Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Enrico

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Enrico » 18 okt 2021, 11:21

JP schreef: 18 okt 2021, 11:08 Ik hoor net dat Facebook nog 10000 man zoekt in Europa, echt wat voor Enrico.
:clap: 🤣

Kijk ja, ik ben zwart wit in mijn mening. Punt is niet of er nu geld is of toen geld was. Het punt is dat er een langer termijn oplossing gezocht moet worden. En geld er in steken, niet enkel in de zorg maar in gezondheid. Btw verhogen van groente en fruit was een mooi voorbeeld van wtf… ipv gezondheid te stimuleren wat als bijwerking heeft dat de zorg minder drukt heeft wordt teniet gedaan. Heb je geld nodig? Btw omhoog op alcohol, suiker, cola, chips, etc etc etc.

Enrico

Bericht door Enrico » 18 okt 2021, 11:26

tomgtr schreef: 18 okt 2021, 10:34 Net als in 2009 is er nu geen geld over nog personeel te krijgen. Of als je wel wil dat daar geld voor is moet de zorgverzekering premie en/of de belasting omhoog

Hoeveel mag, laten we zeggen, een IC verpleegster verdienen van je? Het dubbele van nu? Ga jij er dan wel werken?

Je grijpt elke mogelijkheid aan je eigen visie te herhalen (net als in F! draadje). Maar het is echt wel heel erg makkelijk roepen. Kom met een plan of doe er zelf iets aan.

Maar in elk geval blij dat je het zo met jezelf eens bent. Scheelt ruzie met de spiegel.

Ik ben het overigens totaal eens met je dat de zorg verbeterd moet worden. Dat er bedden en personeel bij moet. Netzogoed als onderwijs, defnsie, politie, woningtekort. Echter zal dit iedereen geld kosten. Ik kan da accepteren. Maar hoeveel mensen kunnen dit accepteren. Als de rekening gepresenteerd wordt, gaan we dan allemaal links stemmen en politiek correct de hoge inkomens belasten (howewel je aantoonbaar daar weinig mee opschiet of waarschijnlijk jezelf mee in de voet schiet? Het grote geld is bij modaal te halen. En die hebben het al niet zo makkelijk.
Als mod begeef je op het randje van op de man spelen. Maar ik geef jou gelijk en idd heb ik zelf ook een verantwoordelijkheid om iets te doen. Ik ben daar ook mee bezig. Wordt vervolgd, en nee niet op Facebook 🤪

tomgtr

Bericht door tomgtr » 18 okt 2021, 11:30

Enrico schreef: 18 okt 2021, 11:21
JP schreef: 18 okt 2021, 11:08 Ik hoor net dat Facebook nog 10000 man zoekt in Europa, echt wat voor Enrico.
:clap: 🤣

Kijk ja, ik ben zwart wit in mijn mening. Punt is niet of er nu geld is of toen geld was. Het punt is dat er een langer termijn oplossing gezocht moet worden. En geld er in steken, niet enkel in de zorg maar in gezondheid. Btw verhogen van groente en fruit was een mooi voorbeeld van wtf… ipv gezondheid te stimuleren wat als bijwerking heeft dat de zorg minder drukt heeft wordt teniet gedaan. Heb je geld nodig? Btw omhoog op alcohol, suiker, cola, chips, etc etc etc.
Je denkt echt dat betuttelingpolitiek echt helpt? In weinig landen in Europa is accijns zo hoog als hier, of het nou alcohol, tabak of benzine is. Heeft dat ook maar iets gedaan? Nada.

Klinkt hardstikke leuk, doet het ook ontzettend goed bij talkshows waar de gezondheidsguru's hier al jaren op hameren. Maar ik zie niet dat het duurder maken ook maar iets heeft geholpen. De btw op groente verlagen zal dan vast wel iets doen. Yah right.

Enrico

Bericht door Enrico » 18 okt 2021, 11:43

Volgens jou is AH dom bezig met de hamster dagen want prijs verlagen doet niets? Ik heb mijn mening en jij de jouwe, en dat is prima toch?

tomgtr

Bericht door tomgtr » 18 okt 2021, 11:49

Ik weet niet hoe met jou zit maar hamsteren betekent dus voorraad kopen voor later? Als je 3 zakken chips haalt voor de prijs van 2 hoef je ze niet meteen je alledrie weg te douwen die avond. Ik snap je logica niet denk ik.

