Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gijzert

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Gijzert » 26 okt 2021, 23:48

Met zulke kleine aantallen patiënten kun je toch helemaal niet zinvol praten over x procent?
ik denk dat de gemiddelde statistiek docent zich omdraait in zijn graf.....

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 27 okt 2021, 00:00

Gijzert schreef: 26 okt 2021, 23:48 Met zulke kleine aantallen patiënten kun je toch helemaal niet zinvol praten over x procent?
Niets is zo veradelijk als statistiek zeggen ze niet voor niets. Maar eens inderdaad met zulke kleine aantallen kan je er niet echt zinvolle conclusies aanhangen.

Luco

Bericht door Luco » 27 okt 2021, 05:44

Eric Z schreef: 27 okt 2021, 00:00
Gijzert schreef: 26 okt 2021, 23:48 Met zulke kleine aantallen patiënten kun je toch helemaal niet zinvol praten over x procent?
Niets is zo veradelijk als statistiek zeggen ze niet voor niets. Maar eens inderdaad met zulke kleine aantallen kan je er niet echt zinvolle conclusies aanhangen.
Nou ja, dat doet Hugo toch ook.

Gijzert

Bericht door Gijzert » 27 okt 2021, 07:05

Luco schreef: 27 okt 2021, 05:44
Eric Z schreef: 27 okt 2021, 00:00
Nou ja, dat doet Hugo toch ook.
Volgens mij met totalen over heel Nederland en dus een iets grotere dataset maar in basis ook.

Enrico

Bericht door Enrico » 27 okt 2021, 07:26

“ En ten derde: haal een vaccinatie, tegen griep als je daarvoor uitgenodigd wordt én tegen corona. Vaccineren helpt echt! De meeste van de patiënten die nu bij ons zijn opgenomen met COVID zijn niet gevaccineerd.”

Wordt er 2 prikken aangeraden?

markm

Bericht door markm » 27 okt 2021, 07:36

Luco schreef: 26 okt 2021, 22:15
jos_br schreef: 26 okt 2021, 22:07 Ook interessant,

https://www.radboudumc.nl/nieuws/2021/d ... x2riPdDzfw

Jos.
En dan vind men het gek dat sommige mensen het niet meer kunnen volgen
Radboud zegt: de meeste patienten op de ic met covid zijn niet gevaccineerd
umc Maastricht zijn 2 van de 10 ic patienten niet gevaccineerd

Behoorlijk tegenstrijdig toch?
Je meld alleen niet de volledige info. die 8 van de 10 die wel zijn gevaccineerd zijn allemaal ouderen.
Dit krijg je wanneer er enkel stukjes uitgezonden worden waarin men laat zien wat ze willen zien, maar kijk het gehele interview of lees het gehele artikel dan komt dat echt gewoon letterlijk naar boven.

Ouderen zijn niet de gemiddelde afspiegeling van onze samenleving, gister voor het eerst sinds ruim 1,5 jr weer met de metro geweest in de spit heen en in de spit terug, geen enkele oudere gezien. Daarnaast zijn cijfers van 1 ziekenhuis niet maatgevend voor het gehele land.

Enrico

Bericht door Enrico » 27 okt 2021, 08:40

Dat is juist nog erger, het zijn ouderen die binnen zijn niet naar festivals en drukke kroegen gaan en dan toch besmet in de IC belanden? Ik snap het niet meer…

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 27 okt 2021, 08:49

Main Stream Media, daar word je het ziekst van:
https://www.ad.nl/binnenland/corona-ver ... ~a2b247ac/
Maar, voorspelt hij, in het najaar zal het onderscheid tussen gevaccineerd en ongevaccineerd kleiner worden, doordat meer gevaccineerden ziek worden. ,,Je kunt niet de komende tien jaar zo blijven doorrommelen. De samenleving accepteert al dat er duizenden mensen jaarlijks dood gaan aan corona. Net als aan griep of aan roken. Daarom is er van het gedrag niet veel meer te verwachten. Het zal de zorg zelf zijn die anders ingericht moet worden.”
Wel goed punt. Gewoon alles open houden.

Robin

Bericht door Robin » 27 okt 2021, 08:59

Enrico schreef: 27 okt 2021, 08:40 Dat is juist nog erger, het zijn ouderen die binnen zijn niet naar festivals en drukke kroegen gaan en dan toch besmet in de IC belanden? Ik snap het niet meer…
Dit inderdaad....

Elise

Bericht door Elise » 27 okt 2021, 09:05

Enrico schreef: 27 okt 2021, 08:40 Ik snap het niet meer…
Als ik al jouw reacties samenvat is mijn conclusie : "Die doet er alles aan om de dingen te verdraaien en negatief uit te leggen. Alles is verkeerd en overal is commentaar op. Die wil het gewoon niet snappen."
Zie als voorbeeld je posting van vanmorgen 7:26 uur.
Enrico schreef: 27 okt 2021, 07:26 Wordt er 2 prikken aangeraden?

tomgtr

Bericht door tomgtr » 27 okt 2021, 09:11

Elise schreef: 27 okt 2021, 09:05 Als ik al jouw reacties samenvat is mijn conclusie : "Die doet er alles aan om de dingen te verdraaien en negatief uit te leggen. Alles is verkeerd en overal is commentaar op. Die wil het gewoon niet snappen."
Dit.

markm

Bericht door markm » 27 okt 2021, 09:12

Enrico schreef: 27 okt 2021, 08:40 Dat is juist nog erger, het zijn ouderen die binnen zijn niet naar festivals en drukke kroegen gaan en dan toch besmet in de IC belanden? Ik snap het niet meer…
Wat snap je er niet aan?
Met de griep is het toch niet anders dat het vooral de ouderen zijn ondanks dat ze een griepprik hebben gehad? dat zijn nou eenmaal de zwakste van de samenleving, dat is gewoon de natuur niks meer niks minder. Of dat nou door griep is met griepprik of door covid met vacinatie, dat is toch om het even. volgens mij valt daar weinig aan te snappen.

Luco

Bericht door Luco » 27 okt 2021, 09:29

markm schreef: 27 okt 2021, 07:36
jos_br schreef: 26 okt 2021, 22:07 Ook interessant,

https://www.radboudumc.nl/nieuws/2021/d ... x2riPdDzfw

Jos.

Je meld alleen niet de volledige info. die 8 van de 10 die wel zijn gevaccineerd zijn allemaal ouderen.
Dit krijg je wanneer er enkel stukjes uitgezonden worden waarin men laat zien wat ze willen zien, maar kijk het gehele interview of lees het gehele artikel dan komt dat echt gewoon letterlijk naar boven.

Ouderen zijn niet de gemiddelde afspiegeling van onze samenleving, gister voor het eerst sinds ruim 1,5 jr weer met de metro geweest in de spit heen en in de spit terug, geen enkele oudere gezien. Daarnaast zijn cijfers van 1 ziekenhuis niet maatgevend voor het gehele land.
Ik melde de info die ik kon vinden op dat moment, maaar het was meer om aan te geven dat er zoveel verschillende info rondgestrooid wordt dat ik best snap dat sommige mensen het lastig vinden om het allemaal in het juiste perspectief te zetten.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 27 okt 2021, 09:45

Sorry maar kijk wat er in landen gebeurt met een lage vaccinatiegraad en landen met een hoge vaccinatiegraad. Hoe duidelijk wil je het hebben. Is het vaccin zonder risico"s? Nee, dat is geen enkel vaccin. Is het een garantie dat je geen corona krijgt of versprijdt? Nee.

Kunnen mensen enorm met cijfers gaan goochelen om toch hun punt te maken maar dat begint wel erg doorzichtig te worden.

Kunnen mensen blijven miepen over goedkeuringen, garanties, etc, maar dat is allemaal kul. Waren die er wel geweest dan hadden ze iets anders gezocht en gevonden.

Robin

Bericht door Robin » 27 okt 2021, 09:53

tomgtr schreef: 27 okt 2021, 09:45

Kunnen mensen enorm met cijfers gaan goochelen om toch hun punt te maken maar dat begint wel erg doorzichtig te worden.

Wie weet doet de overheid/OMT/RIVM/MSM dat ook wel....

:coffee:

+1 Luco

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 27 okt 2021, 09:55

JP schreef: 26 okt 2021, 23:39 Mag een ziekenhuis dat zo maar over patiënten mededelen en zo een stemming creëren? Het eerste iets met privacy en avg etc….etc…. Als een verdachte van een schiet of steekpartij op de EH ligt, dan mogen ze de politie nog geen info delen….
Stemming creëren? :lol: De overheid inclusief ziekenhuis experts doen niet anders.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 27 okt 2021, 09:57

Robin schreef: 27 okt 2021, 09:53

Ja, in Brazilie of Rusland ook, daar zijn ze echt wel van dingen zo slecht mogelijk eruit laten zien niet?

Enrico

Bericht door Enrico » 27 okt 2021, 09:58

tomgtr schreef: 27 okt 2021, 09:11
Elise schreef: 27 okt 2021, 09:05 Als ik al jouw reacties samenvat is mijn conclusie : "Die doet er alles aan om de dingen te verdraaien en negatief uit te leggen. Alles is verkeerd en overal is commentaar op. Die wil het gewoon niet snappen."
Dit.
Hmm een “get back in the bowl moment”. Ben blij Robin het snapt, anders zou het voor niets zijn.

Robin

Bericht door Robin » 27 okt 2021, 10:00

tomgtr schreef: 27 okt 2021, 09:57
Robin schreef: 27 okt 2021, 09:53

Ja, in Brazilie of Rusland ook, daar zijn ze echt wel van dingen zo slecht mogelijk eruit laten zien niet?
Ook en hier ook hoor.

Robin

Bericht door Robin » 27 okt 2021, 10:01

Crookie schreef: 27 okt 2021, 09:55
JP schreef: 26 okt 2021, 23:39 Mag een ziekenhuis dat zo maar over patiënten mededelen en zo een stemming creëren? Het eerste iets met privacy en avg etc….etc…. Als een verdachte van een schiet of steekpartij op de EH ligt, dan mogen ze de politie nog geen info delen….
Stemming creëren? :lol: De overheid inclusief ziekenhuis experts doen niet anders.
Inderdaad......

Forza

Bericht door Forza » 27 okt 2021, 10:05

Crookie schreef: 27 okt 2021, 09:55
Je bedoeld een realiteit die jou niet aanstaat?

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 27 okt 2021, 10:09

Laten we wel wezen Forza, na een zoveelste persconferentie of praat programma is het nou niet bevordelijk voor de gemoedsrust van de gemiddelde Nederlander. Mensen lopen met een boog om elkaar heen en handen schudden of enig vorm van menselijk contact en mensen zijn zowat vies van elkaar.

Dat heeft dus niks met “een realiteit die mij niet aanstaat” te maken. Ik heb er wél mijn persoonlijke mening over ja maar dat is een bijzaak.
Laatst gewijzigd door Crookie op 27 okt 2021, 10:11, 2 keer totaal gewijzigd.

markm

Bericht door markm » 27 okt 2021, 10:10

Luco schreef: 27 okt 2021, 09:29
markm schreef: 27 okt 2021, 07:36

Ik melde de info die ik kon vinden op dat moment, maaar het was meer om aan te geven dat er zoveel verschillende info rondgestrooid wordt dat ik best snap dat sommige mensen het lastig vinden om het allemaal in het juiste perspectief te zetten.
Als je enkel een stukje van een interview ziet van slechts 20 seconden dan moeten toch al de alarmbellen afgaan?. je weet dat er dingen worden rond gegooid op internet die bewerkt zijn en moedwillig achter gehouden worden door mensen omdat ze het niet eens zijn met de overheid en zodoende stemming willen veroorzaken (dit geld voor alles toch? of het nou covid is, milieu of klimaat, gebeurd overal mee). Als je daar een beetje tijd in besteed doorzie je dit gewoon heel eenvoudig door het artikel of het fragment terug te kijken in de originele vorm. Het probleem is dat mensen al een vooraf ingenomen standpunt hebben en dit vervolgens zien en dan zeggen zie je wel....
Probeer het gewoon eens om bij zulke kleine info je er iets in te verdiepen, dan ga je het ook doorzien :lezen:

Enrico

Bericht door Enrico » 27 okt 2021, 10:12

markm schreef: 27 okt 2021, 09:12
Wat snap je er niet aan?
Met de griep is het toch niet anders dat het vooral de ouderen zijn ondanks dat ze een griepprik hebben gehad? dat zijn nou eenmaal de zwakste van de samenleving, dat is gewoon de natuur niks meer niks minder. Of dat nou door griep is met griepprik of door covid met vacinatie, dat is toch om het even. volgens mij valt daar weinig aan te snappen.
Ik doe toch weer een poging.

Jij poste “ Ouderen zijn niet de gemiddelde afspiegeling van onze samenleving, gister voor het eerst sinds ruim 1,5 jr weer met de metro geweest in de spit heen en in de spit terug, geen enkele oudere gezien. ”

Kijkend naar de leeftijd pyramide van NL zijn ouderen juist het gemiddelde afspiegeling als groot deel van de bevolking. En zij moeten worden beschermd door vaccinatie niet enkel van hun maar iedereen! Bijna tot geïnsinueerd verplichting aan toe. Mocht het waar zijn de IC voor een goed deel vol loopt gevaccineerde ouderen… dan is het doel van vaccinatie onjuist? En dus snap ik het doordrukken van het beleid niet.

Robin

Bericht door Robin » 27 okt 2021, 10:18

Idd Enrico.

Buiten dat. Klimaatgekte, milieugekte, dan blijf ik óók erg kritisch op de Coronagekte....

Plaats reactie