Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
daNpy

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door daNpy » 11 nov 2021, 13:05

En die vaxplicht dan ook voor 2x per jaar, gezien de werkzaamheid die lager ligt dan verwacht?

Gijzert

Bericht door Gijzert » 11 nov 2021, 13:14

daNpy schreef: 11 nov 2021, 13:05 En die vaxplicht dan ook voor 2x per jaar, gezien de werkzaamheid die lager ligt dan verwacht?
Gewoon dubbele dosis ineens.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 11 nov 2021, 13:18

Totdat de woorden endemisch en opschalen zijn gevallen blijft het prikken ja.

Philipoo

Bericht door Philipoo » 11 nov 2021, 13:23

Ze moeten eens beginnen met het gat in het dak dat de verwaarloosde zorg in nederland heet beginnen te dichten, in plaats van emmertjes neer te zetten om het regenwater op te vangen

tomgtr

Bericht door tomgtr » 11 nov 2021, 13:54

Je meldt je ook bij de afdeling kansloze oneliners? Hoe waar het ook is, daar los je op dit moment helemaal niks mee op.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 nov 2021, 13:57

Met jij-bakken ook niet:)

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 11 nov 2021, 14:06

One-liners are cool. Vraag het maar aan Rutte, De Jonge, OMT...

daNpy

Bericht door daNpy » 11 nov 2021, 14:08

Philipoo schreef: 11 nov 2021, 13:23 Ze moeten eens beginnen met het gat in het dak dat de verwaarloosde zorg in nederland heet beginnen te dichten, in plaats van emmertjes neer te zetten om het regenwater op te vangen
Dit ja. Dalijk zijn we 2 jaar verder en is het nog steeds "we kunnen op korte termijn de zorg niet verbeteren".
Dat is dan ook niet de vraag.

daNpy

Bericht door daNpy » 11 nov 2021, 14:08

MParallel schreef: 11 nov 2021, 14:06 One-liners are cool. Vraag het maar aan Rutte, De Jonge, OMT...
One-liners doen we samen

PimV
Auto: E46 M3

Bericht door PimV » 11 nov 2021, 14:35

Wel grappig dat je dan nu steeds vaker de flauwe vraag wordt gesteld aan een proteststem "hoe zou jij het dan oplossen" terwijl al diegene zijn argumenten/ideeën maandenlang zijn belachelijk gemaakt en weggelachen. Had anderhalf jaar geleden maar eens begonnen met serieus naar elkaar te luisteren en in gesprek te gaan..

Het is gewoon een feit dat we nu met 87% gevaccineerd en 13 % ongevaccineerd ( waar tussen ben ik van overtuigd het grootste deel jong/gezond en of hersteld is) we er net zo beroerd voor staan als tijdens de eerste lockdown.

Is het dan zo moeilijk om te erkennen dat de huidige vaccins, hét middel om uit de crisis te komen, waar vind ik qua strategie nog best wat voor te zeggen was, gewoon onvoldoende gewerkt hebben?

Je kunt met zo'n enorme stijging aan besmettingen/opnames (met een steeds groter wordend aandeel gevaccineerden) toch niet meer met droge ogen de schuld geven aan die 13%, terwijl van de gevaccineerden deels door verminderde bescherming, deels door het "ik ben gevaccineerd dus ik ben oké" stigma inmiddels vol gas aan het verspreiden blijven.

Er is op korte termijn maar één G om grip op de verspreiding krijgen en dat is Getest. Iedereen. Geen onderscheid. Negatieve test = naar binnen. Dat geeft de meeste zekerheid.

Maar nee, juist die G gaan we afschaffen. Ik begin zo zachtjes aan echt te twijfelen of het demissionaire kabinet /OMT gewoon misdadig incompetent is of dat hier echt een duister plan achter zit…

Gevaccineerden, herstelden, ongevaccineerden, voor ons allemaal moet toch duidelijk worden dat we écht een heel verkeerde kant op aan het gaan zijn…

Enrico

Bericht door Enrico » 11 nov 2021, 14:49

PimV schreef: 11 nov 2021, 14:35 Wel grappig dat je dan nu steeds vaker de flauwe vraag wordt gesteld aan een proteststem "hoe zou jij het dan oplossen" terwijl al diegene zijn argumenten/ideeën maandenlang zijn belachelijk gemaakt en weggelachen. Had anderhalf jaar geleden maar eens begonnen met serieus naar elkaar te luisteren en in gesprek te gaan..

