NickM5 - BMW E60 M5
- e30touring1990
- Berichten: 2815
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: NickM5 - BMW E60 M5
mooi resultaat en mooie samenstelling van interieur!
- Sander-E46
- Berichten: 2411
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: NickM5 - BMW E60 M5
Fantastisch interieur.
- NickM5
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 13 mar 2018, 20:28
- Auto: E60 M5 lci, F21 120d lci
Re: NickM5 - BMW E60 M5 + E87 130i
In de bradwursten & jagermeister sectie hadden jullie misschien al gezien dat ik opzoek was naar een 330i met N52 als winterbeater. Eigenlijk was ik opzoek naar een basic E90 330i met handbak zonder navi en zonder dakje om een leuke beater te hebben die in de toekomst wellicht als tracktool kan fungeren.
Met de covid crisis en het thuiswerken de keuze gemaakt om de leaseauto in te leveren en een eigen auto te kopen. Zonder de restricties van green car policy kon de daily dus weer een fatsoenlijke bmw worden. Ik heb een aantal leuke auto’s voorbij zien komen, maar telkens had ik ofwel te maken met een matige verkoper of ik was niet snel genoeg met het afreizen naar Duitsland om de aankoop te doen.
Een aantal van jullie gaven aan dat de 130i eigenlijk veel leuker is. Om eerlijk te zijn viel de 130i voor mij af, omdat ze hun waarde nogal goed behouden en je daardoor niet snel een goed beater kunt vinden. Toch had ik een zoekopdrachtje openstaan. Uiteindelijk (hopelijk) een goede kunnen vinden in de buurt van Rome. Ik zeg hopelijk, want TEG moet hem nog helemaal gaan nalopen en er zouden dus nog best wel eens wat lijken uit de kast kunnen komen.
Dan kort de belangrijkste opmerkingen over auto:
- Het is een 130i high executive. Nieuw geleverd in Oostenrijk in december 2005 en door de vorige eigenaar (72j) naar Italie gehaald in 2007. Deze heeft hem tot vorige week in bezit gehad, dus ruim 14 jaar.
- Mods: Geel koni onderstel en supersprint spruitstukken zonder cats, ander intake en mapping;
- Volgens de vermogens meting van de tuner “Zucchet Racing” in Rome levert de auto 297pk op 101 octaan.
- Federal semi slick banden rondom (was een beetje een uitdaging met terugrijden wegens lokale sneeuwval);
- Slechte lak. Vooral bovenin eigenlijk, daar is de lak bij de b stijlen behoorlijk dof. Ik moet nog even kijken of ik dit eruit krijg met polijsten. Onder de tankdop zit ook een diepe kras die gespoten moet worden, maar als beater kan het me niet zoveel schelen. De man was een rijder en geen poetser. De motorruimte is bijvoorbeeld in 14 jaar tijd nooit schoon gemaakt en ik heb gevraagd om dat ook niet te doen omdat ik een zo eerlijk mogelijk beeld van de auto wilde hebben. Grappig genoeg heeft hij geen enkel deukje verder.
- 125.000km bij aankoop, maar inmiddels alweer 128.000 met het terug rijden;
- Vanos foutmelding 002A98, cats foutmeldingen (logisch)
Optielijst hier:
Code / Type E87 / UF91
Chassis Sports Hatch (5 Doors)
Market Europe (left Steering)
Engine N52 (3.00 l / 195 kW)
Drivetrain Rear-Wheel Drive
Transmission manual
Color Black-sapphire Metallic (475)
Upholstery Leder "boston"/schwarz (LHSW)
Manufacturer BMW AG / Regensburg, Germany
Production Date 2005-10-31
1CA Selection Cop Relevant Vehicles Selektion Cop Relevanter Fahrzeuge
249 Multi-function For Steering Wheel Multifunktion Fuer Lenkrad
2MH Double Spoke 208 M/mix.t. Doppelsp. 208 M Mischb.
321 Exterior Parts In Body Color Exterieurumfaenge In Wagenfarbe
337 M Sport Package M Sportpaket
339 Satin Chrome Shadow Line
411 Window Lifts, Electric Fensterheber,elektrisch Vorn/hinten
423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours
428 Warning Triangle Warndreieck
430 Interior And Exterior Mirror Packa Innen- Und Aussenspiegelpaket
431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-dInnenspiegel,automatisch Abblendend
433 Interior Trim Interieurleisten
468 Skibag/through-loading Skisack
473 Armrest, Front Armauflage Vorn
481 Sport Seats F Driver/front Sportsitze Fuer Fahrer/beifahrer
494 Seat Heating F Driver/front Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer
502 Headlight Washer System Scheinwerfer-waschanlage
508 Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc)
520 Foglights Nebelscheinwerfer
521 Rain Sensor Regensensor
522 Xenon Light Xenon-licht
534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik
540 Cruise Control Geschwindigkeitsregelung
548 Speedometer With Kilometer Kilometertacho
563 Lights Package Lichtpaket
5DC Folding Rear-seat Headrests Fondkopfstuetzen Klappbar
609 Navigation System Professional Navigationssystem Professional
620 Voice Input System Spracheingabesystem
633 Prep.mob. Ph. Business Bluet.interf. Handy Vorb.
676 Hifi Loudspeaker System Hifi Lautsprechersystem
694 Preparation For Cd Changer Cd-wechsler Vorbereitung
704 M Sport Suspension M Sportfahrwerk
710 M Leather Steering Wheel M Lederlenkrad
715 M Aerodynamics Package M Aerodynamikpaket
775 Individual Roof-lining Anthracite Individual Dachhimmel Anthrazit
7AY Comfort Package I.c.w. M Sports Pack. Comfort Paket I.v.m M Sportpaket
851 Language Version German Sprachversion Deutsch
863 Europe/dealer Directory Service Kontakt-flyer Europa
879 German / On-board Deutsch / Bordliteratur
896 Daytime Lights Function Tagfahrlichtschaltung
8SP Cop Control Cop Steuerung
Tijdens het keuren bij de RDW gebeurde nog iets bijzonders trouwens. Het Italiaanse kentekenbewijs was oud en gaf als datum van eerste registratie geen exacte datum, maar enkel een jaartal: 2005. Ik liet zien dat de VIN aangaf dat de auto op 31-10-2005 was geprocudeerd en eind 2005 op kenteken werd gezet volgens het onderhoudsboekje. Wat doet de RDW: Die zet de auto op 01-01-2005. Ik heb straks dus een unieke 130i pre productie! Scheelt weer 100 euro in de bpm, dus de keuring en tenaamstelling heeft de RDW eigenlijk zelf betaald met dit geintje.
Nu even wachten op Nederlandse kentekenplaten en daarna zal de auto even worden doorlopen door de mannen van TEG die meteen een aantal zaken zullen aanpakken. Keeping you posted!
Met de covid crisis en het thuiswerken de keuze gemaakt om de leaseauto in te leveren en een eigen auto te kopen. Zonder de restricties van green car policy kon de daily dus weer een fatsoenlijke bmw worden. Ik heb een aantal leuke auto’s voorbij zien komen, maar telkens had ik ofwel te maken met een matige verkoper of ik was niet snel genoeg met het afreizen naar Duitsland om de aankoop te doen.
Een aantal van jullie gaven aan dat de 130i eigenlijk veel leuker is. Om eerlijk te zijn viel de 130i voor mij af, omdat ze hun waarde nogal goed behouden en je daardoor niet snel een goed beater kunt vinden. Toch had ik een zoekopdrachtje openstaan. Uiteindelijk (hopelijk) een goede kunnen vinden in de buurt van Rome. Ik zeg hopelijk, want TEG moet hem nog helemaal gaan nalopen en er zouden dus nog best wel eens wat lijken uit de kast kunnen komen.
Dan kort de belangrijkste opmerkingen over auto:
- Het is een 130i high executive. Nieuw geleverd in Oostenrijk in december 2005 en door de vorige eigenaar (72j) naar Italie gehaald in 2007. Deze heeft hem tot vorige week in bezit gehad, dus ruim 14 jaar.
- Mods: Geel koni onderstel en supersprint spruitstukken zonder cats, ander intake en mapping;
- Volgens de vermogens meting van de tuner “Zucchet Racing” in Rome levert de auto 297pk op 101 octaan.
- Federal semi slick banden rondom (was een beetje een uitdaging met terugrijden wegens lokale sneeuwval);
- Slechte lak. Vooral bovenin eigenlijk, daar is de lak bij de b stijlen behoorlijk dof. Ik moet nog even kijken of ik dit eruit krijg met polijsten. Onder de tankdop zit ook een diepe kras die gespoten moet worden, maar als beater kan het me niet zoveel schelen. De man was een rijder en geen poetser. De motorruimte is bijvoorbeeld in 14 jaar tijd nooit schoon gemaakt en ik heb gevraagd om dat ook niet te doen omdat ik een zo eerlijk mogelijk beeld van de auto wilde hebben. Grappig genoeg heeft hij geen enkel deukje verder.
