Goed, na een aantal maanden met veel plezier in de E89 te hebben gereden werd het tijd voor iets nieuws. Een R8 zat al een tijdje in mijn systeem en toen ik op internet een puntgaaf exemplaar met nog geen 30k ervaringen tegenkwam kon ik geen nee zeggen.
De Z4 is ter inruil weggegaan en een jongensdroom werd werkelijkheid. De auto is helemaal krasvrij en fabriek af voorzien van alle carbon opties mogelijk
Hoewel de Z4 best wat aandacht trok door voornamelijk het geluid is dit wel een andere wereld. Mensen stoppen gewoon met fietsen om foto's te maken.. bijzondere ervaring.
Goed, de auto zelf. Het is een pre-facelift V8, voorzien van carbon pakket op de zijkant, motorruim en interieur:
Ik heb zelf het volgende aangepast:
- Standaard dunne stuur voorzien van een nieuw laagje leder:
- Spacers rondom om de wielkasten beter te vullen
Daarnaast vond ik het geluid erg tam .. hoewel Audi toentertijd veel van de Gallardo heeft geleend (of andersom) zijn ze vergeten de uitlaat mee te nemen. Aangezien wonen in een Vinex wijk i.c.m. een open uitlaat niet altijd even handig is ben ik op zoek gegaan naar een regelbaar systeem. Uiteindelijk uitgekomen bij "Topgear" die het volgende leveren:
Dus toen volgde een kleine operatie:
Het resultaat is een uitlaat die in standaard mode origineel klinkt maar zodra de klep opengaat.. tjsa,