Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
JP

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 23 okt 2021, 23:15

Het gerucht ging dat sommige een placebo zouden krijgen maar wat blijkt, het bleek azijn te zijn…..

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 24 okt 2021, 08:00

Ik draai prima, maar daar gaat 't niet om. Sjef heeft het weer eens heel prima uitgelegd in 'n paar posts hierboven:
Lege binnensteden.... vergeet 't maar toen we begin juni na die lockdown onzin weer open mochten, smoordrukke winkelstraten. Horeca prima(totdat de politiek daar ook weer meteen een beetje een eind aan maakte) . Er is heel veel reuring.
Het gaat erom dat inderdaad de grote jongens wél de aandacht krijgen en die duizenden kleine ondernemers die(vergis je niet in hun marktaandeel en totaalomzet) bijna niet.
In de lockdown deed ik prima online zaken. Ik wil juist niet afhankelijk zijn van alleen online. Fysieke winkels zullen er altijd blijven, maar een stuk minder. Binnensteden zullen actief blijven en hun best moeten blijven doen(parkeergelden/logistiek etc)

alt ook prima verhaal over grote jongens en aanhanger BBB, kleine ondernemer kaltstellen. Zo zit het.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 24 okt 2021, 08:09

Hoe zit dit? vond het een goede vraag....
Afbeelding

Niet overbelast, maar onderbezet, drie jaar geleden, de Coronaloze Zorg.
In de UK (en hoe ze d'r dan ook maar voor staan nu, helaas) zijn ze in alle paniek wél meteen aan de slag gegaan om de Zorg daar beter op orde te krijgen.
In Nederland totaal niet. Het geeft weer te denken.....
Afbeelding

Gijzert

Bericht door Gijzert » 24 okt 2021, 10:22

Robin schreef: 24 okt 2021, 08:09 Hoe zit dit? vond het een goede vraag....
Afbeelding

Niet overbelast, maar onderbezet, drie jaar geleden, de Coronaloze Zorg.
In de UK (en hoe ze d'r dan ook maar voor staan nu, helaas) zijn ze in alle paniek wél meteen aan de slag gegaan om de Zorg daar beter op orde te krijgen.
In Nederland totaal niet. Het geeft weer te denken.....
Afbeelding
Ik geloof er geen fuck van dat een 16 jarige zulke vragen stelt......

KoenM

Bericht door KoenM » 24 okt 2021, 11:25

Ik heb zo even geen data, maar ik dacht dat het vooral lager opgeleiden in slechtere buurten zijn?

Dat zijn ook vaak buurten waar de gemiddelde mens net wat minder gezond is.. en dus juist niet de gezonde mens zoals in dit voorbeeld beschreven.

Daarnaast liggen er nu zo’n 200 mensen op de IC. Op basis van 2,5m niet gevaccineerden is dat nog steeds een heel laag aantal.

jos_br

Bericht door jos_br » 24 okt 2021, 12:40

Gijzert schreef: 24 okt 2021, 10:22

Das meer de "ik vraag dit voor een vriend", maar het klopt wel.......

Jos.

KoenM

Bericht door KoenM » 24 okt 2021, 12:52

jos_br schreef: 24 okt 2021, 12:40

Jos.
Benieuwd wat je dan van mijn reactie hierboven vindt?

Gijzert

Bericht door Gijzert » 24 okt 2021, 13:00

Jos.
Dat kan allemaal. Maar maak er geen lulverhaal van.

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 24 okt 2021, 13:24

:coffee:
D41F2B62-BE71-43F3-BCFD-35616430D124.jpeg
D41F2B62-BE71-43F3-BCFD-35616430D124.jpeg (140.77 KiB) 650 keer bekeken

jos_br

Bericht door jos_br » 24 okt 2021, 13:26

KoenM schreef: 24 okt 2021, 12:52

Jos.
Ik vindt er wel wat van, maar tegenwoordig behoor je dan tot en bepaalde groep. Laat ik het er op houden dat een Duits onderzoek aangeeft dat we hier ook nog maar 60% gevaccineerde hebben, iets wat een heel ander beeld geeft dan wat ze ons willen doen geloven. Maar goed, das ook weer wat je in Duitse bladen leest, en je er hier weer voor afgebrand wordt. Over een paar jaar zullen we zien wie de goede beslissingen hebben genomen zullen we maar denken. Wat ik wel frappant vindt is het feit dat mensen die zich niet laten vaccineren meteen bij een bepaalde groep horen, dus meteen zwaar gelovig, ergens achteraan lopen, of laag opgeleid. Misschien zijn er ook wel die gewoon nadenken, en dus niet het pad bewandelen dat ons nu in de maag gesplitst wordt door de complete media en twee clowns.

Jos.

jos_br

Bericht door jos_br » 24 okt 2021, 13:28

Crookie schreef: 24 okt 2021, 13:24 :coffee:

D41F2B62-BE71-43F3-BCFD-35616430D124.jpeg

Dank, dit soort dingen dus..........

Jos.

Gijzert

Bericht door Gijzert » 24 okt 2021, 14:14

jos_br schreef: 24 okt 2021, 13:26 [quote=KoenM post_id=<a href="tel:1530820">1530820</a> time=<a href="tel:1635072723">1635072723</a> user_id=4545]
[quote=jos_br post_id=<a href="tel:1530818">1530818</a> time=<a href="tel:1635072049">1635072049</a> user_id=3798]
[quote=Gijzert post_id=<a href="tel:1530802">1530802</a> time=<a href="tel:1635063740">1635063740</a> user_id=11349]

Jos.
[/quote]

[/quote]

Ik vindt er wel wat van, maar tegenwoordig behoor je dan tot en bepaalde groep. Laat ik het er op houden dat een Duits onderzoek aangeeft dat we hier ook nog maar 60% gevaccineerde hebben, iets wat een heel ander beeld geeft dan wat ze ons willen doen geloven. Maar goed, das ook weer wat je in Duitse bladen leest, en je er hier weer voor afgebrand wordt. Over een paar jaar zullen we zien wie de goede beslissingen hebben genomen zullen we maar denken. Wat ik wel frappant vindt is het feit dat mensen die zich niet laten vaccineren meteen bij een bepaalde groep horen, dus meteen zwaar gelovig, ergens achteraan lopen, of laag opgeleid. Misschien zijn er ook wel die gewoon nadenken, en dus niet het pad bewandelen dat ons nu in de maag gesplitst wordt door de complete media en twee clowns.

Jos.
[/quote]

Jos.
Dus beide klopt?
10% niet gevaccineerd en 40% niet?

Beetje ruk gequote zie ik.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 24 okt 2021, 16:19

jos_br schreef: 24 okt 2021, 13:26

Wat ik wel frappant vindt is het feit dat mensen die zich niet laten vaccineren meteen bij een bepaalde groep horen, dus meteen zwaar gelovig, ergens achteraan lopen, of laag opgeleid. Misschien zijn er ook wel die gewoon nadenken, en dus niet het pad bewandelen dat ons nu in de maag gesplitst wordt door de complete media en twee clowns.

Jos.
Wat ik dan wel frapant vind dat deze groep “denkers” tot de zelfde conclusie komen als de 2 groepen waar ze niet bij genoemd willen worden.

KoenM

Bericht door KoenM » 24 okt 2021, 16:22

Jos.

Jos.
Ik ben wel benieuwd naar dat onderzoek. Heb je een link? (Nee ik ga niet zelf googelen)

Verder moet iedereen doen waar die zichzelf het beste bij voelt, maar ik ben wel van de onderbouwde discussies.

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 24 okt 2021, 16:38

tomgtr schreef: 24 okt 2021, 16:19

Wat ik wel frappant vindt is het feit dat mensen die zich niet laten vaccineren meteen bij een bepaalde groep horen, dus meteen zwaar gelovig, ergens achteraan lopen, of laag opgeleid. Misschien zijn er ook wel die gewoon nadenken, en dus niet het pad bewandelen dat ons nu in de maag gesplitst wordt door de complete media en twee clowns.

Jos.
Wat ik dan wel frapant vind dat deze groep “denkers” tot de zelfde conclusie komen als de 2 groepen waar ze niet bij genoemd willen worden.
En welke conclusie bedoel je dan?

tomgtr

Bericht door tomgtr » 24 okt 2021, 16:54

Dat het “anders denken” wel echt een modedingetje is en de “anders denkenden” hun “objectievere (tegenovergestelde)” informatie vooral krijgen door social media (gevoed door het algoritme waar ze zelf aan helpen bouwen).

Ik lees en hoor (soms) zulke totale onzin van collega’s /vrienden die zichzelf andersdenkend noemen dat ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat sommige andersdenkenden hun eigen denkvermogen ietwat overschatten. Dat zij met alle “alternatieve news feeds” en hun eigen (naar hun verheven mening ver superieur aan mijn bekrompen) denken tot dezelfde conclusie komen als de bible belt en de achterstandswijken van de grotere steden doet niet af aan de feestvreugde.

jos_br

Bericht door jos_br » 24 okt 2021, 16:57

tomgtr schreef: 24 okt 2021, 16:54 Dat het “anders denken” wel echt een modedingetje is en de “anders denkenden” hun “objectievere (tegenovergestelde)” informatie vooral krijgen door social media (gevoed door het algoritme waar ze zelf aan helpen bouwen).

Ik lees en hoor (soms) zulke totale onzin van collega’s /vrienden die zichzelf andersdenkend noemen dat ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat sommige andersdenkenden hun eigen denkvermogen ietwat overschatten. Dat zij met alle “alternatieve news feeds” en hun eigen (naar hun verheven mening ver superieur aan mijn bekrompen) denken tot dezelfde conclusie komen als de bible belt en de achterstandswijken van de grotere steden doet niet af aan de feestvreugde.

Toch vreemd dat jij dan meteen denkt dat een "andersdenkende" meteen jouw denkwijze "bekrompen" vindt. Dat snap ik dus niet. Ik trek mijn eigen conclusies, loopt niemand achterna, en laat verder mensen in hun waarde.

Jos.

Sorry dat ik nu op de man speel.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 24 okt 2021, 17:02

Je miste wellicht dat ik het had over vrienden en collega’s en toen ik het algemener maakte ik (niet toevallig) er sommige bij zette. Dat jij jezelf bij die groep schaart is voor eigen rekening. Ik geloof heel erg in nuance. Als anderen die nuance missen maakt dat mij nog niet ongenuanceerd!

jos_br

Bericht door jos_br » 24 okt 2021, 17:56

tomgtr schreef: 24 okt 2021, 17:02 Je miste wellicht dat ik het had over vrienden en collega’s en toen ik het algemener maakte ik (niet toevallig) er sommige bij zette. Dat jij jezelf bij die groep schaart is voor eigen rekening. Ik geloof heel erg in nuance. Als anderen die nuance missen maakt dat mij nog niet ongenuanceerd!
Sorry, niet goed gelezen.

Jos.

Elise

Bericht door Elise » 25 okt 2021, 08:59

tomgtr schreef: 24 okt 2021, 16:54 Dat zij met alle “alternatieve news feeds” en hun eigen (naar hun verheven mening ver superieur aan mijn bekrompen) denken tot dezelfde conclusie komen als de bible belt en de achterstandswijken van de grotere steden doet niet af aan de feestvreugde.
Op basis van eigen motivatie en beredenering komen mensen tot de keuze om zich wel of niet te laten vaccineren. Het zou wel heel erg dom zijn om dat los te laten omdat die keuze toevalligerwijs hetzelfde is als die van de bible belt en/of achterstandswijken.

Ben het wel met je eens dat het echt een modedingetje is. De individualisering in dit (te) vrije land ligt daar aan ten grondslag naar mijn mening en is een hele slechte ontwikkeling.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 25 okt 2021, 09:33

Nou, in dit land? Kijk eens in de VS. Maar het ligt natuurlijk wat dieper. Het vertrouwen in de overheid neemt af, het wantrouwen toe. Dat mogen overheden zichzelf aanrekenen. Ik snap het dus wel, althans, snap de oorzaak wel. In de westerse wereld is een groot deel van de media en wetenschap ook nogal links gekleurd. Dus de algehele onvrede daarmee is vooral de oorzaak van die individualisering. Tel daarbij de opkomst van social media op die in no time uitrekent waar jouw interesses liggen en je eigen realiteit wordt in no time totaal opgeblazen. Het gedoe met Trump is daar een perfect voorbeeeld van. Republikijnen hebben per definitie een hekel aan elke vorm van overheids bemoeienis. Trump stookte het viuurtje op, social media deed de rest. Een niet elitair linkse overheid (media en wetenschap) zou al een stuk helpen.

Elise

Bericht door Elise » 25 okt 2021, 09:51

Die individualisering begint al op een leeftijd dat ze het verschil tussen links en rechts niet eens kennen.

JP

Bericht door JP » 25 okt 2021, 16:05

Jetzt geht's los !
Precies een maand na het loslaten van de 1,5 meterregel staan de coronaseinen weer op rood. Het kabinet komt met nieuwe maatregelen om de toename van het aantal coronapatiënten te stoppen. Specifieke regels voor ongevaccineerden worden niet langer uitgesloten.
https://www.ad.nl/politiek/kabinet-zint ... ~a26def5b/

Riceaux

Bericht door Riceaux » 25 okt 2021, 17:05

KoenM schreef: 24 okt 2021, 16:22

Jos.
Ik ben wel benieuwd naar dat onderzoek. Heb je een link? (Nee ik ga niet zelf googelen)

Verder moet iedereen doen waar die zichzelf het beste bij voelt, maar ik ben wel van de onderbouwde discussies.
https://www.google.nl/amp/s/www.deutsc ... impft-sind

Dit is wat ik snel even kon vinden. Blijkbaar weten ze het exacte aantal niet.

Luco

Bericht door Luco » 25 okt 2021, 17:15

Fantastisch toch, 800 mensen in een ziekenhuis (van de +/_17 miljoen inwoners)en de zorg kan het al bijna niet meer aan.
Top geregeld, het is te hopen dat er nooit iets gebeurd waarbij er een paar 100 gewonden tegelijk vallen, want dan heb je alle ziekenhuizen in het hele land nodig.

Plaats reactie