Sorry, ik ga echt niet met je in discussie. Je was bij een groot deel van de rellen hier betrokken. Als je vindt dat dat altijd aan anderen lag heb je het mis. Ik heb geen zin in discussies die uit de hand lopen. Om dan in je eerste post meteen al weer los te gaan op wappies is echt niet te geloven. Dan mag jij dat vinden dat dat zeggen is waar het op staat. I weet uit ervaring wat voor reacties dat oproept. Dat zou jijn ook ondertussen moeten weten. Doe ermee wat je wilt maar ik blijf niet herhalen. Klaar mee.535d schreef: 18 okt 2021, 12:08Ik zeg gewoon waar het op staat. En dat doe ik face to face ook. Als iemand iets niet aanstaat wat ik zeg, dan is het meteen het gebrek aan sociale intelligentie. Mooi verhaal Tom, maar ook ik mag net zoals jij hier mijn mening verkondigen. Dan moet je zelf ook niet op de man gaan spelen.tomgtr schreef: 18 okt 2021, 11:23
Je start meteen weer met polariseren. Mocht je echt de sociale intilligentie missen om niet weer meteen de boel op stelten te zetten zal ik jezelf in bescherming nemen.
Corona in Nederland.....
- tomgtr
Re: Corona in Nederland.....
- Luco
Ik hoor alleen maar meer gevaccineerde mensen in mijn omgeving zeggen dat die derde prik er niet in komt, hoe is dat in jullie omgeving?
Als dat echt zo is wordt de groep die " niks" meer mag steeds groter.
- Enrico
Denk Hugo geen uitzondering maakt voor winkelwagen restaurants of kroegen. Hoe liep het af voor de Utrechtse QR code verzettende restaurant? Waku waku of zo?JP schreef: 18 okt 2021, 12:07 Ik neem, in de regel, ook geen winkelwagentje (je afstandsbuffer) mee naar het restaurant......![]()
- JP
Die 3e prik is toch de booster? want volgend jaar zul je gewoon een nieuwe ronde (van 2) prikken moeten halen. Dat vermoed ik want de fabrikanten spreken nog niet de houdbaarheid van een set prikken uit. Toch zijn er landen waar ze 270dagen aanhouden.
Er zijn regels, daar kun je tegen zijn, maar je zult je er toch aan moeten houden, dan kun je nog zo goed zijn met je ecologisch gekweekte brandnetelburgers op een bedje van zongedroogde quinoawafels, geserveerd op een onbespoten vijgenblad.Enrico schreef: 18 okt 2021, 12:15Denk Hugo geen uitzondering maakt voor winkelwagen restaurants of kroegen. Hoe liep het af voor de Utrechtse QR code verzettende restaurant? Waku waku of zo?JP schreef: 18 okt 2021, 12:07 Ik neem, in de regel, ook geen winkelwagentje (je afstandsbuffer) mee naar het restaurant......![]()
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Wel vaccineren want: https://www.dumpert.nl/item/100012154_c57c1f8aLuco schreef: 18 okt 2021, 12:13 Ik hoor alleen maar meer gevaccineerde mensen in mijn omgeving zeggen dat die derde prik er niet in komt, hoe is dat in jullie omgeving?
Ik zou het oprecht niet weten. Ik ga niet blindelings over op een derde prik, maar mij er eerst wel iets verder in verdiepen en dan een afweging maken. Zou heb ik het overigens ook met de eerste (twee) prikken gedaan.
- Enrico
Dat zal het zijn. Ben er te bang voor denk ik.tomgtr schreef: 18 okt 2021, 12:04 Mocht je echt niet het verschil weten tussen drukte bij Appie of een volle kroeg/vol fesstje, ga eens iets vaker uit![]()
Mij mijn vaders bejaardenhuis is verdieping 2 code rood. Corona besmettingen en een dode, iedereen had hun tweede prik. Heel erg!! Men is daar weer bang geworden en bij bezoek ga ik weer vol Corona pak en al naar mijn pa’s kammer. Hou mijn hart vast de komende wintermaanden. Ik ga naar de appie, niet naar de kroeg.
- Enrico
Gesloten! Wel veel publiciteit. Eeten bij de ziekenhuis restaurant kan zonder QR code! Er zijn voor mensen dus wel alternatieven.JP schreef: 18 okt 2021, 12:18 Die 3e prik is toch de booster? want volgend jaar zul je gewoon een nieuwe ronde (van 2) prikken moeten halen. Dat vermoed ik want de fabrikanten spreken nog niet de houdbaarheid van een set prikken uit. Toch zijn er landen waar ze 270dagen aanhouden.
Er zijn regels, daar kun je tegen zijn, maar je zult je er toch aan moeten houden, dan kun je nog zo goed zijn met je ecologisch gekweekte brandnetelburgers op een bedje van zongedroogde quinoawafels, geserveerd op een onbespoten vijgenblad.Enrico schreef: 18 okt 2021, 12:15Denk Hugo geen uitzondering maakt voor winkelwagen restaurants of kroegen. Hoe liep het af voor de Utrechtse QR code verzettende restaurant? Waku waku of zo?JP schreef: 18 okt 2021, 12:07 Ik neem, in de regel, ook geen winkelwagentje (je afstandsbuffer) mee naar het restaurant......![]()
- JP
Ik maak me meer zorgen voor de jaarlijkse griepvaccin's, want daar is al een tekort in. Bevriend huisarts met 3000 patiënten (ok alle leeftijden, dus laten we zeggen 750 ouderen) die krijgt nu nog maar 80 prikken.
Alleen moet je daar weer een muilkappie op. Elk voordeel heb zijn achterkant.Enrico schreef: 18 okt 2021, 12:26 (...)
Eeten bij de ziekenhuis restaurant kan zonder QR code! Er zijn voor mensen dus wel alternatieven.
- Enrico
Mondkapje niet verplicht (zelf kies je of je een draagt of niet) in ziekenhuizen! In ider geval niet de 3 ik in geweest ben.
Laatst gewijzigd door Enrico op 18 okt 2021, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
En als iemand die z'n hele leven lang al rookt met longproblemen op de IC komt, of iemand die z'n hele leven overmatig drinkt met leverproblemen, of de automobilist die bijna altijd onverantwoord rijdt en nu plots een overstekende boom tegen kwam, zullen we die dan ook maar een plekje op de IC weigeren?Martijn_bmw schreef: 18 okt 2021, 11:49
De vraag is alleen of iemand die zich niet vaccineert omdat het “maar een griepje” is nog steeds geen IC bedje wil als die inmiddels met zuurstoftekort ligt door een Corona besmetting…
En als diegene/groep dan ineens wel door de medische zorg geholpen wil worden dan is het wel een probleem. Want die kleine groep zorgt dan voor beperkingen van de hele samenleving en bevolking
Ik vind dat een beetje onzin, ik snap best dat sommigen geen vaccinatie willen, lekker iedereen in z'n eigen waarde laten en zelf laten kiezen wat ze willen, de regering zou gewoon moeten zorgen dat er genoeg bedden zijn, we betalen er met z'n allen tenslotte genoeg zorgpremie voor.
-
Klaarblijkelijk betalen we niet genoeg of verdienen ze in de gezondheidszorg teveel?
- Martijn_bmw
Die punten zijn al vaker naar voor gekomen.Opa schreef: 18 okt 2021, 12:37En als iemand die z'n hele leven lang al rookt met longproblemen op de IC komt, of iemand die z'n hele leven overmatig drinkt met leverproblemen, of de automobilist die bijna altijd onverantwoord rijdt en nu plots een overstekende boom tegen kwam, zullen we die dan ook maar een plekje op de IC weigeren?Martijn_bmw schreef: 18 okt 2021, 11:49
De vraag is alleen of iemand die zich niet vaccineert omdat het “maar een griepje” is nog steeds geen IC bedje wil als die inmiddels met zuurstoftekort ligt door een Corona besmetting…
En als diegene/groep dan ineens wel door de medische zorg geholpen wil worden dan is het wel een probleem. Want die kleine groep zorgt dan voor beperkingen van de hele samenleving en bevolking
Ik vind dat een beetje onzin, ik snap best dat sommigen geen vaccinatie willen, lekker iedereen in z'n eigen waarde laten en zelf laten kiezen wat ze willen, de regering zou gewoon moeten zorgen dat er genoeg bedden zijn, we betalen er met z'n allen tenslotte genoeg zorgpremie voor.
Hét verschil met al die andere dingen is dat is niet besmettelijk en komt niet in een hausse naar het ziekenhuis maar verspreid over tijd en zit dus ook mee in de planbare zorg.
En nee we betalen niet genoeg daarvoor het kan net uit

-
Bij mij zit de 3e prik erin, na 2 keer Moderna nu Pfizer

-
Ook ik vind die uitspraken van uitsluiten van de zorg omdat je geen prik hebt HEEL erg raar. En natuurlijk gaat het vergelijk met de andere stellingen wel op... natuurlijk is het meer planbaar, minder in pieken, waar de mensen met andere klachten mee komen. Maar als die er niet zouden liggen, dan is er meer plek voor mensen met Corona. Hier ga je niet uitkomen en je kan de stelling NOOIT maken dat mensen die geen prik hebben geen recht meer hebben op zorg.Martijn_bmw schreef: 18 okt 2021, 12:50Die punten zijn al vaker naar voor gekomen.Opa schreef: 18 okt 2021, 12:37En als iemand die z'n hele leven lang al rookt met longproblemen op de IC komt, of iemand die z'n hele leven overmatig drinkt met leverproblemen, of de automobilist die bijna altijd onverantwoord rijdt en nu plots een overstekende boom tegen kwam, zullen we die dan ook maar een plekje op de IC weigeren?Martijn_bmw schreef: 18 okt 2021, 11:49
Hét verschil met al die andere dingen is dat is niet besmettelijk en komt niet in een hausse naar het ziekenhuis maar verspreid over tijd en zit dus ook mee in de planbare zorg.
En nee we betalen niet genoeg daarvoor het kan net uitmeer bedden = meer betalen. En zorg is al (bijna) kostenpost nummer 1 in dit land
Die stelling zou eventueel nog opgaan als het een ziekte betreft waar iedereen die het krijgt enorm ziek van zou worden en als we een vaccin hebben wat 100% werkt. Dat is in beide gevallen niet het geval. Dan moet het een vrije keuze blijven, net als dat het een vrijze keuze is niet gezond te eten, te hard te rijden, alcohol te drinken, etc.
-
Ik snap het beleid eerlijk gezegd niet. Wij hebben het hier over een pandemie, waarom zouden wij in de rijke westerse landen over gaan op een 3e prik terwijl er mensen die het echt nodig hebben aan de andere kant van de weredl geen beschikking hebben over een eerste en tweede prik?
Natuurlijk moeten kwestbaren hier de mogelijkheid hebben een 3e prik te krijgen, als ze dit willen en als het werkt, maar laten we de niet kwetsbaren lekker even overslaan en die vaccins geven aan landen die ze echt nodig hebben.
- Martijn_bmw
Dit dus idd 80 miljard betaald met 9mio werkende Nederlanders. Is dus al bijna 9.000eur per werkende Nederlander, lijkt mij voldoende

-
Klopt. Appels en peren. Maar wil er bij die mensen niet in.Martijn_bmw schreef: 18 okt 2021, 12:50
Die punten zijn al vaker naar voor gekomen.
En nee we betalen niet genoeg daarvoor het kan net uitmeer bedden = meer betalen. En zorg is al (bijna) kostenpost nummer 1 in dit land
Feit blijft dat er een toenemende load op de IC's aan zit te komen, waardoor veel uitgestelde operaties nog langer uitgesteld moeten worden. Lekker makkelijk om die mensen maar te laten creperen omdat iemand zich niet wilt laten vaccineren. Die mensen krijgen GEEN keuze. Begrijp je het nu een beetje? (niet naar jou toe Martijn)
- WJ
Even wat anders, die Sywert is volop in het nieuws en krijgt nu een hoop over zich heen maar wat gebeurd er met dat miljard dat die 3 dagen oude toegangstest toko heeft gekregen?
Het ontwikkelen van de app enzo zit daar niet bij, wat doen die gasten?
-
Die 3e prik is (nog) geen gemeengoed hier hoor, mijne was op uitnodiging.k33z schreef: 18 okt 2021, 13:15Ik snap het beleid eerlijk gezegd niet. Wij hebben het hier over een pandemie, waarom zouden wij in de rijke westerse landen over gaan op een 3e prik terwijl er mensen die het echt nodig hebben aan de andere kant van de weredl geen beschikking hebben over een eerste en tweede prik?
Natuurlijk moeten kwestbaren hier de mogelijkheid hebben een 3e prik te krijgen, als ze dit willen en als het werkt, maar laten we de niet kwetsbaren lekker even overslaan en die vaccins geven aan landen die ze echt nodig hebben.
- JP
Die zullen die miljard gekregen hebben voor hun blauwe ogen en niet zoals bij Seabert na politieke spelletjes.....WJ schreef: 18 okt 2021, 13:24 Even wat anders, die Sywert is volop in het nieuws en krijgt nu een hoop over zich heen maar wat gebeurd er met dat miljard dat die 3 dagen oude toegangstest toko heeft gekregen?