- 125.000km bij aankoop, maar inmiddels alweer 128.000 met het terug rijden;
- Vanos foutmelding 002A98, cats foutmeldingen (logisch)
Optielijst hier:
Code / Type E87 / UF91
Chassis Sports Hatch (5 Doors)
Market Europe (left Steering)
Engine N52 (3.00 l / 195 kW)
Drivetrain Rear-Wheel Drive
Transmission manual
Color Black-sapphire Metallic (475)
Upholstery Leder "boston"/schwarz (LHSW)
Manufacturer BMW AG / Regensburg, Germany
Production Date 2005-10-31
1CA Selection Cop Relevant Vehicles Selektion Cop Relevanter Fahrzeuge
249 Multi-function For Steering Wheel Multifunktion Fuer Lenkrad
2MH Double Spoke 208 M/mix.t. Doppelsp. 208 M Mischb.
321 Exterior Parts In Body Color Exterieurumfaenge In Wagenfarbe
337 M Sport Package M Sportpaket
339 Satin Chrome Shadow Line
411 Window Lifts, Electric Fensterheber,elektrisch Vorn/hinten
423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours
428 Warning Triangle Warndreieck
430 Interior And Exterior Mirror Packa Innen- Und Aussenspiegelpaket
431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-dInnenspiegel,automatisch Abblendend
433 Interior Trim Interieurleisten
468 Skibag/through-loading Skisack
473 Armrest, Front Armauflage Vorn
481 Sport Seats F Driver/front Sportsitze Fuer Fahrer/beifahrer
494 Seat Heating F Driver/front Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer
502 Headlight Washer System Scheinwerfer-waschanlage
508 Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc)
520 Foglights Nebelscheinwerfer
521 Rain Sensor Regensensor
522 Xenon Light Xenon-licht
534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik
540 Cruise Control Geschwindigkeitsregelung
548 Speedometer With Kilometer Kilometertacho
563 Lights Package Lichtpaket
5DC Folding Rear-seat Headrests Fondkopfstuetzen Klappbar
609 Navigation System Professional Navigationssystem Professional
620 Voice Input System Spracheingabesystem
633 Prep.mob. Ph. Business Bluet.interf. Handy Vorb.
676 Hifi Loudspeaker System Hifi Lautsprechersystem
694 Preparation For Cd Changer Cd-wechsler Vorbereitung
704 M Sport Suspension M Sportfahrwerk
710 M Leather Steering Wheel M Lederlenkrad
715 M Aerodynamics Package M Aerodynamikpaket
775 Individual Roof-lining Anthracite Individual Dachhimmel Anthrazit
7AY Comfort Package I.c.w. M Sports Pack. Comfort Paket I.v.m M Sportpaket
851 Language Version German Sprachversion Deutsch
863 Europe/dealer Directory Service Kontakt-flyer Europa
879 German / On-board Deutsch / Bordliteratur
896 Daytime Lights Function Tagfahrlichtschaltung
8SP Cop Control Cop Steuerung
Tijdens het keuren bij de RDW gebeurde nog iets bijzonders trouwens. Het Italiaanse kentekenbewijs was oud en gaf als datum van eerste registratie geen exacte datum, maar enkel een jaartal: 2005. Ik liet zien dat de VIN aangaf dat de auto op 31-10-2005 was geprocudeerd en eind 2005 op kenteken werd gezet volgens het onderhoudsboekje. Wat doet de RDW: Die zet de auto op 01-01-2005. Ik heb straks dus een unieke 130i pre productie! Scheelt weer 100 euro in de bpm, dus de keuring en tenaamstelling heeft de RDW eigenlijk zelf betaald met dit geintje.
Nu even wachten op Nederlandse kentekenplaten en daarna zal de auto even worden doorlopen door de mannen van TEG die meteen een aantal zaken zullen aanpakken. Keeping you posted!
- Martijn M
- Berichten: 3313
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: NickM5 - BMW E60 M5
Een Italiaanse auto zonder deuken?! Waar heb je die unicorn gevonden!?
Leuk ding!
Leuk ding!
