Vanaf 5:08 CO2 uitstoot: Produceren van een EV kost meer energie/resources/CO2 uitstoot. Wouter zegt dat dat gedeeltelijk waar is, want als je dan de hele lifecycle van die EV pakt tov een ICE auto compenseert het dat wel....
En wat is een hele lifecycle? 300k km max voor een ICE/EV(?)
Maar dan dit: Hoe lang rijdt de leasert/zakelijke rijder z'n EV? En daarna komt hij in de gebruikte markt terecht bij bijv een particulier.
'We' zijn hier (en wat ik op de snelweg zie aan (bijna) nieuw) ook wel van: Na 2/3/4/5 jaar inruilen voor een frisse.
Kortom de productie van die EV's moet op gang blijven (zowel financieel voor de producent en aanverwante als om 'de wereld aan de EV te krijgen')
Dus we 'moeten'die EV na zoveel tijd blijven inruilen voor een nieuwe. Zoals we nu doen. Bij productie van een EV is de CO2 uitstoot vele malen hoger dan die van een ICE, dus om die 1.44 miljard(!) ICEs om te turnen naar EVs komt nogal wat CO2 bij vrij tov ICE. Die lifecyclespan is ons 'wereldverbeteraars' blij maken met een dooie mus, mijns inziens. Er zal geproduceerd worden en blijven.
