Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
frankie

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door frankie » 27 okt 2021, 10:24

Sja, laatst met het Isala natuurlijk ook. Krijg je een bericht in de media dat het ziekenhuis overspoeld wordt met Cororna patiënten en er patiënten overgeplaatst moeten worden. Moet dat bericht notabene door het Isala zelf genuanceerd worden dat dat niet voornamelijk komt door vele Corona patiënten, maar door een geboortegolf, inhaalzorg en toevallig veel trauma patiënten.

Is dat dan stemming creëren of een realiteit die "ons" niet aanstaat?

Forza

Bericht door Forza » 27 okt 2021, 10:32

Enrico schreef: 27 okt 2021, 10:12
markm schreef: 27 okt 2021, 09:12
Enrico schreef: 27 okt 2021, 08:40 Dat is juist nog erger, het zijn ouderen die binnen zijn niet naar festivals en drukke kroegen gaan en dan toch besmet in de IC belanden? Ik snap het niet meer…
Wat snap je er niet aan?
Met de griep is het toch niet anders dat het vooral de ouderen zijn ondanks dat ze een griepprik hebben gehad? dat zijn nou eenmaal de zwakste van de samenleving, dat is gewoon de natuur niks meer niks minder. Of dat nou door griep is met griepprik of door covid met vacinatie, dat is toch om het even. volgens mij valt daar weinig aan te snappen.
Ik doe toch weer een poging.

Jij poste “ Ouderen zijn niet de gemiddelde afspiegeling van onze samenleving, gister voor het eerst sinds ruim 1,5 jr weer met de metro geweest in de spit heen en in de spit terug, geen enkele oudere gezien. ”

Kijkend naar de leeftijd pyramide van NL zijn ouderen juist het gemiddelde afspiegeling als groot deel van de bevolking. En zij moeten worden beschermd door vaccinatie niet enkel van hun maar iedereen! Bijna tot geïnsinueerd verplichting aan toe. Mocht het waar zijn de IC voor een goed deel vol loopt gevaccineerde ouderen… dan is het doel van vaccinatie onjuist? En dus snap ik het doordrukken van het beleid niet.
Dit er nog maar eens ingooien

Afbeelding

Aangezien niet iedereen een vaccinatie kan halen ivm bestaande gezondheidsproblemen (<1% van de bevolking) wil je dat iedereen die dat wel kan dat ook doet. Juist om die mensen in bescherming te nemen, net als ouderen/zwakkeren die ondanks vaccinatie nog steeds vatbaar zijn. Want voor de zoveelste keer, geen enkel vaccin is 100% effectief. Het vaccin zorgt ervoor dat je vele malen minder besmettelijk bent mocht je toch het virus bij je dragen. Het vaccin zorgt ervoor dat je het virus veel minder lang ook bij je draagt. Het vaccin zorgt ervoor dat je 90% minder kans hebt op symptomen die de besmettelijkheid verhogen. De hoeveelheid virusdeeltjes in longen/neus van besmette gevaccineerde personen is 75-80% minder dan bij besmette niet-gevaccineerden. Het risico op (levensbedreigende) bijwerkingen van het vaccin is ongeveer 500 keer lager dan dat je omkomt bij een verkeersongeval (in Nederland). Toch stapt iedereen nog dagelijk in de auto, maar een prikje halen is er niet bij?

BamiesGTA
Auto: Cupra Leon 300

Bericht door BamiesGTA » 27 okt 2021, 10:35

En dan de media die alles lekker zit op te hitsen..
"Mensen krijgen een schurft aan ongevaccineerden"
Zo koppen de kranten. Heb er gewoon geen woorden voor hoe eng en gevaarlijk dit is.

Nu vraag ik me ook af wie er in de ziekenhuizen liggen. Zijn dit jonge gezonde ongevaccineerden? Zijn dit vooral ouderen? Of mensen met een onderliggende kwaal die toch wel in het ziekenhuis waren beland door corona, gevaccineerd of niet?

Er wordt te makkelijk met cijfertjes gegooid.

Gijzert

Bericht door Gijzert » 27 okt 2021, 10:58

BamiesGTA schreef: 27 okt 2021, 10:35 En dan de media die alles lekker zit op te hitsen..
Zo koppen de kranten. Heb er gewoon geen woorden voor hoe eng en gevaarlijk dit is.

Nu vraag ik me ook af wie er in de ziekenhuizen liggen. Zijn dit jonge gezonde ongevaccineerden? Zijn dit vooral ouderen? Of mensen met een onderliggende kwaal die toch wel in het ziekenhuis waren beland door corona, gevaccineerd of niet?

Maar diezelfde krant zegt ook dit: "Politici willen ongevaccineerden niet buitensluiten"
Ik ga niet zeggen dat ze niet biased zijn, maar alleen maar het negatieve eruit halen is ook biased.

frankie

Bericht door frankie » 27 okt 2021, 11:03

Gijzert, volgens mij zeggen de "Politici willen ongevaccineerden niet buitensluiten, maar sluiten geen enkele maatregel uit." :tooth:

Enrico

Bericht door Enrico » 27 okt 2021, 11:03

BamiesGTA schreef: 27 okt 2021, 10:35 En dan de media die alles lekker zit op te hitsen..

Goede vragen, helaas nog geen helder bron van antwoorden.

markm

Bericht door markm » 27 okt 2021, 11:16

Enrico schreef: 27 okt 2021, 08:40 Dat is juist nog erger, het zijn ouderen die binnen zijn niet naar festivals en drukke kroegen gaan en dan toch besmet in de IC belanden? Ik snap het niet meer…
Wat snap je er niet aan?
Met de griep is het toch niet anders dat het vooral de ouderen zijn ondanks dat ze een griepprik hebben gehad? dat zijn nou eenmaal de zwakste van de samenleving, dat is gewoon de natuur niks meer niks minder. Of dat nou door griep is met griepprik of door covid met vacinatie, dat is toch om het even. volgens mij valt daar weinig aan te snappen.

Jij poste “ Ouderen zijn niet de gemiddelde afspiegeling van onze samenleving, gister voor het eerst sinds ruim 1,5 jr weer met de metro geweest in de spit heen en in de spit terug, geen enkele oudere gezien. ”

Kijkend naar de leeftijd pyramide van NL zijn ouderen juist het gemiddelde afspiegeling als groot deel van de bevolking. En zij moeten worden beschermd door vaccinatie niet enkel van hun maar iedereen! Bijna tot geïnsinueerd verplichting aan toe. Mocht het waar zijn de IC voor een goed deel vol loopt gevaccineerde ouderen… dan is het doel van vaccinatie onjuist? En dus snap ik het doordrukken van het beleid niet.

Ouderen is 80+ dat is geen gemiddelde afspiegeling van de samenleving, de gemiddelde leeftijd in ons land is volgens google 41 jr.
Kijk eens naar de grafiek met leeftijden op het coronadashboard https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... is-opnames
Kijk wat de lijnen tot 80 jr doen? die liggen dichter op elkaar dan voorheen. Ook de lijnen van 80+ liggen dichter op de rest vanaf ongeveer juni, de tijd dat vaccineren in een flink tempo ging en een groot deel ook inmiddels de 2e heeft gehad. Bij 80+ zijn ze natuurlijk eerder begonnen dit was de eerste groep, ook dit isduidelijk te zien in de neerwaartse beweging vanaf feb.
Je begint weer over IC vollopen door gevacineerde ouderen, dit is niet landelijk te zien, enkel in Maastricht. Landelijk is het beeld heel anders, inogmaals je kan geen incidenten als algeheel beeld beschouwen.

BamiesGTA

Bericht door BamiesGTA » 27 okt 2021, 11:16

Gijzert schreef: 27 okt 2021, 10:58

Maar diezelfde krant zegt ook dit: "Politici willen ongevaccineerden niet buitensluiten"
Ik ga niet zeggen dat ze niet biased zijn, maar alleen maar het negatieve eruit halen is ook biased.
Uiteraard wordt dat ook benoemd, maar het lijkt me duidelijk dat men (media, de jonge en aanhang) de druk legt bij/op de ongevaccineerden. Er is openlijk een heksenjacht begonnen.

Ik vraag me af wie al die ongevaccineerden zijn. Er worst nu dwang gebruikt op deze mensen. Maar wie zijn ze? We hebben:
--Een groep vaccinweigeraars. Deze groep krijg je sowieso niet aan de spuit.
--Dan hebben we nog de grote allochtone gemeenschap in de grote steden waarvan weet ik t hoeveel de Nederlandse taal niet spreken/begrijpen. Dat lijkt me ook een probleem niet?
--Hoe zit het met de enorme groep arbeidsmigranten? Geprikt ja/nee? Belanden zij nu ook vooral op onze IC?
--Een aanzienlijke groep non-reponders die ze kunnen prikken tot het er uitloopt, maar heeft geen effect.
--De groep met een allergie..

Kortom, waar zijn deze cijfers? Wie belanden er in het ziekenhuis? Is een groot deel van de ongevaccineerden niet onder te verdelen in bovenstaande en is het dus trekken aan een dood paard.