- NickM5
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 13 mar 2018, 20:28
- Auto: E60 M5 lci, F21 120d lci
- Paskal
- Berichten: 3686
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: NickM5 - BMW E60 M5
Gave vondst zeg . Lijkt me best lastig om op afstand in te schatten wat de staat van de auto echt is. En het was niet echt om de hoek in dit geval
Dat doffe kan wel eens een uitdaging worden, maar blijft lastig oordelen. Als ik krassen in de lak wegwerk ga je ook schuren en dan ziet het er dramatischer uit dan dat doffe stuk bij dus mogelijk is het prima te herstellen.
Dit zijn altijd de betere verhalen door zelf gewoon even daarheen te vliegen (althans daar ga ik ff vanuit) en dan die 130 over de weg terug te rijden
Dat doffe kan wel eens een uitdaging worden, maar blijft lastig oordelen. Als ik krassen in de lak wegwerk ga je ook schuren en dan ziet het er dramatischer uit dan dat doffe stuk bij dus mogelijk is het prima te herstellen.
Dit zijn altijd de betere verhalen door zelf gewoon even daarheen te vliegen (althans daar ga ik ff vanuit) en dan die 130 over de weg terug te rijden
- NickM5
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 13 mar 2018, 20:28
- Auto: E60 M5 lci, F21 120d lci
Re: NickM5 - BMW E60 M5
Is dit is zeker weten een probleem! Als ik terug denk aan hoe vaak ik een tijdens mijn zoektocht naar de M5 voor de kat z'n viool naar Duitsland ben gereden.... Verkopers benoemen nooit de negatieve punten aan de auto en particuliere verkopers zijn soms zo 'met de auto versleten' dat ze niet meer door hebben hoe het er eigenlijk bij zou moeten staan. Ik heb op afstand kunnen beoordelen wat ik kon, maar sommige plekjes zie je pas als je naast de auto staat. Met filmpjes heb ik bijvoorbeeld al wel kunnen uitsluiten dat de auto geen tikkende klepstoters had, maar het blijft een gok.Paskal schreef: ↑10 dec 2021, 10:53 Gave vondst zeg . Lijkt me best lastig om op afstand in te schatten wat de staat van de auto echt is. En het was niet echt om de hoek in dit geval
Dat doffe kan wel eens een uitdaging worden, maar blijft lastig oordelen. Als ik krassen in de lak wegwerk ga je ook schuren en dan ziet het er dramatischer uit dan dat doffe stuk bij dus mogelijk is het prima te herstellen.
Dit zijn altijd de betere verhalen door zelf gewoon even daarheen te vliegen (althans daar ga ik ff vanuit) en dan die 130 over de weg terug te rijden
We gaan het meemaken met die lak... dit weekend hopelijk tijd om alvast iets te proberen.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26912
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: NickM5 - BMW E60 M5
Leuke vondst! En mooi verhaal met de RDW een pre productie 130i
gefeliciteerd met de aankoop!
gefeliciteerd met de aankoop!
- Emilio
- Berichten: 975
- Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
- Auto: M2 LCI
Re: NickM5 - BMW E60 M5
Gaaf! Voor mijn idee: heen gevlogen en dus met het Italiaanse kenteken in 1 streep naar huis gereden?NickM5 schreef: ↑10 dec 2021, 11:07Is dit is zeker weten een probleem! Als ik terug denk aan hoe vaak ik een tijdens mijn zoektocht naar de M5 voor de kat z'n viool naar Duitsland ben gereden.... Verkopers benoemen nooit de negatieve punten aan de auto en particuliere verkopers zijn soms zo 'met de auto versleten' dat ze niet meer door hebben hoe het er eigenlijk bij zou moeten staan. Ik heb op afstand kunnen beoordelen wat ik kon, maar sommige plekjes zie je pas als je naast de auto staat. Met filmpjes heb ik bijvoorbeeld al wel kunnen uitsluiten dat de auto geen tikkende klepstoters had, maar het blijft een gok.Paskal schreef: ↑10 dec 2021, 10:53 Gave vondst zeg . Lijkt me best lastig om op afstand in te schatten wat de staat van de auto echt is. En het was niet echt om de hoek in dit geval
Dat doffe kan wel eens een uitdaging worden, maar blijft lastig oordelen. Als ik krassen in de lak wegwerk ga je ook schuren en dan ziet het er dramatischer uit dan dat doffe stuk bij dus mogelijk is het prima te herstellen.
