Het grote E60 M5 (occasion) draadje
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Zit net even op huisselectie te kijken.
De goedkoopste M5 met huisselectie is momenteel (rood)
M5 A 90.000 03/06/2005 Silbergrau € 87.495,- ROTTERDAM Details
M5 A 26.000 27/07/2005 Silverstone II € 95.950,- S HERTOGENBOSCH Details
M5 A 24.315 14/09/2005 Blacksafier € 99.950,- VEENENDAAL Details
M5 A 25.000 12/01/2006 Silverstone II € 104.995,- ROTTERDAM Details
M5 A 34.000 13/01/2006 BMW Individual kleur € 107.950,- NIJKERK GLD Details
M5 A 16.100 13/01/2006 Silverstone II € 109.900,- MAASTRICHT AIRPORT Details
M5 A 14.800 21/02/2006 Silverstone II € 109.950,- HILVERSUM Details
M5 A 43.000 09/01/2006 BMW Individual kleur € 109.950,- AMSTERDAM Details
M5 A 23.000 10/01/2006 BMW Individual kleur € 114.500,- S GRAVENHAGE Details
M5 A 2.500 21/03/2006 BMW Individual kleur € 117.900,- MAASTRICHT AIRPORT Details
Meestal zeggen ze toch de helft waard na 3 jaar ? dus volgend jaar voor 70K ?/75K ?
Waar moet je op rekenen over een jaar of 3 ? zeg maar dat de eerste dan 5 jaar oud zijn ?
De e39 M5 had een nieuwprijs van 115K ongeveer (met een paar opties) na 5 jaar rond de 35/40K.
De goedkoopste M5 met huisselectie is momenteel (rood)
M5 A 90.000 03/06/2005 Silbergrau € 87.495,- ROTTERDAM Details
M5 A 26.000 27/07/2005 Silverstone II € 95.950,- S HERTOGENBOSCH Details
M5 A 24.315 14/09/2005 Blacksafier € 99.950,- VEENENDAAL Details
M5 A 25.000 12/01/2006 Silverstone II € 104.995,- ROTTERDAM Details
M5 A 34.000 13/01/2006 BMW Individual kleur € 107.950,- NIJKERK GLD Details
M5 A 16.100 13/01/2006 Silverstone II € 109.900,- MAASTRICHT AIRPORT Details
M5 A 14.800 21/02/2006 Silverstone II € 109.950,- HILVERSUM Details
M5 A 43.000 09/01/2006 BMW Individual kleur € 109.950,- AMSTERDAM Details
M5 A 23.000 10/01/2006 BMW Individual kleur € 114.500,- S GRAVENHAGE Details
M5 A 2.500 21/03/2006 BMW Individual kleur € 117.900,- MAASTRICHT AIRPORT Details
Meestal zeggen ze toch de helft waard na 3 jaar ? dus volgend jaar voor 70K ?/75K ?
Waar moet je op rekenen over een jaar of 3 ? zeg maar dat de eerste dan 5 jaar oud zijn ?
De e39 M5 had een nieuwprijs van 115K ongeveer (met een paar opties) na 5 jaar rond de 35/40K.
- Downforce Bjorn
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 18:36
- Locatie: Zolder, België - Real ///M are handbuilt!
Denk dat je over een jaar of 2/3 M5's in BE kan oppikken voor rond de 40/50k. Nu de facelift er is zie je ze bij ons al met bosjes (overdreven, maar toch) bij de dealers te koop komen te staan rond de 75k.
Hier moet je gewoon geduld hebben om zo een auto te kopen, M5 bevindt zich op een kopersmarkt en dat beginnen de dealers ook door te hebben. Als ze eentje overnemen maken ze sowieso verlies op de wederverkoop, als ze ze al verkocht krijgen. Mijn e39 stond al meer dan een jaar te koop en is op die periode, dus stilstaand bij de dealer, ook nog eens bijna 10k in prijs gezakt. Ze stonden zelfs op punt hem naar een gewone 2e handsdealer te brengen omdat ze er geen blijven meer mee wisten.
Hier moet je gewoon geduld hebben om zo een auto te kopen, M5 bevindt zich op een kopersmarkt en dat beginnen de dealers ook door te hebben. Als ze eentje overnemen maken ze sowieso verlies op de wederverkoop, als ze ze al verkocht krijgen. Mijn e39 stond al meer dan een jaar te koop en is op die periode, dus stilstaand bij de dealer, ook nog eens bijna 10k in prijs gezakt. Ze stonden zelfs op punt hem naar een gewone 2e handsdealer te brengen omdat ze er geen blijven meer mee wisten.
- Daniel
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
- Locatie: Hilversum
De prijzen blijven hoog omdat er betrekkelijk weinig mee gereden wordt. Dat dempt de afschrijving. Op twee exemplaren na hebben alle M5's in dat lijstje een jaarkilometrage van ergens tussen de 10 en 20k per jaar. Dat is vrij weinig.
Ekris had een paar maanden geleden nog twee exemplaren die allebei iets van 70k hadden gereden voor minder dan 90 mille maar die zijn dus allebei al verkocht.
Then again, qua nieuwprijs moet je bij een beetje M5 al snel op zo'n anderhalve ton rekenen, dus dan vind ik een prijs van rond de ton voor een exemplaar van anderhalf jaar oud met 20-30k op de teller nog een vrij normale afschrijving.
Ekris had een paar maanden geleden nog twee exemplaren die allebei iets van 70k hadden gereden voor minder dan 90 mille maar die zijn dus allebei al verkocht.
Then again, qua nieuwprijs moet je bij een beetje M5 al snel op zo'n anderhalve ton rekenen, dus dan vind ik een prijs van rond de ton voor een exemplaar van anderhalf jaar oud met 20-30k op de teller nog een vrij normale afschrijving.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Moet eerlijk bekennen dat ik die prijzen ook wel af en toe volg.
Maar valt me tot nu toe ook nog tegen, zijn nog aardig duur.
Als je er een gaat inruilen zal het wel anders zijn :!:
Reken maar dat er marge op een M5 van 2 jaar oud zit, en ook het beperkte aanbod heeft denk ik ook wel wat invloed.
Ik verwacht Feb/Maart 2008 prijzen tussen de 75 en 80 K.
De E46 M3 was in 2002 en begin 2003 ook duur gebruikt, heb in 2003 flink gezocht naar een mooie met weinig KM en voor een nomale redelijke prijs.
Lijkt op de situatie nu met de M5.
Maar valt me tot nu toe ook nog tegen, zijn nog aardig duur.
Als je er een gaat inruilen zal het wel anders zijn :!:
Reken maar dat er marge op een M5 van 2 jaar oud zit, en ook het beperkte aanbod heeft denk ik ook wel wat invloed.
Ik verwacht Feb/Maart 2008 prijzen tussen de 75 en 80 K.
De E46 M3 was in 2002 en begin 2003 ook duur gebruikt, heb in 2003 flink gezocht naar een mooie met weinig KM en voor een nomale redelijke prijs.
Lijkt op de situatie nu met de M5.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
- Berichten: 1659
- Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
- Locatie: SF
-
- Berichten: 1659
- Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
- Locatie: SF
Goed, misschien niet objectief maar voor mij vlat hij net zo veel op als een m3, die valt ook alleen maar op door 4 uitlaten dan volgens jouMaurice Graber schreef:Een M5 toont voor een leek bar weinig verschil met een normale 5 serie op de 4 uitlaten na Weinig opvallends imo.Christoph schreef:Een m5 is ook opvallend rico, echt.
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Ehh klopt aardig, hoewel die op zn minst nog een bult in de motorkap heeft zitten.
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/b/f6b ... 275d2b.jpg[/img]
[img:500:334]http://www.autoliefhebber.com/catalog/i ... %20(1).jpg[/img]
Luchthappertje in de zijkant en de uitlaten. Daar houdt het bij op? Van de zijkant zie je het zelfs alleen maar aan de luchthapper.
De M3 is behoorlijk uitgebouwd ja, daar zie je het vrij snel aan. De M5 niet (same shit met de A6 en de S6, hoewel daar optisch toch nog iets meer verschil is).
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/b/f6b ... 275d2b.jpg[/img]
[img:500:334]http://www.autoliefhebber.com/catalog/i ... %20(1).jpg[/img]
Luchthappertje in de zijkant en de uitlaten. Daar houdt het bij op? Van de zijkant zie je het zelfs alleen maar aan de luchthapper.
De M3 is behoorlijk uitgebouwd ja, daar zie je het vrij snel aan. De M5 niet (same shit met de A6 en de S6, hoewel daar optisch toch nog iets meer verschil is).
- Ben_968CS
- Berichten: 942
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
- Locatie: Ik ben weg
Ik heb weliswaar een E39-M5 (zonder type aanduiding achterop), maar ik kan je vertellen dat de onwaarschijnlijke kracht en de woeste snelheid van de M5 helemaal doet vergeten dat een leek het verschil niet met een 520i ziet. Dat maakt geen fluit meer uit. 1 keer gasgeven in stilstand bij het stoplicht en de ramen van je buurman trillen uit zijn auto.
En als je op youtube het snelheidsverschil tussen een E39-M5 en een E60-M5 ziet (de E39 is dan net een lelijke eend qua snelheid), dan hoeft echt niemand meer te zien dat het een M5 is. Voor het genoemde geld ben je on top of the world en een knappe Ferrari of Porsche die je nog kan bijhouden.
Groet,
Ben
En als je op youtube het snelheidsverschil tussen een E39-M5 en een E60-M5 ziet (de E39 is dan net een lelijke eend qua snelheid), dan hoeft echt niemand meer te zien dat het een M5 is. Voor het genoemde geld ben je on top of the world en een knappe Ferrari of Porsche die je nog kan bijhouden.
Groet,
Ben
Laatst gewijzigd door Ben_968CS op 22 aug 2007, 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 51658
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Ben_968CS schreef:Ik heb weliswaar een E39-M5 (zonder type aanduiding achterop), maar ik kan je vertellen dat de onwaarschijnlijke kracht en de woeste snelheid van de M5 helemaal doet vergeten dat een leek het verschil niet met een 520i ziet. Dat maakt geen fluit meer uit. 1 keer gasgeven in stilstand bij het stoplicht en de ramen van je buurman trillen uit zijn auto.
En als je op youtube het snelheidsverschil tussen een E39-M5 en een E60-M5 ziet (de E39 is dan net een lelijke eend que snelheid), dan hoeft echt niemand meer te zien dat het een M5 is. Voor het genoemde geld ben je on top of the world en een knappe Ferrari of Porsche die je nog kan bijhouden.
Groet,
Ben
Idd, goed verhaal Ben, welkom ook btw.
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5