Zal morgen eens proberen, ga een dagje naar de ringFedmas schreef: 31 okt 2021, 18:40Heb je al eens proberen te starten met de startknop zonder sleutel in sleufje te doen? Ik had eenzelfde Clio paar jaar geleden. Zat gewoon een sleutelgat in, maar startknop werkte zonder sleutel erin door de keyless.Roy RS schreef: 31 okt 2021, 15:25Hoe werkt dat dan? Maar wat heb je eraan, die sleutel moet toch in die sleuf, is op dat knopje van de ab drukken ook geen moeite tochR.Wiggel schreef: 31 okt 2021, 15:20 Als ik me niet vergis zie ik een zwart knopje bij je deurklink. Dat duidt erop dat je wel keyless hebt. Kun je uit laten programmeren overigens.
Edit: zwarte knopje kan je indrukken om auto te ver of ontgrendelen als je sleutel op zak hebt.
Roy's garage, beetje ingericht
- Roy RS
Re: Roy's garage, Lotus 3-eleven, P3 Clio stickerloos
- Franswa
- Auto: Megane 2RS & Clio 3RS
Nice, ik ga morgen ook met een (Megane 2) RS naar de Ring. Wie weet spreek ik je nog wel ff!
- Roy RS
- Martijn M
Stickers eraf is een stuk beter! Veel minder kermis.
- TurboClouseau
Stukken mooier zo zonder de stickers! Stond niet verkeerd, maar dit is net ff wat minder schreeuwend. Die brug is echt ideaal....geweldig dat ie gewoon past in een garage van 3m breed!
Die airbox, is dat origineel Renault of aftermarket? Ik wil tzt ook zoiets op de Golf hebben, zodat de aangezogen lucht nog koeler wordt
Die airbox, is dat origineel Renault of aftermarket? Ik wil tzt ook zoiets op de Golf hebben, zodat de aangezogen lucht nog koeler wordt
- Roy RS
Nee die airbox das gewoon hobby bobby, maar dan profi. Zo zit die in de cup racersRene-RS schreef: 01 nov 2021, 17:02 Stukken mooier zo zonder de stickers! Stond niet verkeerd, maar dit is net ff wat minder schreeuwend. Die brug is echt ideaal....geweldig dat ie gewoon past in een garage van 3m breed!
Die stickers is allemaal leuk, maar wel héél herkenbaar als je hem niet alleen op trackdays gebruikt
- Roy RS
Jammer dat je op de hoek bleef wachten tot ik weer weg was…had zo leuk kunnen zijn

Maar het was SUPER VET, echt een bevrijding om eens te kunnen ringen met iets dat ervoor gebouwd is, zich er thuis voelt en waar ik niet te bang ben dat er iets gebeurd.
Hij hield zich echt top zeg. In begin was het wel echt tricky met dan weer een droog in de zon en dan ineens weer schaduw en spekglad, gas los, floep daar komt de achterkant.
Maar toen ik de auto wat doorkreeg betrapte ik me op de mij bekende stukken toch alweer van glijden over 4 wielen. Later in het droog nog wel met iets meer vertrouwen kunnen rijden. Maar blijft toch spannend als het niet droog-droog is…zaten er ook wel erg veel weer in de muren
Maar wij hadden veel lol
- JP
Re: Roy's garage, Lotus 3-eleven, P2 BRUG is klaar
Hebben die stoelen nu "oren" ? If so, dan heb je geluk gehad op de Ring, schijnt verboden te zijn sinds dit jaar.
- Roy RS
- JP
-
Staat gewoon op de eigen site…
Only motor vehicles which comply with the German Road Vehicle Registration Regulation (StVZO) shall be allowed to drive on the Nürburgring. Excluded from the tourist rides are vehicles which, due to their design or because of their technical condition, have a minimum speed slower than 60 km/h, vehicles with a gross vehicle weight of more than 2.8 t, with full bucket seats (driver and passenger), with modified or non-standard removable steering wheels, with HANS (head and neck support) systems, with unpadded cages, with additional front- or rear-mounted fittings such as spoilers and aerodynamic components that protrude beyond the car‘s original width and height or have sharp edges, with transit plates (red numbers), temporary number plates (03 and 04 numbers) and vintage car transferable number plates (07 numbers). Also excluded are quads, trikes, karts as well as formula vehicles and formula-like vehicles.
Only motor vehicles which comply with the German Road Vehicle Registration Regulation (StVZO) shall be allowed to drive on the Nürburgring. Excluded from the tourist rides are vehicles which, due to their design or because of their technical condition, have a minimum speed slower than 60 km/h, vehicles with a gross vehicle weight of more than 2.8 t, with full bucket seats (driver and passenger), with modified or non-standard removable steering wheels, with HANS (head and neck support) systems, with unpadded cages, with additional front- or rear-mounted fittings such as spoilers and aerodynamic components that protrude beyond the car‘s original width and height or have sharp edges, with transit plates (red numbers), temporary number plates (03 and 04 numbers) and vintage car transferable number plates (07 numbers). Also excluded are quads, trikes, karts as well as formula vehicles and formula-like vehicles.
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Heb topic even gemist, maar supergaaf wagenpark nu. Vooral die Lotus, dikke wauw!
- Roy RS
Ja ok, maar “full bucket seats”, wat is dat dan? Een gt3rs is ook full bucket seats toch? En 90% van de clios en andere ringtools hebben toch allemaal full bucket seats? Dat heeft niks met de oren van doen tochallen schreef: 02 nov 2021, 08:42 Staat gewoon op de eigen site…
- Jan Terwolde
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
Als ze het zien is er zeker een grote kans dat je niet de ring op mag. Kuipstoelen zonder oren mogen wel altijd.
- Roy RS
Ik wilde toch al 1 stoel kopen zonder oren…passagier met oren mag wel neem ik aan?Jan Terwolde schreef: 02 nov 2021, 09:38 Als ze het zien is er zeker een grote kans dat je niet de ring op mag. Kuipstoelen zonder oren mogen wel altijd.
- Jan Terwolde
Lijkt mij wel aangezien die niet het verkeer in de gaten moet houden.
-
with full bucket seats (driver and passenger),Roy RS schreef: 02 nov 2021, 09:46Ik wilde toch al 1 stoel kopen zonder oren…passagier met oren mag wel neem ik aan?Jan Terwolde schreef: 02 nov 2021, 09:38 Als ze het zien is er zeker een grote kans dat je niet de ring op mag. Kuipstoelen zonder oren mogen wel altijd.
-
Ik denk dat je ook om die stoel heen moet kunnen kijken.Jan Terwolde schreef: 02 nov 2021, 09:52 Lijkt mij wel aangezien die niet het verkeer in de gaten moet houden.
- Roy RS
Je kunt dat allemaal dubbel uitleggen, je kunt ook zeggen dat “with full bucket seats, only passenger) dus wel mag…Gijzert schreef: 02 nov 2021, 10:07Ik denk dat je ook om die stoel heen moet kunnen kijken.Jan Terwolde schreef: 02 nov 2021, 09:52 Lijkt mij wel aangezien die niet het verkeer in de gaten moet houden.
Wat een gezeik joh
- JP
- Roy RS
Het zal wel, gister nergens wat van gemerkt. Ga gewoon 1 stoel vervangen zoals ik al van plan was omdat die te smal is voor mijn dubbelgespierde heupen…en dan zien we het wel
- Jan Terwolde
Denk dat dat best zat is hoor.
-
Niet helemaal hetzelfde Roy. Die zitten er af fabriek in.
Maar als de rechter stoel geen belemmering zou zijn voor het zicht hoeft dat geen probleem te zijn.
Bij een evt. ongeluk zal een normale stoel aan de bijrijderskant misschien wel een hoop discussie/ gezeik met betrekking tot de aansprakelijkheid kunnen schelen.
Maar als de rechter stoel geen belemmering zou zijn voor het zicht hoeft dat geen probleem te zijn.
Bij een evt. ongeluk zal een normale stoel aan de bijrijderskant misschien wel een hoop discussie/ gezeik met betrekking tot de aansprakelijkheid kunnen schelen.
- Downforce Hans
Ik heb nog nooit een passagier zonder oren in mijn auto gehad......Wel één zonder verstand en smaak......Zit meestal in een Defender en dan autorij geluiden te maken(broembroem) en een beetje aan zijn stuur te draaien (wat niet erg lukt) Woont in Dordrecht......Roy RS schreef: 02 nov 2021, 09:46Ik wilde toch al 1 stoel kopen zonder oren…passagier met oren mag wel neem ik aan?Jan Terwolde schreef: 02 nov 2021, 09:38 Als ze het zien is er zeker een grote kans dat je niet de ring op mag. Kuipstoelen zonder oren mogen wel altijd.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Downforce Hans schreef: 02 nov 2021, 10:55
Ik heb nog nooit een passagier zonder oren in mijn auto gehad....