Een M5 staat niet op mijn shortlist hoor

Eigenlijk is mijn shortlist nogal short haha
Er is overigens niks mis met de GT4, maar, en dat is lastig uit te leggen, heb ik er geen klik mee, past hij niet in mijn gebruik en kom je er soms achter dat een duurder auto niet perse staat voor meer plezier.
Ik heb een tijdje naar een 992 GT3 gekeken, ermee gereden en echt, enorm gaaf ding, maar wat mij betreft mist het de emotie van de 991.2 GT3. OPF dempt wat, het is eigenlijk te klinisch. Toch heb ik er nog heel lang over getwijfeld, maar voor dit soort bedragen moet je er gewoon 100% achter staan. Als je dan nog twijfelt, dan zit het niet goed. Vervolgens doe je een weekendje Frankrijk met een stel mafkezen in een Twingo en ik heb echt plezier gehad en dat zette me aan het denken, want, duurdere, snellere auto betekent niet automatisch meer plezier.
Daarnaast is de GT4 soort van onze tweede auto, ja, er staat nog een 323Ti, maar om die nu te pakken als ik naar een overleg in Amsterdam moet is ook niet heel chill. De Tesla wordt toch het meeste gepakt door de vrouw, zeker met kind ophalen etc. Maar af en toe moet ik toch nog mijn zoontje wegbrengen of ophalen, daar komt hij dan, met z'n modderige laarsjes en dan moet hij in mijn mooi gepoetste, opgeruimde en netjes bijgehouden GT4, daar is hij niet voor bedoeld en dat vind ik zonde, daar is de auto mij te duur voor.
Dan zou ik iets kleiners er bij kunnen kopen, of voor de vrouw, of voor mezelf, maar dan kom je op bovenstaande alinea uit. Dus besloten om af te stappen van Porsche, om af te stappen van stiekem best wel een dure auto en eens te kijken naar wat nu het beste past bij mijn gebruik.
Mijn gebruik bestaat nog steeds voornamelijk uit snelweg, met af en toe een ritje binnendoor als de tijd het toe laat of als we een keer met wat autovrienden afspreken we leuke tourritjes doen. Welke auto past daar dan het beste bij? Ik heb altijd plezier gehad in de M135i, helemaal toen hij aangepast was met sper en onderstel, snelweg prima, maar ook de ritjes door de Eifel (remember de shared boete?

). De Cayman S was ook heel gaaf, goed semi-dagelijks te gebruiken, maar dan zit je weer dat ik er te zuinig op zal zijn.
Ik zoek dus eigenlijk een auto waar ik gewoon netjes mee om wil gaan, maar het niet erg vind als er een keer iemand instapt met modderige laarsjes, of er wat billendoekjes (in de verpakking) in slingeren, of whatever. Iets dat gewoon dagelijks te gebruiken is, maar ook mij het plezier geeft van die paar keer dat we wel gaan knallen op de autobahn, de Eifel of gewoon lekker binnendoor.