RS6 driftend door de bocht..

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

RS6 driftend door de bocht..

Bericht door Marc R » 26 sep 2007, 06:13


Gebruikersavatar
Dennis van der Schoot
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
Locatie: Tilburg

Bericht door Dennis van der Schoot » 26 sep 2007, 07:49

Dat doetie netjes :D

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 sep 2007, 11:15

Bericht door Johan » 26 sep 2007, 08:20

ziet er leuk uit ook,,, witte auto met zwart dak.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 26 sep 2007, 09:17

Lijkt me een zeer saaie auto met z'n AWD heeeeele dikke :wink:

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Bericht door Tommy » 26 sep 2007, 10:13

Een audi dwars, dat is inderdaad wel wereldnieuws en het posten waard. :)

sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard

Bericht door sven deutschmann » 26 sep 2007, 10:28

vet vet

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 26 sep 2007, 10:59

Mooi 8)

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 26 sep 2007, 11:22

Heel vet!

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 26 sep 2007, 11:39

Tommy schreef:Een audi dwars, dat is inderdaad wel wereldnieuws en het posten waard. :)
Dat bedoel ik.. :lol:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 26 sep 2007, 11:44

Tommy heeft duidelijk geen rally's gezien vroeger :wink:

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 26 sep 2007, 12:22

Niels schreef:Tommy heeft duidelijk geen rally's gezien vroeger :wink:
Sommige mensen laat je gewoon lullen..

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 26 sep 2007, 12:29

Natuurlijk kan een quattro dwars net als een FWD, en ook zo'n dikke RS6, alleen is het voor een AWD een totaal tegensgestelde/natuurlijke reactie. Gripverlies aan de achterzijde, word opgevangen door de trekkende wielen aan de voorzijde. Dat zie je ook mooi in dit filmpje, als een karretje trekt de voorkant de achterzijde weer bij de (grip)les.

Een RWD auto met een sper kun je in theorie makkelijk in een eidenloze drift houden. Een quattro auto is bijna niet te doen, tenminste niet in de standaard setting.

Ook is het zetten/flikken van een AWD niet altijd een even prettige bezigheid. Je moet het dwarsgaan creeëren vanuit onbalans van de auto, terwijl je een RWD, (wel met een beetje voldoende power natuurlijk) vanuit het gas kunt omgooien.

En als laatste een quattro is in een drift eigenlijk niet met het gas te sturen,, die wielen willen maar 1 ding en dat is grip,grip,grip..


De RS4/quattro eigenaren op dit forum zullen dit kunnen beamen als ze het proberen..

Bort
Berichten: 579
Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
Locatie: België

Bericht door Bort » 26 sep 2007, 12:51

Echt supermooi gedaan.

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 26 sep 2007, 12:58

Vandaag ook iemand gesproken die zei dat zo'n Rs6 een Lambo blok heeft? (V10) ?
Daar stond ook zo'n wagen voor de deurs, was overigens van een kennis van hun.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 26 sep 2007, 14:54

Rico v Velzen schreef:Natuurlijk kan een quattro dwars net als een FWD, en ook zo'n dikke RS6, alleen is het voor een AWD een totaal tegensgestelde/natuurlijke reactie. Gripverlies aan de achterzijde, word opgevangen door de trekkende wielen aan de voorzijde. Dat zie je ook mooi in dit filmpje, als een karretje trekt de voorkant de achterzijde weer bij de (grip)les.

Een RWD auto met een sper kun je in theorie makkelijk in een eidenloze drift houden. Een quattro auto is bijna niet te doen, tenminste niet in de standaard setting.

Ook is het zetten/flikken van een AWD niet altijd een even prettige bezigheid. Je moet het dwarsgaan creeëren vanuit onbalans van de auto, terwijl je een RWD, (wel met een beetje voldoende power natuurlijk) vanuit het gas kunt omgooien.

En als laatste een quattro is in een drift eigenlijk niet met het gas te sturen,, die wielen willen maar 1 ding en dat is grip,grip,grip..


De RS4/quattro eigenaren op dit forum zullen dit kunnen beamen als ze het proberen..
http://youtube.com/watch?v=-de2BOHfM5Q ;)

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 26 sep 2007, 14:59

@ filmpje van Martijn

combinatie van erg glad en nat wegdek en/of slechte banden + veel vermogen.

Dit is een heel ander soort drift dan een drift met een rwd wagen.

Je ziet ook dat bij de audi de wielen gewoon recht staan en af en toe zelfs iets naar binnen sturen.

Bij een rwd drift staan ze vaak zo ver mogelijk naar buiten :D

http://img183.imagevenue.com/img.php?im ... 22_8lo.JPG
Laatst gewijzigd door Sander S. op 26 sep 2007, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 sep 2007, 11:15

Bericht door Johan » 26 sep 2007, 15:02

Jelmer850i schreef:Vandaag ook iemand gesproken die zei dat zo'n Rs6 een Lambo blok heeft? (V10) ?
Daar stond ook zo'n wagen voor de deurs, was overigens van een kennis van hun.
er zijn overeenkosmten tussen beide V10 blokken jah... maar dat is niet vreemd aangezien lambo tegenwoordig onder Audi valt.

maar er zijn dusdanig veel verschillen tussen die 2 blokken datje eigenlijk niet kunt spreken van "hetzelfde" blok. zowel in karakter als kwa vermogen is er verschil tussen de 2 blokken.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 26 sep 2007, 15:33

Rico v Velzen schreef: Je moet het dwarsgaan creeëren vanuit onbalans van de auto, terwijl je een RWD, (wel met een beetje voldoende power natuurlijk) vanuit het gas kunt omgooien.
Dat klopt alleen als ik de RS6 zo zie dan lijkt het erop dat de verdeling van aandrijfkrachten meer naar achter is dan naar voren. Ze brengen de auto niet onbelans om overstuur op te wekken en het blijft ook een momentje overstuurd. Ik ben benieuwd wat voor verdeling ze gebruiken.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 26 sep 2007, 15:55

Niels als ik goed naar het filmpje luister, lijkt het me meer een lift over steer actie (auto word op dat punt zeker licht in de kont als je het gas iets loslaat, ikzelf rij op dat punt altijd vol op het gas), want ik hoor alleen gepiep van de banden en pas na de drift gaat de RS6 weer vol op het gas.

Zou die tijdens het dwarsgaan op het gas zijn gegaan dan hadden de voorste wielen de auto weer in de baan getrokken.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 26 sep 2007, 16:03

Ik weet t niet 100% zeker maar ik meen me te herrinneren dat ik laatst hoorde dat de bewuste V10 van de RS6 geen 5.2 liter inhoud heeft maar 5,0 liter.

Zeker om de zaak wat steviger te maken.

Gebruikersavatar
cooldragon
Berichten: 857
Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52

Bericht door cooldragon » 26 sep 2007, 16:18

de gallardo heeft volgens mij ook een 5.0?voor de S8 en S6 was die opgeboord naar 5.2 liter met FSI technologie. De RS6 heeft een 5.0 TFSI als ik het goed heb gehoord

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 26 sep 2007, 19:27

De inhoud van 5.2 is teruggebracht naar 5.0 liter iv.m. betere bestendigheid tegen de hitte. Persoonlijk kan ik me voorstellen dat de daardoor iets dikkere cylinderwanden beter tegen de druk kunnen.

Overigens kan er niet eentje in de straat hebben gestaan, want ze zijn nog niet leverbaar. Zal wel de oude RS6 met V8 biturbo zijn geweest.

Frank.

Rein
Berichten: 1934
Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27

Bericht door Rein » 26 sep 2007, 21:12

Gaaf filmpje idd, daarom heb ik m een tijdje geleden al in het RS6 topic gepost :P :wink:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 26 sep 2007, 22:30

@Rico: O.k. dat zal de reden zijn, een lichte achterkant helpt wel natuurlijk.
M-bitious schreef:
Overigens kan er niet eentje in de straat hebben gestaan, want ze zijn nog niet leverbaar. Zal wel de oude RS6 met V8 biturbo zijn geweest.

Frank.
Of de "gewone" S6 met V10 :wink: Beetje zwaar maar ook lekker 8)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten