Dat gebeurt toch al?
Corona in Nederland.....
- alt
Re: Corona in Nederland.....
Hier een tweet van het Isala ziekenhuis.
De vele c-19 patiënten zijn nog bij de Jonge, maar enkele in Isala zh.
https://twitter.com/Barend54776987/stat ... 48/photo/1
De vele c-19 patiënten zijn nog bij de Jonge, maar enkele in Isala zh.
https://twitter.com/Barend54776987/stat ... 48/photo/1
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Ik ben blij voor alle mensen waar zorg nu eindelijk gegeven kan worden. Staat er toch nog iets positiefs in dit topic.
Keerzijde is dat de bedden die nu vol liggen met uitgestelde zorg in zekere mate voortkomen uit dalende cijfers. Komen er meer besmettingen gaan er dus weer mensen teleurgesteld worden helaas. Dat de stijgende cijfers er dan bijgehaald worden vind ik niet heel gek.
Anyway, wat heerlijk rustig toen dit topic dicht was. Kan oprecht zeggen dat ik het niet gemist hebt. Gaat snel verder met auto-draadjes lezen
Keerzijde is dat de bedden die nu vol liggen met uitgestelde zorg in zekere mate voortkomen uit dalende cijfers. Komen er meer besmettingen gaan er dus weer mensen teleurgesteld worden helaas. Dat de stijgende cijfers er dan bijgehaald worden vind ik niet heel gek.
Anyway, wat heerlijk rustig toen dit topic dicht was. Kan oprecht zeggen dat ik het niet gemist hebt. Gaat snel verder met auto-draadjes lezen

-
Zo is het gewoon, mensen zijn tegen omdat ze tegen de overheid zijn. niks meer niks minder.
Het is ook zo vreemd dat die mensen zeuren over opgeven van vrijheid, maar wel allemaal met een smartfoon lopen waarmee ze overal gevolgd worden.
Het is ook zo vreemd dat die mensen zeuren over opgeven van vrijheid, maar wel allemaal met een smartfoon lopen waarmee ze overal gevolgd worden.
- 350 Z
Gisteren een goede vriendin gesproken, zij huurt vaak een timmerman 74 jaar oud in die ze goed kent voor allerlei klusjes. Ze zal op zoek moeten gaan naar een nieuwe, hij is overleden aan Corona terwijl hij 2 x was ingeënt. Hij was een fysiek sterke man die nooit niks mankeerde. Geeft toch te denken over vaccinaties…….
- JP
Ik vind het zeer triest om op die leeftijd, in een gezonde (zover je weet) staat komt te overlijden, maar uitzonderingen bevestigen de regel ?
Het komt altijd stellig over als anti-vaxxers zeggen dat het niet bewezen is dat het vaccin werkt, want wel erg snel ontwikkeld. Komt er iemand te overlijden die dat vaccin had, dan wordt wel al snel een verband gelegd die je toch ook niet kan leggen. Dat is wel erg kort door de bocht. Die discussie heb ik trouwens thuis ook, want 1.5m verderop op de bank, denkt iemand hetzelfde.
80/20 discussie, hoeveel van die 20 hebben corona gehad, want dan 'hoef' je niet meer te laten prikken want dan ben je immuun. Al werd dat wel erg stellig gezegd, aan het begin van de pandemie.
Het komt altijd stellig over als anti-vaxxers zeggen dat het niet bewezen is dat het vaccin werkt, want wel erg snel ontwikkeld. Komt er iemand te overlijden die dat vaccin had, dan wordt wel al snel een verband gelegd die je toch ook niet kan leggen. Dat is wel erg kort door de bocht. Die discussie heb ik trouwens thuis ook, want 1.5m verderop op de bank, denkt iemand hetzelfde.

80/20 discussie, hoeveel van die 20 hebben corona gehad, want dan 'hoef' je niet meer te laten prikken want dan ben je immuun. Al werd dat wel erg stellig gezegd, aan het begin van de pandemie.
-
https://www.ad.nl/gezond/ziekenhuizen-s ... ~a8052fe7/
"Gevaccineerd en toch in het ziekenhuis, hoe kan dat? Internist-infectioloog Astrid Oude Lashof is niet zo verrast: ,,Ouderen reageren minder goed op het vaccin. En de afweer die ze opbouwen door vaccinatie verdwijnt sneller dan bij jonge mensen.’’ Ze wijst er op dat bijna alle patiënten boven de 80 jaar zijn, en er is één zeventiger. ,,Dat past bij dit plaatje. Bij ouderen is vaak sprake van een zwakke gezondheid en andere aandoeningen, waardoor ze sneller in het ziekenhuis opgenomen moeten worden.’’ Dat het kabinet heeft aangekondigd dat de oudste ouderen extra prik kunnen krijgen, vindt ze goed nieuws: ,,We verwachten dat het leidt tot minder besmettingen en minder opnames in deze groep.’’