Luco

Bericht door Luco » 18 okt 2021, 12:20

JP schreef: 18 okt 2021, 11:08 Wie wil er nog in de zorg werken en dan zeker aan het bed ? De vacatures stapelen zich op in alle sectoren en de keuze is reuze. Als je dan meer kan krijgen door minder (uren) te doen dan is de keuze begrijpelijk.
Dat is natuurlijk niet alleen in de zorg een probleem, maar in veel meer sectoren, maar net wat Tom zegt, je kan wel meer gaan betalen aan de medewerkers, maar dat moet wel opgehoest worden, als je nu al kijkt dat 800.000 mensen hun huur niet kunnen betalen, stijgende energiekosten, wie kan dan de zorgpremie nog op blijven hoesten?

JP

Bericht door JP » 18 okt 2021, 12:24

Dat bedoel ik. Kosten voor levensonderhoud stijgen (waaronder zorgpremie) dus mensen zoeken een baan die beter betaalt. De sollicitant kan vragen wat hij wil (in alle redelijkheid) en de zorg is dan niet een sector waar dikbetaald wordt. Dus daar vloeien de mensen uit en nieuwe aanwas....wie wil nu werken in een sector waar al jaren de klappen vallen en je met gevaar voor eigen gezondheid virussen staat uit te roeien....

Luco

Bericht door Luco » 18 okt 2021, 12:26

Er wordt wel voor je geklapt he :bag:

JP

Bericht door JP » 18 okt 2021, 12:29

Ik wil best eens naar het gemeenthuis gaan en daar voor de deur gaan klappen, want ook die mensen doen goed werk :thumbup: Ik wil alleen niemand wakker maken....

alt

Bericht door alt » 18 okt 2021, 12:31

Samen met vrouw hebben één dag in de week een mantelzorgdag.
De andere dagen doen de andere familieleden dat.
Maar vaak gaat er meer tijd inzitten in overleg met een administratieve zorgmedewerker dan dat er iets werkelijks gedaan kan worden.
Dat is, volgens mij, heden ten dage het probleem, overleggen, administratie, uitvoerende werkers mogen maar één ding doen.

Enrico

Bericht door Enrico » 18 okt 2021, 12:34

Zo lijkt er weinig positief te gaan gebeuren de komende tijd.

Luco

Bericht door Luco » 18 okt 2021, 12:36

JP schreef: 18 okt 2021, 12:29 Ik wil best eens naar het gemeenthuis gaan en daar voor de deur gaan klappen, want ook die mensen doen goed werk :thumbup: Ik wil alleen niemand wakker maken....
Nou maak je me toch wakker, ach, dan maar een overuur schrijven😁

alt

Bericht door alt » 18 okt 2021, 16:41

Vandaag hebben mijn 2 kleinzoontjes van 9 en 11 in Schagen indoorgekart.
Maar de knaapjes hebben genoten, reden redelijk tijden.
Heb hen nog een paar aanwijzingen gegeven, die zij tot mijn verbazing aannamen.
Vermakelijk met al die wachtende kinderen zo'n voorpret tijdens het wachten op hun run.
De oudste, ik heb ook in opa's raceauto gereden, dat was een paar jaar geleden tijdens puppierijden op Zandcoort.

Enrico

Bericht door Enrico » 18 okt 2021, 16:53

iets positief in deze draag! Karten met kinderen is leuk!

TLRS

Bericht door TLRS » 19 okt 2021, 04:22

alt schreef: 18 okt 2021, 12:31 Dat is, volgens mij, heden ten dage het probleem, overleggen, administratie, uitvoerende werkers mogen maar één ding doen.
Soms vraag ik me af wat de werkelijke kosten zijn van al die administratie.

