Sure …
Corona in Nederland.....
- MarkS
Re: Corona in Nederland.....
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
TVT gebruikt antigeen, waar de GGD de PCR test gebruikt.
Als ik een piektestdag als Zaterdag 6 Nov pak, waar TVT er 173.305 doet en de GGD 56.249 en de totaal positieven minus de GGD cijfers doe, vist de GGD er 19% als positief uit, en TVT 0.7%
Als ik een piektestdag als Zaterdag 6 Nov pak, waar TVT er 173.305 doet en de GGD 56.249 en de totaal positieven minus de GGD cijfers doe, vist de GGD er 19% als positief uit, en TVT 0.7%
- HarryC
Dan gooi de tvt eruit en verplicht je een pcr test voor toegang, maar dan laat je de mensen de keuze.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Die antigeen geeft de uitslag na 15 min, de PCR pas na 24/48 uur en kan dus niet voor een 24 uurs toegang gebruikt worden.
Zodra 2G wordt aangekondigd, zal TVT grotendeels opgedoekt worden denk ik.
Zodra 2G wordt aangekondigd, zal TVT grotendeels opgedoekt worden denk ik.
- HarryC
Prima, doe ik gewoon niet meer mee met deze achterlijke maatschappij. En nu kan er voor de kerst een akkoord komen tussen de politieke partijen.... Ze zijn als de dood dat er herverkiezingen komen, wordt het hele zooitje incompetente leugenaars naar huis gestuurd.
- frankie
Dat zegt niet zoveel. Naar de GGD ga je als je echt klachten hebt, of in contact bent geweest met positief getesten. Logisch dus dat het percentage positief daar veel hoger zal liggen.smiley schreef: 14 nov 2021, 20:33 TVT gebruikt antigeen, waar de GGD de PCR test gebruikt.
- De fiscalist
- Auto: Polestar 2, Ex Alpina B5, B3
Waar gebeurd:
Medewerker test centrum loopt in de supermarkt iemand tegen het lijf die de medewerker de dag ervoor zelf heeft gebeld om door te geven dat die persoon positief was getest op COVID. Aanspreken mag natuurlijk niet, dus de medewerker heeft de bedrijfsleider ingelicht dater iemand in de supermarkt was die positief was getest (maar niet wie). Bedrijfsleider sluit de deuren en laat omroepen dat ze hebben vernomen dat er een positief getest persoon in de supermarkt aanwezig is en dat deze persoon zich moet melden, anders wordt de politie ingeschakeld….
Einde van het verhaal:
7 mensen melden zich bij de servicebalie!!!
Niet zo gek dan dat het hard gaat met de besmettingen.
Medewerker test centrum loopt in de supermarkt iemand tegen het lijf die de medewerker de dag ervoor zelf heeft gebeld om door te geven dat die persoon positief was getest op COVID. Aanspreken mag natuurlijk niet, dus de medewerker heeft de bedrijfsleider ingelicht dater iemand in de supermarkt was die positief was getest (maar niet wie). Bedrijfsleider sluit de deuren en laat omroepen dat ze hebben vernomen dat er een positief getest persoon in de supermarkt aanwezig is en dat deze persoon zich moet melden, anders wordt de politie ingeschakeld….
Einde van het verhaal:
7 mensen melden zich bij de servicebalie!!!
Niet zo gek dan dat het hard gaat met de besmettingen.
- daNpy
Ja, eens. Alsof de tweede wereld oorlog begon met Joden op de trein zetten.BamiesGTA schreef: 14 nov 2021, 21:45 Dat vind ik dan weer heel kortzichtig, mensen die direct hun woordje klaar hebben als je ook maar iets vergelijkt met de tweede wereldoorlog. Daarbij is de tweede wereld oorlog een breed begrip.
Het beginsel van het uitsluiten van bepaalde bevolkingsgroepen door "de Duitsers" mag wat mij betreft wel vergeleken worden met het uitsluiten nu van mensen die niet braaf hun prikjes hebben gehad. Zeker hoe het er nu aan toe gaat in Oostenrijk.
De holocaust is natuurlijk een heel ander verhaal en vind ik verwijzingen/vergelijkingen niet kunnen.
Dat ging juist heel geleidelijk. Een zondebok aanwijzen. Ze demoniseren voor het gros van het volk. Ze herkenbaar maken in de maatschappij. Ze uitsluiten van de maatschappij. Stapje voor stapje.
Als je dat patroon ziet gebeuren, moet je op de rem stampen voor het te laat is. Of is dat "dit nooit meer" op 4 mei ook alleen maar gelul?
- Fasteddie2
...maar goed, we kunnen dus binnenkort persconferenties verwachten van de 2G's ? 

-
Hongerwinter 2021 - 2022.
- PimV
- Auto: E46 M3
Ik vind die vergelijkingen met de tweede wereldoorlog ook erg moeilijk. Iedereen schiet gelijk in een kramp want holocaust slachtoffers etc.
Maar de referentie is naar de jaren 30. En die massale "propaganda" vanuit de overheid om een zondebok aan te wijzen om alle deels door zichzelf veroorzaakte puinhoop te verbloemen - daar moet toch een parallel in te zien zijn??
En hoe makkelijk mensen mee blijven gaan in dit narratief dat de ongevaccineerden het grote kwaad zijn. Ook de media - hoewel daar merk ik eindelijk een lichte kentering - springen niet vol op de meest recente onderzoeken dat de gevaccineerden - ongevaccineerden helemaal niet zo zwart wit meer is qua besmettingen en besmettelijkheid. Of van bijwerkingen waar toch steeds meer van bekend wordt.
Inclusiviteit en dat soort termen betekenen dus ook niks meer. Want met zwarte piet, BLM, LHBTQI+ loopt iedereen solidair mee vooraan, maar het uitsluiten van mensen overal ter wereld die jong /gezond/hersteld zijn en dus NIETS te vrezen hebben van Covid is inmiddels normaal gedachtengoed geworden.
Ik begin me echt zorgen te maken om de toekomst. En het erge is nog...het probleem is na Covid niet weg.
We hebben nog steeds een tekort aan zorg, toenemende vergrijzing (en wereldbevolking in het algemeen), dus er komt hoe dan ook wel weer een ander virus in de toekomst. Daar staan we dan - met onze QR codes en boostershots - weer mooi terug bij af.
Maar de referentie is naar de jaren 30. En die massale "propaganda" vanuit de overheid om een zondebok aan te wijzen om alle deels door zichzelf veroorzaakte puinhoop te verbloemen - daar moet toch een parallel in te zien zijn??
En hoe makkelijk mensen mee blijven gaan in dit narratief dat de ongevaccineerden het grote kwaad zijn. Ook de media - hoewel daar merk ik eindelijk een lichte kentering - springen niet vol op de meest recente onderzoeken dat de gevaccineerden - ongevaccineerden helemaal niet zo zwart wit meer is qua besmettingen en besmettelijkheid. Of van bijwerkingen waar toch steeds meer van bekend wordt.
Inclusiviteit en dat soort termen betekenen dus ook niks meer. Want met zwarte piet, BLM, LHBTQI+ loopt iedereen solidair mee vooraan, maar het uitsluiten van mensen overal ter wereld die jong /gezond/hersteld zijn en dus NIETS te vrezen hebben van Covid is inmiddels normaal gedachtengoed geworden.
Ik begin me echt zorgen te maken om de toekomst. En het erge is nog...het probleem is na Covid niet weg.
We hebben nog steeds een tekort aan zorg, toenemende vergrijzing (en wereldbevolking in het algemeen), dus er komt hoe dan ook wel weer een ander virus in de toekomst. Daar staan we dan - met onze QR codes en boostershots - weer mooi terug bij af.
- alt
Ik moet Bram toch gelijk geven, want er is duidelijk een verschil met 2e wereld oorlog.
De Joden mochten niet in bepaalde onderdelen van samenleven meer komen, maar hadden wel hun winkels, cafés, restaurantes, enz.
Dat is nu anders, nu hebben de ongevaccineerden nergens meer recht tot theaters, bioscopen, sport, enz te bezoeken.
Het gaat nu met veel grotere stappen.
Volgende jaar met de DE -digitale Euro -, welke aan je qr-code wordt toegevoegd.
De Joden mochten niet in bepaalde onderdelen van samenleven meer komen, maar hadden wel hun winkels, cafés, restaurantes, enz.
Dat is nu anders, nu hebben de ongevaccineerden nergens meer recht tot theaters, bioscopen, sport, enz te bezoeken.
Het gaat nu met veel grotere stappen.
Volgende jaar met de DE -digitale Euro -, welke aan je qr-code wordt toegevoegd.
-
^
Als ik je zo beluister is het wachten op de kristallnacht.
Misschien dan maar vergelijken met apartheid in Zuid Afrika of anders de rassenscheiding in de unaaitmesteeds?
Of wellicht is een vergelijking met de Oeigoeren beter op z'n plaats.
Als ik je zo beluister is het wachten op de kristallnacht.
Misschien dan maar vergelijken met apartheid in Zuid Afrika of anders de rassenscheiding in de unaaitmesteeds?
Of wellicht is een vergelijking met de Oeigoeren beter op z'n plaats.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Dan zal ik het begrip oorlog wel anders interpreteren. Maar een wereldwijd conflict met als primaire doel het vermoorden van het Joodse volk heeft niets te maken met corona. Die kant gaan we namelijk niet op.BamiesGTA schreef: 14 nov 2021, 21:45Dat vind ik dan weer heel kortzichtig, mensen die direct hun woordje klaar hebben als je ook maar iets vergelijkt met de tweede wereldoorlog. Daarbij is de tweede wereld oorlog een breed begrip.Bram schreef: 14 nov 2021, 12:23 Vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog gaan gewoon mank. Dat hoeft verder toch niet toegelicht te worden?
Het beginsel van het uitsluiten van bepaalde bevolkingsgroepen door "de Duitsers" mag wat mij betreft wel vergeleken worden met het uitsluiten nu van mensen die niet braaf hun prikjes hebben gehad. Zeker hoe het er nu aan toe gaat in Oostenrijk.
De holocaust is natuurlijk een heel ander verhaal en vind ik verwijzingen/vergelijkingen niet kunnen.
Uitsluiting in die tijd had hele andere redenen dan het motiveren nu van eenieder om zich te laten vaccineren.
Maar goed, als Thierry het roept zit er vast een kern van waarheid in natuurlijk.
-
- Auto: Dikke Bmw
Verschillende beweegredenen maar effectief hetzelfde resultaat
Kun je lang en kort over zijn.
„Ja maar dit is een pandemie“ “de donkere gemeenschap deed niks kwaad” “de joodse mensen werden verbannen om wie zij zijn” “de ongevaccineerde zijn een bedreiging voor….”
Wissel nu het onderwerp eens en je krijgt hele mooie verantwoordingen voor de gebeurtenissen van hieronder.

