Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gijzert

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Gijzert » 24 nov 2021, 07:50

Robin schreef: 24 nov 2021, 07:48
Gijzert schreef: 24 nov 2021, 07:46 Tsja. En als je zo oud bent en gestopt bent met werken wil je toch ook niet achter de geraniums zitten terwijl de rest van Nederland gewoon door leeft?

Dat snap ik ook.
Tja dus dan maar 'de hele wereld op slot' en langzaam naar de kloten....
Laten we in ieder geval zoveel mogelijk vaccineren en boosteren.
Voorkomen we zo lang mogelijk dat de boel op slot gaat.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 24 nov 2021, 07:51

Mee eens hoor! Maar logistiek gezien laat dit landje daarin ook nogal wat steekjes vallen.

Luco

Bericht door Luco » 24 nov 2021, 08:05

Denk om je hart Robin.

KoenM

Bericht door KoenM » 24 nov 2021, 08:09

Ik snap ook het punt dat er meer geïnvesteerd moet worden in de zorg, maar ik denk niet dat je daar alles op moet gooien.

Zoals in onderstaand artikel te lezen heeft Duitsland zo’n 8x meer IC bedden per 100.000 inwoners. Alsnog ligt het daar nu bijna vol (12% niet dus zeg met 7x meer bedden lag het wel vol).

Zo’n grote stijging in bedden (en personeel) is nooit haalbaar. Als we met heel veel inspanning 2x zoveel bedden kunnen gebruiken als nu lijkt me dat al een hele prestatie.

Wat mis ik hierin?

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... en-cijfers

Elise

Bericht door Elise » 24 nov 2021, 08:55

Robin schreef: 24 nov 2021, 07:46 Ik heb Gommers' verhaal uit m'n eigen link nog even gelezen. Alles moet wijken voor die godvergeten 'gevaccineerde' risicogroepen.
Het gaat niet om die "godvergeten 'gevaccineerde' risicogroepen", het gaat erom dat we code zwart vermijden.

Misschien moet je dat artikel nog eens lezen als je tot rust bent gekomen en :coffee: achter de kiezen hebt.

Elise

Bericht door Elise » 24 nov 2021, 08:57

Gijzert schreef: 24 nov 2021, 07:46 Tsja. En als je zo oud bent en gestopt bent met werken wil je toch ook niet achter de geraniums zitten terwijl de rest van Nederland gewoon door leeft?

Dat snap ik ook.
De pil van Drion, ook tegen Corona.

alt

Bericht door alt » 24 nov 2021, 09:07

Of vaccineren helpt is de vraag, de cijfers van het RIVM over 2020 en 2021 geven een beeld dat de besmettingen nadat in het voorjaar het vaccinatiepromamma startte, de besmettingen 2 maal zo hoog waren in de zomer van 2021.
Ik kan nergens cijfers vinden welke leeftijdsgroepen besmet zijn en in dezelfde periode zijn opgenomen in het ziekenhuis en ic over 2020 en 2021.

Ooit zei een klant tegen mij: papier is gewillig.
En daar lijkt deze pandemie zich tot een voorbeeld van te verheffen.

frankie

Bericht door frankie » 24 nov 2021, 09:08

Ondertussen meldt de GGD dat we de komende 3 jaar nog rekening moeten houden met nieuwe golven.......

tomgtr

Bericht door tomgtr » 24 nov 2021, 09:10

Robin schreef: 23 nov 2021, 23:31 https://www.nu.nl/coronavirus/6169459/g ... dagen.html

Is dat die vriendelijke Gommers? Een paar weken 'niks' en daarna in januari weer volgens hun 'the same old song'?

Ik vind hem niet zo vriendelijk eigenlijk.
Voor een vuurpeloten zou ik waarschijnlijk: VUUR zeggen.

Zij zijn het probleem...
Ik snap echt niet dat je dit ls volwassen mens hier neer kan plempen. Met deze mindset liepen er wat mensen op de Coolsingel vorige week.....

frankie

Bericht door frankie » 24 nov 2021, 09:10

alt schreef: 24 nov 2021, 09:07 Of vaccineren helpt is de vraag, de cijfers van het RIVM over 2020 en 2021 geven een beeld dat de besmettingen nadat in het voorjaar het vaccinatiepromamma startte, de besmettingen 2 maal zo hoog waren in de zomer van 2021.
Ik kan nergens cijfers vinden welke leeftijdsgroepen besmet zijn en in dezelfde periode zijn opgenomen in het ziekenhuis en ic over 2020 en 2021.

Vaccineren helpt wel, vergeleken met de besmettingscijfers liggen er relatief minder mensen op de IC dan vorig jaar herfst. Maar het is niet de heilige graal die ons beloofd is.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 24 nov 2021, 09:14

frankie schreef: 24 nov 2021, 09:10
alt schreef: 24 nov 2021, 09:07 Of vaccineren helpt is de vraag, de cijfers van het RIVM over 2020 en 2021 geven een beeld dat de besmettingen nadat in het voorjaar het vaccinatiepromamma startte, de besmettingen 2 maal zo hoog waren in de zomer van 2021.