Er moet geaccepteerd worden dat dit ongeveer de max. haalbare vaccinatiegraad is (er worden overigens op dit moment nog duizenden geprikt) Het grootste probleem nu is het tekort aan zorgpersoneel. Die zijn in de afgelopen jaren weggepest door wanbeleid van de overheid. Ook in de afgelopen 2 jaar is er weinig tot niets gedaan om deze mensen terug te krijgen of nieuw personeel te werven. Men heeft het volledig gegooid op de vaccinatiecampagne. Dit is natuurlijk veel goedkoper. En nu gebeurt er dit.. De heksenjacht is geopend.
Laatst gewijzigd door BamiesGTA op 27 okt 2021, 11:31, 2 keer totaal gewijzigd.

markm

Bericht door markm » 27 okt 2021, 11:22

Ik heb in sept. een maagonderzoek moeten laten doen in het maasstad ziekenhuis in rdam, uiteraard is de situatie mbt covid aan bod gekomen met de verpleegsters. de woorden waren echt letterlijk het zijn op dit moment vooral de ongevaccineerde en niet alleen ouderen met aandoeningen die in het ziekenhuis liggen.
Kan me voorstellen dat je mij ondanks mn blauwe ogen niet zomaar geloof, maar bel gewoon gewoon een keer een ziekenhuis op of loop naar binnen en stel die vraag, je krijgt daar gewoon een antwoord op. Meten is weten zeggen ze, in dit geval is het vragen :wink:

JP

Bericht door JP » 27 okt 2021, 11:26

Nou dat laatste, wat eigen onderzoek doen en een ziekenhuis bellen hoe druk het is…..het is niet alsof he belt naar Loetje voor een tafel :coffee: je wil ze niet de kost geven de aantallen die dus wel bellen….

https://www.1limburg.nl/zuyderland-heef ... -nepnieuws

Elise

Bericht door Elise » 27 okt 2021, 11:35

Crookie schreef: 27 okt 2021, 10:09 Mensen lopen met een boog om elkaar heen en handen schudden of enig vorm van menselijk contact en mensen zijn zowat vies van elkaar.
Is er al onderzoek geweest naar het percentage dat nu een goed excuus heeft gevonden om schoonmoeder niet meer te hoeven kussen en aandringt om deze maatregel van geen contact permanent te maken?
:mrgreen:

Enrico

Bericht door Enrico » 27 okt 2021, 11:38

markm schreef: 27 okt 2021, 11:16

Wat snap je er niet aan?

Ouderen is 80+ dat is geen gemiddelde afspiegeling van de samenleving, de gemiddelde leeftijd in ons land is volgens google 41 jr.
Kijk eens naar de grafiek met leeftijden op het coronadashboard https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... is-opnames
Kijk wat de lijnen tot 80 jr doen? die liggen dichter op elkaar dan voorheen. Ook de lijnen van 80+ liggen dichter op de rest vanaf ongeveer juni, de tijd dat vaccineren in een flink tempo ging en een groot deel ook inmiddels de 2e heeft gehad. Bij 80+ zijn ze natuurlijk eerder begonnen dit was de eerste groep, ook dit isduidelijk te zien in de neerwaartse beweging vanaf feb.
Je begint weer over IC vollopen door gevacineerde ouderen, dit is niet landelijk te zien, enkel in Maastricht. Landelijk is het beeld heel anders, inogmaals je kan geen incidenten als algeheel beeld beschouwen.
Omg lees mijn post nog mals mamma Mia….

Enrico

Bericht door Enrico » 27 okt 2021, 11:40

JP schreef: 27 okt 2021, 11:26 Nou dat laatste, wat eigen onderzoek doen en een ziekenhuis bellen hoe druk het is…..het is niet alsof he belt naar Loetje voor een tafel :coffee: je wil ze niet de kost geven de aantallen die dus wel bellen….

Grappig hoe mensen makkelijk roepen ga zelf op onderzoek. Arme ziekenhuis die extra personeel nodig heeft om de telefoon te antwoorden.
Laatst gewijzigd door Enrico op 27 okt 2021, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.

BamiesGTA

Bericht door BamiesGTA » 27 okt 2021, 11:40

Ik heb in sept. een maagonderzoek moeten laten doen in het maasstad ziekenhuis in rdam, uiteraard is de situatie mbt covid aan bod gekomen met de verpleegsters. de woorden waren echt letterlijk het zijn op dit moment vooral de ongevaccineerde en niet alleen ouderen met aandoeningen die in het ziekenhuis liggen.
Kan me voorstellen dat je mij ondanks mn blauwe ogen niet zomaar geloof, maar bel gewoon gewoon een keer een ziekenhuis op of loop naar binnen en stel die vraag, je krijgt daar gewoon een antwoord op. Meten is weten zeggen ze, in dit geval is het vragen :wink:

Oh dat geloof ik best hoor. Ik heb 1 week op de corona verpleegafdeling gelegen en 1 week aan de optiflow op de corona longafdeling en mij werd verteld dat de leeftijden heel divers waren, maar dat het zelden voorkomt dat iemand van mijn leeftijd (destijds 33) het zo zwaar te pakken heeft. Laat staan dat mensen van mijn leeftijd op de IC terechtkomen. Dat is zeer uitzonderlijk.

Dus dan blijft de vraag, in welke conditie komen de meeste coronapatiënten binnen. Wellicht waren ze net zo ziek geweest met vaccinatie als zonder.

Elise

Bericht door Elise » 27 okt 2021, 11:48

BamiesGTA schreef: 27 okt 2021, 11:40 Oh dat geloof ik best hoor. Ik heb 1 week op de corona verpleegafdeling gelegen en 1 week aan de optiflow op de corona longafdeling en mij werd verteld dat de leeftijden heel divers waren, maar dat het zelden voorkomt dat iemand van mijn leeftijd (destijds 33) het zo zwaar te pakken heeft. Laat staan dat mensen van mijn leeftijd op de IC terechtkomen. Dat is zeer uitzonderlijk.

Dus dan blijft de vraag, in welke conditie komen de meeste coronapatiënten binnen. Wellicht waren ze net zo ziek geweest met vaccinatie als zonder.
Gezien al je postings neem ik maar even aan dat jij tot de goed ongevaccineerden behoort, en jou is verteld dat "het zelden voorkomt dat iemand van jouw leeftijd het zo waar te pakken heeft".

Zou de vraag die je moet stellen niet moeten zijn : "Had ik het ook zo waar te pakken gehad als ik wél gevaccineerd zou zijn" ?

Enrico

Bericht door Enrico » 27 okt 2021, 11:50

35A603A1-E48E-448E-BD01-CDD2613F6AAC.jpeg
35A603A1-E48E-448E-BD01-CDD2613F6AAC.jpeg (457.93 KiB) 354 keer bekeken
De Escobar Kabinet? 😉🤣🤣

frankie

Bericht door frankie » 27 okt 2021, 11:53

Niet om het één of ander, maar die lijnen liggen dichter bij elkaar omdat het totaal ook veel kleiner was. Nu het totaal weer oploopt gaan de lijnen ook weer verder van elkaar in het nadeel van de ouderen. Dus er liggen dan misschien wel niet gevaccineerde ouderen (dat is hieruit niet af te lezen) in het ziekenhuis, maar toch wel voornamelijk ouderen.

markm

Bericht door markm » 27 okt 2021, 11:57

Enrico schreef: 27 okt 2021, 11:40
JP schreef: 27 okt 2021, 11:26 Nou dat laatste, wat eigen onderzoek doen en een ziekenhuis bellen hoe druk het is…..het is niet alsof he belt naar Loetje voor een tafel :coffee: je wil ze niet de kost geven de aantallen die dus wel bellen….

Grappig hoe mensen makkelijk roepen ga zelf op onderzoek. Arme ziekenhuis die extra personeel nodig heeft om de telefoon te antwoorden.
De persoon achter de bali kun jouw dat gewoon in 30 seconde vertellen hoor. Loop eens naar binnen daar de mensen achter de bali lopen niet over de afdeling zelf :lollerdelol:
Deze mensen zijn echt niet de mensen die op hun tandvlees lopen wat je leest in de media.
Op deze manier probeer je de werkelijkheid weer te ontzien.

BamiesGTA

Bericht door BamiesGTA » 27 okt 2021, 11:58

Elise schreef: 27 okt 2021, 11:48
BamiesGTA schreef: 27 okt 2021, 11:40 Oh dat geloof ik best hoor. Ik heb 1 week op de corona verpleegafdeling gelegen en 1 week aan de optiflow op de corona longafdeling en mij werd verteld dat de leeftijden heel divers waren, maar dat het zelden voorkomt dat iemand van mijn leeftijd (destijds 33) het zo zwaar te pakken heeft. Laat staan dat mensen van mijn leeftijd op de IC terechtkomen. Dat is zeer uitzonderlijk.

Gezien al je postings neem ik maar even aan dat jij tot de goed ongevaccineerden behoort, en jou is verteld dat "het zelden voorkomt dat iemand van jouw leeftijd het zo zwaar te pakken heeft".

