De nieuwe SL is zoals gezegd altijd een AMG-model en dat belooft natuurlijk heel wat voor de aandrijflijnen. Mercedes-Benz zegt op termijn met een hybride E Performance-versie te komen zoals we die al kennen van de AMG GT 4-Door Coupé, maar daar moeten we nog even op wachten. Tot die hybride variant er is, staat de SL 63 4Matic+ bovenaan de voedselketen. In de lange neus van de SL 63 ligt een 585 pk en 800 Nm sterke biturbo 4.0 V8 die dat vermogen via een AMG Speedshift-automaat met negen versnellingen over alle vier de wielen verdeelt. De SL met deze motorisering sprint in 3,6 tellen naar een snelheid van 100 km/h en haalt een topsnelheid van 315 km/h. Deze voorlopige topversie heeft het AMG Active Ride Control onderstel met actieve anti-rolstabilisatie, een systeem dat voor het eerst gebruik maakt van hydraulische delen.
Is 585 pk je te veel van het goede? Dan kun je kiezen voor de 55 AMG 4Matic, een versie waarvan de naam teruggrijpt op die van AMG-versies van weleer. Zo hadden de AMG-smaken van de eerste CLS en de toen actuele C- en E-klasse en natuurlijk die van de SL (R230) dezelfde aanduiding. In de nieuwe SL 55 AMG 4Matic, nu dus met vierwielaandrijving, ligt geen 5.4 V8, maar gewoon bekende 4.0 V8 met twee turbo's. Die machine levert 476 pk en 700 Nm, genoeg om de SL in 3,9 seconden aan een snelheid van 100 km/h te helpen. Zijn topsnelheid: 295 km/h
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... es-amg-sl/