Gijzert schreef: 15 dec 2021, 16:32
k33z schreef: 15 dec 2021, 16:18
Opa schreef: 15 dec 2021, 16:12
Dat was al zo voordat er überhaupt iemand van covid19 had gehoord.
En de kans dat je de zorg belast door Corona is bij bepaalde groepen (zoals tieners in mijn voorbeeld) echt minimaal. Dus ja, in theorie kan een tiener de zorg belasten na een Corona besmetting, maar gaan we nu ook dingen voorkomen die theoretisch kunnen gebeuren maar we in de praktijk echt niet zien?
Zoals ik al zei, de enige reden om bepaalde groepen te vaccineren is om de kwetsbaren te beschermen niet zichzelf. Maar zoals ook eerder gezegd is die strategie ook verre van waterdicht.
Beter om de kwetsbaren te verplichten?
Ik ben niet voor verplichten van vaccinatie, maar als het nu echt noodzakelijk blijkt voor deze pandemie dan is dat een betere oplossing dan iedereen vaccineren.
Ik ben geen anti-vaxxer, ben blij met het vaccin. Waar ik niet blij mee ben is het beleid om iedereen, verplicht of zo goed als verplicht, te vaccineren tegen corona terwijl een groot deel van de bevolking het echt niet nodig heeft. Maar dan kom je weer terug op de stelling bescherm je jezelf of een ander en hier zie ik teveel vraagtekens momenteel om een vaccinatieplicht voor iedereen in te voeren.
Is niet verplichten te vaccineren een oplossing voor de pandemie? Nee, maar dat betekent niet gelijk dat dit wel doen wel de oplossing is (of de enige oplossing is zoals wordt geschetst).
Maar ik val weer in herhaling...