Zou de vraag die je moet stellen niet moeten zijn : "Had ik het ook zo zwaar te pakken gehad als ik wél gevaccineerd zou zijn" ?
Nee niet persé, want toen ik het kreeg mijn leeftijdscategorie nog niet aan de beurt voor de prik 😉. En of ik het dan niet zo zwaar te pakken had gekregen blijft de vraag. Valt niet met zekerheid te zeggen. Artsen speculeerden dat er wellicht toch een onderliggend iets zou kunnen zijn waardoor ik er zo heftig op reageerde. Terwijl ik toch over het algemeen heel gezond leef. Er was en is nog veel niet bekend over het virus.

Mijn broer, moeder en vader (die tevens leukemie heeft) hebben allen slechts lichte klachten gehad en waren destijds ook nog niet gevaccineerd.. In theorie had mijn vader het niet moeten overleven, maar de gezondste van de familie werd doodziek 😬 Valt geen touw aan vast te knopen.

En nee ik ga me niet laten vaccineren zolang het niet nodig is. Ik ga er vanuit dat ik een hoop antistoffen heb aangemaakt. Mijn vader is er slechter aan toe na vaccinatie dan toen hij daadwerkelijk corona had. En ja, bevestigd door een arts dat het mogelijk door vaccinatie komt.
Laatst gewijzigd door BamiesGTA op 27 okt 2021, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Enrico

Bericht door Enrico » 27 okt 2021, 12:01

markm schreef: 27 okt 2021, 11:57

De persoon achter de bali kun jouw dat gewoon in 30 seconde vertellen hoor. Loop eens naar binnen daar de mensen achter de bali lopen niet over de afdeling zelf :lollerdelol:
Deze mensen zijn echt niet de mensen die op hun tandvlees lopen wat je leest in de media.
Ik snap jou Posts niet. Maar je gaat vast wel iets uitleggen over hoe ik iets doe. Go your gang!

markm

Bericht door markm » 27 okt 2021, 12:04

frankie schreef: 27 okt 2021, 11:53
Niet om het één of ander, maar die lijnen liggen dichter bij elkaar omdat het totaal ook veel kleiner was. Nu het totaal weer oploopt gaan de lijnen ook weer verder van elkaar in het nadeel van de ouderen. Dus er liggen dan misschien wel niet gevaccineerde ouderen (dat is hieruit niet af te lezen) in het ziekenhuis, maar toch wel voornamelijk ouderen.
Ik weet niet waar jij kijkt, maar je ziet toch duidelijk dat de verhouding in de lijnen van 0 -40 en 40 -80 op dit moment in een geheel andere verhouding tot elkaar staan dan voor juni? Anders toch even naar hans anders?

Enrico

Bericht door Enrico » 27 okt 2021, 12:07

BamiesGTA schreef: 27 okt 2021, 11:58 Mijn broer, moeder en vader (die tevens leukemie heeft) hebben allen slechts lichte klachten gehad en waren destijds ook nog niet gevaccineerd.. In theorie had mijn vader het niet moeten overleven, maar de gezondste van de familie werd doodziek 😬 Valt geen touw aan vast te knopen.
Heeft het ziekenhuis onderzoek naar gedaan? Soms is uit dna onderzoek te herleiden of je aanleg hebt voor bepaalde autoimmune ziektes zoals artritis reuma etc. Gelukkig heeft je vader met lichte klachten doorstaan. 👍🏽

markm

Bericht door markm » 27 okt 2021, 12:08

Enrico schreef: 27 okt 2021, 12:01

Ik snap jou Posts niet. Maar je gaat vast wel iets uitleggen over hoe ik iets doe. Go your gang!
Snap je het nou alweer niet? zo ingewikkeld is het toch allemaal niet?

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat voor werk je doet?

Enrico

Bericht door Enrico » 27 okt 2021, 12:14

markm schreef: 27 okt 2021, 12:08
Enrico schreef: 27 okt 2021, 12:01

Snap je het nou alweer niet? zo ingewikkeld is het toch allemaal niet?

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat voor werk je doet?
:beer: wat een Brillante post!! Ik zeg post van het jaar!!! Wow

Enrico

Bericht door Enrico » 27 okt 2021, 12:16

Huidige IC opname cijfers
8CF3DA83-837D-48D2-BF3C-1F0027F41303.jpeg
8CF3DA83-837D-48D2-BF3C-1F0027F41303.jpeg (178.12 KiB) 779 keer bekeken
A83FF3CE-7A40-4A0A-91D9-A59F63B3C426.jpeg
A83FF3CE-7A40-4A0A-91D9-A59F63B3C426.jpeg (236.42 KiB) 779 keer bekeken

Plaats reactie