kort citaat uit "SportAuto"
-
- Berichten: 1716
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
kort citaat uit "SportAuto"
Onderstaande tekst overgenomen uit de nieuwste uitgave van "SportAuto".
"Als Sportfahrer freut man sich inzwischen nicht unbedingt über den Fortschritt im Automobil. Auf Traktionskontrolle, immer stärkeruntersteuernde Farhwerksabstimmungen sowie wuchernde Pfunde können einige verzichten. Nachvollziehbar, wenn sich jemand für puren fahrspass etwa einen M5 der frühen 90er zuruckwünscht."
Grt. Dick
"Als Sportfahrer freut man sich inzwischen nicht unbedingt über den Fortschritt im Automobil. Auf Traktionskontrolle, immer stärkeruntersteuernde Farhwerksabstimmungen sowie wuchernde Pfunde können einige verzichten. Nachvollziehbar, wenn sich jemand für puren fahrspass etwa einen M5 der frühen 90er zuruckwünscht."
Grt. Dick
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Als je de milieu inspanningen ziet van alle fabrikanten, welke willen doen geloven dat autorijden bijna goed is voor het milieu dan zie je hoeveel macht de politiek heeft. Ook het aspect veiligheid word tot in absurde details uitgewerkt, terwijl, zodat iedereen zich in zijn tank onsterfelijk voelt, en zich in het verkeer dagelijks zo gedraagt met zijn lease tank.
Uiteraard is de vooruitgang geboekt qua emisie, maar de grootste boosdoener is toch het gewicht die echt gruwelijk vormen aan begint te nemen.
Vorige week iemand met een 159SW diesel (pracht wagen qua looks) even gesproken, FWD van 1750kg!!!!!!!!!
Men zou de wegenbelasting boven de 1250kg gewoon moeten verdubbelen! Moet eens kijken hoe snel fabrikanten het gewicht weer op een normaal nivo hebben. Daardoor heb je dezelfde prestaties met een kleinere motor, en dan dien je ook het andere door de overheid heilig verklaarde doel
Verder wil de EU EPS achtige systemen gaan verplichten!
Michel
Uiteraard is de vooruitgang geboekt qua emisie, maar de grootste boosdoener is toch het gewicht die echt gruwelijk vormen aan begint te nemen.
Vorige week iemand met een 159SW diesel (pracht wagen qua looks) even gesproken, FWD van 1750kg!!!!!!!!!
Men zou de wegenbelasting boven de 1250kg gewoon moeten verdubbelen! Moet eens kijken hoe snel fabrikanten het gewicht weer op een normaal nivo hebben. Daardoor heb je dezelfde prestaties met een kleinere motor, en dan dien je ook het andere door de overheid heilig verklaarde doel