Duidelijke verklaring..
"Gevaccineerd en toch in het ziekenhuis, hoe kan dat? Internist-infectioloog Astrid Oude Lashof is niet zo verrast: ,,Ouderen reageren minder goed op het vaccin. En de afweer die ze opbouwen door vaccinatie verdwijnt sneller dan bij jonge mensen.’’ Ze wijst er op dat bijna alle patiënten boven de 80 jaar zijn, en er is één zeventiger. ,,Dat past bij dit plaatje. Bij ouderen is vaak sprake van een zwakke gezondheid en andere aandoeningen, waardoor ze sneller in het ziekenhuis opgenomen moeten worden.’’ Dat het kabinet heeft aangekondigd dat de oudste ouderen extra prik kunnen krijgen, vindt ze goed nieuws: ,,We verwachten dat het leidt tot minder besmettingen en minder opnames in deze groep.’’
Duidelijke verklaring..
- Enrico
Minder besmettingen is een farce, gevaccineerd of niet je wordt besmet en je draagt de virus bij je.
Trouwens, er liggen op dit moment weinig ouderen in de IC de leeftijd spreiding is redelijk egaal.
Trouwens, er liggen op dit moment weinig ouderen in de IC de leeftijd spreiding is redelijk egaal.
- Arthur
- Auto: Nr.51
350 Z schreef: 19 okt 2021, 09:21 Gisteren een goede vriendin gesproken, zij huurt vaak een timmerman 74 jaar oud in die ze goed kent voor allerlei klusjes. Ze hoeft niet op zoek naar een nieuwe, hij leeft nog steeds na Corona gehad te hebben. Hij is 2 x ingeënt. Hij is een fysiek niet zo sterke man die altijd wel wat iets mankeerde. Geeft toch te denken dat die vaccinaties toch wel helpen …….

- Eeuwe
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Vader van een collega zelfde verhaal, begin dit jaar. Ben ansich niet sceptisch over het vaccin, maar word het langzamerhand wel over de overheid en de media. Die schreeuwen hoog van de toren dat je je moet laten vaccineren met uitsluitingen als je het niet doet, maar je leest of ziet nooit verhalen als bovenstaande in de media. Waarom?350 Z schreef: 19 okt 2021, 09:21 Gisteren een goede vriendin gesproken, zij huurt vaak een timmerman 74 jaar oud in die ze goed kent voor allerlei klusjes. Ze zal op zoek moeten gaan naar een nieuwe, hij is overleden aan Corona terwijl hij 2 x was ingeënt. Hij was een fysiek sterke man die nooit niks mankeerde. Geeft toch te denken over vaccinaties…….
- Arthur
Niet? Enige wat ik lees is ‘dood en verderf’. Je kunt tegenwoordig geen positief nieuws meer vinden. Alleen angstzaaierij. En niet alleen mbt Corona. Gas, water, licht, milieu, etc etc
- Arthur
Slikken en weer doorgaan, het is niet zo moeilijk. Doen we altijd al als het op regeringsbeslissingen aankomt. Of het nu belastingen zijn, paspoorten of QR codes. Gewoon je eigen pad er een beetje tussendoor zoeken werkt prima, vaak 

- JP
Dat is hier ook. Als je alle horror-verhalen moet horen, kun je ook geen auto meer kopen.Arthur schreef: 19 okt 2021, 10:41 Niet? Enige wat ik lees is ‘dood en verderf’. Je kunt tegenwoordig geen positief nieuws meer vinden. Alleen angstzaaierij. En niet alleen mbt Corona. Gas, water, licht, milieu, etc etc
- Arthur
Klopt. Behalve een Focus RS 

-
Ik ben het zeker niet eens met alle maatregelen. Maar alles is voortschrijdend inzicht.
Ga ervan uit dat men in het begin dacht als iedereen gevaccineerd is dan hoeft een QR code niet.
Nu laat een significant deel van de bevolking zich niet vaccineren waardoor ze andere maatregelen nemen.
Jij zegt zonder blikken of blozen. Waarop baseer je je? Vinden ze het leuk om de maatregelen te moeten nemen?
Die QR code heb ik ook de schurft aan maar die gooien we straks toch ook weer weg zodra het mogelijk is?
Ga ervan uit dat men in het begin dacht als iedereen gevaccineerd is dan hoeft een QR code niet.
Nu laat een significant deel van de bevolking zich niet vaccineren waardoor ze andere maatregelen nemen.
Jij zegt zonder blikken of blozen. Waarop baseer je je? Vinden ze het leuk om de maatregelen te moeten nemen?
Die QR code heb ik ook de schurft aan maar die gooien we straks toch ook weer weg zodra het mogelijk is?
- JP
Vrijheidsbeperkende maatregelen.....als er een volk op deze aardkloot is die zich niet helemaal laat controleren, dan zijn het de Hollanders wel......(balt de vuist !)
- Riceaux
Denk dat de cijfers zoals opgegeven door de fabrikanten ook een beetje verkeerd geïnterpreteerd worden. De 98% of 78% bescherming is de efficacy in een gecontroleerde groep. Stel dat je 2 groepen hebt van 100 mensen. De ene groep krijgt het vaccin. De andere groep een placebo. In de placebo groep worden 10 mensen ziek. In de gevaccineerde groep 2. De efficacy is dan puur en alleen gebaseerd op het verschil tussen het aantal zieken. Dus 10 vs 2 = 80% efficacy. Effectiveness (daadwerkelijke bescherming) kan niet worden gemeten in gecontroleerde omgevingen, dus dat kan in de ‘echte’ wereld nog lager liggen. Dus de kans dat je met vaccin niet ziek wordt is groter, maar absoluut geen 0.350 Z schreef: 19 okt 2021, 09:21 Gisteren een goede vriendin gesproken, zij huurt vaak een timmerman 74 jaar oud in die ze goed kent voor allerlei klusjes. Ze zal op zoek moeten gaan naar een nieuwe, hij is overleden aan Corona terwijl hij 2 x was ingeënt. Hij was een fysiek sterke man die nooit niks mankeerde. Geeft toch te denken over vaccinaties…….
Heb net ook de uitnodiging voor een 3de vaccinatie, in mijn geval 2de, binnen gekregen omdat ik in een risicogroep val.
- Enrico
In het documentaire over 2009 die hier of in de Holland gaat naar de haaien gepost werd was duidelijk een verbod op welke test dan ook die placebos inhield onder het mom kuch kuch dat het onethisch is om met vaccinaties zo te testen. En dat zou eigenlijk de enige echte manier van testen die geloofwaardig zou zijn.Riceaux schreef: 19 okt 2021, 11:41Denk dat de cijfers zoals opgegeven door de fabrikanten ook een beetje verkeerd geïnterpreteerd worden. De 98% of 78% bescherming is de efficacy in een gecontroleerde groep. Stel dat je 2 groepen hebt van 100 mensen. De ene groep krijgt het vaccin. De andere groep een placebo. In de placebo groep worden 10 mensen ziek. In de gevaccineerde groep 2. De efficacy is dan puur en alleen gebaseerd op het verschil tussen het aantal zieken. Dus 10 vs 2 = 80% efficacy. Effectiveness (daadwerkelijke bescherming) kan niet worden gemeten in gecontroleerde omgevingen, dus dat kan in de ‘echte’ wereld nog lager liggen. Dus de kans dat je met vaccin niet ziek wordt is groter, maar absoluut geen 0.350 Z schreef: 19 okt 2021, 09:21 Gisteren een goede vriendin gesproken, zij huurt vaak een timmerman 74 jaar oud in die ze goed kent voor allerlei klusjes. Ze zal op zoek moeten gaan naar een nieuwe, hij is overleden aan Corona terwijl hij 2 x was ingeënt. Hij was een fysiek sterke man die nooit niks mankeerde. Geeft toch te denken over vaccinaties…….
Heb net ook de uitnodiging voor een 3de vaccinatie, in mijn geval 2de, binnen gekregen omdat ik in een risicogroep val.
Heb jij ergens gelezen dat er en test met Corona vaccine gedaan is, Inc. Group met placebos? Ik zou erg geïnteresseerd zijn in de bevindingen.
- Riceaux
- Enrico
Turks… uuy ga ik toch lezen met een klein korrel zout. En Sinovac? Is dat de Russisch vaccine?
Mocht je een Europees test hebben vind ik dat iets meer interessant.
No resulta posted…. Heeft niemand iets aan of zie ik het niet goed?
Mocht je een Europees test hebben vind ik dat iets meer interessant.
No resulta posted…. Heeft niemand iets aan of zie ik het niet goed?
Laatst gewijzigd door Enrico op 19 okt 2021, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- Riceaux
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/nejmoa2034577Enrico schreef: 19 okt 2021, 12:18 Turks… uuy ga ik toch lezen met een klein korrel zout. En Sinovac? Is dat de Russisch vaccine?
Mocht je een Europees test hebben vind ik dat iets meer interessant.![]()
Multinational trial.
- Enrico
Interesting! Goed dat placebo tests wel gedaan zijn al is het met beperkingen.
“Although the study was designed to follow participants for safety and efficacy for 2 years after the second dose, given the high vaccine efficacy, ethical and practical barriers prevent following placebo recipients for 2 years without offering active immunization, once the vaccine is approved by regulators and recommended by public health authorities. Assessment of long-term safety and efficacy for this vaccine will occur, but it cannot be in the context of maintaining a placebo group for the planned follow-up period of 2 years after the second dose. These data do not address whether vaccination prevents asymptomatic infection; a serologic end point that can detect a history of infection regardless of whether symptoms were present (SARS-CoV-2 N-binding antibody) will be reported later. Furthermore, given the high vaccine efficacy and the low number of vaccine breakthrough cases, potential establishment of a correlate of protection has not been feasible at the time of this report.“
“Although the study was designed to follow participants for safety and efficacy for 2 years after the second dose, given the high vaccine efficacy, ethical and practical barriers prevent following placebo recipients for 2 years without offering active immunization, once the vaccine is approved by regulators and recommended by public health authorities. Assessment of long-term safety and efficacy for this vaccine will occur, but it cannot be in the context of maintaining a placebo group for the planned follow-up period of 2 years after the second dose. These data do not address whether vaccination prevents asymptomatic infection; a serologic end point that can detect a history of infection regardless of whether symptoms were present (SARS-CoV-2 N-binding antibody) will be reported later. Furthermore, given the high vaccine efficacy and the low number of vaccine breakthrough cases, potential establishment of a correlate of protection has not been feasible at the time of this report.“
- Enrico
Laten we die multinational test in latam en usa voor 100 % waarheid nemen. Dan worden in Nederland van de 12,000,000 gevaccineerden pak en beet 49,000 ziek. Maar de test werd uitgevoerd in een periode van lockdowns en beperkingen. Dan zal nu de 49k ruimer vallen. Stell het dubbelen 100k wordt ziek met vaccine. .75% belandt in de IC grof weg. Dat betekend NL kan zich opmaken voor 364 IC bedden in een jaar.
Op dit moment zijn 1 op de 5 IC patiënten gevaccineerden. Grof weg 30. Je zou dan denken met de huidige dekkings graad moet het niet een probleem worden maar de test was in lockdown en de huidige QR code plicht remt niet de huidige verhoging in besmettingen. Hoe zit dat? Gaan ze de placebo test opnieuw uitvoeren onder de huidige löss gelaten maatschappij? Dat zou nog better kunnen aangeven dat het wellicht effectiever is dan gedacht.
Heb je ergens een Europees test gevonden? Duits?
Op dit moment zijn 1 op de 5 IC patiënten gevaccineerden. Grof weg 30. Je zou dan denken met de huidige dekkings graad moet het niet een probleem worden maar de test was in lockdown en de huidige QR code plicht remt niet de huidige verhoging in besmettingen. Hoe zit dat? Gaan ze de placebo test opnieuw uitvoeren onder de huidige löss gelaten maatschappij? Dat zou nog better kunnen aangeven dat het wellicht effectiever is dan gedacht.
Heb je ergens een Europees test gevonden? Duits?
-
Ik ben van mening dat als iedereen zich vanaf het begin af aan 100% aan de maatregelen had gehouden, vele van de opgelegde maatregelen niet nodig waren geweest. Maar het protest en tegenwerking door een minderheid van de bevolking heeft ervoor gezorgd dat de maatregelen aangescherpt moesten worden. Dat kun je De Jonge niet kwalijk nemen.
- tomgtr
Vind ik ook een beetje zwart wit hoor. Kijk naar Australie of NZ, mega strenge lockdowns, weinig mensen met antilichamen en lage bereidheid om een prik te halen. Ik denk dat elk land wel aan de beurt komt alleen hoe snel het gaat kan je een beetje indammen. Dus zorgen dat zorg overeind blijft lijkt me een prima uitgangspunt. Zeker niet alles is goed gegaan maar om nou te zeggen dat we er beter voor hadden gestaam als mensen zich meer aan regels hadden gehouden vind ik nogal kort door de bocht. En nogal van je eigen visie / belangen redenerend.
Ik weet niet hoe met jou zit maar ik heb echt geen idee wat ik op m'n 36e of 46e gedaan heb. Ik weet echter exact wat ik op m'n 16e gedaan heb. Dat die iets anders met regels omgaan heb ik volledig begrip voor.
Ik weet niet hoe met jou zit maar ik heb echt geen idee wat ik op m'n 36e of 46e gedaan heb. Ik weet echter exact wat ik op m'n 16e gedaan heb. Dat die iets anders met regels omgaan heb ik volledig begrip voor.