Het is gewoon een feit dat we nu met 87% gevaccineerd en 13 % ongevaccineerd ( waar tussen ben ik van overtuigd het grootste deel jong/gezond en of hersteld is) we er net zo beroerd voor staan als tijdens de eerste lockdown.

Is het dan zo moeilijk om te erkennen dat de huidige vaccins, hét middel om uit de crisis te komen, waar vind ik qua strategie nog best wat voor te zeggen was, gewoon onvoldoende gewerkt hebben?

Je kunt met zo'n enorme stijging aan besmettingen/opnames (met een steeds groter wordend aandeel gevaccineerden) toch niet meer met droge ogen de schuld geven aan die 13%, terwijl van de gevaccineerden deels door verminderde bescherming, deels door het "ik ben gevaccineerd dus ik ben oké" stigma inmiddels vol gas aan het verspreiden blijven.

Er is op korte termijn maar één G om grip op de verspreiding krijgen en dat is Getest. Iedereen. Geen onderscheid. Negatieve test = naar binnen. Dat geeft de meeste zekerheid.

Maar nee, juist die G gaan we afschaffen. Ik begin zo zachtjes aan echt te twijfelen of het demissionaire kabinet /OMT gewoon misdadig incompetent is of dat hier echt een duister plan achter zit…

Gevaccineerden, herstelden, ongevaccineerden, voor ons allemaal moet toch duidelijk worden dat we écht een heel verkeerde kant op aan het gaan zijn…
Exactly!

SlowCo

Bericht door SlowCo » 11 nov 2021, 15:06

Je slaat de spijker op zijn kop, PimV!

Tristan

Bericht door Tristan » 11 nov 2021, 15:20

Toevallig net discussie met collega's waar we allemaal over eens waren: 1G = Getest is het allerbeste. Ik vind het geen probleem om voor avondje stappen, eten , festival etc. even te laten testen. Kost je max 10 min (5 min rijden, 5 min testen). Meestal heb je met 20 min al uitslag.

KoenM

Bericht door KoenM » 11 nov 2021, 15:21

Eens voor wat betreft het testen. Je zou beter kunnen zeggen dat iedereen moet testen voor een QR code.

Ik ben het alleen niet eens met je andere punt over de 13%.

Ik vind namelijk wel dat je het de 13%, veelal gezonde mensen, wel mag aanrekenen dat zij alsnog zorgen voor de helft van de ziekenhuisopnamen.

Dan leg je dus evenveel druk op de zorg als een 6 keer grotere groep met ook nog eens meer ouderen.

Bokkepoot

Bericht door Bokkepoot » 11 nov 2021, 15:35

KoenM schreef: 11 nov 2021, 15:21 Eens voor wat betreft het testen. Je zou beter kunnen zeggen dat iedereen moet testen voor een QR code.

Ik vind namelijk wel dat je het de 13%, veelal gezonde mensen, wel mag aanrekenen dat zij alsnog zorgen voor de helft van de ziekenhuisopnamen.

Dan leg je dus evenveel druk op de zorg als een 6 keer grotere groep met ook nog eens meer ouderen.
Mee eens, vaccinaties werken echt prima.
Vorige keer zaten we met dit soort cijfers wel veel hoger in de IC opnames.

Maar zoals gewoonlijk worden de sectoren die het al moeilijk hebben het zwaarst getroffen.
Terwijl er bijvoorbeeld maar 3% van de besmettingen uit de Horeca vandaan komen.

Gijzert

Bericht door Gijzert » 11 nov 2021, 15:41

PimV schreef: 11 nov 2021, 14:35
Er liggen er nu net zoveel in het ziekenhuis en op de IC als tijdens de eerste lockdown?

Wat een onzin.

WJ

Bericht door WJ » 11 nov 2021, 15:43

tomgtr schreef: 11 nov 2021, 13:54 Je meldt je ook bij de afdeling kansloze oneliners? Hoe waar het ook is, daar los je op dit moment helemaal niks mee op.
"op dit moment"
Word al een tijdje geroepen, misschien als ze dat 18 maanden geleden hadden gedaan waren we iig al wat op weg, of 12 maanden terug, of 6 maanden terug, of of of of.

Maar nee.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 11 nov 2021, 15:44

Bokkepoot schreef: 11 nov 2021, 15:35
KoenM schreef: 11 nov 2021, 15:21 Eens voor wat betreft het testen. Je zou beter kunnen zeggen dat iedereen moet testen voor een QR code.