Verder wil de EU EPS achtige systemen gaan verplichten!
Michel
-
OnlineHielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Daar ben ik het als semi socialist volledig mee eens. Ik ben voor het ingrijpen van een sterke staat als dat nodig is. Nu met Europa krijg ik te vaak het idee dat goed ideeën nergens op uitdraaien omdat "Europa" (wie dat ook zijn, vertegenwoordigen doen ze ons in ieder geval niet) het niet wil.Michel Pol schreef:
Men zou de wegenbelasting boven de 1250kg gewoon moeten verdubbelen! Moet eens kijken hoe snel fabrikanten het gewicht weer op een normaal nivo hebben. Daardoor heb je dezelfde prestaties met een kleinere motor, en dan dien je ook het andere door de overheid heilig verklaarde doel![]()
Michel
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Inderdaad laat de staat nu maar stoppen. Ik erger me al genoeg.
Jij bent wel een mooie semi socialist hielke. Maar als die socialisten zo doorgaan dan kan je zelfs niet eens meer auto bietsen bij vrienden of kennissen. Want er is geen kip meer die nog iets knaps kan betalen laat staan onderhouden.
Over 15 jaar zit iedereen te simracen die van auto s houdt. Die kant gaat het wel op zo.
Jij bent wel een mooie semi socialist hielke. Maar als die socialisten zo doorgaan dan kan je zelfs niet eens meer auto bietsen bij vrienden of kennissen. Want er is geen kip meer die nog iets knaps kan betalen laat staan onderhouden.
Over 15 jaar zit iedereen te simracen die van auto s houdt. Die kant gaat het wel op zo.
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Ik geloof niet dat auto's de komende jaren nog enorm veel zwaarder gaan worden. Er is momenteel al een kentering plaats aan het vinden. De Alfa 159 is één van de laatste auto's waar een grove gewichtstoename heeft plaatsgevonden. Uiteraard zullen modellen uit dezelfde familie wel groter worden, wat een gewichtstoename kan betekenen, maar daar staat de komst van nieuwe, kleinere modellen tegenover.Michel Pol schreef:Als je de milieu inspanningen ziet van alle fabrikanten, welke willen doen geloven dat autorijden bijna goed is voor het milieu dan zie je hoeveel macht de politiek heeft. Ook het aspect veiligheid word tot in absurde details uitgewerkt, terwijl, zodat iedereen zich in zijn tank onsterfelijk voelt, en zich in het verkeer dagelijks zo gedraagt met zijn lease tank.
Uiteraard is de vooruitgang geboekt qua emisie, maar de grootste boosdoener is toch het gewicht die echt gruwelijk vormen aan begint te nemen.
Bij BMW zijn de huidige 5-, 6- en 7-serie en de X5 al lichter dan hun voorgangers. De nieuwe X5 met de 4,8 liter V8 is niet minder dan 195kg lichter geworden. De 3-serie is iets zwaarder en groter worden maar daar is een 1-serie coupé bijgekomen die kleiner en lichter is dan de E46 coupé. Het lichter maken van deze auto's is puur een kwestie van kosten.
Dat lijkt me een uitstekend idee. Een elektronisch systeem is veel beter in staat om een voertuig in kritische situaties op koers te houden dan een ongeoefende bestuurder. Het is niet haalbaar om alle bestuurders een wekenlang durende rijvaardigheidstraining te geven die er op gericht is om een voertuig in alle mogelijke situaties onder controle te houden. Dan nog ben je er niet van verzekerd dat bestuurders in panieksituaties de juiste handelingen verrichten.Verder wil de EU EPS achtige systemen gaan verplichten!
Op het moment dat een tegenligger onverhoopt in een slip raakt heb ik liever dat hij met behulp van ESP zijn auto van mijn weghelft kan houden dan dat ie bij mij naar binnen komt zeilen.
Wat betreft de opmerking van Sport Auto: niemand belet je om een M3 zo kaal mogelijk te kopen, de tractiecontrole uit te schakelen, het interieur volledig te ontdoen van isolatiematerialen en de afstelling wat aan te passen zodat hij een overstuurt karakter krijgt. Zo moeilijk moeilijk kan dat niet zijn. Ik zie echter maar weinig M3-rijders dergelijke modificaties uitvoeren dus kennelijk is er geen behoefte aan auto's met een jaren '80 koekblikachtige rijbeleving.
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Ik voeg me achter Femme op beide punten.
Huidige TT weegt evenveel (met meer opties en groter formaat) dan de vorige.
ESP is geen overbodige luxe, waarom wel een autogordel en geen ESP verplichten? 90% van de automobilisten zijn geen "shumi's" zoals de gemiddelde DF-er.
Verder vind ik een hogere beslasting voor zware en/of vervuilende auto's een prima zaak. En wat mij betreft mogen ze ook de oudere vervuilende auto's zwaarder belasten.
Ik betaal per jaar genoeg aan het milieu. En als ik dan iemand in een oude ketel van 12 jaar oud zie "weg dampen" vraag ik me af, wie wie nu voor de gek houdt.
De vervuiler betaalt. Geen discussie mogelijk.
De voorstellen op autogebied van het kabinet lijken drastisch....
Maar er zal dit jaar geen nieuwe auto minder verkocht worden en geen druppel benzine minder verreden worden.
Huidige TT weegt evenveel (met meer opties en groter formaat) dan de vorige.
ESP is geen overbodige luxe, waarom wel een autogordel en geen ESP verplichten? 90% van de automobilisten zijn geen "shumi's" zoals de gemiddelde DF-er.
Verder vind ik een hogere beslasting voor zware en/of vervuilende auto's een prima zaak. En wat mij betreft mogen ze ook de oudere vervuilende auto's zwaarder belasten.
Ik betaal per jaar genoeg aan het milieu. En als ik dan iemand in een oude ketel van 12 jaar oud zie "weg dampen" vraag ik me af, wie wie nu voor de gek houdt.
De vervuiler betaalt. Geen discussie mogelijk.
De voorstellen op autogebied van het kabinet lijken drastisch....
Maar er zal dit jaar geen nieuwe auto minder verkocht worden en geen druppel benzine minder verreden worden.
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Andre schreef:Inderdaad laat de staat nu maar stoppen. Ik erger me al genoeg.
Jij bent wel een mooie semi socialist hielke. Maar als die socialisten zo doorgaan dan kan je zelfs niet eens meer auto bietsen bij vrienden of kennissen. Want er is geen kip meer die nog iets knaps kan betalen laat staan onderhouden.
Over 15 jaar zit iedereen te simracen die van auto s houdt. Die kant gaat het wel op zo.
Andre, dit klinkt een beetje dubbel uit de mond van iemand die met grote regelmaat de BPM kas sponsort

