Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Crookie
Auto: Dikke Bmw

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Crookie » 28 okt 2021, 21:33

Bram schreef: 28 okt 2021, 19:57
Enrico schreef: 28 okt 2021, 17:56
JP schreef: 28 okt 2021, 16:37

Augustus zaten we al op 220, nu maar op 203.

https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... re-opnames

maar goed, de mondkapjes en 1.5 meter samenleving mag weer uit de kast gehaald worden ?
Dat is ook heel raar van 220 toen naar 203 en dan volle bak maatregelen, angst en polarisatie. Net de NOS gekeken stond een hart patiënt hardop ongevaccineerden egoïsten te noemen…. Vond het net geen aansporing tot haat.
Tot je zelf die patiënt bent en niet geopereerd kan worden omdat er geen capaciteit is. Dan sta je toch iets anders in de wedstrijd denk ik.
Mogen we dan ook selectief mensen gaan weigeren op de ehbo met drugs overdosis, te hard rijden, lachgas verlamming en risico nemend gedrag? Op die manier gaan we dan heel vervelend selecteren wie er ‘recht’ heeft op zorg.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 28 okt 2021, 21:57

Crookie schreef: 28 okt 2021, 21:33
Enrico schreef: 28 okt 2021, 17:56 Dat is ook heel raar van 220 toen naar 203 en dan volle bak maatregelen, angst en polarisatie. Net de NOS gekeken stond een hart patiënt hardop ongevaccineerden egoïsten te noemen…. Vond het net geen aansporing tot haat.
Tot je zelf die patiënt bent en niet geopereerd kan worden omdat er geen capaciteit is. Dan sta je toch iets anders in de wedstrijd denk ik.
Mogen we dan ook selectief mensen gaan weigeren op de ehbo met drugs overdosis, te hard rijden, lachgas verlamming en risico nemend gedrag? Op die manier gaan we dan heel vervelend selecteren wie er ‘recht’ heeft op zorg.
Daar zijn toch geen dramatische tekorten of wel?

Maar was dat stukje van de hardpatient niet een columnist die voor de 5minutes of fame ging bij Op1? Dat was naar mijn idee qua strekking richting “waarom praten we niet over meer capaciteit en uitholling van de zorg”.
In ieder geval niets iets om aansporing tot haat te verwijten…

Als je zorg met IC nodig hebt ben je maar wat blij als er plek is. Zeker als je operatie constant uitgesteld wordt, want op korte termijn heb je dan niet echt een fijn vooruitzicht met de huidige cijfers… Niet vanwege oplopende besmettingen en niet vanwege het personeelstekort in de zorg.

Enrico

Bericht door Enrico » 28 okt 2021, 22:15

maar goed, de mondkapjes en 1.5 meter samenleving mag weer uit de kast gehaald worden ?
Dat is ook heel raar van 220 toen naar 203 en dan volle bak maatregelen, angst en polarisatie. Net de NOS gekeken stond een hart patiënt hardop ongevaccineerden egoïsten te noemen…. Vond het net geen aansporing tot haat.
Ik ga er van uit jij retorischs over jezelf praat. Ik zie geen goed reden om Corona patiënten gevaxt of niet af te schilderen als egoïsten. Tijdens volop Corona heb ik in mijn familie meerdere zware chirurgiche ingrepen meegemaakt. Zonder wacht tijd ivm nood. Wat de beste man op tv had was geen nood. Erg jammer voor hem maar geen reden om mensen als kwade lijk of slecht/kwaadaardig af te schilderen. Maar welicht deed hij dat express om aandacht te trekken. Doe ik ook met IC bedden tekort 😉

alt

Bericht door alt » 28 okt 2021, 22:21

Van wie kregen de omroepen geld, van de overheid.
Dan begrijp je hoe de omroepen in de pandemie staan, want wie betaald is degene die bepaalt.

Enrico

Bericht door Enrico » 28 okt 2021, 22:26

Eric Z schreef: 28 okt 2021, 21:57 Maar was dat stukje van de hardpatient niet een columnist die voor de 5minutes of fame ging bij Op1? Dat was naar mijn idee qua strekking richting “waarom praten we niet over meer capaciteit en uitholling van de zorg”.
In ieder geval niets iets om aansporing tot haat te verwijten…
Misschien snapde ik het niet maar dacht dat hij duidelijk van mening had “ongevaccineerden zijn Egoïsten” en niet in een positieve zin. Het is in mijn oren aansporing tot iets negatiefs.

