F1 Seizoen 2021 MAX VERSTAPPEN WDC 2021
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.
Inderdaad. Lewis is echt heel goed bezig hoor, buiten z'n vuil achtige spelletjes (en de mazzel gisteren weer) vooral dit seizoen (helaas) moet ik 'm hier in de quali credits geven(not kidding, geen dubbele bodem).......pffff dat is eruit...
We gaan 't meemaken vanavond.
Ik heb trouwens in de poll Lewis gestemd...
Dat is mijn prognose. Niet mijn verlangen:)
We gaan 't meemaken vanavond.
Ik heb trouwens in de poll Lewis gestemd...
Dat is mijn prognose. Niet mijn verlangen:)
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.
Ik ben er echt heel erg sjaggie door geworden, gooide bijna de babyfoon dwars door het scherm heen 

- daNpy
In Silverstone is het al beslist.MParallel schreef: 05 dec 2021, 02:05 Net teruggekeken, ouch, zo'n cruciale pole on zeep helpen, en dan ook nog in een eenvoudige bocht, nota bene de laatste. Zo zonde. Dit kon wel eens het beslissende moment van het jaar worden.
-
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Het is helemaal nog niet beslist. Bij een normaal verloop wordt Max vandaag 3e, dan moet ie volgende race winnen. Maar eerst deze race maar eens afkijken want er kan nog vanalles gebeuren. Wel weer met een te hoge hartslag.
Laatst gewijzigd door Frank_Sch op 05 dec 2021, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- MParallel
- Auto: BMW
Silverstone is maanden geleden, er is toen niks beslist.
- Martijn_bmw
Al is het maanden geleden het is wel de enige race die puntenloos was voor Max en daarmee nu wel degelijk beslissende factor.
- MParallel
Enige? Monza dan?
Baku?
Baku?
- RS-Ron
Start zal weer belangrijk zijn. Lewis gaat de laatste races als een kogel weg dus ik verwacht een spannende eerste bocht. In de eerste bocht heeft Lewis het meest te verliezen dus daar ligt misschien de eerste kans. Heb geen idee hoe lang het rechte stuk is vanaf de start. Ook geen idee wie er allemaal op de rode band in de buurt staat. Saai wordt het niet ben ik bang.
Gr Ron
Gr Ron
- daNpy
Na een seizoen als dit is het raar om dan wel op een foutje van Max te zeggen dat dit hem het kampioenschap kan kosten.
Misschien is dat wel zo omdat het in 1 van de laatste races is, maar dit seizoen is teveel gebeurt. In Silverstone is beslist dat je je tegenstander van de baan mag rammen en je 26 punten mee naar huis neemt.
Veel fouten van Lewis waar hij mee wegkomt (Bahrein, Imola, Silverstone) waar Max door fouten van anderen (Baku, Silverstone, Hongarije) ook nog gridstraffen mag pakken en daardoor nog een keer benadeeld is geweest.
Uiteraard heeft Max ook wat fouten gemaakt maar komt daar niet zo makkelijk mee weg als Mr. Geluk.
Verder vind ik het totaal kansloos hoe de FIA er een potje van maakt en 2 races op rij de wedstrijdleiding fouten maakt waarvoor coureurs zich mogen verantwoorden. Dat is natuurlijk de omgekeerde wereld. Maarja, misschien moeten ze het regeltjesboek nóg dikker maken, dan weten ze helemaal niet meer wanneer nou wat geldig is.
De FIA heeft zich veel te veel gemengd in dit kampioenschap en naar mijn mening heeft Mercedes daarmee het meeste gewonnen. Dus ja, van de scheids kun je niet winnen.
- MParallel
Wat is nou de deal met negeren dubbel geel van Lewis?.
Precies datgene wat Max vorige week een gridstraf opleverde?
Precies datgene wat Max vorige week een gridstraf opleverde?
- daNpy
Blijkbaar duwde er een steward op het verkeerde knopje en toen was het minder dan 1 sec dubbel geel in de sector waar Lewis reed.
Lewis heeft dat nooit kunnen zien want er is niet daadwerkelijk met vlaggen gezwaaid.
Vorige week was er natuurlijk wel iets aan de hand, maar heeft de wedstrijdleiding ook enorm verzaakt. Daar kreeg Sainz geen straf (want hij liet gas los ná Gasly gepasseerd te zijn), Bottas en Max wél.
Daar stond één marshall met geel te zwaaien, zonder dat de leiding dat wist.
Lewis heeft dat nooit kunnen zien want er is niet daadwerkelijk met vlaggen gezwaaid.
Vorige week was er natuurlijk wel iets aan de hand, maar heeft de wedstrijdleiding ook enorm verzaakt. Daar kreeg Sainz geen straf (want hij liet gas los ná Gasly gepasseerd te zijn), Bottas en Max wél.
Daar stond één marshall met geel te zwaaien, zonder dat de leiding dat wist.
- Knot
Hij heeft wel teveel risico genomen maar hij moest wat proberen natuurlijk het komt niet vanzelf gelukkig start hij als 3e maar hoop dat de bak Oke is. Enige kans om wat te proberen bij de start vanaf p8 Lukt je dat niet
- daNpy
Dat de bak oke is is vanmorgen gemeld. Die blijft dus zitten.
Nu hopen op een goede start idd.
Nu hopen op een goede start idd.
-
Ik verwacht de eerste bocht chaos, hopelijk is Verstappen daar snel genoeg van weg.

Twee scherpe bochten van ongeveer 120 graden na elkaar, volgens mij vrijwel onmogelijk om met z'n tweeën naast elkaar te rijden. Diegene die de buitenste lijn heeft wordt daar snel buiten de baan gedreven, maar daar staat vrijwel gelijk een muur.

Twee scherpe bochten van ongeveer 120 graden na elkaar, volgens mij vrijwel onmogelijk om met z'n tweeën naast elkaar te rijden. Diegene die de buitenste lijn heeft wordt daar snel buiten de baan gedreven, maar daar staat vrijwel gelijk een muur.
- Enrico
Kon nu pas de quali kunnen zien. Fuuuuuuuuuuuuuk
Geweldig hoe Alonso en Ricardo reageerden op dubbel paars!
Bottas moet hij bij de start voorbij rijden en Ham met een undercut. Als hij Bottas niet voorbijkomt wordt het lastig en idd mocht hij 3rde worden is niet alles voorbij. Mocht Lewis de muur raken hoeft Max enkel te cruisen naar 2.
Blijft mega spannend. Wat ik knap vond was dat Toto niet sprong van blijheid toen Max de muur tikte. Of zag ik dat fout?
Nog 6 uur te gaan!!
Geweldig hoe Alonso en Ricardo reageerden op dubbel paars!
Bottas moet hij bij de start voorbij rijden en Ham met een undercut. Als hij Bottas niet voorbijkomt wordt het lastig en idd mocht hij 3rde worden is niet alles voorbij. Mocht Lewis de muur raken hoeft Max enkel te cruisen naar 2.
Blijft mega spannend. Wat ik knap vond was dat Toto niet sprong van blijheid toen Max de muur tikte. Of zag ik dat fout?
Nog 6 uur te gaan!!
- Knot
Hopelijk heeft die juwelier nu eens een keertje pech en idd cruciaal om Bottas voorbij te komen anders gaat die undercut nooit (meer) lukken.
Zou voorzichtig doen met die bak wel, misschien dubbelclutchen de eerste paar ronden.
Zou voorzichtig doen met die bak wel, misschien dubbelclutchen de eerste paar ronden.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Die was leuk ja. Voor degenen die hem gemist hebben:
- Knot
Mooi om te zien hoe ze balen dat max geen p1 pakt en crybaby weer mazzel heeft met 100 auto's die precies op het goede moment aan de kant gaan voor hem op de perfecte plekken in zijn ronde.
- Downforce Hans
Hoe dubbelclutch je met zo`n bakKnot schreef: 05 dec 2021, 12:29 Hopelijk heeft die juwelier nu eens een keertje pech en idd cruciaal om Bottas voorbij te komen anders gaat die undercut nooit (meer) lukken.

- Knot
Gewoon net zoals ik het in de broemer doe toch, doorhalen naar 6500, koppeling in, uit de versnelling trekken, koppeling op, toefje gas, koppeling weer in, opschakelen, koppeling op en opnieuw gas erop naar 6500 redline.
- JP
Niet driften maar ook dat dubbel clutchen kennen die beste rijders van de wereld niet….
- Knot
Moet je kijken hoe ze vroeger met die handbakken moesten werken, tegenwoordig is het allemaal een beetje aan de knopjes op het stuur friemelen en met je andere hand de buitenspiegel op zn plek houden met 300 per uur.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- JP
James Hunt friemelde er lustig op rond. Nu zie je alleen Lewis en Angela die intiem zijn….
- MParallel
Steward drukte op verkeerde knop? Leuk en aardig maar dat weet je als coureur niet, dus je moet altijd gehoor geven aan zo'n signaal, fout of niet.
Ik meen overigens een clip te hebben gezien waar een Marshall met dubbel geel staat te zwaaien, maar kan niet terugvinden.
Ik meen overigens een clip te hebben gezien waar een Marshall met dubbel geel staat te zwaaien, maar kan niet terugvinden.