Vaccineren helpt wel, vergeleken met de besmettingscijfers liggen er relatief minder mensen op de IC dan vorig jaar herfst. Maar het is niet de heilige graal die ons beloofd is.
Daar ben ik het dan wel mee eens. Eerlijk was geweest : we denken dat dat het probleem oplost maar zeker weten doen we dat niet. Alleen hadden we dan nu niet op 85% gezeten en was het een nog grotere bende als Rusland, Roemenie etc waar de vaccinatiegraad veel lager is.

frankie

Bericht door frankie » 24 nov 2021, 09:25

Ik denk dat het grootste probleem is, dat ze de afnemende bescherming onderschat hebben. De vaccins zijn goedgekeurd op de werking na 3 maanden, maar juist na deze 3 maanden neemt de bescherming snel af, vooral bij de 65 plussers. Recente cijfers uit België laten zien dat bij die groep 65 plussers zonder vaccinatie de kans op ziekenhuisopname is teruggelopen naar 2,8 keer groter dan gevaccineerd. Dat is heel wat anders dan de 17x die De Jonge laatst riep.

JP

Bericht door JP » 24 nov 2021, 09:28

Dan moet je die 3e prik niet de naam booster geven maar duidelijk zijn dat het gewoon een verse lading is. Heb je de eerste 2 gehad, misschien voldoe je dan elke 9 maanden met 1 verse prik. Dat moet onderzocht worden (zal best) en beter gecommuniceerd worden.

Luco

Bericht door Luco » 24 nov 2021, 09:32

Juist die voorlichting moet eerlijker en beter, dat hieft niet lang te duren om op te pakken toch itt meer bedden.

Robin

Bericht door Robin » 24 nov 2021, 09:39

tomgtr schreef: 24 nov 2021, 09:10
Robin schreef: 23 nov 2021, 23:31 https://www.nu.nl/coronavirus/6169459/g ... dagen.html

Is dat die vriendelijke Gommers? Een paar weken 'niks' en daarna in januari weer volgens hun 'the same old song'?

Ik vind hem niet zo vriendelijk eigenlijk.
Voor een vuurpeloten zou ik waarschijnlijk: VUUR zeggen.

Zij zijn het probleem...
Ik snap echt niet dat je dit ls volwassen mens hier neer kan plempen. Met deze mindset liepen er wat mensen op de Coolsingel vorige week.....
De politie bedoel je:)

weet je het zijn maar 'woorden' he en er staat waarschijnlijk en 'peloten'.....de daden hebben we al 1,5 jaar gezien bij het demissionair kabinet/OMT/Red Team

Je kunt ook denken: Robin is er helemaal klaar mee.

En met mij zovelen. Die Gommers mag niet de dienst gaan uitmaken voor 17.4 miljoen mensen.

k33z

Bericht door k33z » 24 nov 2021, 09:39

Het is zo moeilijk allemaal, maar ik blijf het beleid om de ongevaccineerden de schuld te geven vreselijk fout vinden. Waarom? De polarisatie is ongekend groot en het lijkt toch niet de oplossing te zijn.

Dezelfde mensen overspoelen weer het ziekenhuis, ouderen veelal met onderliggend lijden en vaak overgewicht. Dit is toch de groep waar de vaccinatiebereidheid vrij hoog is. Jongeren (60 jaar en jonger) lopen amper risico op ziekenhuisopname (zie de cijfers van de ziekenhuis bezetting, 80% is 70 jaar en ouder). Dan zit daar toch de oplossing?

Een groen vinkje voor mensen van 70 jaar en jonger zou vele malen effectiever zijn dan een groen vinkje voor gevaccineerden... en bijna net zo discriminerend (verschil is natuurlijk dat je met een vaccin een keuze hebt en met leeftijd niet).

Maar kan iemand mij uitleggen waarom wij nog bezig zijn met dat coronatoegangsbewijs? Bekijk de data, concludeer dat je de verkeerde mensen ermee straft en beloont, kijk naar de kennis die we hebben mbt overdraagbaarheid van het virus met een prik en je komt tot de conclusie dat het eerder kwaad dan goed doet.

Of mis ik ergens iets? Het gemak waarmee veel mensen in NL het ineens normaal vinden dat mensen niet meer mee mogen doen aan het sociale leven zonder een prik is schokkend...

Elise

Bericht door Elise » 24 nov 2021, 09:40

Neem nog een :coffee: Robin

tomgtr

Bericht door tomgtr » 24 nov 2021, 09:44

Of je er nou klaar mee bent of niet, een bepaalde fatsoensnorm mag je best hebben, zeker met een beetje levenservaring op zak. We hebben allemaal onze mond vol over verharding van de maatschapij en wat voor bagger er op social media geplempt wordt? En dan zo leeglopen en over vuurpeletons beginnen? We zijn allemaal wel eens ergens klaar mee maar gelukkig hebben de meesten nog een beetje een filter en lopen ze niet finaal leeg.

Robin

Bericht door Robin » 24 nov 2021, 09:45

Goed verhaal Kees. Ik vind het totaal van de pot gerukt dat de 'gehele' maatschappij weer moet wijken voor een zeer zeer klein percentage genaamd de risicogroepen en gejank van artsen'wetenschappers' die elke week een ander verhaaltje hebben..... Ga staan janken bij het kabinet 10j terug ofzo......

Je mag dat stuk wel deleten /censureren hoor Tom. Als dat voor jou beter is. Dat belerende ben ik dan weer niet gek op. Maarja jij genoot er ook wel van om mij makkelijk op de kast te jagen, dus jij online bent ook een beetje bijzonder he......

:thumbup:
Laatst gewijzigd door Robin op 24 nov 2021, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Elise

Bericht door Elise » 24 nov 2021, 09:47

k33z schreef: 24 nov 2021, 09:39 Of mis ik ergens iets? Het gemak waarmee veel mensen in NL het ineens normaal vinden dat mensen niet meer mee mogen doen aan het sociale leven zonder een prik is schokkend...
Vergelijk het even met de kindervaccinaties.
Kinderdagverblijven mogen niet gevaccineerde kinderen weigeren.

Luco

Bericht door Luco » 24 nov 2021, 09:47

Gewoon zoals vroeger, alle besmette personen op een eiland met water en brood, komt er weer een beetje ruimte ook.

JP

Bericht door JP » 24 nov 2021, 09:48

Zijn er hier meer mensen waarbij thuis de standpunten verdeeld zijn ?
k33z schreef: 24 nov 2021, 09:39 (...)
Of mis ik ergens iets? Het gemak waarmee veel mensen in NL het ineens normaal vinden dat mensen niet meer mee mogen doen aan het sociale leven zonder een prik is schokkend...
Ik ben gevaccineerd, voelde het als een verplichting want anders mag je straks niks meer. Mijn vriendin is mega-anti.
Zij vind het ook welletjes dat ze dan nergens meer heen mag, maar beseft dan niet dat het voor ons beide geldt.
Dan maar niet meer samen uit-eten, niet meer op vakantie.....ja maar de hele dag de bank warmhouden, hoelang wil je dat ?

k33z

Bericht door k33z » 24 nov 2021, 09:51

Elise schreef: 24 nov 2021, 09:47
k33z schreef: 24 nov 2021, 09:39 Of mis ik ergens iets? Het gemak waarmee veel mensen in NL het ineens normaal vinden dat mensen niet meer mee mogen doen aan het sociale leven zonder een prik is schokkend...
Vergelijk het even met de kindervaccinaties.
Kinderdagverblijven mogen niet gevaccineerde kinderen weigeren.
Maar er zit nogal een verschil tussen vaccins voor kinderen van ziektes waar kinderen heel erg ziek van kunnen worden (iets met beschermen van de doelgroep) en het uitsluiten van de toegang tot een KDV is toch wel iets anders dan het uitsluiten van toegang tot zowat alle voorzieningen (of het extreem moeilijk maken daar binnen te komen).

Ik zeg helemaal niet dat wij ouderen uit moeten sluiten door een QR maatschappij, trek alleen even het vergelijk. Ik ben geen voorstander van uitsluiting, zeker niet met de kennis die we nu hebben dat het vaccin niet de heilige graal is en dat je de verkeerde doelgroep uitsluit. We zullen het gezamenlijk op een andere manier moeten oplossen.

Luco

Bericht door Luco » 24 nov 2021, 09:51

Hier heel simpel ik ben gevaccineerd omdat mijn vrouw tot de risicogroep behoort.
Booster prik twijfelt ze over, ik ga hem gewoon nemen, niet omdat ik wil, maar omdat de schoorsteen moet roken en het kabinet niet te vertrouwen is en er dus toch misschien weer een wijziging komt dat je niet kan werken zonder booster.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 24 nov 2021, 09:54

JP schreef: 24 nov 2021, 09:48 Zijn er hier meer mensen waarbij thuis de standpunten verdeeld zijn ?
k33z schreef: 24 nov 2021, 09:39 (...)
Ik ben gevaccineerd, voelde het als een verplichting want anders mag je straks niks meer. Mijn vriendin is mega-anti.
Zij vind het ook welletjes dat ze dan nergens meer heen mag, maar beseft dan niet dat het voor ons beide geldt.
Dan maar niet meer samen uit-eten, niet meer op vakantie.....ja maar de hele dag de bank warmhouden, hoelang wil je dat ?
Prima reden om zonder je vrouw uit eten te gaan. Lijkt me win win?

Plaats reactie