenenkrommend. Maar op deze manier wordt hier wel vaak alles afgedaan, want de professionals hebben gesproken dus waarheid. Alle anderen: onzin en nep!

Ik geloof ook niet dat de overheid ons massaal probeert uit te roeien middels het vaccin en vele anderen theorieën. Maar als je kijkt naar de complete campagne vanaf begin corona tot heden dat is de gang van zaken (nog niet eens in heel kritisch daglicht bekeken) op zijn minst noemenswaardig te noemen. De één na de andere ontkrachting van de voorgestelde "waarheden" uitgedragen door Rutte en co. Maar dat is natuurlijk logisch want nog nooit eerder voorgekomen dus bijstellen beleid, bla bla bla.... Ook die uitspraken zijn inmiddels grijsgedraaid. Maar 1 ding is zeker: vaccineren is de uitweg!

Als dan ook nog eens de forum-moeder ieder kritisch geluid afdoet als belachelijk dan heb ik daar wel moeite mee. Mijns inziens zou je daar wel wat neutraler in mogen zijn (iets met voorbeeldfunctie en orde bewaren, gespreksleider,....). Natuurlijk mag je je mening hebben maar als moderator sta je min of meer in de rol van de voorzitter. Geef dan iedereen een gelijkwaardig podium zonder elkaar belachelijk te maken. Anders kun je het draadje beter weer sluiten.

En ik weet, een forum is er voor de discussie (ieder mag zijn mening hebben, zelfs een moderator :wink: ) en als je daar niet tegen kunt blijf je toch weg. De rede dat ik dit draadje bezoek is omdat ik de denkwijze van andere interessant vind in een thema wat maatschappelijk nogal beladen is.

Zo, nu ga ik mijn postduif maar weer eens voeren...

R.Wiggel

Bericht door R.Wiggel » 22 dec 2021, 09:39

Paul S schreef: 22 dec 2021, 09:32 Wat ik frappant vind is dat hier door sommigen elke kritische noot wordt afgedaan als complotdenken of "wappiegedrag". Lijkt onderhand wel of hier aandeelhouders zitten van het vaccin.

Alles wat niet strookt wat Rutte en consorten uitdragen wordt afgedaan als nep. Dan wordt er vervolgens gevraagd naar de bron/bewijs en dan wordt er weer gezegd dat diegene die het onderzocht heeft uitgevoerd een amateurwetenschapper is. Immers de echte profi-wetenschappers krijgen een podium bij de MSM, alle anderen zijn amateurs.

Wat bronnen betreft: de booster wordt massaal uitgerold tegen de omicron-variant terwijl de effectiviteit momenteel nog onderzocht wordt. M.a.w. hiervan zijn nog geen bronnen (lees harde data) van aanwezig maar wordt wel massaal gesteund. Misschien onder de noemer: "Baadt het niet dan schaadt het niet"?? Dan kunnen we ook wel bleek gaan spuiten want dat zei de ex-president. Want de president zegt het, die zal het natuurlijk wel goed met je voor hebben. Begrijp me niet verkeerd, zijn uitspraken deden mij ook vaak met de oren wapperen. Maar die uitspraken van de huidige zijn vaak net zo tenenkrommend. Maar op deze manier wordt hier wel vaak alles afgedaan, want de professionals hebben gesproken dus waarheid. Alle anderen: onzin en nep!

Ik geloof ook niet dat de overheid ons massaal probeert uit te roeien middels het vaccin en vele anderen theorieën. Maar als je kijkt naar de complete campagne vanaf begin corona tot heden dat is de gang van zaken (nog niet eens in heel kritisch daglicht bekeken) op zijn minst noemenswaardig te noemen. De één na de andere ontkrachting van de voorgestelde "waarheden" uitgedragen door Rutte en co. Maar dat is natuurlijk logisch want nog nooit eerder voorgekomen dus bijstellen beleid, bla bla bla.... Ook die uitspraken zijn inmiddels grijsgedraaid. Maar 1 ding is zeker: vaccineren is de uitweg!

Als dan ook nog eens de forum-moeder ieder kritisch geluid afdoet als belachelijk dan heb ik daar wel moeite mee. Mijns inziens zou je daar wel wat neutraler in mogen zijn (iets met voorbeeldfunctie en orde bewaren, gespreksleider,....). Natuurlijk mag je je mening hebben maar als moderator sta je min of meer in de rol van de voorzitter. Geef dan iedereen een gelijkwaardig podium zonder elkaar belachelijk te maken. Anders kun je het draadje beter weer sluiten.

En ik weet, een forum is er voor de discussie (ieder mag zijn mening hebben, zelfs een moderator :wink: ) en als je daar niet tegen kunt blijf je toch weg. De rede dat ik dit draadje bezoek is omdat ik de denkwijze van andere interessant vind in een thema wat maatschappelijk nogal beladen is.

Zo, nu ga ik mijn postduif maar weer eens voeren...

:clap:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 22 dec 2021, 09:40

Bedankt. Daar is het de afgelopen 674 pagina's al over gegaan in dit topic, dus ik haak even af :)

Elise

Bericht door Elise » 22 dec 2021, 09:54

Paul S schreef: 22 dec 2021, 09:32 Zo, nu ga ik mijn postduif maar weer eens voeren...
Met ivermectine?

Paul S

Bericht door Paul S » 22 dec 2021, 11:03

Elise schreef: 22 dec 2021, 09:54
Paul S schreef: 22 dec 2021, 09:32 Zo, nu ga ik mijn postduif maar weer eens voeren...
Met ivermectine?
Geen flauw idee wat het is. Dus dan is het antwoord: nee, gewoon bier en brood. Ik houd van eenvoud. Briefje komt wel eens op het verkeerde adres aan. Maar ach, als dat het ergste is. Als de duif er ook maar wat plezier aan heeft.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 22 dec 2021, 11:12

Mocht je vinden dat ik je onheus bejegend heb dan excuses daarvoor. Ik doe mijn best om niet direkt te reageren en neem zelf volgens mij nooit het woord wppie etc in mijn mond. Ik heb wel een mening over bronnen die mensen aanhalen en behou me graag het recht om daar een mening over te hebben. Als ik dezelfde zienswijze had als jij zouden mijn posts je waarschijnlijk minder storen.

Ik pas nooit censuur toe, als mensen vinden dat ze beperkt worden in wat ze zeggen door mijn mening kan ik daar niks aan veranderen. En mocht je klachten hebben dat ik mijn posts en het modden niet goed combineer staat het je vrij daarover een klacht in te dienen.

Plaats reactie