Tegen de tijd dat zelfs jij een 1-serie te duur gaat vinden om te rijden heeft BMW allang de "1/2" -serie op de markt gezet.
Rearwheel drive tegenhanger van de Smart, maar dan met iets meer vermogen.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Mee eens, vooral als die echt aan het dampen is, en dat maak ik toch regelmatig mee..vooral die begin jaren 90 dieseltjes die nog rond rijden..yeahIk betaal per jaar genoeg aan het milieu. En als ik dan iemand in een oude ketel van 12 jaar oud zie "weg dampen" vraag ik me af, wie wie nu voor de gek houdt.
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Verplichten van veiligheidsystemen ligt wat lastig omdat mensen dan een stuk overmoediger worden (inclusief moi..). De leaserijder met winterbanden rijdt ook onder extreme omstandigheden 140km/h omdat ie toch wel winterbanden heeft. Met ESP aanverwanten is dat niet anders en ik heb het zelf ondervonden
En vieze auto's betalen als "vervuiler"..... Ik rij veel in mijn oude TDI die alleen roet bij de roetmeting omdat ik als een ouwe lul rij in dat ding
Wederom haal ik die leaserijder aan die met zijn 2 jaar oude diesel (nog net zonder roetfilter) waarschijnlijk veel meer uitstoot dan ik. Ook een goeie actie die roetmeting......de wereld op z'n kop maar goed dat is een andere discussie en dan heb ik het nog niet eens over die oude vrachtwagens op de weg.
De vervuiler betaalt dat is prima maar dat komt voor minstens 50% voort uit gedrag

En vieze auto's betalen als "vervuiler"..... Ik rij veel in mijn oude TDI die alleen roet bij de roetmeting omdat ik als een ouwe lul rij in dat ding

De vervuiler betaalt dat is prima maar dat komt voor minstens 50% voort uit gedrag

- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Het is de omgekeerde wereld. Maak de rijopleiding beter, voer bijvoorbeeld net zoals bij het motorrijbewijs een stappen systeem in gekoppeld aan eventuele bewezen rijvaardigheid. I.p.v. een goed onderstel duwt met een auto vol met electronica. Mensen denken nu al dat ze niets meer kan gebeuren. De electronica red ze wel, als ze over de grens gaan (he Niels in de Z3QPRebel schreef:Ik voeg me achter Femme op beide punten.
Huidige TT weegt evenveel (met meer opties en groter formaat) dan de vorige.
ESP is geen overbodige luxe, waarom wel een autogordel en geen ESP verplichten? 90% van de automobilisten zijn geen "shumi's" zoals de gemiddelde DF-er.
Verder vind ik een hogere beslasting voor zware en/of vervuilende auto's een prima zaak. En wat mij betreft mogen ze ook de oudere vervuilende auto's zwaarder belasten.
Ik betaal per jaar genoeg aan het milieu. En als ik dan iemand in een oude ketel van 12 jaar oud zie "weg dampen" vraag ik me af, wie wie nu voor de gek houdt.
De vervuiler betaalt. Geen discussie mogelijk.
De voorstellen op autogebied van het kabinet lijken drastisch....
Maar er zal dit jaar geen nieuwe auto minder verkocht worden en geen druppel benzine minder verreden worden.