Gert-jan

Bericht door Gert-jan » 28 okt 2021, 22:52

BamiesGTA schreef: 28 okt 2021, 21:26 En als ik kuipers moet geloven, krijgt iedere ongevaccineerde uiteindelijk corona en bouwt erna immuniteit op.. Probleem opgelost.
Wat dan ook interessant is, is hoeveel ongevaccineerde in de afgelopen1,5 jaar al corona gehad hebben en dus al antistoffen hebben. Maar zolang ze de serologische test niet accepteren als herstelbewijs zullen we daar ook nooit achterkomen denk ik.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 28 okt 2021, 22:54

Ik lees een hoop hetzelfde in dit draadje. Nog geen enkel argument gelezen waarom de oplossing van een pagina of (inmiddels) 20 ? Niet zou werken. Max aantal IC bedden voor Corona, toewijzing op basis triage. Verder alles weer normaal. En triage betekend keuzes op basis van ziektebeeld verwachting, niet op wel/niet gevaccineerd. Als gevaccineerde neem je het risico dat over 5 jaar blijkt dat je een tijdbommetje hebt ingespoten gekregen, als niet gevaccineerd het risico dat je op een te volle IC komt en op basis van de verwachtingen mbt je herstel op de gang komt te liggen. Ik heb als gevaccineerde de keuze gemaakt, doen de niet gevaccineerden ook. En nu dealen met de consequenties, hoort ook bij het leven. En door nu.

Gr Ron

jos_br

Bericht door jos_br » 28 okt 2021, 23:11

JP schreef: 28 okt 2021, 10:55 Ja maar wel gevaccineerd.

De non-vaxxers zijn natuurlijk allemaal links draaiende griekse roeryoghurt verslindende, quinoa cracker knagende, rucola veggieburger, koolhydraatarme wereldverbeteraars die dagelijks 6x een klimaatneutrale maaltijd in elkaar flansen in hun vrijstaand ecologisch Bruynzeel keukeneiland, met een litertje natriumarm uit de Lofoten. Zo houd je tenminste je lichaam in topconditie.....
Fijne vent, hoe onthoud ik dit nu........ :blink:

RS-Ron schreef: 28 okt 2021, 22:54 Ik lees een hoop hetzelfde in dit draadje. Nog geen enkel argument gelezen waarom de oplossing van een pagina of (inmiddels) 20 ? Niet zou werken. Max aantal IC bedden voor Corona, toewijzing op basis triage. Verder alles weer normaal. En triage betekend keuzes op basis van ziektebeeld verwachting, niet op wel/niet gevaccineerd. Als gevaccineerde neem je het risico dat over 5 jaar blijkt dat je een tijdbommetje hebt ingespoten gekregen, als niet gevaccineerd het risico dat je op een te volle IC komt en op basis van de verwachtingen mbt je herstel op de gang komt te liggen. Ik heb als gevaccineerde de keuze gemaakt, doen de niet gevaccineerden ook. En nu dealen met de consequenties, hoort ook bij het leven. En door nu.

Gr Ron
Dit dus, "gewoon" respect voor/van beide zijden!!

Jos.

BamiesGTA
Auto: Cupra Leon 300

Bericht door BamiesGTA » 28 okt 2021, 23:16

RS-Ron schreef: 28 okt 2021, 22:54 Ik lees een hoop hetzelfde in dit draadje. Nog geen enkel argument gelezen waarom de oplossing van een pagina of (inmiddels) 20 ? Niet zou werken.
Gr Ron
Wat jij voorstelt is totaal niet nodig. Er zijn nog voldoende IC bedden. Mem wil alleen alvast ruimte maken voor het geval dat.. Dit kabinet heeft 2 jaar de tijd gehad om de fouten te herstellen, dit is niet gebeurd. Nog niet misschien zelfs.
Nu zullen zij inderdaad moeten dealen met de gevolgen, maar jouw scenario is totaal niet aan de orde.

Gijzert

Bericht door Gijzert » 28 okt 2021, 23:37

BamiesGTA schreef: 28 okt 2021, 23:16
RS-Ron schreef: 28 okt 2021, 22:54 Ik lees een hoop hetzelfde in dit draadje. Nog geen enkel argument gelezen waarom de oplossing van een pagina of (inmiddels) 20 ? Niet zou werken.
Gr Ron
Wat jij voorstelt is totaal niet nodig. Er zijn nog voldoende IC bedden. Mem wil alleen alvast ruimte maken voor het geval dat.. Dit kabinet heeft 2 jaar de tijd gehad om de fouten te herstellen, dit is niet gebeurd. Nog niet misschien zelfs.
Nu zullen zij inderdaad moeten dealen met de gevolgen, maar jouw scenario is totaal niet aan de orde.
Vandaag niet misschien. Maar geef eens antwoord voor over 2 weken of 3 of 10. Er is weer een stijging aan besmettingen en ziekenhuisopnamen en IC bezetting.

Alleen naar vandaag kijken is zinloos als ze weken op de ic liggen.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 28 okt 2021, 23:49

Gr Ron
Mooi toch ? Waar lullen we dan over ? Alles vrij en open en als het zover komt, wat van mij niet hoeft, triage. Kunnen de achterstanden van nu ook worden aangepakt en iedereen blij. Tis alleen prettig als iedereen weet waar ie aan toe is.

Gr Ron

Enrico

Bericht door Enrico » 29 okt 2021, 06:05

Als de gevaccineerden en ongevaccineerden op basis van triage worden behandeld zou dat misschien aanvaardbaar zijn maar nog niet echt uitvoerbaar (men kiest niet hart, nier of welke andere mankement te hebben, soms is dik zijn ook geen keuze) maar nog ingewikkelder is dat de politiek zo veel mogelijk stemmen wil en dus, hier over een besluit op maken…. Zie ik niet gebeuren.

Forza

Bericht door Forza » 29 okt 2021, 07:50

Enrico schreef: 28 okt 2021, 17:56Net de NOS gekeken stond een hart patiënt hardop ongevaccineerden egoïsten te noemen…. Vond het net geen aansporing tot haat.
In de tijd die een Corona patiënt gemiddeld op de IC ligt kunnen 15 hartpatiënten geholpen worden die een complexe ingreep nodig hebben met IC observatie nadien. Dus diegene heeft gelijk.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 29 okt 2021, 08:00

Inderdaad. En dan ga je kijken waarom/waardoor er al>10 jaar naar minder capaciteit is gegaan. En dan gaan we juist wél vingerwijzen naar die club verantwoordelijken die NU er nog niks aan doen.....nul komma nul.

:coffee:

Robin

Bericht door Robin » 29 okt 2021, 08:05

alt schreef: 28 okt 2021, 22:21 Van wie kregen de omroepen geld, van de overheid.
Dan begrijp je hoe de omroepen in de pandemie staan, want wie betaald is degene die bepaalt.
Dat laatste heb ik altijd al gezegd, maar in NL lijkt dat al een aantal jaren niet meer het geval.

Ben je een minderheid dan bepaal jij het. En de zwijgende meerderheid doet er niet meer toe.

Ik kan nog wel (hiephoi) 3/4/5x (overdreven, even voor de beeldvorming) zoveel belasting betalen als de avg NLer (en blij mee in theorie dan), maar 'mijn stem' wordt net zo goed niet gehoord (schreeuw om meer IC capaciteit bijv) als die van miljoenen andere NLers. Helaas. Soms erg frustrerend dat kluitje egoisten in Den Haag.

Tom

Bericht door Tom » 29 okt 2021, 08:37

Forza schreef: 29 okt 2021, 07:50 In de tijd die een Corona patiënt gemiddeld op de IC ligt kunnen 15 hartpatiënten geholpen worden die een complexe ingreep nodig hebben met IC observatie nadien. Dus diegene heeft gelijk.
En van die 15 hartpatiënten zou zo'n 66% dat falen te danken hebben aan overgewicht/obesitas. Op een paar uitzonderingen na is dat dus door eigen toedoen. Dus als je zorg wilt verlenen op basis van egoisme zou je eerst die 34% van de hartpatienten met een normaal gewicht moeten behandelen, en dan? Eerst die 66% of eerst de Corona-patienten?

Elise

Bericht door Elise » 29 okt 2021, 08:38

Robin schreef: 29 okt 2021, 08:05 Ik kan nog wel (hiephoi) 3/4/5x (overdreven, even voor de beeldvorming) zoveel belasting betalen als de avg NLer
Die extra IC capaciteit voor de ongevaccineerden mogen ze zelf betalen a la de vervuiler betaald. Eerlijk is eerlijk :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 29 okt 2021, 08:53

Oh werkt dat zo?....:)

frankie

Bericht door frankie » 29 okt 2021, 09:15

Zo is het, doen we gelijk met gehele gezondheidszorg. De kleine beurzen kunnen dat niet betalen dus die blijven thuis creperen, zorginfarct ook meteen opgelost want plek zat.

frankie

Bericht door frankie » 29 okt 2021, 09:17

Oh sorry, smileys vergeten :roll: :wink:

je weet maar nooit wie dit serieus neemt

Elise

Bericht door Elise » 29 okt 2021, 09:17

Alleen maar voordelen dus :tooth:

Luco

Bericht door Luco » 29 okt 2021, 09:18

frankie schreef: 29 okt 2021, 09:15 Zo is het, doen we gelijk met gehele gezondheidszorg. De kleine beurzen kunnen dat niet betalen dus die blijven thuis creperen, zorginfarct ook meteen opgelost want plek zat.
huizenprobleem ook opgelost als alle plebs creperen. :zwijntje:

BamiesGTA
Auto: Cupra Leon 300

Bericht door BamiesGTA » 29 okt 2021, 09:21

Gijzert schreef: 28 okt 2021, 23:37
Gr Ron
Vandaag niet misschien. Maar geef eens antwoord voor over 2 weken of 3 of 10. Er is weer een stijging aan besmettingen en ziekenhuisopnamen en IC bezetting.

Het eerste scenario is al genoemd. Namelijk het overplaatsen van patiënten naar Duitsland, waar ze hun zaken wel voor elkaar hebben.

Het tweede scenario: We hebben nog een geneeskundige dienst bij Defensie die eventueel bij zou kunnen springen waar nodig. (De VS hebben ons op moment toch niet nodig voor één of andere nutteloze oorlog.) Dit zouden ze als try-out nu al kunnen inzetten om zo de druk op de IC's te verlagen. Sterker nog, ze hadden al speciale IC corona afdelingen kunnen reserveren, want materiaal was dacht ik het probleem niet. Het argument is dat hier onvoldoende personeel voor is (Bedankt Den Haag), daar kan dus Defensie personeel mooi bij inspringen.

Bovenstaande is natuurlijk wel wat omslachtiger en duurder dan vingerwijzen naar een kleine groep ongevaccineerden.

Gijzert

Bericht door Gijzert » 29 okt 2021, 09:36

BamiesGTA schreef: 29 okt 2021, 09:21
Gijzert schreef: 28 okt 2021, 23:37

Het eerste scenario is al genoemd. Namelijk het overplaatsen van patiënten naar Duitsland, waar ze hun zaken wel voor elkaar hebben.

Het tweede scenario: We hebben nog een geneeskundige dienst bij Defensie die eventueel bij zou kunnen springen waar nodig. (De VS hebben ons op moment toch niet nodig voor één of andere nutteloze oorlog.) Dit zouden ze als try-out nu al kunnen inzetten om zo de druk op de IC's te verlagen. Sterker nog, ze hadden al speciale IC corona afdelingen kunnen reserveren, want materiaal was dacht ik het probleem niet. Het argument is dat hier onvoldoende personeel voor is (Bedankt Den Haag), daar kan dus Defensie personeel mooi bij inspringen.

Bovenstaande is natuurlijk wel wat omslachtiger en duurder dan vingerwijzen naar een kleine groep ongevaccineerden.
Hoeveel IC personeel heeft het leger?

En hoe "klein" is de groep ongevaccineerden?

Enrico

Bericht door Enrico » 29 okt 2021, 09:37

frankie schreef: 29 okt 2021, 09:15 Zo is het, doen we gelijk met gehele gezondheidszorg. De kleine beurzen kunnen dat niet betalen dus die blijven thuis creperen, zorginfarct ook meteen opgelost want plek zat.
Het zijn ook de kleine beurzen die het minst gezond eten kopen want Chips en cola is goedkoper dan groenten en verse sap. Vandaar het gek is de btw juist op gezonde voeding omhoog gegaan is. Nog een punt van het falend overheidsbeleid.

Plaats reactie