Goeie informatie is waardevol. En goeie probleemanalyse ook. Maar of het uit de verf komt. Heb er zelf weinig mee te maken, maar van een afstandje komt het vaak oppervlakkig over.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 19 okt 2021, 06:41

TLRS schreef: 19 okt 2021, 04:22
alt schreef: 18 okt 2021, 12:31 Dat is, volgens mij, heden ten dage het probleem, overleggen, administratie, uitvoerende werkers mogen maar één ding doen.

Goeie informatie is waardevol. En goeie probleemanalyse ook. Maar of het uit de verf komt. Heb er zelf weinig mee te maken, maar van een afstandje komt het vaak oppervlakkig over.
Volgens mij komt die administratie drift vooral uit het uit Amerika overgewaaide “cover your ass” cultuurtje.

Vroegah geloofde men de arts gewoon en als iemand overleed / niet meer beter werd dan was dat zo. Tegenwoordig denk iedereen zelf de medicus te zijn en als men vind dat er fouten zijn gemaakt wordt direct de gang naar de rechter gemaakt en geld claimen

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 19 okt 2021, 09:34

Ik krijg bij dit type gecreëerde administratie het spreadsheet management gevoel, om de mannetjes bezig te houden die niks toevoegen bij eigenlijk goed geoliede machines.
Daar hebben we er veel van, op plekken waar ze naar mijn mening niks te zoeken hebben.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 19 okt 2021, 12:12

alt schreef: 18 okt 2021, 12:31 Samen met vrouw hebben één dag in de week een mantelzorgdag.
De andere dagen doen de andere familieleden dat.
Maar vaak gaat er meer tijd inzitten in overleg met een administratieve zorgmedewerker dan dat er iets werkelijks gedaan kan worden.
Dat is, volgens mij, heden ten dage het probleem, overleggen, administratie, uitvoerende werkers mogen maar één ding doen.
Wat je hier beschrijft komt in veel zorgsectoren voor waar veel parttimers zitten. Ook in het onderwijs btw. Overdracht wil je goed doen, maar als dat 2 keer per week moet omdat mensen zo nodig parttime willen werken, dan slokt dat aardig wat tijd op.

Elise

Bericht door Elise » 19 okt 2021, 13:45

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 19 okt 2021, 14:00

De kanorace is ook zo'n klassieker in dat genre.

Enrico

Bericht door Enrico » 19 okt 2021, 20:42

herkenbaar dat kanorace..... een virus in alle grote bedrijven.

alt

Bericht door alt » 20 okt 2021, 20:19

Een oplossing voor Ter Apel, zoals reeds voorgesteld i.v.m de hoge aantallen corona ziekenhuisopnames in 2020, is een triage tent voor de ingang neer te zetten.

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 21 okt 2021, 08:40

Martijn_bmw schreef: 19 okt 2021, 06:41
TLRS schreef: 19 okt 2021, 04:22

Volgens mij komt die administratie drift vooral uit het uit Amerika overgewaaide “cover your ass” cultuurtje.

Vroegah geloofde men de arts gewoon en als iemand overleed / niet meer beter werd dan was dat zo. Tegenwoordig denk iedereen zelf de medicus te zijn en als men vind dat er fouten zijn gemaakt wordt direct de gang naar de rechter gemaakt en geld claimen
Geheel terecht aangezien medical error de 3e doodsoorzaak is in de Usa.

Hier ook genoeg medische missers die kost wat kost onder de pet worden gehouden..

Elise

Bericht door Elise » 21 okt 2021, 09:08

Crookie schreef: 21 okt 2021, 08:40 Geheel terecht aangezien medical error de 3e doodsoorzaak is in de Usa.

Hier ook genoeg medische missers die kost wat kost onder de pet worden gehouden..
Medical Error Is Not the Third Leading Cause of Death

Overal waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, ook in de medische hoek. Maar of het in NL zoveel is als jij doet voorkomen betwijfel ik ten zeerste.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 21 okt 2021, 09:58

Als je met zéér zwaarwegende fouten in de medische hoek zelf te maken hebt gehad, met blijvende invaliditeit tot indirect gevolg, doen welles nietes linkjes en discussies over 'overal worden fouten gemaakt' er niet toe....

Wie wil er koffie?

Plaats reactie