„Ja maar dit is een pandemie“ “de donkere gemeenschap deed niks kwaad” “de joodse mensen werden verbannen om wie zij zijn” “de ongevaccineerde zijn een bedreiging voor….”
Wissel nu het onderwerp eens en je krijgt hele mooie verantwoordingen voor de gebeurtenissen van hieronder.
Laatst gewijzigd door Crookie op 15 nov 2021, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Dit. Helaas.PimV schreef: 15 nov 2021, 09:29
En voor de rest jouw verhaal ook +1
- PimV
- Auto: E46 M3
Nou nou Bram, niet iedereen die bezorgd is over de ontwikkelingen en tweedeling in de samenleving is gelijk een Engel-fan, Thierry-fan of een antivaxxer. Veelgebruikt frame terwijl er ook veel mensen gematigd én bezorgd zijn die dan gelijk niet meer serieus worden genomenBram schreef: 15 nov 2021, 11:31 [...]
Maar goed, als Thierry het roept zit er vast een kern van waarheid in natuurlijk.

-
OnlineBram
Het is Thierry die met de joden vergelijking is gekomen die ik hier ook voorbij zie komen, vandaar mijn verwijzing naar hem.
-
De onderste is positief. Dat kan natuurlijk tegenwoordig niet.Crookie schreef: 15 nov 2021, 11:36 Verschillende beweegredenen maar effectief hetzelfde resultaat![]()
BDDD14DA-7E9D-4C3B-BA96-D55107E4997D.jpeg
-
In het oog van deze tijdsgeest lijkt dat wel zo.
En uiteraard zijn de vergelijkingen taboe maar de praktijken blijkbaar niet.
Alsjeblieft niet ww2 vergelijkingen maken hoor
En uiteraard zijn de vergelijkingen taboe maar de praktijken blijkbaar niet.

Alsjeblieft niet ww2 vergelijkingen maken hoor

-
WW2 erbij halen in discussies is altijd lastig, je kunt natuurlijk geen 1 op 1 vergelijk maken met één van de ergste periodes in onze recente geschiedenis. Maar als je kijkt naar de jaren voorafgaand (jaren 30) is er wel een gelijkenis qua uitsluiten van mensen, groepen die tegenover elkaar staan en de felheid waarmee beleid wordt verdedigd.
https://maurice.nl/2021/11/14/mijn-opro ... -t-a-v-2g/
Maurice de Hond schreef hetzelfde, kopje principieel. Waar ik het mee eens ben.
https://maurice.nl/2021/11/14/mijn-opro ... -t-a-v-2g/
Maurice de Hond schreef hetzelfde, kopje principieel. Waar ik het mee eens ben.
-
Als beleid repressief wordt is het geen beleid meer.
- daNpy
Ik wist niet dat de Japanners ook achter de Joden aanzaten.Bram schreef: 15 nov 2021, 11:31 Dan zal ik het begrip oorlog wel anders interpreteren. Maar een wereldwijd conflict met als primaire doel het vermoorden van het Joodse volk heeft niets te maken met corona.
Duitsland wilde uit de (financieele) crisis komen. Er werd een zondebok aangewezen. Deze werden eerst herkenbaar gemaakt en daarna gescheiden in, en vervolgens van, de maatschappij.Die kant gaan we namelijk niet op.
Uitsluiting in die tijd had hele andere redenen dan het motiveren nu van eenieder om zich te laten vaccineren.
-
OnlineBram
Ok, je hebt gelijk, het is echt goed vergelijkbaar.
- Downforce Hans
Ik begin denk ik maar een cafe en een theater voor ongevaccineerden.........Zou best wel eens kunnen gaan lopen, een gat in de markt......