Dit zijn altijd de betere verhalen door zelf gewoon even daarheen te vliegen (althans daar ga ik ff vanuit) en dan die 130 over de weg terug te rijden
We gaan het meemaken met die lak... dit weekend hopelijk tijd om alvast iets te proberen.
Ben je dan beter verzekerd dan met zo’n export kenteken?
- NickM5
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 13 mar 2018, 20:28
- Auto: E60 M5 lci, F21 120d lci
Re: NickM5 - BMW E60 M5
[/quote]
Gaaf! Voor mijn idee: heen gevlogen en dus met het Italiaanse kenteken in 1 streep naar huis gereden?
Ben je dan beter verzekerd dan met zo’n export kenteken?
[/quote]
Heen gevlogen inderdaad en terug gereden via Frankrijk (minder sneeuw) op de Italiaanse kentekenplaten van de vorige eigenaar. We hadden niks overgeschreven of wat dan ook dus dat was allemaal nog geldig. Vorige eigenaar heeft hem nog verzekerd en zelf heb ik voor de zekerheid ook een verzekering op chassisnummer. Voor Italiaanse politie was ik niet zo bang en voor de Franse ook niet. In Nederland zou men wel moeilijk doen natuurlijk. Stel je voor dat je als Nederlander in een buitenlandse auto rijd - dan ben je natuurlijk ontzettend wegenbelasting, bpm en weet ik het wat aan het ontwijken. Voor dat scenario had ik een eendagskenteken. Het risico om van de weg te worden geplukt werd wel iets groter toen de koplamp links er mee ophield, maar uiteindelijk allemaal goed gegaan.
Eigenlijk een het allemaal een theoretisch risico natuurlijk want er is simpel weg geen capaciteit om alles te controleren. Het blijft een onduidelijk verhaal met die kentekens. Eigenlijk gek dat Nederland hier niet gewoon iets voor in het leven heeft geroepen om dit soort dingen makkelijk en legaal te maken.
Gaaf! Voor mijn idee: heen gevlogen en dus met het Italiaanse kenteken in 1 streep naar huis gereden?
Ben je dan beter verzekerd dan met zo’n export kenteken?
[/quote]
Heen gevlogen inderdaad en terug gereden via Frankrijk (minder sneeuw) op de Italiaanse kentekenplaten van de vorige eigenaar. We hadden niks overgeschreven of wat dan ook dus dat was allemaal nog geldig. Vorige eigenaar heeft hem nog verzekerd en zelf heb ik voor de zekerheid ook een verzekering op chassisnummer. Voor Italiaanse politie was ik niet zo bang en voor de Franse ook niet. In Nederland zou men wel moeilijk doen natuurlijk. Stel je voor dat je als Nederlander in een buitenlandse auto rijd - dan ben je natuurlijk ontzettend wegenbelasting, bpm en weet ik het wat aan het ontwijken. Voor dat scenario had ik een eendagskenteken. Het risico om van de weg te worden geplukt werd wel iets groter toen de koplamp links er mee ophield, maar uiteindelijk allemaal goed gegaan.
Eigenlijk een het allemaal een theoretisch risico natuurlijk want er is simpel weg geen capaciteit om alles te controleren. Het blijft een onduidelijk verhaal met die kentekens. Eigenlijk gek dat Nederland hier niet gewoon iets voor in het leven heeft geroepen om dit soort dingen makkelijk en legaal te maken.
-
- Berichten: 2944
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: NickM5 - BMW E60 M5
Leuk avontuur en lekkere kar.Hoe bevalt het dusver? Onderstel met name. Rest is misschien wat lastig te beoordelen zonder voor/na..?
-
- Berichten: 1497
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: NickM5 - BMW E60 M5
Gaaf! Voor mijn idee: heen gevlogen en dus met het Italiaanse kenteken in 1 streep naar huis gereden?
Ben je dan beter verzekerd dan met zo’n export kenteken?
[/quote]
Heen gevlogen inderdaad en terug gereden via Frankrijk (minder sneeuw) op de Italiaanse kentekenplaten van de vorige eigenaar. We hadden niks overgeschreven of wat dan ook dus dat was allemaal nog geldig. Vorige eigenaar heeft hem nog verzekerd en zelf heb ik voor de zekerheid ook een verzekering op chassisnummer. Voor Italiaanse politie was ik niet zo bang en voor de Franse ook niet. In Nederland zou men wel moeilijk doen natuurlijk. Stel je voor dat je als Nederlander in een buitenlandse auto rijd - dan ben je natuurlijk ontzettend wegenbelasting, bpm en weet ik het wat aan het ontwijken. Voor dat scenario had ik een eendagskenteken. Het risico om van de weg te worden geplukt werd wel iets groter toen de koplamp links er mee ophield, maar uiteindelijk allemaal goed gegaan.
Eigenlijk een het allemaal een theoretisch risico natuurlijk want er is simpel weg geen capaciteit om alles te controleren. Het blijft een onduidelijk verhaal met die kentekens. Eigenlijk gek dat Nederland hier niet gewoon iets voor in het leven heeft geroepen om dit soort dingen makkelijk en legaal te maken.
[/quote]
Mooi verhaal!!
Omgekeerd zou volgens mij niet kunnen toch? Je 130i op je naam laten staan en dan een Italiaan er mee naar Rome laten rijden?
Of kan je je auto zomaar afmelden? In NL heb je toch vrijwaringsbewijsnodig? Van sloop of overschrijving lijkt mij.
.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26912
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: NickM5 - BMW E60 M5
Klopt idd, in NL heb je papieren nodig voor overschrijven of uitschrijven.
In Italië kijken ze vast wat minder nauw
In Italië kijken ze vast wat minder nauw
-
Online
- Berichten: 3992
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: NickM5 - BMW E60 M5
Vrienden van mij zijn naar Zweden gereden. Op gegeven moment ook daar ingeschreven, vanaf dan kan je pas afmelden in NL omdat de RDW dan na kan gaan trekken of het klopt wat je zegt. Dus ze zullen dat nagaan bij autoriteiten van andere EU landen. Als je vertrouwen hebt in de kopende partij kan je het doen, maar zelf zou ik er niet zomaar aan beginnen.
Voor Nick wel handig dat ze er in Italie niet zo moeilijk over doen.
Voor Nick wel handig dat ze er in Italie niet zo moeilijk over doen.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26912
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: NickM5 - BMW E60 M5
Ik heb wel eens een auto aan een Belg verkocht.
Je kan bij rdw gewoon uitschrijven en export plaat kopen. Op die export plaat (wit met plakkertjes) kan je dan het land uit rijden.
Je kan bij rdw gewoon uitschrijven en export plaat kopen. Op die export plaat (wit met plakkertjes) kan je dan het land uit rijden.
-
Online
- Berichten: 3992
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: NickM5 - BMW E60 M5
Dat is uiteraard makkelijker. Ging mij er om dat je hier niet zomaar kan afmelden
- NickM5
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 13 mar 2018, 20:28
- Auto: E60 M5 lci, F21 120d lci
NickM5 - BMW E60 M5 + E87 130i
Zaterdag wilde ik beginnen met het optisch aanpakken van de auto, maar het weer was helemaal ruk en veel tijd had ik ook niet. Toch even de tijd genomen om te testen of ik de doffe plekken weg kon krijgen. Het doffe gedeelte ging prima! De krasjes van de kat (die op het dak sliep) zijn nog niet helemaal weg. Heb niet heel agressief gepolijst, dus ik moet denk ik een stapje verder gaan en wat meer lak verwijderen of gaan schuren. Wordt vervolgd, maar ben al blij dat ik het doffe er zonder veel moeite uit krijg!
- E36-italia
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 13 aug 2015, 09:58
- Auto: Laro Discovery TD5
Re: NickM5 - BMW E60 M5
Zo heb ik het ook gedaan... althans, mijn E36 stond wel op mijn naam ... en 9 jaar later staat ie nog op de italiaanse platenNickM5 schreef: ↑10 dec 2021, 11:58 Heen gevlogen inderdaad en terug gereden via Frankrijk (minder sneeuw) op de Italiaanse kentekenplaten van de vorige eigenaar. We hadden niks overgeschreven of wat dan ook dus dat was allemaal nog geldig. Vorige eigenaar heeft hem nog verzekerd en zelf heb ik voor de zekerheid ook een verzekering op chassisnummer. Voor Italiaanse politie was ik niet zo bang en voor de Franse ook niet.
-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 20 aug 2009, 22:08
- Locatie: Amsterdam
Re: NickM5 - BMW E60 M5
Ah jij was diegene die me een berichtje stuurde via het AW forum! 130i geworden dus, gaaf! Mooie uitvoering ook zo te zien. Erg vriendelijk van de vorige eigenaar dat je op zijn platen naar huis mocht, heb je de platen teruggestuurd? Zonder die platen kan hij anders de auto niet van zijn naam laten schrijven in Italië als het goed is.
- Emiel
- Berichten: 3895
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: NickM5 - BMW E60 M5
Leuke aanschaf! Nu herken in ook het verhaal van de 130i whatsapp groep!
Leuk spul die spruitstukken! Tussenpijp regelen met cats zou ik zeggen
Leuk spul die spruitstukken! Tussenpijp regelen met cats zou ik zeggen
- NickM5
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 13 mar 2018, 20:28
- Auto: E60 M5 lci, F21 120d lci
Re: NickM5 - BMW E60 M5
Ja, zonder die platen zou ik ook niet weten hoe ik zelf de auto terug had kunnen rijden. Die platen moet ik inderdaad nog terugsturen, maar blijkbaar moet daar ook nog een kopie van mijn nieuwe Nederlandse kentekenbewijs bij....Die heb ik dus nog niet. Vorige week woensdag de bpm aangifte op de post gedaan en nog steeds geen mail gekregen van de Douane/BPM team. Nog even geduld hebben dus.ivo-b schreef: ↑13 dec 2021, 22:00 Ah jij was diegene die me een berichtje stuurde via het AW forum! 130i geworden dus, gaaf! Mooie uitvoering ook zo te zien. Erg vriendelijk van de vorige eigenaar dat je op zijn platen naar huis mocht, heb je de platen teruggestuurd? Zonder die platen kan hij anders de auto niet van zijn naam laten schrijven in Italië als het goed is.
- NickM5
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 13 mar 2018, 20:28
- Auto: E60 M5 lci, F21 120d lci
Re: NickM5 - BMW E60 M5
Lol post ik om 9:00 het berichtje dat ik op de BPM zit we wachten. Zit er om 9:01 gewoon een mail in m'n box! Yaay, 60 euro overgemaakt, nu weer wachten op de RDW
- StefanW
- Berichten: 1785
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
Re: NickM5 - BMW E60 M5
Leuke 130i!
Mocht je ss spruitstukken willen verkopen....
Mocht je ss spruitstukken willen verkopen....
- Dimitri
- Berichten: 610
- Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
- Auto: BMW 130i, BMW Z3 Coupe
Re: NickM5 - BMW E60 M5
Gefeliciteerd met je aanwinst! Ben wel benieuwd hoe die 130i klinkt met die spruitstukken en andere intake.
Wat voor intake zit er nu op?
Wat voor intake zit er nu op?
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29
Re: NickM5 - BMW E60 M5
Hee Nick,
Allereerst een compliment van een (al jarenlange) 135i eigenaar: mooie kar!
En ook nog een serieuze vraag: Wat bedoel je met ‘minder’ sneeuw? Niet hetzelfde als GEEN sneeuw dus? Ik ben namelijk serieus aan het overwegen om half januari met vrouw en 4jarige zoon naar Rome te vliegen om daar een classic 911 op zomerbanden (niet ‘de meest ideale’ auto voor sneeuw dus) gaan halen en dan met overnachtingen in Turijn en Lyon (daar kennen we leuke hotels en restaurants, vandaar) terug te rijden… Ben jij op deze route slecht begaanbare stukken tegengekomen? Dan is transport misschien toch slimmer, lijkt onder de streep ook niet heel veel duurder…
Groeten en veel plezier met de 130i! Ruben
Allereerst een compliment van een (al jarenlange) 135i eigenaar: mooie kar!
En ook nog een serieuze vraag: Wat bedoel je met ‘minder’ sneeuw? Niet hetzelfde als GEEN sneeuw dus? Ik ben namelijk serieus aan het overwegen om half januari met vrouw en 4jarige zoon naar Rome te vliegen om daar een classic 911 op zomerbanden (niet ‘de meest ideale’ auto voor sneeuw dus) gaan halen en dan met overnachtingen in Turijn en Lyon (daar kennen we leuke hotels en restaurants, vandaar) terug te rijden… Ben jij op deze route slecht begaanbare stukken tegengekomen? Dan is transport misschien toch slimmer, lijkt onder de streep ook niet heel veel duurder…
Groeten en veel plezier met de 130i! Ruben
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: HJ2, Martijn 327i, sitechris en 0 gasten