Trouwens eens gekeken op de site van testen-voor-toegang. Ik was altijd in de veronderstelling dat als je een positieve test doet, je gewoon 'vrijwillig' zelfstandig je quarantaine in gaat en later her-test. Nooit geweten dat al die (commerciële) testplaatsen een kliklijn hebben naar de overheid.
Bij een positieve testuitslag krijg je geen coronatoegangsbewijs en daarmee geen toegang tot de activiteit of het evenement. Volg direct de richtlijnen van de Rijksoverheid
.
De testaanbieder meldt je uitslag bij de GGD. De GGD belt je voor het bron- en contactonderzoek. Je hoeft zelf de GGD niet te bellen en geen aanvullende test te doen.
-
Mijn punt is meer dat heel veel uitgestelde operaties ook voorkomen hadden kunnen worden door andere keuzes in het leven te maken. Natuurlijk niet allemaal, maar een deel daarvan wel.535d schreef: 18 okt 2021, 13:23Klopt. Appels en peren. Maar wil er bij die mensen niet in.Martijn_bmw schreef: 18 okt 2021, 12:50
Die punten zijn al vaker naar voor gekomen.
Feit blijft dat er een toenemende load op de IC's aan zit te komen, waardoor veel uitgestelde operaties nog langer uitgesteld moeten worden. Lekker makkelijk om die mensen maar te laten creperen omdat iemand zich niet wilt laten vaccineren. Die mensen krijgen GEEN keuze. Begrijp je het nu een beetje? (niet naar jou toe Martijn)
Het is niet zwart/wit en dat is een stelling als mensen uitsluiten zonder prik voor de zorg wel. Dat is in dit geval gewoon niet mogelijk.
- tomgtr
Blijft apart dat veel mensen die niet gevaccineerd zijn
1) dat niet doen omdat niet 100 pct zeker zijn dat ze (ernstig) ziek worden
2) dat niet doen omdat niet 100 pct zeker helpt
3) ook tegen QR code zijn
4) ook tegen mondkapjes zijn
5) ook tegen 3e prik zijn (waar maak je je druk om als je de 1e twee ook niet hebt gehad)
6) snappen niet dat hier 3e prik komt ipv van die naar 3e wereldlanden te sturen waar ze nog niet 1e 2 prikken hebben gehad. Maar, daar is hij toch ook niet 100 pct effectief en daar is toch ook niet 100 pct zeker dat je (ernstig0 ziek wordt.
Ik snap echt wel dat mensen hun bedenkingen hebben bij (een deel) van maatregelen. maar om nou maar overal tegen te zijn komt beetje over als peuterpubertijd.
1) dat niet doen omdat niet 100 pct zeker zijn dat ze (ernstig) ziek worden
2) dat niet doen omdat niet 100 pct zeker helpt
3) ook tegen QR code zijn
4) ook tegen mondkapjes zijn
5) ook tegen 3e prik zijn (waar maak je je druk om als je de 1e twee ook niet hebt gehad)
6) snappen niet dat hier 3e prik komt ipv van die naar 3e wereldlanden te sturen waar ze nog niet 1e 2 prikken hebben gehad. Maar, daar is hij toch ook niet 100 pct effectief en daar is toch ook niet 100 pct zeker dat je (ernstig0 ziek wordt.
Ik snap echt wel dat mensen hun bedenkingen hebben bij (een deel) van maatregelen. maar om nou maar overal tegen te zijn komt beetje over als peuterpubertijd.
-
K33z, ook mensen met een gezonde levensstijl kunnen kanker krijgen. En dat gebeurt helaas nogal eens. Ik vind dat je wel erg makkelijk over die grote groep mensen heenstapt, die helemaal niks kunnen doen aan de ziekte die ze hebben en waarvoor ze een operatie moeten ondergaan. En dan keer op keer de operatie uitgesteld zien. Vaak met onherstelbare gevolgschade door het wachten. Het zal je maar gebeuren zeg. En natuurlijk is het allemaal niet zo zwart/wit. Maar ik snap die vaccinatieweerstand gewoonweg niet.
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
Ach, ook mensen die roken en met longkanker op de IC liggen en mensen die onverantwoord rijden en daardoor een IC-bed bezet houden hadden een keuze om niet te roken en niet te hard te rijden, maar ze houden wel mooi een IC-bedje bezet....begrijp jij het nu een beetje???535d schreef: 18 okt 2021, 13:23 Klopt. Appels en peren. Maar wil er bij die mensen niet in.