BMW 135i coupe OF de nieuwe Subaru STI
- RVV
BMW 135i coupe OF de nieuwe Subaru STI
Beide 55K, de BMW 135i met rokend binnenwieltje,, maar wel een coupe met RWD en twin turbo, die bewezen krachtig is.
[img:450:257]http://images.paultan.org/images/BMW_1- ... duct_8.jpg[/img]
Of de aankomende Subaru Impreza STI hatch. AWD techniek in een 5 deurs koets, maar incognito een killer voor alle dag.
[img:600:399]http://www.internet.is/kjallin/Stifast.jpg[/img]
Spelregel voor deze discussie..
GEEN opmerkingen over het uiterlijk in de trand van ohw wat lelijk, lijntje zus klopt niet bij deze coupe, of een 5 deurs hatch is een belachelijke uitstraling voor een STI.
Over deze zaken discusieer je maar in deze draadjes waar alles al over het uiterlijk over deze auto's is uitgemolken.
BMW135i Coupe
Subaru STI
[img:450:257]http://images.paultan.org/images/BMW_1- ... duct_8.jpg[/img]
Of de aankomende Subaru Impreza STI hatch. AWD techniek in een 5 deurs koets, maar incognito een killer voor alle dag.
[img:600:399]http://www.internet.is/kjallin/Stifast.jpg[/img]
Spelregel voor deze discussie..
GEEN opmerkingen over het uiterlijk in de trand van ohw wat lelijk, lijntje zus klopt niet bij deze coupe, of een 5 deurs hatch is een belachelijke uitstraling voor een STI.
Over deze zaken discusieer je maar in deze draadjes waar alles al over het uiterlijk over deze auto's is uitgemolken.
BMW135i Coupe
Subaru STI
- Sander S.
135i, period.
Wil ook nog wel een beetje het gevoel hebben om in een auto te zitten
Sper-diff is dan wel een must trouwens ...
Aspecten die voor mij doorslag zouden geven is de rwd, bouwkwaliteit en afwerking en het meest belangrijke, het erg geringe prijsverschil.
Dat doet voor mij de Sub de das om.
Wil ook nog wel een beetje het gevoel hebben om in een auto te zitten

Sper-diff is dan wel een must trouwens ...
Aspecten die voor mij doorslag zouden geven is de rwd, bouwkwaliteit en afwerking en het meest belangrijke, het erg geringe prijsverschil.
Dat doet voor mij de Sub de das om.
- GTRene
Ik heb ook de 135i gestemd omdat dat me meer de rijders auto lijkt, en daar bedoel ik niks negatiefs mee voor die Subaru, die lijk me sowieso ook gaaf om te rijden en mee te scheuren maar de 135i lonkt toch net wat meer als all rounder of voor langere tijd, de Subaru zou ik mezelf kennende binnen een half jaar weer wegdoen want dan weet ik het wel weer zeg maar.
Maar klasse van Subaru dat ik deze STI weer interessant ga vinden 8)
Maar klasse van Subaru dat ik deze STI weer interessant ga vinden 8)
- Jurriaan
Zag 'm al aankomen. Lastig. Over de rij-eigenschappen is ondertussen zoveel bekend, maar van die Subaru weet ik niet zoveel. Tot die tijd die Subaru maar een punt gunnen, hoewel ik qua uiterlijk op de BMW af zou gaan. Maar BMW pakt de punten hier toch wel 
Moet trouwens de EVO X er niet naast? Of krijgt die een ander prijskaartje?

Moet trouwens de EVO X er niet naast? Of krijgt die een ander prijskaartje?
-
Re: BMW 135i coupe OF de nieuwe Subaru STI
Tja, dat we moeten kiezen maar het uiterlijk achterwege laten? Wie kiest er dan een auto door alleen naar de techniek te kijken? Ik heb direct voor de bmw gekozen. Maar wel op grond van het uiterlijk. Ik vind die dorpel van de 1 zoooo lelijk! Die had van voor tot achter oplopend moeten zijn. Nu lijkt het alsof er iemand met overgewicht in de auto zit.Rico v Velzen schreef:GEEN opmerkingen over het uiterlijk in de trand van ohw wat lelijk, lijntje zus klopt niet bij deze coupe, of een 5 deurs hatch is een belachelijke uitstraling voor een STI.
- Niels
- Auto: Prius+
Dat moet ik nog maar zienindobesar schreef: Buiten dat, de Impreza zal exclusiever zijn dan de 1-Coupe.

Ik heb niet gestemd want ik kan niet kiezen. Beiden nog niet in het echt gezien. De Subaru vind ik zo mooier/gaver gewoon lekker stoer en gedrongen. De motor van de BMW is een juweel en het dashboard/interieur zal me meer aanspreken en daar kijk je wel weer het meeste tegenaan. De Subaru zal voor dit geld op dat vlak ook een behoorlijke slag moeten maken

Wat zijn de specs van de Sub zijn die bekend??
- Roman
STI 8)
Auto past beter bij mij. Een BMW is te veel luxe op dit moment, is niet wat ik wil.
Hoop wel dat Subaru me niet teleurstelt en probeerd een degelijk interieur in die STI te lepelen, net als Mitsubishi bij die nieuwe Evo.
Als het goed is word de nieuwe STI lichter en iets breder als de oude, met meer vermogen en betere onderstel technologie.
Zet maar neer 8)
(STI is hier trouwens nog goedkoper in de aanschaf, onderhoud en verzekering ook)
Auto past beter bij mij. Een BMW is te veel luxe op dit moment, is niet wat ik wil.
Hoop wel dat Subaru me niet teleurstelt en probeerd een degelijk interieur in die STI te lepelen, net als Mitsubishi bij die nieuwe Evo.
Als het goed is word de nieuwe STI lichter en iets breder als de oude, met meer vermogen en betere onderstel technologie.
Zet maar neer 8)
(STI is hier trouwens nog goedkoper in de aanschaf, onderhoud en verzekering ook)
- Sjef
Kan bijna niet kiezen, toch stiekem de sti. Uiterlijk idd ff buiten beschouwing, totaal wint de bmw anders heus wel weer. rwd is uiteraard meer fun, maar zonder sper zal het me wat. De STI MET dccd (anders mag ie de prullenbak in;)) Is een auto die je ook lekker op het gas de bocht door kunt smijten hoor. Af fabriek zelfs lekkerder dan een nonsper bmw. Vind de sti gewoon wat rauwer, mits ie niet opeens NOG eens 80kg zwaarder word dan zn broer nu.
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Johan
Lastige keuze, ik vind ze beide eigenlijk lelijk... de impreza als hatch is ook wel erg wennen, maar denk dat ik hem qua looks toch mooier vind dan de BMW.
Maar dan stapje in en komje dat lelijke interieur van de impreza tegen... met bijbehorende beroerde afwerking... kwa interieur gaat de voorkeur dan weer naar de BMW.
lastig ik zou niet echt kunen kiezen.
Maar dan stapje in en komje dat lelijke interieur van de impreza tegen... met bijbehorende beroerde afwerking... kwa interieur gaat de voorkeur dan weer naar de BMW.
lastig ik zou niet echt kunen kiezen.
- Niels
- Auto: Prius+
-
- RVV
Niels schreef:
Wel lastig hoor dat je wederom verplicht wordt om tussen de 1 Coupe te kiezen en niet vrij gelaten wordt qua carosserie variant
Niels dat is omdat er geen 135i hatch is van BMW.. en een 130i (43K) is te goedkoop tov de 55K kostende STI.
Ik heb een beetje tegen wil en dank de 135i gekozen. Vooral omdat een 55K hatchback uit Japan gewoon vanwege de prijs niet op mijn oprit komt te staan. 40K zou een heel ander verhaal zijn, hooguit 45K. Maar dan moet ie echt wel heel goed zijn.
Dan de 135i coupe, tja duivels dillema, serieus.. helemaal met mijn eigen M3 in het achterhoofd. gisteren even geconfigureerd op BMW.nl, zoals ik hem zou willen hebben 58000 euro. Laat dat nou precies het bedrag wezen wat mijn huidige M3 nu ook waard is.
Want waar is die 135i nou beter in dan mijn M3 ? Zonder er in te gereden hebben durf ik het niet te zeggen, maar wat ik wel kan zeggen is dat het gat tussen een 130i en M3 best groot is. De 135i moet wel heel goed zijn om dat gat voor mij echt te dichten wil ik überhaupt over nadenken om een 135i te kiezen.
Daarbij komend kost een 335i sedan ook 55K en met een paar leuke opties 58K.
En dan vind ik het nog moeilijker om voor de 135i te kiezen.
Kortom ik ben er nog lang niet uit.