Mee eens, vaccinaties werken echt prima.
Vorige keer zaten we met dit soort cijfers wel veel hoger in de IC opnames.

Maar zoals gewoonlijk worden de sectoren die het al moeilijk hebben het zwaarst getroffen.
Terwijl er bijvoorbeeld maar 3% van de besmettingen uit de Horeca vandaan komen.
Tja, maar die 13% hebben wel het hoogste woord. ook hier. Kijk even naar besmettingen in Portugal en Spanje. Als je dan nog roept dat vaccinatie onzin is heb je niet opgelet op school bij les 1 statistiek. Ik vind de vrijheid om zelf te kiezen voor vaccinatie heel belangrijk. maar als je dan ook niet vaccineert kan je dan gewoon stoppen met bewijzen zoeken dat vaccinatie niet werkt? Het werkt wel. Niet 100 pct. Klaar. Is de gezondheidszorg te ver uitgekleed? Als het regent wordt je nat? Ook ja. Staat beide los van deze discussie.

JP

Bericht door JP » 11 nov 2021, 15:45

Misschien kunnen we stellen dat de vaccin's te kort werken.

Gijzert

Bericht door Gijzert » 11 nov 2021, 15:47

JP schreef: 11 nov 2021, 15:45 Misschien kunnen we stellen dat de vaccin's te kort werken.
Want ze werken nu niet meer dan?

tomgtr

Bericht door tomgtr » 11 nov 2021, 15:48

WJ schreef: 11 nov 2021, 15:43
tomgtr schreef: 11 nov 2021, 13:54 Je meldt je ook bij de afdeling kansloze oneliners? Hoe waar het ook is, daar los je op dit moment helemaal niks mee op.
"op dit moment"
Word al een tijdje geroepen, misschien als ze dat 18 maanden geleden hadden gedaan waren we iig al wat op weg, of 12 maanden terug, of 6 maanden terug, of of of of.

Maar nee.
Ja echt? Wat hadden ze dan kunnen regelen in die tijd? Meer IC artsen en verpleegkundigen? Hoe dan? 30pct op salaris wat ze nu krijgen? Dan was er niet de uitstroom / uitval geweest die er nu is? En als we die salarissen zo verhogen, welke salarissen mogen dan nog meer omhoog? Politie? Ik vind van wel. Onderwijs, tuurlijk. Defensie, ook. Oh wacht wie gaat dat betalen? Klinkt hardstikke leuk, niks gedaan. Maar wat kunnen ze doen. In 18 maanden.

JP

Bericht door JP » 11 nov 2021, 15:50

Gijzert schreef: 11 nov 2021, 15:47
JP schreef: 11 nov 2021, 15:45 Misschien kunnen we stellen dat de vaccin's te kort werken.
Want ze werken nu niet meer dan?
Na de eerste vaccinatierun zagen we de besmettingen toch dalen. Nu 10 maanden later is het weer hommeles.

WJ

Bericht door WJ » 11 nov 2021, 15:51

tomgtr schreef: 11 nov 2021, 15:48
WJ schreef: 11 nov 2021, 15:43
"op dit moment"

Maar nee.
Ja echt? Wat hadden ze dan kunnen regelen in die tijd? Meer IC artsen en verpleegkundigen? Hoe dan? 30pct op salaris wat ze nu krijgen? Dan was er niet de uitstroom / uitval geweest die er nu is? En als we die salarissen zo verhogen, welke salarissen mogen dan nog meer omhoog? Politie? Ik vind van wel. Onderwijs, tuurlijk. Defensie, ook. Oh wacht wie gaat dat betalen? Klinkt hardstikke leuk, niks gedaan. Maar wat kunnen ze doen. In 18 maanden.
Heel wat meer dan GEEN ENKELE verandering doorvoeren.
Laatst gewijzigd door WJ op 11 nov 2021, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 11 nov 2021, 15:51

18 maanden aanmodderen lukt ze anders best aardig, en dan doel ik niet alleen op corona.

Formatie
toeslagaffaire
functie elders
enz
enz

JP

Bericht door JP » 11 nov 2021, 15:53

Genoeg takken waar bureaucratie ten top staat, ze elke maand gouden bergen krijgen en waar ze totaal incompetent zijn, belastingdienst anyone?
Efficiënter geld uitgeven, dat zou de BV Nederland eens moeten doen

Plaats reactie