Nederland gaat naar de haaien
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: Nederland gaat naar de haaien
Pas je op voor 5G, Paul S? 

- JP
Wij krijgen geregeld bedankjes van het werk, in vorm van chocolade, flessen bier, bbq-pakketten etc....en ik kan het gebaar waarderen maar ik vind het fijn als ik weet wannéér ik iets krijg. Elke week een onaangekondigde doos bij de buurvrouw ophalen verveelt ook op den duur.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
In elk geval een Nederlands bedrijf die de app gemaakt heeft.
https://sphereon.com/our-vision-part-3
Hij kan een hoop meer dan alleen kerstkransjes uitdelen als ik het zo lees.
https://sphereon.com/our-vision-part-3
Hij kan een hoop meer dan alleen kerstkransjes uitdelen als ik het zo lees.
-
Geen probleem, ik heb een aluminium helm
Maar dankje voor de tip!
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Dit. App erop, die €100 besteden, app eraf. KlaarMartijn_bmw schreef: 19 dec 2021, 19:27 Ik heb ook wel een hekel aan overtollige apps hoor.
Alleen in zo’n geval installeer ik hem gewoon, doe wat ik ermee moet doen en knikker daarna de app er direct weer af.
Blijft de telefoon mooi zo leeg en overzichtelijk mogelijk

-
- Auto: Dikke Bmw
https://youtu.be/I1Ll0hA63p4Paul S schreef: 19 dec 2021, 17:48 Als je tegenwoordig 24 uur niet te bereiken bent dan vindt men dat vreemd. Eigenlijk vind ik dat vreemd. Ik kom steeds meer tot inzicht dat ik juist wel rust wil hebben en niet te bereiken ben.
- MParallel
- Auto: BMW
Gewoon een burnerphone voor aanschaffen.
-
En typ je dit soort berichten dan ook eerst uit op je typmasjien om de brief (zonder afzenderinfo!) per post (pas op: niet likken aan de postzegel, dan hebben ze je DNA!!!) naar DF te sturen? Zodat een moderator het daarna voor je kan plaatsen...Paul S schreef: 19 dec 2021, 16:56 Kerstpakket gekregen van het werk. Opzich mooi gebaar. Alleen in de brief staat, installeer Eburger app en scan de QR code op de brief. Zodoende krijg je jouw tegoed en kun je die besteden. Allemaal leuk en aardig die moderne shit maar wat dat betreft ben ik heel ouderwets (BJ. 1986). Geef me dan liever een ouderwets kerstpakket waar ik de helft niet van kan gebruiken . Klinkt heel ondankbaar maar stop die onzin dan maar in je..... Ja sorry maar ik houd allemaal niet van die moderne zooi. Waarom eerst een app voordat ik wat kan halen. Als je tegenwoordig geen smartphone meer heb doe je niet meer mee met de maatschappij. Echt bizar!!

- tomgtr
Hahahahahaha inderdaad, en accepteer je ook de levensstandaard die er was in de tijd?SlowCo schreef: 19 dec 2021, 21:30En typ je dit soort berichten dan ook eerst uit op je typmasjien om de brief (zonder afzenderinfo!) per post (pas op: niet likken aan de postzegel, dan hebben ze je DNA!!!) naar DF te sturen? Zodat een moderator het daarna voor je kan plaatsen...Paul S schreef: 19 dec 2021, 16:56 Kerstpakket gekregen van het werk. Opzich mooi gebaar. Alleen in de brief staat, installeer Eburger app en scan de QR code op de brief. Zodoende krijg je jouw tegoed en kun je die besteden. Allemaal leuk en aardig die moderne shit maar wat dat betreft ben ik heel ouderwets (BJ. 1986). Geef me dan liever een ouderwets kerstpakket waar ik de helft niet van kan gebruiken . Klinkt heel ondankbaar maar stop die onzin dan maar in je..... Ja sorry maar ik houd allemaal niet van die moderne zooi. Waarom eerst een app voordat ik wat kan halen. Als je tegenwoordig geen smartphone meer heb doe je niet meer mee met de maatschappij. Echt bizar!!![]()
-
- Auto: Dikke Bmw
Er zit ook nog wat tussen.
-
Niks mis met 1986tomgtr schreef: 19 dec 2021, 22:00 Hahahahahaha inderdaad, en accepteer je ook de levensstandaard die er was in de tijd?

Ik had Paul zijn vader kunnen zijn

-
Zeker zou ik de levensstandaard accepteren. Beetje touren in mijn rode BX Sport en polaroid foto's schieten. Niets mis mee als je het mij vraagt. Ieder zijn ding he!
-
- Auto: Fun Damn Mentally
1986 Group B, pa had een AP Royal Oak , Elfstedentocht, Ik kreeg een Tag Heuer op m'n verjaardag. En 'ontmoette' Keke Rosberg in Basel.
En dit.
Tuurlijk zit er ook wat tussen. Maar welvaart & welzijn zijn twee verschillende dingen. Punt is dat het bijna te laat is om de autoriteiten/overheden en aanverwante tot de orde te roepen en aan te pakken. Maar wie gaat dat doen als je geen steek verder komt en met demonstreren je een knuppel van een ME-er in je nek krijgt, je alternatieven hebt voor de lockdown/vaccinatie maar dat wordt weggewuifd door 'de geleerden'.....
BX is kut trouwens. M'n oom had zo'n dweil:)

En dit.
Tuurlijk zit er ook wat tussen. Maar welvaart & welzijn zijn twee verschillende dingen. Punt is dat het bijna te laat is om de autoriteiten/overheden en aanverwante tot de orde te roepen en aan te pakken. Maar wie gaat dat doen als je geen steek verder komt en met demonstreren je een knuppel van een ME-er in je nek krijgt, je alternatieven hebt voor de lockdown/vaccinatie maar dat wordt weggewuifd door 'de geleerden'.....
-
Robin schreef: 20 dec 2021, 14:42 1986 Group B, pa had een AP Royal Oak , Elfstedentocht, Ik kreeg een Tag Heuer op m'n verjaardag. En 'ontmoette' Keke Rosberg in Basel.
En dit.
En die polaroid, daar ervaring mee? Anders valt zo even mijn nostalgische droom in duigen en zie ik mezelf genoodzaakt om mijn eburgerpas en vaccinatiestatus maar weer eens te gaan updaten....
Kameraad van mij had vroeger ook zo een BX (geen Sport trouwens). Altijd wel lachen aan de stoplichten als je het ding weer eens handmatig liet zakken tot aan de grond en je de Franse Snoop dogg waande.
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
Vroegâh was alles betâh......in 1986 reed ik in een Renault Alpine A310 en had ik een Minolta 7000 spiegelreflex camera, helemaal niks mis mee.Paul S schreef: 20 dec 2021, 14:34 Zeker zou ik de levensstandaard accepteren. Beetje touren in mijn rode BX Sport en polaroid foto's schieten. Niets mis mee als je het mij vraagt. Ieder zijn ding he!

Ik vind het trouwens ook een beetje belachelijk dat je niet meer zonder zo'n mobieltje kan, ik gebruik 'm ook zo min mogelijk en heb ook een lekker goedkoop(gratis) afdankertje van m'n dochter, maar ik ben natuurlijk al wat ouder dan van 1986.

- JP
Ja vroeger….toen hadden we tenminste nog winters waarbij je tegen de vrouw kon kruipen met haar wollen string…
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
Ja, met als bijkomend voordeel dat die poes lekker warm bleef in die wollen onderpeur.
-
In 1986 reed ik privé op dezeOpa schreef: 20 dec 2021, 17:22
Vroegâh was alles betâh......in 1986 reed ik in een Renault Alpine A310

En bij de 'werkgever' op deze

-
OnlineBram
Motorordonnans bij defensie geweest dus.
-
Gaaf ding die Honda.
Een Renault Alpine A310 trouwens ook

Een Renault Alpine A310 trouwens ook
-
Ik snap niet dat Samantha Fox hier nog niet voorbij is gekomen:-)
-
https://www.ad.nl/binnenland/boos-om-mo ... &auth_rd=1
Voor wie dit niet kan lezen:
Voor wie dit niet kan lezen:
‘Boos om moord Peter R de Vries, maar ’s avonds wel een pilletje’
RAAD VOOR DE RECHTSPRAAK
Nederlanders moeten zich de vraag gaan stellen of ze met elkaar geen systeem in stand houden dat zware misdaad sponsort. Bijvoorbeeld door onze houding ten opzichte van harddrugs. Dat zegt Henk Naves van de Raad voor de rechtspraak. Hij maakt zich zorgen nu de rechtspraak onder vuur ligt - overigens ook vanwege het eigen handelen.
,,Na de aanslag op Peter R. de Vries wel zeggen ‘dit willen we niet’ en dan ’s avonds naar een feest waar toch een pilletje wordt geslikt.” Naves wil het woord hypocriet niet in de mond nemen. Maar hij vindt dat de samenleving moet kijken hoe die zich verhoudt tot zware misdaad, na de eerste massale schok vanwege de liquidatie van de misdaadverslaggever. Dat zegt hij in een gesprek met deze site.
,,We moeten onszelf afvragen wat we in stand houden. Hoe verhouden wij ons tot - ik noem maar wat - harddrugs. Er zijn weinig feesten nu, maar tot voor corona waren er veel feesten waar harddrugs innemen een vanzelfsprekendheid was.” En er is meer dan alleen drugsgebruik. ,,Het gaat ook om bijvoorbeeld de verhuur van gebouwen voor de productie daarvan. Of om de detailhandel, waar mensen met grote hoeveelheden cash dure producten kopen. De samenleving moet niet wegkijken.”
Toeslagenaffaire
Ondertussen kijkt de rechtspraak ook naar de eigen rol in de samenleving. Zo wordt onderzocht hoe rechters het beste stand kunnen houden, nu ook hun veiligheid bedreigd wordt tijdens grote processen tegen zware criminelen.
Maar ook in de manier van rechtspreken zijn veranderingen, die werden ingegeven door de toeslagenaffaire. Nadat dit jaar excuses werden aangeboden moeten rechters beter kijken of ze door het volgen van de wet ook daadwerkelijk rechtsbescherming bieden. Gemakkelijk is dat niet, want dat rechters niet ingingen tegen de manier waarop de Belastingdienst handelde, is deels ook ingegeven door onderbezetting en tijdsdruk. ,,Rechters zitten in een tredmolen waarin ze hijgend van zaak naar zaak gaan.” Naves wil daarom dat ze de ruimte krijgen voor het professioneel uitvoeren van hun vak en de tijd voor reflectie. ,,Je ziet wat de gevolgen zijn als die ruimte er niet of onvoldoende is.”
Ivoren toren
Henk Naves valt stil en kijkt door het raam van het statige pand van de Raad voor de rechtspraak. Met al dat marmer zou je het een ivoren toren kunnen noemen. Eentje van waaruit geen korte metten gemaakt werd met de toeslagenaffaire, maar die haar juist liet doorwoekeren. Eigenlijk vindt voorzitter Naves dat een bescheidener pand beter zou passen, zei hij zojuist. Nu, nadat de woorden van een slachtoffer in de toeslagenaffaire hem zijn voorgelegd, denkt hij na.
ANP
© ANP
Heeft u kinderen of kleinkinderen? Dat vroeg Kristie Rongen via de verslaggevers. Of Naves zich voor wil stellen hoe het zou zijn het stempel fraudeur te krijgen, om daarna machteloos toe te moeten kijken terwijl de rechter de verkeerde gelijk geeft, toeslagen terugbetaald moeten worden, tot hij alles kwijt zou zijn. Ook zijn kinderen, zoals sommige toeslagenouders.
,,Ik vind het naar zo’n moeder of vader toe uiterst pijnlijk dat wij eraan hebben bijgedragen dat ze in dit soort omstandigheden kwamen. Maar hierin is wat een rechter kan doen ook beperkt. Wat wij kunnen doen, is fouten toegeven en daarvan leren. Verder is het aan de andere staatsmachten om aanvullend maatregelen te treffen, als het gaat om schadeloos stellen.”
Valt dit dan nog goed te maken?
,,Soms wel, soms niet. Mensen hebben een moeilijke periode doorgemaakt. Die pijn kun je niet wegnemen, maar voor een klein stukje compenseren door schadeloos te stellen. Ik ben ook vader en grootouder. En ik weet ook: je grootste goed, dat zijn je kinderen, je kleinkinderen. Als die met je in de mangel komen, is dat uiterst pijnlijk.”
De rechtspraak deed dit jaar daarom iets unieks. Ze trad met een snoeihard rapport naar buiten en bood excuses aan. Ze hadden toeslagenouders moeten beschermen. Ze lieten het afweten. Sommige bestuursrechters voelden dat het niet goed zat, maar hadden te weinig tijd om met dat gevoel aan de slag te gaan. Anderen wilden slachtoffers niet blij maken met een dode mus, door tegen wetgeving in te gaan, wetende dat in hoger beroep toeslagen alsnog terugbetaald moesten worden. Sommige rechtbanken trokken aan de bel, maar werden niet gehoord.
,,Je moet vaststellen dat de rechter de wet goed heeft toegepast, maar dat onder de streep een resultaat ligt dat onrechtvaardig is. Het heeft me verbaasd dat je zó lang op een verkeerd spoor kan zitten. Maar ook rechtspreken is mensenwerk. Er worden fouten gemaakt.”
Dat het mensenwerk is, bleek niet uit deze affaire, die werd uit het oog verloren.
,,Ik denk doordat alle staatsmachten - wetgever, uitvoerende macht en rechtspraak - dingen hebben laten liggen. Ze kozen voor spijkerharde wetgeving, uitvoering en jurisprudentie. Dan is er geen tegenkracht meer.”
Tekst gaat verder onder de foto
Demissionair premier Mark Rutte tijdens de persconferentie na het aftreden van het kabinet vanwege de toeslagenaffaire.
Demissionair premier Mark Rutte tijdens de persconferentie na het aftreden van het kabinet vanwege de toeslagenaffaire. © ANP
Dat moet voortaan voorkomen worden met reflectietrajecten en zelfonderzoek. ,,Ik merk dat bestuursrechters nu zeggen: deze affaire heeft mij onzeker gemaakt. Dat is goed, een basis om je gedrag te veranderen.”
Niet alleen binnen het bestuursrecht, waar het met de toeslagen misging. Binnenskamers wordt ook gekeken hoe het gaat in het jeugdrecht, waarmee overigens ook sommige toeslagenouders te maken kregen: 1115 van hun kinderen werden uit huis geplaatst. Naves benadrukt: dat laatste is hoogstwaarschijnlijk geen direct gevolg van de affaire, maar bestaande problemen zijn door de financiële problemen vermoedelijk wel verergerd.
Dat is niet de enige reden om goed naar het jeugdrecht te kijken. De rechtspraak trekt al langer aan de bel vanwege gebrekkige rapporten van jeugdzorg en een tekort aan juiste hulp voor gezinnen. De jeugdzorgketen zit verstopt, waardoor kinderen soms veel te lang op gesloten afdelingen moeten blijven. Ondertussen worden elk jaar tienduizenden kinderen uit huis geplaatst, na een oordeel van een rechter.
U wilt niets zeggen over mogelijke uitkomsten van dat zelfonderzoek. Is het in de rechtszaal business as usual?
,,Nee, ik vind dat rechters niet in een ivoren toren moeten zitten. En dat zitten ze niet, het zijn gewone mensen. Ze staan met beide benen in de samenleving. Ik verwacht van een rechter dat die signalen daaruit oppikt, ook kritiek op zijn functioneren, en die meeneemt naar de beslissing die de volgende dag weer wordt genomen.”
Er was een rechter die zich uitsprak tegen de gang van zaken in het jeugdrecht, nadat ze er zelf mee te maken had gekregen. Nathalie van Waterschoot kreeg te maken met huiselijk geweld, scheidde en kwam met haar kinderen tijdens procedures klem te zitten door de rechterlijke macht waarvan ze zelf deel uitmaakt. Nu haar kinderen volwassen zijn, spreekt ze zich uit tegen misstanden.
Heeft u haar gesproken?
,,Een aantal keer. Dat familie- en jeugdrechters gaan reflecteren, mag je mede als resultaat van haar werk zien.”
Toch: ‘gewone’ ouders zeiden al langer dat het misgaat binnen jeugdzorg, dat uithuisplaatsingen soms op basis van onjuiste informatie plaatsvonden. Net zoals toeslagenouders werden ze lang niet gehoord.
Hoe gaat u het vertrouwen herstellen?
,,Ik denk dat we het bij de toeslagenaffaire goed hebben gedaan, door zelf te onderzoeken en toe te geven dat we dingen niet goed hebben gedaan. Herwinnen van vertrouwen begint daar.”
Zijn er ook indringende gesprekken met rechters die bijvoorbeeld het strengste oordeelden?
Naves kapt af: ,,Als dat de bedoeling is, zou ik zeggen: verhuis naar Polen. Daar worden rechters gestraft voor een beslissing die niet welgevallen is. Wíj willen een onafhankelijke rechterlijke macht.”
Inmiddels is het vakinhoudelijk overleg veranderd, waardoor nu ruimte is voor dilemma’s zoals speelden in de toeslagenaffaire. Maar Naves maakt zich desondanks zorgen. Hij kent de onderbezetting en werkdruk waarmee rechters kampen.
Dan zijn er nog de nieuwe condities waaronder ze hun werk moeten doen. In 2019 werd advocaat Derk Wiersum geliquideerd, terwijl hij kroongetuige Nabil B. bijstond in het proces tegen topcrimineel Ridouan Taghi. Dit jaar werd B.’s vertrouwenspersoon Peter R. de Vries doodgeschoten. De druk op het zogenaamde Marengo-proces is enorm, de beveiliging van de betrokkenen sisyfusarbeid. Inmiddels heeft de rechtspraak in Italië gekeken hoe daar processen tegen de maffia gevoerd worden: de dreiging tegen de mensen die recht willen spreken is enorm.
Bloemen voor Peter R. de Vries, maar volgt ook zelfonderzoek?
Naves: ,,We zijn geen Italië, we moeten dat ook niet worden, maar ik weet niet hoe het klimaat zich in Nederland zal ontwikkelen. Ik heb geleerd, door de moord op Derk Wiersum en dit jaar Peter R. de Vries, dat we niet naïef moeten zijn, maar met alles rekening moeten houden.”
Naves wil niet praten over de beveiliging van zijn mensen. Over angst ook niet te veel. Maar die is er wel. Natuurlijk. ,,Niet iedereen is zo dapper als Peter R. de Vries. Tegelijkertijd moeten we vanuit een rechtsstatelijk perspectief onze rug recht houden. En we houden stand, ook al zijn er angsten en zorgen. We moeten ons ook afvragen: welke collega’s zijn het meest geschikt voor dit werk? In Italië zijn aparte teams, waarvoor mensen kunnen solliciteren. Dat stimuleert ook onze gedachten. We moeten als institutie elk geval zeggen: wij normale mensen, die vredig willen leven, bepalen hoe het in dit land gaat. Maar er ligt ook een taak voor de samenleving, om zich daarover uit te spreken.”
Dat is na de moord op Peter R. de Vries toch wel gebeurd?
Naves kijkt bedenkelijk. Zegt dan: ,,Uiteraard is de dood van Peter R. de Vries niet wat de samenleving wil, maar die zal zich ook de vraag moeten stellen: hoe verhouden wij ons tot - ik noem maar wat - harddrugs? Er zijn feesten waar het innemen van harddrugs eigenlijk een vanzelfsprekendheid is.”
U zegt eigenlijk dat de samenleving een beetje hypocriet is?
,,Ik zeg: gelukkig dat de samenleving geschokt is als er doden vallen rond strafprocessen. Maar na de emotie moet je jezelf ook vragen gaan stellen. Of je niet met elkaar een systeem in stand houdt dat criminaliteit steunt en sponsort. Door drugsgebruik. Wel zeggen ‘dit willen we niet’ en dan 's avonds naar een feest waar toch een pilletje wordt geslikt. Het gaat ook om bijvoorbeeld de verhuur van gebouwen voor de productie daarvan. Of om de detailhandel, waar mensen met grote hoeveelheden cash dure producten kopen. De samenleving moet niet wegkijken.”
En de samenleving, of liever gezegd de politici, moeten vragen wat de rechtsstaat ze waard is. Letterlijk.
,,Ons budget is sinds 2012 fors gekort. Alle rechtbanken kozen er toen voor minder rechters aan te nemen. Pas nu zitten we weer op het niveau van daarvoor. Ondertussen worden zaken zwaarder. De samenleving is complexer, dossiers worden dikker. We zijn blij dat uit het regeerakkoord blijkt dat in justitie zal worden geïnvesteerd.”
Waar zijn de tekorten het meest prangend?
,,De grootste moeilijkheid is dat we niet genoeg opleidingscapaciteit hebben - het maximum is bereikt, er zijn rechters nodig om rechters op te leiden. We nemen komend jaar 130 nieuwe rechters aan, het maximum. Helaas zitten we ook in een vergrijzingsgolf. Dus als je rechters vraagt of ze willen reflecteren op hun werk, dan zeggen ze ook dat ze in een tredmolen zitten, hijgend van zaak naar zaak gaan. Daarom vraag ik het kabinet: geef ons de ruimte op een professionele manier ons vak uit te oefenen. Gun ze tijd voor reflectie. Want je ziet wat de gevolgen zijn als die ruimte er niet of onvoldoende is.”
-
Best leuke tijd gehad, voor mijn wedde telegrammetjes afleveren

-
OnlineBram
Snap ik, ik vond het vooral leuk om naar die lui te kijken als ze door het oefenterrein moesten rijden terwijl het keihard geregend had 

- 350 Z
Dat rapport hierboven is blah blah blah, ze deden een plas en alles blijft gewoon zoals het was.