De EU wil dus een niet uitschakelbare ESP, volgende stap, is snelheidsbegrenzers die vanuit de sateliet worden aangestuurd, daarna verplichte aktieve cruisecontrol altijd ingeschakeld, zodat er ook automatisch word geremt. Ofwel we hebben straks ons eigen wagonnetje, wat niets met autorijden te maken heeft.
@Rebel, een nieuwe auto produceren, dat is pas een milieubelasting


Even terug naar de auto waar Dick op doelde.
Wie koopt zo'n auto? En wie zou zo'n auto mogen kopen?
Aan Dick is gezien zijn ervaring zo'n auto toe te vertrouwen, dat zal iedereen die hem kent beamen. Maar iemand die net zijn rijbewijs heeft, en heeft rijles heeft genoten in een 90pk TDI, maar braaft 5k heeft gespaart en zich en E34 M5 van marktplaats kado doet, en even via paps verzekerd............. Maar daar hoor je Spee of de politiek niet over!
Ook hoor je de politiek niet over gevorderde rijopleiding. Wel nu in de krant over leren file rijden, want dat is de toekomst :twisted:
Trek de lijn eens door naar de overbezorgde ouders, waar de kids amper nog naar buiten gaan om te spelen, want, een schafwond op de knie dat is pas erg. Ofwel de overheid probeert alles en iedereen overal bang voor te maken........
Michel
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Goede input Michel
Voordat dit in een discussie verzeilt omtrent veiligheidsystemen:
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=6403

Voordat dit in een discussie verzeilt omtrent veiligheidsystemen:
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=6403
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Kan toch prima hier!Niels schreef:Goede input Michel![]()
Voordat dit in een discussie verzeilt omtrent veiligheidsystemen:
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=6403
De qoute van Dick geeft eens te meer aan dat de angst regeert, dat men (de overheid) voor ons wil denken want "ons" is dom. De politiek is het moderne geloof :twisted:
Ofwel zou de gemiddelde automobilist niet een stuk oplettender zijn en een defensievere rijstijl hanteren als deze geen kreukelzones, zou hebben........ en de veiligheid niet zoals nu USP 1 aan het worden is, aangemoedigd door het zaaien van angst door de politiek, landelijk en europees?
@Hugo, vroeger had achterin geen gordels, en stond je lekker achter de 2 voorstoelen mee te hangen als papa eens lekker door de bochten reed. Waren mijn ouders nu onverantwoordelijk

Michel
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Er wordt tegenwoordig teveel geregeld en dat maakt het leven in Nederland er niet leuker op.
Er zijn gewoon veel mensen die niet perse om hun verdienste in nederland moeten blijven. Deze evacueren met rap tempo.
En ze hebben nog gelijk ook. Nederland is alleen aantrekkelijk als je geen knaak hebt en geen reet wil doen en auto s/rijden je niet interesseert. Dan heb je een goed onderkomen hier.
Er zijn gewoon veel mensen die niet perse om hun verdienste in nederland moeten blijven. Deze evacueren met rap tempo.
En ze hebben nog gelijk ook. Nederland is alleen aantrekkelijk als je geen knaak hebt en geen reet wil doen en auto s/rijden je niet interesseert. Dan heb je een goed onderkomen hier.
- Tomassen
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 19:46
- Locatie: Hertfordshire (Amsterdam 1/4/11)
Kom maar een weekje hier naar toe (Jordanie) dan weet je hoe het 20 jaar geleden was.
1.) Meeste auto's zijn van die leeftijd
2.) niemand heeft een gordel om
3.) Kinderstoelen bestaan niet en kinderen hangen vrolijk uit het raam
4.) Kinderen zitten/hangen meestal achter in de bak van de Toyota Pickup
5.) En benzine kost 30 Euro cent per liter
6.) Auto lease bestaat niet
7.) En een Mercedes C180 van 1998 brengt nog steeds 17500 Euro op.
8.) Voor 140 Euro heb ik een Jordaans rijbewijs en m'n nationaliteit op het rijbewijs is ongevraagd verandert naar Engels. (Heb ik wat uit te leggen als ze me in nederland aanhouden
)
Aan welke kant is het gras groener?
Roy
1.) Meeste auto's zijn van die leeftijd
2.) niemand heeft een gordel om
3.) Kinderstoelen bestaan niet en kinderen hangen vrolijk uit het raam
4.) Kinderen zitten/hangen meestal achter in de bak van de Toyota Pickup
5.) En benzine kost 30 Euro cent per liter
6.) Auto lease bestaat niet
7.) En een Mercedes C180 van 1998 brengt nog steeds 17500 Euro op.
8.) Voor 140 Euro heb ik een Jordaans rijbewijs en m'n nationaliteit op het rijbewijs is ongevraagd verandert naar Engels. (Heb ik wat uit te leggen als ze me in nederland aanhouden

Aan welke kant is het gras groener?
Roy