RS6 driftend door de bocht..
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Natuurlijk kan een quattro dwars net als een FWD, en ook zo'n dikke RS6, alleen is het voor een AWD een totaal tegensgestelde/natuurlijke reactie. Gripverlies aan de achterzijde, word opgevangen door de trekkende wielen aan de voorzijde. Dat zie je ook mooi in dit filmpje, als een karretje trekt de voorkant de achterzijde weer bij de (grip)les.
Een RWD auto met een sper kun je in theorie makkelijk in een eidenloze drift houden. Een quattro auto is bijna niet te doen, tenminste niet in de standaard setting.
Ook is het zetten/flikken van een AWD niet altijd een even prettige bezigheid. Je moet het dwarsgaan creeëren vanuit onbalans van de auto, terwijl je een RWD, (wel met een beetje voldoende power natuurlijk) vanuit het gas kunt omgooien.
En als laatste een quattro is in een drift eigenlijk niet met het gas te sturen,, die wielen willen maar 1 ding en dat is grip,grip,grip..
De RS4/quattro eigenaren op dit forum zullen dit kunnen beamen als ze het proberen..
Een RWD auto met een sper kun je in theorie makkelijk in een eidenloze drift houden. Een quattro auto is bijna niet te doen, tenminste niet in de standaard setting.
Ook is het zetten/flikken van een AWD niet altijd een even prettige bezigheid. Je moet het dwarsgaan creeëren vanuit onbalans van de auto, terwijl je een RWD, (wel met een beetje voldoende power natuurlijk) vanuit het gas kunt omgooien.
En als laatste een quattro is in een drift eigenlijk niet met het gas te sturen,, die wielen willen maar 1 ding en dat is grip,grip,grip..
De RS4/quattro eigenaren op dit forum zullen dit kunnen beamen als ze het proberen..
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
http://youtube.com/watch?v=-de2BOHfM5QRico v Velzen schreef:Natuurlijk kan een quattro dwars net als een FWD, en ook zo'n dikke RS6, alleen is het voor een AWD een totaal tegensgestelde/natuurlijke reactie. Gripverlies aan de achterzijde, word opgevangen door de trekkende wielen aan de voorzijde. Dat zie je ook mooi in dit filmpje, als een karretje trekt de voorkant de achterzijde weer bij de (grip)les.
Een RWD auto met een sper kun je in theorie makkelijk in een eidenloze drift houden. Een quattro auto is bijna niet te doen, tenminste niet in de standaard setting.
Ook is het zetten/flikken van een AWD niet altijd een even prettige bezigheid. Je moet het dwarsgaan creeëren vanuit onbalans van de auto, terwijl je een RWD, (wel met een beetje voldoende power natuurlijk) vanuit het gas kunt omgooien.
En als laatste een quattro is in een drift eigenlijk niet met het gas te sturen,, die wielen willen maar 1 ding en dat is grip,grip,grip..
De RS4/quattro eigenaren op dit forum zullen dit kunnen beamen als ze het proberen..

- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
@ filmpje van Martijn
combinatie van erg glad en nat wegdek en/of slechte banden + veel vermogen.
Dit is een heel ander soort drift dan een drift met een rwd wagen.
Je ziet ook dat bij de audi de wielen gewoon recht staan en af en toe zelfs iets naar binnen sturen.
Bij een rwd drift staan ze vaak zo ver mogelijk naar buiten
http://img183.imagevenue.com/img.php?im ... 22_8lo.JPG
combinatie van erg glad en nat wegdek en/of slechte banden + veel vermogen.
Dit is een heel ander soort drift dan een drift met een rwd wagen.
Je ziet ook dat bij de audi de wielen gewoon recht staan en af en toe zelfs iets naar binnen sturen.
Bij een rwd drift staan ze vaak zo ver mogelijk naar buiten

http://img183.imagevenue.com/img.php?im ... 22_8lo.JPG
Laatst gewijzigd door Sander S. op 26 sep 2007, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- Johan
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 21 sep 2007, 11:15
er zijn overeenkosmten tussen beide V10 blokken jah... maar dat is niet vreemd aangezien lambo tegenwoordig onder Audi valt.Jelmer850i schreef:Vandaag ook iemand gesproken die zei dat zo'n Rs6 een Lambo blok heeft? (V10) ?
Daar stond ook zo'n wagen voor de deurs, was overigens van een kennis van hun.
maar er zijn dusdanig veel verschillen tussen die 2 blokken datje eigenlijk niet kunt spreken van "hetzelfde" blok. zowel in karakter als kwa vermogen is er verschil tussen de 2 blokken.
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Dat klopt alleen als ik de RS6 zo zie dan lijkt het erop dat de verdeling van aandrijfkrachten meer naar achter is dan naar voren. Ze brengen de auto niet onbelans om overstuur op te wekken en het blijft ook een momentje overstuurd. Ik ben benieuwd wat voor verdeling ze gebruiken.Rico v Velzen schreef: Je moet het dwarsgaan creeëren vanuit onbalans van de auto, terwijl je een RWD, (wel met een beetje voldoende power natuurlijk) vanuit het gas kunt omgooien.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Niels als ik goed naar het filmpje luister, lijkt het me meer een lift over steer actie (auto word op dat punt zeker licht in de kont als je het gas iets loslaat, ikzelf rij op dat punt altijd vol op het gas), want ik hoor alleen gepiep van de banden en pas na de drift gaat de RS6 weer vol op het gas.
Zou die tijdens het dwarsgaan op het gas zijn gegaan dan hadden de voorste wielen de auto weer in de baan getrokken.
Zou die tijdens het dwarsgaan op het gas zijn gegaan dan hadden de voorste wielen de auto weer in de baan getrokken.
- cooldragon
- Berichten: 857
- Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
De inhoud van 5.2 is teruggebracht naar 5.0 liter iv.m. betere bestendigheid tegen de hitte. Persoonlijk kan ik me voorstellen dat de daardoor iets dikkere cylinderwanden beter tegen de druk kunnen.
Overigens kan er niet eentje in de straat hebben gestaan, want ze zijn nog niet leverbaar. Zal wel de oude RS6 met V8 biturbo zijn geweest.
Frank.
Overigens kan er niet eentje in de straat hebben gestaan, want ze zijn nog niet leverbaar. Zal wel de oude RS6 met V8 biturbo zijn geweest.
Frank.
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
@Rico: O.k. dat zal de reden zijn, een lichte achterkant helpt wel natuurlijk.
Beetje zwaar maar ook lekker 8)
Of de "gewone" S6 met V10M-bitious schreef:
Overigens kan er niet eentje in de straat hebben gestaan, want ze zijn nog niet leverbaar. Zal wel de oude RS6 met V8 biturbo zijn geweest.
Frank.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten