Dank allemaal!
SlowCo schreef: 01 apr 2022, 12:46
Andry schreef: 01 apr 2022, 12:38
Deze morgen is er een contract getekend voor de start in Q4 2022.
Gefeliciteerd!
Hoe bevalt de sabbatical tot nu toe? Echt weer zin om (full time?) aan het werk te gaan hierna of ook wel financieel nodig?
Een heel verhaal...
De sabbatical bevalt prima, betekent overigens niet dat ik niets doe. In plaats van 7:00 starten met werken zoals ik gewend was begin ik nu een uur later. Gemiddeld een paar dagen aan de oldtimer werken, bij m'n ouders in huis bezig geweest muren ed. opfrissen. Daarnaast spendeer ik veel tijd aan goede doelen. Anno 2022 in Rdam is het gewoon schrikken wat je af en toe achter voordeuren ziet. Echt pure armoede, totaal geen meubilair als een eettafel en de matrassen gewoon op de vloer ipv een bed en we gaan daar dan met een team bijvoorbeeld in huis aan de slag om muren te witten, schilderen, behangen etc. spullen van de kringloopwinkel daar brengen zodat ze toch iets hebben. Ik heb nog nooit iemand zo blij gezien met een eettafel en stoelen die we brachten. Of in tuinen schuttingen slaan, tuinpaadje aanleggen etc. Er zijn mensen die daar vanwege diverse redenen niet toe komen, echt mensen die op de laagste maatschappelijke ladder staan.
Ook een ex drugsverslaafde die ooit lasser is geweest via m'n netwerk weer aan het (las) werk gekregen. Af en toe zet ik zelf de laskap op om 'm extra te trainen. Hij was ooit fotolasser, dat zal niet meer lukken maar zo goed mogelijke support geven is het minste om 'm weer op weg te krijgen.
In de toekomst is het aantal mensen dat hulp nodig heeft eerder gestegen dan gedaald als ik het beleid zo aankijk en dan zet ik me daar voor in.
Dus echt zin om te werken? Ons doel wat we voor ogen hadden is bereikt, alleen door een ongeval is het helaas ik geworden.
Nog 10 jaar knallen en dan verwacht ik dat ik definitief kan stoppen en dan voortzetten met wat ik nu doe. De voldoening is veel groter dan elke 4 weken de euro's tellen die je eigenlijk niet echt nodig hebt.