Corona in Nederland.....
- Martijn_bmw
Re: Corona in Nederland.....
Ik snap niet waarom vraag 1 een vraag is, dan ben je wel een domme journalist naar mijn idee…
Stel omnikron is 50% minder ziekmakend maar is dus wel (inmiddels bewezen) 3x zo besmettelijk.
Dan heb je het volgende sommetje:
Delta gister: 17mio mensen, 15.000 besmettingen en 250 ziekenhuis opnamen. ( = 1,6% komt in ziekenhuis)
Omni: 17mio mensen maar 3x zo besmettelijk dus ipv 15.000 > 45.000 besmettingen per dag.
1,6% in ziekenhuis wordt 0,8% in dit voorbeeld met aanname dat je er 50% minder ziek van word.
Dan komen er alsnog 45.000 x 0,8% = 360 mensen per dag in het ziekenhuis en dus een stijging van 44% in de opname ondanks de ernst van ziekte verloop in dit voorbeeld 50% minder is dan bij delta.
Dit is echt rekenen lagereschooltijd naar mijn idee, als een journalist dat al niet kan doorgronden…
Stel omnikron is 50% minder ziekmakend maar is dus wel (inmiddels bewezen) 3x zo besmettelijk.
Delta gister: 17mio mensen, 15.000 besmettingen en 250 ziekenhuis opnamen. ( = 1,6% komt in ziekenhuis)
Omni: 17mio mensen maar 3x zo besmettelijk dus ipv 15.000 > 45.000 besmettingen per dag.
1,6% in ziekenhuis wordt 0,8% in dit voorbeeld met aanname dat je er 50% minder ziek van word.
Dan komen er alsnog 45.000 x 0,8% = 360 mensen per dag in het ziekenhuis en dus een stijging van 44% in de opname ondanks de ernst van ziekte verloop in dit voorbeeld 50% minder is dan bij delta.
Dit is echt rekenen lagereschooltijd naar mijn idee, als een journalist dat al niet kan doorgronden…
-
Net even naar de kapper geweest.
Zonder afspraak en geen mondkapje.
Tsss....
Handig dat m'n vrouw ooit haar eigen knipgebeuren heeft gehad
Zonder afspraak en geen mondkapje.
Tsss....
Handig dat m'n vrouw ooit haar eigen knipgebeuren heeft gehad

-
Daar ben ik het helemaal mee eens.Martijn_bmw schreef: 19 dec 2021, 10:43 Ik snap niet waarom vraag 1 een vraag is, dan ben je wel een domme journalist naar mijn idee…
Doelde op het booster verhaal. Dat dus compleet uit de duim gezogen is blijkt nu.
- Martijn_bmw
Dat vind ik idd ook wel bijzonder, denk omdat booster toch al gedaan zou worden nu zo veel mogelijk naar voren halen met de gedachte “baat het niet dan schaadt het niet” maar goed dat is puur mijn eigen gevoel erbij.
Ze zeggen immers we weten het niet, dat is ook niet we weten zeker dat het níet werkt.
Ze zeggen immers we weten het niet, dat is ook niet we weten zeker dat het níet werkt.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Mbt die booster las ik net dit: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... dat-zit-zo
- daNpy
Dus we moeten allemaal spuitjes blijven halen om de besmettingen te remmen, gooien de hele economie wéér dicht, maar we importeren wel vliegtuigen vol nieuwe varianten uit het buitenland.tomgtr schreef: 18 dec 2021, 21:35 Ik geloof dat het buiten houden van welke variant dan ook zo’n illusie is. Die kneejerk reactie elke keer slaat nergens op.
Oh nee, "het is maar 10% van de reizigers" aldus KLM

Ik zie liever een ban op internationaal reizen, vliegverkeer in het bijzonder, om verspreiding te voorkomen. Hadden we dat in februari 2021 ingesteld waren een hoop mensen boos om hun oh-zo-belangrijke-skivakantie maar was het wellicht wat beter te behappen geweest.
Uiteindelijk komt het toch overal, dat snap ik, maar dan kun je in ieder geval de curve zo plat mogelijk houden. Dat was ook ooit een doel, meen ik.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Als ik zo een rondje google op de boosteruitrol, lijkt ie me niet zo populair.
De start van 80+ was van 19 Nov tot ongeveer eind Dec gepland.
Nu na ongeveer een maand is 8.5% van die leeftijdsgroep die daadwerkelijk wezen halen.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... t~b7109a05
De start van 80+ was van 19 Nov tot ongeveer eind Dec gepland.
Nu na ongeveer een maand is 8.5% van die leeftijdsgroep die daadwerkelijk wezen halen.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... t~b7109a05
- daNpy
Apart, laag percentage. Bij de, voor de boosters heropende, priklocatie bij mijn werk in de buurt is het druk met af en aanrijdende opa's en oma's.
-
Eind oktober had van Dissel nog een hele andere overtuiging 
https://www.nu.nl/coronavirus/6163196/o ... inter.html

https://www.nu.nl/coronavirus/6163196/o ... inter.html
-
Dus mensen die in het buitenland wonen mogen niet meer naar familie? Geen fysieke afspraken meer voor internationale handel/politiek overleg? Alle mensen in het buitenland die afhankelijk zijn van toerisme kunnen het bekijken?daNpy schreef: 19 dec 2021, 11:30Dus we moeten allemaal spuitjes blijven halen om de besmettingen te remmen, gooien de hele economie wéér dicht, maar we importeren wel vliegtuigen vol nieuwe varianten uit het buitenland.tomgtr schreef: 18 dec 2021, 21:35 Ik geloof dat het buiten houden van welke variant dan ook zo’n illusie is. Die kneejerk reactie elke keer slaat nergens op.
Oh nee, "het is maar 10% van de reizigers" aldus KLM![]()
Ik zie liever een ban op internationaal reizen, vliegverkeer in het bijzonder, om verspreiding te voorkomen. Hadden we dat in februari 2021 ingesteld waren een hoop mensen boos om hun oh-zo-belangrijke-skivakantie maar was het wellicht wat beter te behappen geweest.
Uiteindelijk komt het toch overal, dat snap ik, maar dan kun je in ieder geval de curve zo plat mogelijk houden. Dat was ook ooit een doel, meen ik.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Frankrijk naar 1G.
https://www.geenstijl.nl/5162630/land-of-the-french
https://www.geenstijl.nl/5162630/land-of-the-french
- daNpy
Sja, wat is het verschil?KoenM schreef: 19 dec 2021, 11:56 Dus mensen die in het buitenland wonen mogen niet meer naar familie? Geen fysieke afspraken meer voor internationale handel/politiek overleg? Alle mensen in het buitenland die afhankelijk zijn van toerisme kunnen het bekijken?
Ik heb mijn schoonzus (Australië) ook al 2,5 jaar niet gezien. En zij haar neefje dus nog nooit.
Mijn Duitse vrienden ook al meer dan een jaar niet. Leuk man, die wonen zelfs op rij-afstand.
Winkels, restaurants e.d. gaan nu ook weer op slot (zijn dat de brandhaarden?). Scholen gaan dicht maar kinderen mogen niet naar opa en oma? Waar dan wel heen?
Waarom moet de politiek alles face to face doen en de rest van NL on-line?
Uiteraard zijn er uitzonderingen die ingelast kunnen worden, maar om een of andere manier is iedereen thuis opsluiten een makkelijkere oplossing dan reizen aan banden leggen, althans zo komt het op mij over. Maar het virus heeft zelf geen roeiboot om de wereld over te reizen volgens mij. Punt is dat er geen einde aan komt zo.
-
Tja maar als je het dan dicht wilt houden wil je dat voor langere tijd doen?daNpy schreef: 19 dec 2021, 12:04Sja, wat is het verschil?KoenM schreef: 19 dec 2021, 11:56 Dus mensen die in het buitenland wonen mogen niet meer naar familie? Geen fysieke afspraken meer voor internationale handel/politiek overleg? Alle mensen in het buitenland die afhankelijk zijn van toerisme kunnen het bekijken?
Ik heb mijn schoonzus (Australië) ook al 2,5 jaar niet gezien. En zij haar neefje dus nog nooit.
Mijn Duitse vrienden ook al meer dan een jaar niet. Leuk man, die wonen zelfs op rij-afstand.
Winkels, restaurants e.d. gaan nu ook weer op slot (zijn dat de brandhaarden?). Scholen gaan dicht maar kinderen mogen niet naar opa en oma? Waar dan wel heen?
Waarom moet de politiek alles face to face doen en de rest van NL on-line?
Uiteraard zijn er uitzonderingen die ingelast kunnen worden, maar om een of andere manier is iedereen thuis opsluiten een makkelijkere oplossing dan reizen aan banden leggen, althans zo komt het op mij over. Maar het virus heeft zelf geen roeiboot om de wereld over te reizen volgens mij. Punt is dat er geen einde aan komt zo.
Er is nu nog wel enigszins verschil in de zin van dat Australiërs nu in ieder geval weer naar huis kunnen voor kerst. Ik werk in een internationale omgeving en dan is het wel mooi om te zien dat iedereen (Amerikanen, Australiërs, zuid Afrikanen etc) nu weer met familie kerst kunnen vieren, wat vorig jaar niet kon natuurlijk.
Laatst gewijzigd door KoenM op 19 dec 2021, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik vraag me ergens ook af wat een lockdown, zoals deze, voor zin heeft. Zeker voor de mensen die kort aan de grens wonen met Duitsland (en België?). Kerstmarkten die open zijn, zijn druk bezocht door NL-ers. Als je uit eten wilt dan wip je ff de grens over en je kunt dan gewoon ergens dineren. Enige is het 2G beleid, maar daar voldoen de meeste mensen wel aan. En gisteren zag het zwart van de mensen in de grote steden om gauw nog van alles te doen. En dan idd de vakanties. Dan kun je net zo goed de milde lockdown handhaven, hebben de thuisblijvers tenminste nog iets… Hoorde nl ook al dat vanwege de extra week kerstvakantie voor de lagere school tot een ‘run’ op vakanties leidde. Nu alle scholen dicht zijn zullen nog meer mensen erop uit willen, en gaan.
-
Daar ben ik het dan ook weer mee eens. Zelf houd ik me overal goed aan maar overweeg nu zelf ook om de week tussen kerst en oud en nieuw naar het buitenland te gaan.
- Enrico
Wilde je minder contact momenten had je de winkels tot 25 Dec 24 uur per dag open mogen blijven.
Nu komen er 5x per dag bezorgers langs.
Vond wel netjes dat NL niet in rellen uitbarste. Had ook gekund, of heb ik iets gemist?
Nu komen er 5x per dag bezorgers langs.
Vond wel netjes dat NL niet in rellen uitbarste. Had ook gekund, of heb ik iets gemist?
- tomgtr
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Steden? Hier het lokale pleintje met wat winkeltjes ook hoor.Arthur schreef: 19 dec 2021, 12:18 Ik vraag me ergens ook af wat een lockdown, zoals deze, voor zin heeft. Zeker voor de mensen die kort aan de grens wonen met Duitsland (en België?). Kerstmarkten die open zijn, zijn druk bezocht door NL-ers. Als je uit eten wilt dan wip je ff de grens over en je kunt dan gewoon ergens dineren. Enige is het 2G beleid, maar daar voldoen de meeste mensen wel aan. En gisteren zag het zwart van de mensen in de grote steden om gauw nog van alles te doen. En dan idd de vakanties. Dan kun je net zo goed de milde lockdown handhaven, hebben de thuisblijvers tenminste nog iets… Hoorde nl ook al dat vanwege de extra week kerstvakantie voor de lagere school tot een ‘run’ op vakanties leidde. Nu alle scholen dicht zijn zullen nog meer mensen erop uit willen, en gaan.
Lekker opgepropt in de rij bij de AH en de Kruidvat. Slechtste timing ooit om wat pakketjes op te halen. Geen mensen zien slepen met stapels toiletpapier dit keer

- daNpy
Het idee erachter is dat je het korter hoeft te doen danwel minder zware maatregelen op het (verdere) sociale leven hoeft te handhaven.KoenM schreef: 19 dec 2021, 12:17 Tja maar als je het dan dicht wilt houden wil je dat voor langere tijd doen?
Ja, dat gun ik iedereen natuurlijk. Ik weet niet hoe het met de Indiërs zit, maar mijn Mexicaanse collega's zijn ook allemaal terug. En dat gun ik ze van harte.Er is nu nog wel enigszins verschil in de zin van dat Australiërs nu in ieder geval weer naar huis kunnen voor kerst. Ik werk in een internationale omgeving en dan is het wel mooi om te zien dat iedereen (Amerikanen, Australiërs, zuid Afrikanen etc) nu weer met familie kerst kunnen vieren, wat vorig jaar niet kon natuurlijk.
-
- JP
Vanmorgen op de A2, we hoorden een klap op het werk en zagen hem omkieperen…..
Gevalletje coronauitbraak ?
-
- Auto: Alfa romeo GTV(916) 3.0 v6
Pfoe, dat is een coronauitbraak 2.0JP schreef: 19 dec 2021, 15:22 Vanmorgen op de A2, we hoorden een klap op het werk en zagen hem omkieperen…..
F1461EAB-9226-4580-A846-C4CB3DE710CD.jpeg
-
Sinds de sluiting om 17:00 van sportscholen meer dan 30% (stond op de NOS) minder mensen die zijn gaan sporten. Dat bovenop het grote percentage wat uberhaupt sinds Corona al was gestopt.
Lekker binnen gaan zitten, vol vreten en vooral niet meer naar buiten gaan.
Onbegrijpelijk dat er voor sport geen uitzondering is, binnen en buiten. Misschien gaan mensen het als een uitje zien en gezond worden... ik zie een kans.
Lekker binnen gaan zitten, vol vreten en vooral niet meer naar buiten gaan.
Onbegrijpelijk dat er voor sport geen uitzondering is, binnen en buiten. Misschien gaan mensen het als een uitje zien en gezond worden... ik zie een kans.
- MParallel
- Auto: BMW
Deze hebben we nodig: