30 september mijn ringdoop!!
- volvoc30
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
- Locatie: Breda (parel van het zuiden!)
30 september mijn ringdoop!!
Als alles naar wens verloopt onderga ik zondag 30 september mijn 'ringdoop'. Dat het er eens eindelijk van mag komen!, ik had het nooit verwacht. De doop zal ik ondergaan met een Volvo C30 2.0d. Niet de meest snelle en spannende auto, maar tot nu toe verras ik menig weggebruiker met de weggligging van dit FWD aangedreven gebakje.
Mijn vraag is of er nog meer DF'ers de 30e op de ring te vinden zijn. Misschien iets afspreken voor een 'mini meet'?
Hopelijk tot snel
Volvo30 A.K.A Bart
Mijn vraag is of er nog meer DF'ers de 30e op de ring te vinden zijn. Misschien iets afspreken voor een 'mini meet'?
Hopelijk tot snel
Volvo30 A.K.A Bart
- volvoc30
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
- Locatie: Breda (parel van het zuiden!)
hehe ik ook, rijd waarschijnlijk ook kennis mee met E30 325 Touring ( met M pakket) gaaf karretje!Roman schreef:Ik ben er ook... ring taxi rond lunch tijd...
Ook ik hoop voor het eerst de baan op te gaan. Nog nooit uberhaupt in de buurt van de Ring geweest.
Word een top dag, kijk er al ruim 4 maanden naar uit 8)
- Jorrit
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 16 dec 2006, 20:23
Een onvergetelijke ervaring!!! Hier een verslagje van iemand die z'n eerste rondje ring heeft gereden afgelopen maandag: http://www.nurburgring.nl/forum/viewtopic.php?t=4592
Goed spiegelen. En laat je niet verassen door het hoogte verschil, vooral berg af. Wij nederlanders zijn dat niet gewent
Goed spiegelen. En laat je niet verassen door het hoogte verschil, vooral berg af. Wij nederlanders zijn dat niet gewent
- Jorrit
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 16 dec 2006, 20:23
@Roman
Misschien wel, al hoop ik dat je deze vaardigheid niet nodig hebt
[img:800:600]http://www.d-limit.com/potm.jpg[/img]
Misschien wel, al hoop ik dat je deze vaardigheid niet nodig hebt
[img:800:600]http://www.d-limit.com/potm.jpg[/img]
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Misschien is er nog een weilandje naast de ring, even kijken of de huur corsa dat ook kanJorrit schreef:@Roman
Misschien wel, al hoop ik dat je deze vaardigheid niet nodig hebt

Vliegtuig vertrekt over 1.5 uur dus ik ben weg. Als iemand een huur corsatje of iets dergelijks ziet wat totaal niet thuishoort bij de ring dan ben ik dat

- MartijnGizmo
- Berichten: 13021
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
- Joy
- Berichten: 10882
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Hey Hugo, we hebben je gezien net voor Hatzenbach
Wij zijn zelf ook ontmaagd vandaag, nog wel op een natte baan zelfs. Man wat is die baan gaaf. Had al meegereden maar de adrenaline als je zelf moet sturen is heerlijk. Half 10 de baan op. Als er 10 auto's reden was het veel. En glibberig dat het was, Eiskurve was als op eieren rijden. Smaakt naar meer. Helaas was er in de middag veel oponthoud door afsluitingen. Dus we zijn binnendoor naar huis gereden.
Oh ja, ik rij niet meer via Belgie terug naar Zeeland. 2 x in de file gestaan wat me een uur heeft gekost.

Wij zijn zelf ook ontmaagd vandaag, nog wel op een natte baan zelfs. Man wat is die baan gaaf. Had al meegereden maar de adrenaline als je zelf moet sturen is heerlijk. Half 10 de baan op. Als er 10 auto's reden was het veel. En glibberig dat het was, Eiskurve was als op eieren rijden. Smaakt naar meer. Helaas was er in de middag veel oponthoud door afsluitingen. Dus we zijn binnendoor naar huis gereden.
Oh ja, ik rij niet meer via Belgie terug naar Zeeland. 2 x in de file gestaan wat me een uur heeft gekost.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Was via ons ook druk hoor Joy. We konden wel doorrijden maar heb nog nooit zoveel auto's gezien op zondagavond. Net na de Moerdijkbrug overigens ff ietsje in de ankers. Was pas voor ons een Patrol met aanhanger achterstevoren gevloegen. Een van de wielen van de kar draaide nog vrolijk rondjes als een bezetene. 

- volvoc30
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
- Locatie: Breda (parel van het zuiden!)
Pff, wat een VETTE dag.
Gisteren om 6 uur weggerden uit breda richting de RING. rustig op de weg en in Duitsland heerlijk kunnen doorblazen. Om half negen kwamen we bij de ring aan en het was al aardig druk. Auto geparkeerd en even rondje gelopen om al dat moois te bekijken. Nieuwe M3, RS4, DB9 enz.. Echt mooi!. Daarna weggegaan en op zoek naar adenhauer forst na een wandeling van 1 uur bijna opgegeven maar toen was een local zo aardig om ons te melden dat we voor jan lul door de bossen hadden gelopen. Schoenen en broek helemaal naar de klote door de modder
. Tijd lang filmpjes gemaakt bij Adenaurer Forst en dat was zeer vermakelijk.
Het was nu al half 12 en de maag begon te rommelen, heerlijk duitse specialiteiten gegeten, lees: schnitzel en Bratwurst. Toen even gekeken bij kallenhard. Ondanks de drukte begon het toch te kriebelen en toch maar op naar de ticket verkoop. 5min later stond ik voor de slagbomen met het zweet in mijn handen
Het was erg druk en heb veel rechts gehouden en richtinaanwijzer gebruikt. Het lijnen rijden zat er niet in door de drukt dus de meeste bochten die ik nam waren ruk. Ik vond de situaties die verschillende motorrijders creerde erg gevaarlijk, ze zitten zo dicht achter je, als ik door glij en ze zien het niet neem ik ze mee de baan af. Maar ik vond het een GEWELDIGE ervaring. Ik ga het zeker nog eens doen maar alleen als het niet zo druk is. Dit was voor mijn 1e keer eigelijk te druk.
Ik heb de Run ook helemaal opgenomen. Is een groot bestand maar als je het leukt vind kun je het gewoon Downloaden.
http://www.megaupload.com/nl/?d=GPM0ZDUY
Gisteren om 6 uur weggerden uit breda richting de RING. rustig op de weg en in Duitsland heerlijk kunnen doorblazen. Om half negen kwamen we bij de ring aan en het was al aardig druk. Auto geparkeerd en even rondje gelopen om al dat moois te bekijken. Nieuwe M3, RS4, DB9 enz.. Echt mooi!. Daarna weggegaan en op zoek naar adenhauer forst na een wandeling van 1 uur bijna opgegeven maar toen was een local zo aardig om ons te melden dat we voor jan lul door de bossen hadden gelopen. Schoenen en broek helemaal naar de klote door de modder

Het was nu al half 12 en de maag begon te rommelen, heerlijk duitse specialiteiten gegeten, lees: schnitzel en Bratwurst. Toen even gekeken bij kallenhard. Ondanks de drukte begon het toch te kriebelen en toch maar op naar de ticket verkoop. 5min later stond ik voor de slagbomen met het zweet in mijn handen

Ik heb de Run ook helemaal opgenomen. Is een groot bestand maar als je het leukt vind kun je het gewoon Downloaden.
http://www.megaupload.com/nl/?d=GPM0ZDUY
- Joy
- Berichten: 10882
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Hmm hoe kwam ik nou op Hugo... Bart was het inderdaad
Ja ernstig druk. Die ronde vroeg in de ochtend was ideaal. Zat 1 M3 een tijdje achter ons die het wegdek aan het aftasten was met zijn semi-slicks. En die ging ergens bij Flugplatz voorbij. Dat was voor de rest van het rondje de enige auto die ons heeft ingehaald. De rest waren langzamere deelnemers die wij zelf hebben ingehaald. Uitgang Hatzenbach hebben we met verbazing staan kijken hoeveel mensen daar op het randje van een crash zaten. Te hard erin, te laat ingestuurd en moeten liften waardoor de kont om kwam. Een MG TF om z'n as, een Golf IV die het asfalt van de oprit van de Streckensicherung hard nodig had en een Speedster die om z'n as ging en even op adem moest komen in het gras.
Het gebrek aan marge tussen auto's en motorrijders is een probleem. De motorrijders worden in de bochten opgedrukt door andere auto's en gaan er vanuit dat ze gezien zijn wat vaak een bijna-crash oplevert.

Ja ernstig druk. Die ronde vroeg in de ochtend was ideaal. Zat 1 M3 een tijdje achter ons die het wegdek aan het aftasten was met zijn semi-slicks. En die ging ergens bij Flugplatz voorbij. Dat was voor de rest van het rondje de enige auto die ons heeft ingehaald. De rest waren langzamere deelnemers die wij zelf hebben ingehaald. Uitgang Hatzenbach hebben we met verbazing staan kijken hoeveel mensen daar op het randje van een crash zaten. Te hard erin, te laat ingestuurd en moeten liften waardoor de kont om kwam. Een MG TF om z'n as, een Golf IV die het asfalt van de oprit van de Streckensicherung hard nodig had en een Speedster die om z'n as ging en even op adem moest komen in het gras.
Het gebrek aan marge tussen auto's en motorrijders is een probleem. De motorrijders worden in de bochten opgedrukt door andere auto's en gaan er vanuit dat ze gezien zijn wat vaak een bijna-crash oplevert.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten